Gå til innhold

Dere menn med «fårete» blikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om man bruker det utrykket lenger i dag, altså «fårete blikk».

I går var det en særdeles varm oktober dag i Bergen. Jeg dro inn til sentrum for å ordne noe i lokalene til Lånekassen. (Det var ikke lånekassen jeg skulle til) Jeg måtte trykke en kode ved døren for at noen skulle komme og åpne. Der kom det en svært kjekk mann og han hadde dette «blikket» Jeg er en dame som tenner veldig akkurat på slike blikk. Jeg er singel, det var en varm dag og jeg var «yr». Jeg responderte ikke på blikket hans og bare matet som ingenting. Når jeg gikk derifra derimot, så fantaserte jeg om at (om han ikke hadde ring på fingen sef) at han var alene på jobb og vi hadde sex på kontoret hans.

Så tilbake til saken. Når dere gir slike blikk, hva betyr det egentlig? Og hva blir «riktig» respons å gi? Jeg blir dessverre for tent av slike blikk hvis det kommer fra en jeg syns er veldig kjekk, så jeg blir ofte litt flau og må plutselig «skyndte meg». Og så fantaserer jeg om det etterpå.

Jeg er sikkert rar som fungerer slik og det er sikkert ikke normalt, men derfor spørr jeg også.

Anonymkode: 1acce...8f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns "blikking" er forferdelig vanskelig, for å være helt ærlig. Jeg får en del kommentarer på blikket mitt, men det er altså bare sånn jeg ser ut. Jeg og flere i familien min har litt skarpe"ørneøyne" og veldig mange reagerer på det. I tillegg er jeg litt nærsynt, så jeg stirrer litt sterkere noen ganger. Jeg kommuniserer ingenting med blikket mitt og forstår ikke alltid reaksjonene jeg får på det. 

Jeg vet ikke hvor relevant det er for deg, men kanskje noe å tenke over? 

Anonymkode: 21fd1...df3

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns "blikking" er forferdelig vanskelig, for å være helt ærlig. Jeg får en del kommentarer på blikket mitt, men det er altså bare sånn jeg ser ut. Jeg og flere i familien min har litt skarpe"ørneøyne" og veldig mange reagerer på det. I tillegg er jeg litt nærsynt, så jeg stirrer litt sterkere noen ganger. Jeg kommuniserer ingenting med blikket mitt og forstår ikke alltid reaksjonene jeg får på det. 

Jeg vet ikke hvor relevant det er for deg, men kanskje noe å tenke over? 

Anonymkode: 21fd1...df3

Jeg skjønner. Jeg ser forskjell på blikk da. Fra stirrende/tomme/smilende/carefree/flørtende osv 

Skrevet

Kjenner ikke så mange som gir slike forete blikk, men jeg har fått et par. Synes ikke det er særlig attraktivt, men godt noen tenner på det!

Anonymkode: ff752...849

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ikke så mange som gir slike forete blikk, men jeg har fått et par. Synes ikke det er særlig attraktivt, men godt noen tenner på det!

Du har sikkert ting du tenner på du også 😉 Er ikke sikkert det er noe mer «delikat»...

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert ting du tenner på du også 😉 Er ikke sikkert det er noe mer «delikat»...

Det var ikke det jeg mente. Hver sin smak.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ofte det er i mottakerens hode det skjer. Jeg tror du legger for mye i det, et blikk kan bety så mye.

Anonymkode: ba4d2...37d

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ofte det er i mottakerens hode det skjer. Jeg tror du legger for mye i det, et blikk kan bety så mye.

Er du kvinne? Pga jeg spørr menn. Jeg hadde ikke spurt her om jeg ikke var sikker. Han endret blikket når jeg ikke responderte på det. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du kvinne? Pga jeg spørr menn. Jeg hadde ikke spurt her om jeg ikke var sikker. Han endret blikket når jeg ikke responderte på det. 

Ja jeg er kvinne. Jeg mener ikke at blikket hans ikke betyr noe, det jeg sier er at det kan bety mange ting. Og at det er din tolkning nødvendigvis ikke er det blikket hans signaliserer. 
Og du spør etter svar fra menn. Har alle menn samme blikk? Betyr det du kaller et fårete blikk det samme for alle menn?

For meg betyr et fårete blikk ikke noe positivt, det forbinder jeg med en utiltrekkende fyr som ser dum ut. Men jeg kan tenke meg at det du kaller fårete, i min verden er et flørtende, nysgjerrig blikk. 

For en annen kvinne betyr det kanskje noe annet. 

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er kvinne. Jeg mener ikke at blikket hans ikke betyr noe, det jeg sier er at det kan bety mange ting. Og at det er din tolkning nødvendigvis ikke er det blikket hans signaliserer. 
Og du spør etter svar fra menn. Har alle menn samme blikk? Betyr det du kaller et fårete blikk det samme for alle menn?

For meg betyr et fårete blikk ikke noe positivt, det forbinder jeg med en utiltrekkende fyr som ser dum ut. Men jeg kan tenke meg at det du kaller fårete, i min verden er et flørtende, nysgjerrig blikk. 

For en annen kvinne betyr det kanskje noe annet. 

Så typisk KG å ikke kunne unne andre kvinner litt oppmerksomhet og interesse fra kjekke menn i hverdagen. Hva er greia med det egentlig? Får du aldri oppmerksomhet selv og nekter å innse at ikke alle kvinner har det likedan?

Anonymkode: f8c8d...78f

• Liker 4
Skrevet

Hva er et fårete blikk, egentlig? Jeg ser for meg en fyr som ser litt blåst ut. Men det kan kanskje være litt sjarmerende da, som i at han ble så paff da han så deg at han ble helt blank og derfor så ut som en dum sau. 

Selv tenner jeg veldig på menn med intenst blikk, som setter det rett i deg og hvor det føles ut som de ser tvers gjennom deg. Det kan sette meg helt ut, få meg til å rødme. Men akkurat der så er det jo noen som gjør det fordi de er interessert, men også noen som bare har et veldig penetrerende og sterkt blikk og har mye øyekontakt med de de prater med generelt.

Anonymkode: 43f81...2e7

• Liker 7
Skrevet

Grublet litt over det selv. Jeg har fått høre at jeg er en uttrykksfull person (lett å se hvilket humør jeg er i etc) så det -kan- hende at når han dukket opp at jeg automatisk og ubevisst ga han dette «flørte-blikket» eller sånn «wow» selv om jeg bare  registrerte at han var kjekk og smilende og fokuserte på det jeg skulle spørre om.

Skrevet

Prøver selv å være litt "veloppdragen" og diskret, men det synes sikkert lang vei når jeg ser noe jeg liker. Så hvis jeg ser, og smiler fårete, gi meg et varmt smil tilbake. Ett som inviterer til å ta kontakt, uten å love noe mer!

Da har du meg på kroken :-p

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Hillbill skrev:

Prøver selv å være litt "veloppdragen" og diskret, men det synes sikkert lang vei når jeg ser noe jeg liker. Så hvis jeg ser, og smiler fårete, gi meg et varmt smil tilbake. Ett som inviterer til å ta kontakt, uten å love noe mer!

Da har du meg på kroken 😛

Hmmm interessant ;) No angrer på at jeg ikke bare flørtet tilbake! :P Skjønner ikke hvorfor jeg begynner å late som ingenting og fjerner meg raskest mulig fra «åstedet». Kan være pga jeg begynner å rødme og det blir så «obvious». Må roe meg med ett par hakk ift det. Men det er en av mine svakheter. Klarer så dårlig å legge skjul på ting, og da spinner jeg avgårde istedet 😐

Skrevet

Aner ikke hva du lurer på.

Jeg knuller alle kvinner som er friske og søte (dvs ikke feit eller stygg).

Sier du at jeg må ta av meg ringen for at tøser skal falle?

• Liker 1
Skrevet

Fårete blikk ? Aldri hørt om det før, første jeg tenkte er at menn ser på kvinner som en saueflokk😂

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er et fårete blikk, egentlig? Jeg ser for meg en fyr som ser litt blåst ut. Men det kan kanskje være litt sjarmerende da, som i at han ble så paff da han så deg at han ble helt blank og derfor så ut som en dum sau. 

Selv tenner jeg veldig på menn med intenst blikk, som setter det rett i deg og hvor det føles ut som de ser tvers gjennom deg. Det kan sette meg helt ut, få meg til å rødme. Men akkurat der så er det jo noen som gjør det fordi de er interessert, men også noen som bare har et veldig penetrerende og sterkt blikk og har mye øyekontakt med de de prater med generelt.

Så ikke denne før no.

Fårete blikk, er ett gammelt utrykk; er tydelig flørtende. Jeg er ikke innbilsk, men jeg har alltid fått mye oppmerksomhet. Ikke i senere tid siden jeg har slitt med depresjon og angst og gitt litt mer f. i hvordan jeg ser ut. Ser helt alminnelig ut og gjør ikke like mye innsats på å se bra ut som før. Poenget er at jeg klarer som oftest å se forskjell på ett hyggelig/vennlig blikk, flørtende, og «fårete».

Jeg er enig med deg! Ang intense blikk, men som du sier, så er det enkelte som bare har det. Men ofte kan man se i blikket om de flørter eller bsre er vennlige.

Skrevet
7 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Fårete blikk ? Aldri hørt om det før, første jeg tenkte er at menn ser på kvinner som en saueflokk😂

🤣

Skrevet

Er du sikker på at du mener fårete? Det betyr å se ut som man er litt satt ut eller sløv.

Anonymkode: 8f73a...828

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke denne før no.

Fårete blikk, er ett gammelt utrykk; er tydelig flørtende. Jeg er ikke innbilsk, men jeg har alltid fått mye oppmerksomhet. Ikke i senere tid siden jeg har slitt med depresjon og angst og gitt litt mer f. i hvordan jeg ser ut. Ser helt alminnelig ut og gjør ikke like mye innsats på å se bra ut som før. Poenget er at jeg klarer som oftest å se forskjell på ett hyggelig/vennlig blikk, flørtende, og «fårete».

Jeg er enig med deg! Ang intense blikk, men som du sier, så er det enkelte som bare har det. Men ofte kan man se i blikket om de flørter eller bsre er vennlige.

Hm.. jeg ser for meg sånn her blikk når du sier fårete: 

Relatert bilde

Dette er mer sånn jeg tenker på som flørtende blikk, på mer intens jeg-vil-spise-deg-opp-måte:

Bilderesultat for man sly smile 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...