Gå til innhold

Buss i Ålesund og Molde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal velge meg praksisplass, og står mellom sykehuset i Molde og Ålesund. Bor og studerer i en helt annen by, så er ikke kjent der (har aldri vært i noen av byene før). 

Ser at begge sykehusene er ganske langt unna der jeg har fått tilbud om bolig i praksisperioden. Derfor er jeg avhengig av bussforbindelser. 

Er det noen som vet om en/begge av byene Ålesund og Molde har gode bussforbindelser som dekker det meste av området? Finner ingenting når jeg googler dette. 

Anonymkode: dd044...986

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ålesund har ganske gode bussforbindelser.   www.fram.no

Anonymkode: 78872...157

Skrevet

Hvor er det du skal bo da? Molde er en koselig by, men ville valgt Ålesund som er mye større og bedre bussforbindelser. 

Anonymkode: 3fc9d...959

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ålesund har ganske gode bussforbindelser.   www.fram.no

Anonymkode: 78872...157

Men jeg finner liksom ikke noen busstabell der som antyder at det går busser rundt i byen jevnt fra morgen til kveld? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du skal bo da? Molde er en koselig by, men ville valgt Ålesund som er mye større og bedre bussforbindelser. 

Anonymkode: 3fc9d...959

I Ålesund er alternativet å bo like ved NTNU Ålesund (Larsgårdsvegen). I Molde er alternativet å bo rett ved Molde Storsenter. 

Skrevet

Og skal som sagt i praksis på sykehuset (enten i Ålesund eller i Molde). Trenger derfor gode bussforbindelser mellom disse adressene, og sykehuset :) Håper noen kan hjelpe meg! 

Skrevet

Noen som har peiling? Må bestemme meg snart... Vil ikke risikere å ende opp på et sted hvor bussen går 2 ganger i døgnet :P

Skrevet

Ville absolutt valgt Ålesund foran Molde med tanke på busstilbud. De fleste bussene i Ålesund fra sentrum kjører forbi Campus Ålesund (NTNU området) og forbi sykehuset til Moa og motsatt retning. Det går også buss søndag morgen, det gjør det ikke i Molde.

Anonymkode: bf6af...5f3

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville absolutt valgt Ålesund foran Molde med tanke på busstilbud. De fleste bussene i Ålesund fra sentrum kjører forbi Campus Ålesund (NTNU området) og forbi sykehuset til Moa og motsatt retning. Det går også buss søndag morgen, det gjør det ikke i Molde.

Takk for innspill :) Vet du om noen link til bussoversikter (i en eller begge byer)? Har prøvd å finne det, men synes det er uoversiktlig. Vet du om det går buss i det hele tatt på søndager i Molde? 

Skrevet

Frammr der finner du alle ruter for fylket. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill :) Vet du om noen link til bussoversikter (i en eller begge byer)? Har prøvd å finne det, men synes det er uoversiktlig. Vet du om det går buss i det hele tatt på søndager i Molde? 

MRfylke er helt elendig på informasjon og kundeservice når det gjelder kollektivtransport. 

https://www.frammr.no/ezflow_mrfylke/ruter?referrer=frammr.no&lang=nn&dep1=&theme=&from=NTNU+Ålesund&to=Åse+Sjukehus+(Ålesund)&Time=14.54&Date=12.10.2018&direction=1&search=Søk 

Her ser du alle bussene fra Høgskulen i Ålesund til sykehuset. 

Anonymkode: 70ecb...97f

Skrevet

Ålesund, uten tvil. Beste sykehuset, og beste busstilbudet. Last ned appen fram, der finner du alt du trenger å vite om buss i Ålesund.

Velkommen til Norges vakreste by ;) 

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går noen busser på søndag ettermiddag, varierer med 1 1/2-2 timer mellom hver bussavgang.

https://www.frammr.no/FRAM/Ruter/Buss/Molde-og-Gjemnes

Rute nr 701-706 gjelder i Molde by.

Her kan du søke opp avganger:

https://frammr.no/ezflow_mrfylke/ruter?lang=nn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...