Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Du som har vært borti en av disse modellene, hva syns du? Hvordan er de på forskjellig føre og underlag? Og har du vært borti begge, hvilken type ville du valgt?

20181011_155155.jpg

Endret av Annonym1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nxt90. Har foreløpig bare prøvd den på sommer/høstføre. Er veldig fornøyd. Den er god å trille og svinger bra. 

Jeg personlig ville ikke valgt den nederste da den ikke har svingbare forhjul. Svingbare forhjul er et must for meg, da det blir mye mye lettere å trille. Man kan feste hjulene på nxt90 også om man vil, og noe jeg fikk beskjed om å gjøre når det var snø og slapseføre. 

På nxt90 kan du også velge forskjellige type hjul ut fra hva slags underlag du kommer til å trille mest på. Jeg triller mest i by og har dermed de hjulene som er avbildet. Dersom du triller mest i skog har de andre type hjul. Understellet kan også byttes i forskjellige varianter, uten at jeg husker hva som var hva av det. 

Anonymkode: c30ec...248

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nxt90. Har foreløpig bare prøvd den på sommer/høstføre. Er veldig fornøyd. Den er god å trille og svinger bra. 

Jeg personlig ville ikke valgt den nederste da den ikke har svingbare forhjul. Svingbare forhjul er et must for meg, da det blir mye mye lettere å trille. Man kan feste hjulene på nxt90 også om man vil, og noe jeg fikk beskjed om å gjøre når det var snø og slapseføre. 

På nxt90 kan du også velge forskjellige type hjul ut fra hva slags underlag du kommer til å trille mest på. Jeg triller mest i by og har dermed de hjulene som er avbildet. Dersom du triller mest i skog har de andre type hjul. Understellet kan også byttes i forskjellige varianter, uten at jeg husker hva som var hva av det. 

Takk for svar! Kan jeg spørre hvilken årsmodell du har? Vi vurderer å kjøpe brukt, så er ikke sikker på hvilken årsmodell det blir på oss, men regner med de er ganske like uansett.

Skrevet

Nå har jeg ikke født ennå, men vi har kjøpt den nederste av de to. Grunnen er at vi har mye steinete stier i området vi bor, og ønsker en retningstabil og solid vogn. Større hjul triller lettere også. Greit nok, den er ikke veldig egnet inne på butikken og kjøpesentre og slikt siden den ikke har sving på framhjula, men vi fant ut at vi nok kommer til å bruke den mest i skogen.

Så min anbefaling er å tenke gjennom hvilket behov du har/hva dere kommer til å bruke vogna mest til, og velge litt ut i fra det 😊

Anonymkode: 4dd79...f48

Skrevet

Må ikke finne på å kjøpe ntx90, i alle fall ikke 2017 eller tidligere. Vi byttet nettopp til sportsdelen av vogna og det var ikke plss til ungen omtrent (6mnd og lita og nett baby). Sportsdelen er smal og kort i ryggen. Anbefaler heller ntx90f eller bugaboo fox! Vi solgte vogna og kjøpte bugaboo fox. Lett å trille, løfte i bilen, tar mindre plass og har god plass til baby.

Skrevet
1 time siden, Annonym1 skrev:

Takk for svar! Kan jeg spørre hvilken årsmodell du har? Vi vurderer å kjøpe brukt, så er ikke sikker på hvilken årsmodell det blir på oss, men regner med de er ganske like uansett.

2018 modell. Kjøpt i februar. 

Har altså 90f da vi ikke ville ha den ergonomisk sittedelen. Bagen er lik på begge. 

Skrevet

Har Nxt90f og brukt den i 1.5 år. Veldig god og fin vogn. Grei på forskjellig føre men er ikke demping i den så kan bli litt homplete. Det er vel egentlig eneste minus jeg har funnet til nå 👍 men nå likte vår litt risting i vogna da så gikk veldig greit hehe

Anonymkode: 51120...926

Skrevet
52 minutter siden, litago2 skrev:

Må ikke finne på å kjøpe ntx90, i alle fall ikke 2017 eller tidligere. Vi byttet nettopp til sportsdelen av vogna og det var ikke plss til ungen omtrent (6mnd og lita og nett baby). Sportsdelen er smal og kort i ryggen. Anbefaler heller ntx90f eller bugaboo fox! Vi solgte vogna og kjøpte bugaboo fox. Lett å trille, løfte i bilen, tar mindre plass og har god plass til baby.

Seriøst??  Men kan man ikke kjøpe forlenger til ryggen?

Skrevet

Hva slags underlag skal du trille på? Uansett ville jeg ikke valgt deluxe understellet. Det er gedigent. Vi har classic chrome som tar litt mindre plass

Skrevet
8 timer siden, Annonym1 skrev:

Tror ikke det? Den som ikke er f får ikke helt liggestilling. Mye bedre å kunne legge den flat når baby skal sove

Skrevet

Vi har NXT90F 2018 og er veldig fornøyde! Vi er på bagen enda, men ser den holder fint til vi må over i sportsdel. Vi valgte F fordi sportsdelen NXT90 virket liten og vi ikke ønsket ergonomisk. Eneste forskjellen på NXT90 og NXT90F er sportsdelen. Triller med en som har Delux og den er veldig mye tyngre og jeg er sååå glad for svingbare forhjul. Min vogn kan snu på «en femøring». Eneste ulempen jeg har funnet er at den ikke kan bli søskenvogn. Jeg ville også valgt en annen vogn om jeg var veldig høy for en er jo veldig nett. Jeg kan løfte understellet med en hånd og har ingen problemer med å legge den inn i bilen. Får plass til vognen i vår lille bil. 

Anonymkode: 8b311...47e

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det? Den som ikke er f får ikke helt liggestilling. Mye bedre å kunne legge den flat når baby skal sove

Nja, ergonomisk er ofte bedre for sittestillingen. De ligger jo i ergo del også, bare med knekk under knærne. Veldog praktisk ved forkjøleler, noe barn ofte er etter de starter i barnehage.

Skrevet
4 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Nja, ergonomisk er ofte bedre for sittestillingen. De ligger jo i ergo del også, bare med knekk under knærne. Veldog praktisk ved forkjøleler, noe barn ofte er etter de starter i barnehage.

Da kan man jo bare rulle et pledd og legge under knærne. 

Skrevet
8 timer siden, Annonym1 skrev:

Man kunne bestille en forlenger som gir ca 5 cm lenger rygg til 345 kr, men med 6 ukers leveringstid. Hjelper imidlertid lite på bredden. Babyen min satt med skuldrene skvist mellom kantene 

Skrevet
16 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Knekk i hofta blir det i den som ikke er f

Skrevet

Har Nxt90f og liker den veldig godt. 

Den har lite demping, så kjenner tyngden til barnet godt. Snur på en femøring, god å trille.

Begynner å bli kort for bena til en lang 2 1/2 åring.

Vogna på det nederste bilde må du løfte opp forhjulene for hver liten sving. God demping. God plass i bag og sportsdel.

Anonymkode: 5a1a3...cc8

Skrevet

Vi har også nxt90f og er veldig fornøyd med den :) den er veldig lett og smidig, samtidig som den er god og stabil. Eneste jeg syns er minus med den er at bagdelen kanskje var litt liten, jenta vår er snart 4 mnd og hun er straks for lang for baggen. Men alt i alt VELDIG fornøyd med den vogna :) 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man jo bare rulle et pledd og legge under knærne. 

Nei, det blir ikke det samme. En ergonomisk sittedel vil alltod være litt hevet ved hodet. For våre barn som har astma og sliter med vronkitt kunne vi aldri klart oss uten. I mondialen får de ikke sove når de syke, men i versaen, som er ergonomisk sover de som en drøm, fordi de ikke blir tette. De sitter også mye bedre i ergonomisk fra de starter å sitte til de er rundt året. Jeg hadde ikke valgt det bort på nxt.

Skrevet
8 timer siden, litago2 skrev:

Knekk i hofta blir det i den som ikke er f

Akkurat det jeg sa. Jeg ville ikke valgt bort ergo sittedel. 

Skrevet

Ts her. Takk for alle svar! Nå har vi rett og slett vært å kjøpt oss nxt90. Vi er førstegangs og tror ikke vi helt vet hva vi vil ha eller trenger før vi har prøvd oss fram litt. Funker den ikke for oss tenker jeg at det alltid er mulig å selge og kjøpe et annet alternativ. Syns foreløpig den virker veldig lett og enkel å trille, veldig enkel å sette/legge sammen og veier ikke stort. Eneste jeg stusser på er at jeg syns bagen og spesielt sittedelen sitter litt løst. Nå har jo ikke vi peiling på barnevogner, men er det normalt kanskje? 

Ser så klart at begge delene ikke er av de største på markedet, hvor lenge er det normalt å bruke bagen før man går over til sittedel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...