Gå til innhold
AnonymBruker

Allroundski. Juniorski til lav voksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har forsøkt å søke på nettet men fant ikke relevant svar, så håper noen her kan hjelpe meg. 

Jeg er helt nybegynner og har lyst å kjøpe meg allroundski/allmountainski som kan brukes både i anlegg og på topptur. Denne sesongen er økonomi en veldig viktig faktor, så jeg har sett litt på juniorski. Høydemessig passer de, da jeg er 161cm høy, men jeg lurer på om det er noe spesielt jeg må tenke på i forhold til vekt/spenn på skia? Jeg veier ca 62kg, men så kommer jo sko, bekledning og sekk i tillegg. På topptur/langtur kan det jo fort bli litt vekt på sekken. Min nevø på 12,5år er samme høyde (og snart høyere enn tanta si), samme skostørrelse og litt rund - kanskje 5kg lettere enn meg, så jeg tenker det er en mulighet for at juniorski kanskje kan passe for meg?

Jeg vil helst bruke pengene på gode bindinger og sko, og så heller skifte ski neste sesong om jeg vil ha bedre ski. For jeg regner med at det går an å flytte bindingene jeg kjøper i år over på eventuelle nye ski neste år?

Anonymkode: 17809...1cc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her