Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest frankie1985
Skrevet

Verger er bare folk som har for lite å gjøre, tåpelig løsning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VG’s tilsvar til Nettavisen:  https://www.nettavisen.no/nyheter/en-historie-om-maktovergrep/3423800921.html

Sitat

Det er ikke riktig at VG har underslått opplysninger. Flere av forholdene Nettavisen i dag gir bred dekning, valgte VG og en rekke andre medier bevisst ikke å omtale da de ble kjent lenge etter VGs publisering. Forklaringen er åpenbar. Vær Varsom-plakatens punkt 4.7 pålegger mediene å være varsomme med å identifisere personer som er anklaget for straffbare forhold. Vi skal vise særlig forsiktighet i en tidlig fase av etterforskningen. Dessuten skal vi alltid vurdere om det riktig å fremheve private forhold. VGs konklusjon har vært - og er fortsatt - at det ikke er presseetisk forsvarlig å omtale siktelsen på det nåværende tidspunkt.

Skrevet
7 hours ago, Marihønepøne said:

Bra tilsvar. 

Det synes ikke jeg.

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, T-Rex skrev:

Det synes ikke jeg.

Hva var feil med det? 

Skrevet (endret)
10 hours ago, Marihønepøne said:

Hva var feil med det? 

Det de skriver, er i klartekst: "Vi kunne ikke laget et sensasjonsoppslag om vi hadde skrevet hele sannheten. Men siden vi kunne skylde på personvernhensyn og utelate en vesentlig "detalj", og dermed lage et sensasjonsoppslag, så gjorde vi det."

Jeg ser ikke bort fra at folk ansatt i kommunen har opptrådt kritikkverdig, men saken ble jo fullstendig feilaktig fremstilt i første omgang.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet

Det var nå en svært spesiell måte å tolke tilsvaret på, da,

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...