Gå til innhold

Snus slutt

Vilhelstværeanonym

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle flotte mennesker! 

Jeg har bestemt meg for å slutte å snuse, for å være et bedre forbilde for datteren min, samt å spare ekstra penger. Har klart meg i 1 døgn nå, men kjenner veldig godt nødvendigheten for å ta en. Jeg har enda ikke tatt en, og regner med jeg klarer dette. 

Er det noen som har noe tips/råd om hva som har funket for dere? Hvor lang tid tok det før det verste var over? 

Takk på forhånd :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Läkerol, tyggis og mye fresing.
Anbefaler ikke å slutte midt i julestria mens det pågår en priskrig i butikkjeden du jobber i. Jeg var mannevond i tre uker.

De første fem ukene er verst, kommer du så langt, så kan du like gjerne slutte å tenke på det. Tar du en snus igjen da så har du tapt, og hva slags forbilde har du blitt da? ;)

Det er mye verre å bli kvitt vanen med å ha noe under leppa enn det er å slutte med tilførselen av nikotinet, så det er der de fleste bommer.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Minya skrev:

Läkerol, tyggis og mye fresing.
Anbefaler ikke å slutte midt i julestria mens det pågår en priskrig i butikkjeden du jobber i. Jeg var mannevond i tre uker.

De første fem ukene er verst, kommer du så langt, så kan du like gjerne slutte å tenke på det. Tar du en snus igjen da så har du tapt, og hva slags forbilde har du blitt da? ;)

Det er mye verre å bli kvitt vanen med å ha noe under leppa enn det er å slutte med tilførselen av nikotinet, så det er der de fleste bommer.

Tusen takk for at du svarte! 
Får håpe jeg er mye bedre innen jul, i og med jeg slutter nå! Er det jeg mye lengter etter, noe under leppen, ikke nødvendigvis nikotinen. :) 

• Liker 1
Skrevet

Til meg funket jogging og snop. I den rekkefølgen. De verste abstinensene gir seg etter 3 dager. Etter en uke kjennes det ganske bra og etter to uker var trengen helt borte bortsett fra om jeg tok noen øl med venner.

Du klarer dette :). Last ned "slutta" appen. Veldig motiverende å se hvor mye penger man har spart!

Anonymkode: 63397...2bb

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til meg funket jogging og snop. I den rekkefølgen. De verste abstinensene gir seg etter 3 dager. Etter en uke kjennes det ganske bra og etter to uker var trengen helt borte bortsett fra om jeg tok noen øl med venner.

Du klarer dette :). Last ned "slutta" appen. Veldig motiverende å se hvor mye penger man har spart!

Anonymkode: 63397...2bb

Tusen takk for svar! Den skal lastes ned, veldig motivert :) 

Skrevet
2 minutter siden, Vilhelstværeanonym skrev:

Tusen takk for at du svarte! 
Får håpe jeg er mye bedre innen jul, i og med jeg slutter nå! Er det jeg mye lengter etter, noe under leppen, ikke nødvendigvis nikotinen. :) 

Som noen andre her sa, jogging og snop - i den rekkefølgen ja ;) Og tålmodige mennesker rundt deg... Jeg ble en fryktelig, fryktelig stor, svær, hissig «lille my.» For meg hjalp nikotinfri snus. Bare å ha noe der. Teposer, for den del. Nikotinfri snus ble så grusomt i lengden at det ble enkelt å kutte alt til slutt. Men husk; noen nikotinfrie kan ødelegge tennene mye mer enn vanlig snus. Spesielt den kick-ettellerannet. 

Anonymkode: f4c8f...530

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som noen andre her sa, jogging og snop - i den rekkefølgen ja ;) Og tålmodige mennesker rundt deg... Jeg ble en fryktelig, fryktelig stor, svær, hissig «lille my.» For meg hjalp nikotinfri snus. Bare å ha noe der. Teposer, for den del. Nikotinfri snus ble så grusomt i lengden at det ble enkelt å kutte alt til slutt. Men husk; noen nikotinfrie kan ødelegge tennene mye mer enn vanlig snus. Spesielt den kick-ettellerannet. 

Anonymkode: f4c8f...530

Ah, det visste jeg ikke! Da skal jeg styre unna nikotinfri snus. Tror nok uansett jeg blir for opphengt i at boksen er så lik:bond:

Skrevet

Takk for tråden! Følger meg på - begynner snusslutt NÅ! 🙈

• Liker 2
Skrevet

henger meg på! prøvd så mange ganger å slutte, men nå begynner jeg å merke helseproblemer faktisk hehe. Snust store mengder i flere år. Kan selvsagt være tilfeldig, men merker at jeg har fått mye dårligere blodsirkulasjon (ser det står som snusrelatert), og så har jeg diabetes i familien og bare tanken på at snus øker diabetesfaren er litt skummel. Ser tennene har blitt gulere og merker magen begynner å reagere på det store snusinntaket. Hjelpes så mye penger jeg har kastet ut vinduet, det i seg selv er nok motivasjon nå. Når snusuget kommer har det hjulpet meg tidligere å aktivisere meg med en gang, og å tenke på grunnene til at jeg vil slutte. Holdt i 3 uker sist, denne gangen.. da skal det gå!!

Anonymkode: bc703...ccb

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden bør være åpen som motivasjon, så kan jeg slutte også!

Anonymkode: e8bbd...fc6

• Liker 1
Skrevet

Tygg litt på en tyggis og legg den under leppa 👍

Anonymkode: 54bae...c94

• Liker 1
Skrevet

Hjelper godt å enten ha noen drops eller tyggi å ha i munnen. Men.... Ikke gjør som meg som proppet i meg x antall tyggi til dagen, tåler visst xylitol dårlig. Ble mye luftsmerter og fising gitt, skulle liksom være sunn og ikke velge noe med sukker i... :ninja::fart2:

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, kflu skrev:

Takk for tråden! Følger meg på - begynner snusslutt NÅ! 🙈

Herlig!! 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

henger meg på! prøvd så mange ganger å slutte, men nå begynner jeg å merke helseproblemer faktisk hehe. Snust store mengder i flere år. Kan selvsagt være tilfeldig, men merker at jeg har fått mye dårligere blodsirkulasjon (ser det står som snusrelatert), og så har jeg diabetes i familien og bare tanken på at snus øker diabetesfaren er litt skummel. Ser tennene har blitt gulere og merker magen begynner å reagere på det store snusinntaket. Hjelpes så mye penger jeg har kastet ut vinduet, det i seg selv er nok motivasjon nå. Når snusuget kommer har det hjulpet meg tidligere å aktivisere meg med en gang, og å tenke på grunnene til at jeg vil slutte. Holdt i 3 uker sist, denne gangen.. da skal det gå!!

Anonymkode: bc703...ccb

Så fantastisk! Lykke til 😄 

Skrevet

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden bør være åpen som motivasjon, så kan jeg slutte også!

Anonymkode: e8bbd...fc6

Er det jeg som er nødt til å fikse det? Mener, en åpen tråd for snusslutting virker jo motiverende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...