AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 Hei! Har gått rundt og tenkt på ting jeg ikke skjønner i det siste. Feks på hvorfor enkelte har et slapt håndtrykk, når det virker som at alle er enige om at et fast håndtrykk er det beste. Eller hvorfor Askepott mister skoen, hvis den passer så perfekt. Synes det er litt morsomt å tenkte på sånne ting. Har du noen ting du aldri har skjønt, kommenter gjerne! :) Anonymkode: d1f84...58d 16
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Hvorfor en del mennesker velger å kle av seg møkkete klær på for eksempel soverommet sitt, og så bære de møkkete klærne i hånden til badet for å dusje. Så de går i bare undertøy fra soverommet, og helt bort til badet. Når de er ferdige på badet, så har de bare tatt med seg rent undertøy til badet som de tar på seg, før de går tilbake til soverommet for å kle på seg resten av klærne. Hvorfor kan de ikke gå med de møkkete klærme PÅ SEG til badet, OG bære med seg rene klær (i hånden) til badet? Så kan de ta av seg alle møkkete klær og legge rett i dunken for møkkete klær, før de hopper i dusjen. Deretter kle på seg rene klær igjen med en gang de kommer ut av dusjen, isteden for å sprade gjennom hele leiligheen i bare undertøyet... Anonymkode: dddbf...052 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Skrevet 11. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor en del mennesker velger å kle av seg møkkete klær på for eksempel soverommet sitt, og så bære de møkkete klærne i hånden til badet for å dusje. Så de går i bare undertøy fra soverommet, og helt bort til badet. Når de er ferdige på badet, så har de bare tatt med seg rent undertøy til badet som de tar på seg, før de går tilbake til soverommet for å kle på seg resten av klærne. Hvorfor kan de ikke gå med de møkkete klærme PÅ SEG til badet, OG bære med seg rene klær (i hånden) til badet? Så kan de ta av seg alle møkkete klær og legge rett i dunken for møkkete klær, før de hopper i dusjen. Deretter kle på seg rene klær igjen med en gang de kommer ut av dusjen, isteden for å sprade gjennom hele leiligheen i bare undertøyet... Anonymkode: dddbf...052 Hvordan har du oversikt over at «en del» gjør dette..? Anonymkode: 21d8e...8c9 25
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 Har alltid lurt på om romskip entrer jordas bane med eller mot jordas rotasjon. Anonymkode: 400d4...607 5
NancyDrew Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor en del mennesker velger å kle av seg møkkete klær på for eksempel soverommet sitt, og så bære de møkkete klærne i hånden til badet for å dusje. Så de går i bare undertøy fra soverommet, og helt bort til badet. Når de er ferdige på badet, så har de bare tatt med seg rent undertøy til badet som de tar på seg, før de går tilbake til soverommet for å kle på seg resten av klærne. Hvorfor kan de ikke gå med de møkkete klærme PÅ SEG til badet, OG bære med seg rene klær (i hånden) til badet? Så kan de ta av seg alle møkkete klær og legge rett i dunken for møkkete klær, før de hopper i dusjen. Deretter kle på seg rene klær igjen med en gang de kommer ut av dusjen, isteden for å sprade gjennom hele leiligheen i bare undertøyet... Anonymkode: dddbf...052 Der har du meg som et prakteksemplar! Hver eneste gang, det! Kanskje jeg får det for meg at nå, nå skal jeg bli ren og pen, også bare må klærne av så fort som overhodet mulig? Som om jeg ble akutt skitten der jeg sto, og ingenting annet kan skje før klærne er av 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har du oversikt over at «en del» gjør dette..? Anonymkode: 21d8e...8c9 Hvis jeg for eksempel er på besøk hos slektninger eller folk jeg kjenner. Anonymkode: dddbf...052
BiancaWhite Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 Hvorfor folk legger om til enkelte dialekter når de bare skal si noe. Et enkelt eksempel; Jeg sier "skal drikke kaffe" , den andre personen slenger på: "drikkje kaffi!" selv om vi har samme dialekt. Har også lurt på "come on, ketchup" . Hvorfor ketchup? 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 1 minutt siden, NancyDrew skrev: Der har du meg som et prakteksemplar! Hver eneste gang, det! Kanskje jeg får det for meg at nå, nå skal jeg bli ren og pen, også bare må klærne av så fort som overhodet mulig? Som om jeg ble akutt skitten der jeg sto, og ingenting annet kan skje før klærne er av Jeg også. Dessuten får jeg klaustrofobi med å være mer enn nødvendig på et varmt bad etter en dusj. Ut så fort som mulig, og kle på seg i et kjøligere og større rom. Skitne klær må fort av ja. Anonymkode: 651bb...a49 8
Frida Skrevet 11. oktober 2018 #9 Skrevet 11. oktober 2018 Akkurat nå, BiancaWhite skrev: Hvorfor folk legger om til enkelte dialekter når de bare skal si noe. Et enkelt eksempel; Jeg sier "skal drikke kaffe" , den andre personen slenger på: "drikkje kaffi!" selv om vi har samme dialekt. Har også lurt på "come on, ketchup" . Hvorfor ketchup? catch up - ketchup 22
sofie777 Skrevet 11. oktober 2018 #10 Skrevet 11. oktober 2018 (endret) Mye i denne tråden har vært en aha-opplevelse for mange Endret 11. oktober 2018 av sofie777 4
BiancaWhite Skrevet 11. oktober 2018 #11 Skrevet 11. oktober 2018 1 minutt siden, Frida skrev: catch up - ketchup catch up og ketchup er to forskjellige ting..
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #12 Skrevet 11. oktober 2018 9 minutter siden, BiancaWhite skrev: catch up og ketchup er to forskjellige ting.. Catch ut katchup.. Si det høyt med A og ikke E i ketchup. Anonymkode: 4f1e7...aa5 4
BiancaWhite Skrevet 11. oktober 2018 #14 Skrevet 11. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Catch ut katchup.. Si det høyt med A og ikke E i ketchup. Anonymkode: 4f1e7...aa5 jeg hører ketchup. Uansett, det er et litt teit uttrykk
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #15 Skrevet 11. oktober 2018 Akkurat nå, BiancaWhite skrev: jeg hører ketchup. Uansett, det er et litt teit uttrykk Catch up - katch up. Jeg hører likheten hvertfall. Anonymkode: 4f1e7...aa5 3
Cuntzilla Skrevet 11. oktober 2018 #16 Skrevet 11. oktober 2018 2 minutter siden, BiancaWhite skrev: catch up og ketchup er to forskjellige ting.. Seriøst, har du aldri hørt vitsen om de to tomatene som gikk over veien? Den ene blir påkjørt, gjett hva han andre roper da.. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk uten noe særlig håndbagasje står i kø for å boarde flyet evigheter før boardingen starter. Du har jo en fast plass, flyet går når det går, hva er poenget her. Blir jo ofte bare stående i ny kø på flight-bridgen. 28
ekkoet Skrevet 11. oktober 2018 #17 Skrevet 11. oktober 2018 Hvorfor det er helt stille på TVen under døvenyhetene. Det hadde jo ikke skadet med en stemme som sa det samme. 19
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #18 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor alle gode ting er 3 Anonymkode: 651bb...a49 8
sofie777 Skrevet 11. oktober 2018 #19 Skrevet 11. oktober 2018 6 minutter siden, ekkoet skrev: Hvorfor det er helt stille på TVen under døvenyhetene. Det hadde jo ikke skadet med en stemme som sa det samme. Det er faktisk musikk da og når de skifter tema er det en som leser kun overskriften.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #20 Skrevet 11. oktober 2018 Det er mange ting jeg ikke klarer å forstå, som matte. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke skjønner slike ting Anonymkode: 22f1d...979 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå