AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg blir gal av mine hypermobile fingre.. Er det noe jeg kan gjøre med dem? Fysio eller noe? Når jeg bærer tallerkener eller bruker gaffel og kniv når jeg spiser bøyer de seg bakover. Holder jeg mobilen, vasker kjøkkenbenken osv låser de seg. Jeg må bruke makt og så spretter de tilbake. Det er fryktelig irriterende og jeg må av og til få mannen til å skjære opp maten min. De har alltid vært "løse" men føler det ble verre etter jeg fikk barn. Det med at de låser seg er også nytt. Hva gjør man med slikt? Var hos legen med selve låsningen siden min mor mente det så unormalt ut. Da mente han at det var triggerfinger og at det kunne opereres om det var veldig ille, men er det ikke litt skummelt å operere nesten alle fingrene? Ble et rotete innlegg dette.. Anonymkode: 5eeeb...8eb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Ville undersøkt muligheten for å prøve fingerskinner/fingerortoser, tror du det kunne vært noe for deg? http://edsnorge.blogspot.com/2010/09/effekten-av-fingerskinner.html Anonymkode: 31056...5a2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Skrevet 11. oktober 2018 Takk for svar! Det så absolutt ut som noe for meg. 😄 Anonymkode: 5eeeb...8eb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 Men det blir ganske dyrt når jeg trenger for 8 fingre! Er det mulig å finne dem billigere en plass? Jeg bryr meg ikke om hvordan de ser ut. 😅 Anonymkode: 5eeeb...8eb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men det blir ganske dyrt når jeg trenger for 8 fingre! Er det mulig å finne dem billigere en plass? Jeg bryr meg ikke om hvordan de ser ut. 😅 Anonymkode: 5eeeb...8eb Jeg tror jeg ville gått tilbake til fastlegen og bedt om å få henvisning. Muligens til ergoterapeut (ser det var en ergoterapeut som holdt det foredraget i blogginnlegget). Jeg har dessverre ikke erfaring med det selv, men mener det bør være mulig å få det gjort gjennom helsevesenet, og dermed bare betale en egenandel. Anonymkode: 31056...5a2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg ville gått tilbake til fastlegen og bedt om å få henvisning. Muligens til ergoterapeut (ser det var en ergoterapeut som holdt det foredraget i blogginnlegget). Jeg har dessverre ikke erfaring med det selv, men mener det bør være mulig å få det gjort gjennom helsevesenet, og dermed bare betale en egenandel. Anonymkode: 31056...5a2 Takk igjen! Det skal jeg gjøre, så håper jeg at det er en mulighet. Anonymkode: 5eeeb...8eb
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 Hei, Ser at dette er en gammel tråd og du er kanskje ikke her inne lenger. Men jeg prøver da jeg har fått samme problemet selv; hvordan gikk det med deg? Var det noe å gjøre med problemet? 😊 Anonymkode: bac0a...004
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (På 11.10.2018 den 12.58): Jeg blir gal av mine hypermobile fingre.. Er det noe jeg kan gjøre med dem? Fysio eller noe? Når jeg bærer tallerkener eller bruker gaffel og kniv når jeg spiser bøyer de seg bakover. Holder jeg mobilen, vasker kjøkkenbenken osv låser de seg. Jeg må bruke makt og så spretter de tilbake. Det er fryktelig irriterende og jeg må av og til få mannen til å skjære opp maten min. De har alltid vært "løse" men føler det ble verre etter jeg fikk barn. Det med at de låser seg er også nytt. Hva gjør man med slikt? Var hos legen med selve låsningen siden min mor mente det så unormalt ut. Da mente han at det var triggerfinger og at det kunne opereres om det var veldig ille, men er det ikke litt skummelt å operere nesten alle fingrene? Ble et rotete innlegg dette.. Anonymkode: 5eeeb...8eb Hei, Ser at dette er en gammel tråd og du er kanskje ikke her inne lenger. Men jeg prøver da jeg har fått samme problemet selv; hvordan gikk det med deg? Var det noe å gjøre med problemet? 😊 Anonymkode: bac0a...004
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå