AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1121 Del Skrevet 12. november 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk å stå i en slik situasjon og si offentlig at du tror broren din står bak! Hvis hun virkelig var redd for han kunne hun jo ikke si noe sånt. Å skrive det i en dagbok ingen skal lese derimot.. Anonymkode: ca87b...029 Men skrev hun i dagboken at det var sin bror hun trodde sto bak? Hun nevner ikke navn i det sitatet jeg postet. Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1122 Del Skrevet 12. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette! Og hvorfor skyte faren på den måten så det skulle fremstå som det var Per hvis det var Per? Hans anstrengte forhold til faren pga arven. Hvis det var Per, hadde han ikke skutt faren slik. Ikke evt de som gjorde det på "bestilling" heller, for det hadde vært for gjennomskuende... Jeg tror noen gjorde dette for å få det til å se ut som det var Per. Anonymkode: bb132...be4 Dette. Og mennesker som ofte ruste seg er de stolbare? Anonymkode: 965a3...a4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1123 Del Skrevet 12. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke den du siterer, men har selv vært i et tungt rusmiljø. En rusmisbruker har større sannsynlighet for å drepe/få noen til å drepe, enn en som ikke har kontakt med sine foreldre og krangler over arv. Det er en ganske stort sprang fra familiekonflikt til et drap. Det var ofte snakk om drap i miljøet jeg var i, selvfølgelig var det en del løs snakk, men også tilfeller hvor ting ble planlagt, folk som nesten ble drept/ havnet på sykehuset/truet eller tatt ut av landet og aner ikke hva som skjedde med de. Våpen så jeg ofte. Det er utrolig mye grums som aldri kommer frem til media. De tenker ofte ikke rasjonelt eller konsekvenser. De har ikke noe å tape og har en formening om at de kommer seg unna det. De har jo allerede begått det ene lovbruddet etter det andre. I tillegg var det en del utenlandske fra østblokk land der moralen er noe helt annet. Man beskytter sin "gjeng" og man trenger ikke å ha noe sterkt motiv annet enn at en annen har en konflikt. Det betyr ikke at ikke at en ikke kan drepe et menneske pga arv, men spranget er større for Per og Veronica enn Kristin. Anonymkode: e7c42...83d Jeg er helt enig med deg, og synes det er rart ikke rus har fått mer oppmerksomhet i denne saken. K var rusavhengig, hun levde som en rusavhengig, og hadde kontakter i rusmiljøet. Dette er ustabile menneske som ikke kan stole på seg selv engang, uten at jeg mener å dømme noen/dem. Anonymkode: bb132...be4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1124 Del Skrevet 12. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men skrev hun i dagboken at det var sin bror hun trodde sto bak? Hun nevner ikke navn i det sitatet jeg postet. Anonymkode: d551b...45b Sant nok, Anne var involvert i to arvekonflikter, sin brors og sine stesønners konflikt. Men hvem hun henviser til i dagboken burde gå ut fra datoen det er skrevet. Attentatene ble jo gjennomført året før hennes mann døde, så arvekonflikten med bror Per må ha vært den konflikten hun viser til. Teksten du uthever om "fare for tap av menneskeliv" tenker jeg må omhandler Marie Orderud, Og evt. Kristian. De gamle ville ikke kunne takle en slik alvorlig konflikt mellom søsknene (drapsforsøk og offentlig rettssak) særlig godt, uten at det går på helsa løs for dem. Anonymkode: c40bf...32c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1125 Del Skrevet 12. november 2018 https://www.dagbladet.no/nyheter/venner-og-fiender-rundt-orderud-gard/65706681 https://www.dagbladet.no/nyheter/sulland-anne-orderud-paust-var-malet/65722046 Et par interessante artikler jeg fant mens jeg lette etter noe annet. Husker ikke om linkene er postet tidligere. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1126 Del Skrevet 12. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig med deg, og synes det er rart ikke rus har fått mer oppmerksomhet i denne saken. K var rusavhengig, hun levde som en rusavhengig, og hadde kontakter i rusmiljøet. Dette er ustabile menneske som ikke kan stole på seg selv engang, uten at jeg mener å dømme noen/dem. Anonymkode: bb132...be4 Det synes jeg også, men kanskje ikke så lett for utenforstående å skjønne hvordan slike miljøer er. Dog har vi en del studier om dette. Man blir fort formet av et slikt miljø. Når du sitter med en gjeng som ikke tenker så rasjonelt kommer det opp mange voldsomme samtaleemner og handlinger. Du har ingen som setter ned foten eller sier at det ikke er ok, heller det motsatte. Det er akseptert. I tillegg blir man veldig dyktig på å manipulere og skape troverdige historier utav løgner da dette er hverdagen til mange av de. At Kristin husker alt så detaljert midt oppi all rus setter jeg et stort spørsmålstegn ved. Anonymkode: e7c42...83d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1127 Del Skrevet 12. november 2018 De attentatene er mystiske...Og personen som overfalt Per Paust. Hvorfor ble han overfalt og av hvem? Og for meg høres det helt grotesk ut å tenne på en hel oppgang, der mange kunne blitt rammet...Da tenker jeg mer rusmiljø og/eller evt mafia... Anonymkode: bb132...be4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1128 Del Skrevet 12. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/venner-og-fiender-rundt-orderud-gard/65706681 https://www.dagbladet.no/nyheter/sulland-anne-orderud-paust-var-malet/65722046 Et par interessante artikler jeg fant mens jeg lette etter noe annet. Husker ikke om linkene er postet tidligere. Anonymkode: d551b...45b Litt forvirrende med så gamle artikler bare. Per har innrømmet at han signerte, det var ikke moren hans som gjorde det slik han tidligere påsto. Anonymkode: ca87b...029 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1129 Del Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det synes jeg også, men kanskje ikke så lett for utenforstående å skjønne hvordan slike miljøer er. Dog har vi en del studier om dette. Man blir fort formet av et slikt miljø. Når du sitter med en gjeng som ikke tenker så rasjonelt kommer det opp mange voldsomme samtaleemner og handlinger. Du har ingen som setter ned foten eller sier at det ikke er ok, heller det motsatte. Det er akseptert. I tillegg blir man veldig dyktig på å manipulere og skape troverdige historier utav løgner da dette er hverdagen til mange av de. At Kristin husker alt så detaljert midt oppi all rus setter jeg et stort spørsmålstegn ved. Anonymkode: e7c42...83d Ja, rus kan få frem sterke følelser, forsterke følelser man allerede har. Hvis man besøker et fengsel tipper jeg at mange har gjort noe i påvirket tilstand. Og hvis man begynner med stoff, har man også gått over grenser i seg selv. Så mange blir mer og mer grenseløse...Har de først gjort a kan de lke gjerne gjøre b osv. Som du også var inne på, lite eller ingen konsekvens tenkning. Nå snakker vi tunge rusmiljø, der rusen styre livene til folk. Jeg har selv aldri vært i et slikt miljø, men vet at rus kan få frem de verste sidene i folk. Alt misbruk er destruktivt. Anonymkode: bb132...be4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1130 Del Skrevet 12. november 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det synes jeg også, men kanskje ikke så lett for utenforstående å skjønne hvordan slike miljøer er. Dog har vi en del studier om dette. Man blir fort formet av et slikt miljø. Når du sitter med en gjeng som ikke tenker så rasjonelt kommer det opp mange voldsomme samtaleemner og handlinger. Du har ingen som setter ned foten eller sier at det ikke er ok, heller det motsatte. Det er akseptert. I tillegg blir man veldig dyktig på å manipulere og skape troverdige historier utav løgner da dette er hverdagen til mange av de. At Kristin husker alt så detaljert midt oppi all rus setter jeg et stort spørsmålstegn ved. Anonymkode: e7c42...83d Tror du det var K og/eller ukjente og hva tenker du motivet var? Eller var det du som kanskje du som tidligere skrev at det trenger ikke være et spesielt motiv Anonymkode: bb132...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1131 Del Skrevet 13. november 2018 https://www.abcnyheter.no/nyheter/krim/2017/05/03/195299997/orderuds–fetter–mener–noe–er–riv–ruskende–galt Anonymkode: bb132...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delgado Skrevet 13. november 2018 #1132 Del Skrevet 13. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.abcnyheter.no/nyheter/krim/2017/05/03/195299997/orderuds–fetter–mener–noe–er–riv–ruskende–galt Anonymkode: bb132...be4 Også her uttaler Tore Sandberg at det vil komme oppsiktsvekkende opplysninger. Noe det egentlig aldri har gjort, i all fall ikke noe med karakter av bevis. Orderud-paret, særlig Per, fremstår med så lite troverdighet at det nesten er pinlig, de og Sandberg burde gi seg. Det er f.eks. ingen tvil om at Per mottok våpen fra Lars, det kom jo tydelig frem i retten, som vi så i tredje episode. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1133 Del Skrevet 13. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du det var K og/eller ukjente og hva tenker du motivet var? Eller var det du som kanskje du som tidligere skrev at det trenger ikke være et spesielt motiv Anonymkode: bb132...be4 Med den infoen jeg har tror jeg det er Kristin eller en ukjent. Men nå kjenner jeg jo ikke til alle detaljene heller. Jeg skjønner at man reagerer på løgnene til Per og Veronica, men tror det er mer redsel for å bli uskyldig dømt, enn at de faktisk står bak drapet. Det er tydelig at Kristin lyver mye, men det kommer ikke like tydelig frem. Hun har også en helt annen personlighet og fremstår som mer troverdig, selv om jeg tror lite på det hun sier. Anonymkode: e7c42...83d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 13. november 2018 #1134 Del Skrevet 13. november 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med den infoen jeg har tror jeg det er Kristin eller en ukjent. Men nå kjenner jeg jo ikke til alle detaljene heller. Jeg skjønner at man reagerer på løgnene til Per og Veronica, men tror det er mer redsel for å bli uskyldig dømt, enn at de faktisk står bak drapet. Det er tydelig at Kristin lyver mye, men det kommer ikke like tydelig frem. Hun har også en helt annen personlighet og fremstår som mer troverdig, selv om jeg tror lite på det hun sier. Anonymkode: e7c42...83d Nå er det Per og Veronica som er blitt tatt i løgn etter løgn da..... Hvis de ikke hadde noe å skjule, hadde de ikke behøvd å lyve så mye. Og forklaringen til Veronica om vådeskuddet hang ikke på greip. Dessuten sa leieboere på gården at de hadde vært borte drapsnatta, mens ekteparet påsto de var hjemme.... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1135 Del Skrevet 13. november 2018 1 time siden, tirben skrev: Nå er det Per og Veronica som er blitt tatt i løgn etter løgn da..... Hvis de ikke hadde noe å skjule, hadde de ikke behøvd å lyve så mye. Og forklaringen til Veronica om vådeskuddet hang ikke på greip. Dessuten sa leieboere på gården at de hadde vært borte drapsnatta, mens ekteparet påsto de var hjemme.... Det med løgnene sa jeg. De hadde jo noe å skjule, spørsmålet er vel om de skjuler selve drapet eller ei. De har blitt tatt i noen løgner, så man stiller selvfølgelig spørsmålstegn på om de lyver om mer eller om de eks løy om pistolen og dokumentet fordi det i seg selv var ulovlig. Anonymkode: e7c42...83d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 13. november 2018 #1136 Del Skrevet 13. november 2018 Ville det ikke være naturlig vis en er uskyldig beskyldt for drapet på sine foreldre og søsken og legge alle kort på bordet med en gang, uten og veve seg inn i et nett av løgner? Syntes det kommer frem momenter nå som ikke taler i Per og Veronicas favør 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 13. november 2018 #1137 Del Skrevet 13. november 2018 Jeg får litt følelse av konspirasjonsteori når jeg leser enkelte innlegg. Teoriene er så høytflyvende og langt utpå viddene at det blir komisk. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 13. november 2018 #1138 Del Skrevet 13. november 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vet man ikke. Det var da, etter det jeg har lest i artikler, flere som snakket om ting de hadde hørt fra K. Dessuten er det vel ikke uvanlig å avhøre nærmeste familie og omgangskrets. Anonymkode: d551b...45b Det er selsvagt mulig Kristin ville blitt avhørt likevel etter tips, ja, men husk at de fant avgjørende beviser i leiligheten til Lars, som dannet grunnlaget for avhøret hvor hun til slutt ba dem spørre Per og Veronica om drapene, og tillatelse til å ransake den leiligheten kom grunnet skyteepisoden i marka. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 13. november 2018 #1139 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo de var avslørende. Å skyte faren i nakken slik, er et tegn på hat. Og det er for gjennomskuende... Anonymkode: bb132...be4 Nei, alle tre ble skutt i nakken, også moren, selv om de bommet litt på akkurat henne. Ingen hatet vel moren. At faren ble stilt opp på kne kan ha vært av praktiske årsaker da et nakkeskudd kan være vanskelig å gjennomføre på en som ligger på ryggen. Nakkeskudd kan ha vært utført med hensikt om en momentan død. Uansett tyder det mer på et drap basert på hat enn et drap utført av en som skal få det til å se ut som om det er basert på hat. Er i hvert fall ikke noe som gjør det mer sannsynlig at Per og Veronica var uskyldige. Endret 13. november 2018 av Hamhamham 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 13. november 2018 #1140 Del Skrevet 13. november 2018 Tråden stenges for moderering. Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå