Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inntil noen kan presentere et alternativt troverdig motiv for drapene, tenker jeg at de skyldige er tatt, men dessverre bare dømt for medvirkning til drap.. Dette vaset om jugoslavmafia og leiemordere fra utlandet høres ganske lite troverdig ut. Hvilket motiv hadde de i såfall?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Tantadi skrev:

Inntil noen kan presentere et alternativt troverdig motiv for drapene, tenker jeg at de skyldige er tatt, men dessverre bare dømt for medvirkning til drap.. Dette vaset om jugoslavmafia og leiemordere fra utlandet høres ganske lite troverdig ut. Hvilket motiv hadde de i såfall?

Jeg syns det absolutt er troverdig at personer som jobber for den norske stats posisjon blir offer for det til slutt. Uten at det nødvendigvis er tilfellet her.

Nå er disse fire personene dømt for medvirkning, er de ikke uansett ferdig sonet nå. Om det viser seg at en eller flere av dem var skyldig, har det noe å si?

Anonymkode: b1e0a...dfa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde ingen viktig stilling. Trist sak - skjønner godt at Per ble skuffet, men å ikke snakke med foreldrene på 2 år er vel litt drøyt uansett. Noen hater svigers, men de fleste tolererer de. Veronica er manipulator deluxe.

Anonymkode: 996ee...571

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde ingen viktig stilling. Trist sak - skjønner godt at Per ble skuffet, men å ikke snakke med foreldrene på 2 år er vel litt drøyt uansett. Noen hater svigers, men de fleste tolererer de. Veronica er manipulator deluxe.

Anonymkode: 996ee...571

Hun hadde en sentral stillig

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde en sentral stillig

Og, beskyttelse ble avviklet.

Kanskje greit å legge det frem som en familietvist.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg føler ikke at Veronica og Per har gjort det. Jeg har god intuisjon.

Heldigvis baserer retten seg på håndfaste bevis og ikke følerier. 

Anonymkode: ca87b...029

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg føler ikke at Veronica og Per har gjort det. Jeg har god intuisjon.

Heldigvis baserer retten seg på håndfaste bevis og ikke følerier. 

Hahaha :D

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det absolutt er troverdig at personer som jobber for den norske stats posisjon blir offer for det til slutt. Uten at det nødvendigvis er tilfellet her.

Nå er disse fire personene dømt for medvirkning, er de ikke uansett ferdig sonet nå. Om det viser seg at en eller flere av dem var skyldig, har det noe å si?

Hvorfor skal det være mer troverdig enn en heftig arvetvist? Man kan aldri riktig forstå hvorfor noen dreper. Vi har en illusjon om at drapsmenn har et spesielt utseende og oppførsel som gjør at man ved å granske dem vil få en forståelse av det som er skjedd. I virkeligheten kan ikke utenforstående sette seg inn i følelsene som gjør at en stor konflikt oppstår og følelsene til de involverte. Folk dreper ikke bare for penger. Arvekonflikten var sterk nok til at Per ikke ville besøke sine gamle foreldre på to år, og ikke heller gå i begravelsen til svoger. Det er en bitter konflikt her, og en familie med nær tilgang til våpen..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal det være mer troverdig enn en heftig arvetvist? Man kan aldri riktig forstå hvorfor noen dreper. Vi har en illusjon om at drapsmenn har et spesielt utseende og oppførsel som gjør at man ved å granske dem vil få en forståelse av det som er skjedd. I virkeligheten kan ikke utenforstående sette seg inn i følelsene som gjør at en stor konflikt oppstår og følelsene til de involverte. Folk dreper ikke bare for penger. Arvekonflikten var sterk nok til at Per ikke ville besøke sine gamle foreldre på to år, og ikke heller gå i begravelsen til svoger. Det er en bitter konflikt her, og en familie med nær tilgang til våpen..

"Vi har en illusjon om at drapsmenn" ....  Snakk for deg selv.

"I virkeligheten kan ikke utenforstående sette seg inn i følelsene som gjør at en stor konflikt oppstår og følelsene til de involverte. "   Ta dine egne råd.

De er dømt for medvirkning til drap. Følger du ikke med?

Hvorfor så store skylapper for hva Norge beskjeftiger seg i? DET er mer bekymringsverdig enn at du tror du kan tenke for andre enn deg.. jiss

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"I virkeligheten kan ikke utenforstående sette seg inn i følelsene som gjør at en stor konflikt oppstår og følelsene til de involverte. "   Ta dine egne råd.

Hvorfor så store skylapper for hva Norge beskjeftiger seg i? DET er mer bekymringsverdig enn at du tror du kan tenke for andre enn deg.. jiss

??????? Jeg er er fullt klar over at de er dømt på grunnlag av bevis. Men jeg skrev dette til de som betviler at dommen er riktig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle fremmede makter ta livet av en sekretær, og  ikke heller en betydningsfull person?
Hvorfor benytte klønete, amatørmessige metoder med mislykkede resultat?

Jiss

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Delgado skrev:

Hvorfor skulle fremmede makter ta livet av en sekretær, og  ikke heller en betydningsfull person?
Hvorfor benytte klønete, amatørmessige metoder med mislykkede resultat?

Jiss

1. Hun hadde vært sekretær for 5 forsvarsministere. Hun var ikke ubetydelig.

2. Jeg vet ikke hvorfor Kristin Kirkemo ble benyttet til Olsen-bande attentatforsøk.

Nok en gang; Skjønner ikke vitsen med å undergrave det at det å fronte hva Norge beskjeftiger seg med, eller tenker å utrette med å eksponere andre stater bare legges til side.

Denne saken er allerede basert på en gårdstvist. Hva er dere så hårsåre for? 4 stk har blitt dømt for en gårdstvist. Dere trenger ikke i tillegg berøve Anne Orderud Paust karieren sin.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1. Hun hadde vært sekretær for 5 forsvarsministere. Hun var ikke ubetydelig.

2. Jeg vet ikke hvorfor Kristin Kirkemo ble benyttet til Olsen-bande attentatforsøk.

Nok en gang; Skjønner ikke vitsen med å undergrave det at det å fronte hva Norge beskjeftiger seg med, eller tenker å utrette med å eksponere andre stater bare legges til side.

Denne saken er allerede basert på en gårdstvist. Hva er dere så hårsåre for? 4 stk har blitt dømt for en gårdstvist. Dere trenger ikke i tillegg berøve Anne Orderud Paust karieren sin.

Tror ingen er hårsåre her. Er vel heller det at din teori er like søkt som at små grønne menn fra Mars står bak dette. 

Heller ingen her som "undergraver hva Norge beskjeftiger seg med", men det har etter min mening ingenting med Orderudsaken å gjøre. Kanskje finnes det annen tråd for dette på forumet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Delgado skrev:

Tror ingen er hårsåre her. Er vel heller det at din teori er like søkt som at små grønne menn fra Mars står bak dette. 

Heller ingen her som "undergraver hva Norge beskjeftiger seg med", men det har etter min mening ingenting med Orderudsaken å gjøre. Kanskje finnes det annen tråd for dette på forumet.

Hva er min teori?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er min teori?

trodde du visste det selv, men åpenbart noe med Norges engasjement internasjonalt

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ingen er hårsåre her. Er vel heller det at din teori er like søkt som at små grønne menn fra Mars står bak dette

du legger det frem som om jeg har en teori.

9 minutter siden, Delgado skrev:
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

trodde du visste det selv, men åpenbart noe med Norges engasjement internasjonalt

"maktretorik". wow

hva er konsekvensen ved at Per og Veronica får gjenopptatt saken sin for deg? ingen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du legger det frem som om jeg har en teori.

"maktretorik". wow

hva er konsekvensen ved at Per og Veronica får gjenopptatt saken sin for deg? ingen.

Ingen personlig konsekvens, men det er bortkastede skattepenger, og det misliker jeg.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis saken skulle bli oppklart nå og det kom frem klare bevis på at det var Per og Veronika, har det isåfall noe å si? De har jo sonet som om de hadde utført drapene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du gidder ikke å sette deg inn i saksopplysningene, altså?

Per og Veronica ble dømt for drapene. De ble dømt til lang soning i fengsel. Det hadde de ikke blitt, om det ikke var tilstrekkelig bevismateriale. Det VAR tilstrekkelig bevismateriale til å dømme dem.

Anonymkode: ca787...938

Hva vet du om det?

Jeg har faktisk satt meg inn i saksopplysningene, og de vet ikke hvem som gjorde det. Respekter at folk kan ha forskjellige meninger rundt det.

Det er mye i denne saken som skurrer...Som han drapsdømte som skøt i området noen år tidligere, de attentatene, en bil som ble sett drapsnatta osv.

Folk som misbruker rus, kan være ustabile, uten at jeg ønsker å legge skyld på noen. For jeg synes mye er gåtefullt i denne saken.

Jeg vil også tro at har man tatt livet av noen, og sonet mange år i fengsel, vil man ikke bruke de neste årene på å ta saken opp igjen, hvis det ikke ligger noe mer bak. Dette kan man selvsagt aldri vite ( ser at flere her spekulerer i økonomisk gevinst ), men jeg opplever ikke Veronica som mange andre her gjør. Hun virker åndelig, og ei som tenker over ting. 

Anonymkode: bb132...be4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil også tro at har man tatt livet av noen, og sonet mange år i fengsel, vil man ikke bruke de neste årene på å ta saken opp igjen

Hvorfor skulle det ikke det? Det koster dem vel ingenting å lyve i retten når det har blitt gjort mange ganger tidligere. De kan bare vinne på det. Taper de har de uansett sonet. Vinner de kan de motta erstatning.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...