Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå har jeg en teori om at Per, Veronica og Lars er uskyldige. Og at Kristin er den eneste av de dømte som kjente til drapsplanene. Og at Kristin fikk kjennskap til drapsplanene enten ved å delta på drapsplanleggingen sammen med en eller flere personer (som ikke er noen av de tre nevnte) eller ved at hun hørte at den/de snakket om det.

Men jeg kan endre mening igjen, etterhvert som jeg leser mer om saken og får høre mer om dere andres teorier 😊

Anonymkode: d551b...45b

Ok. Jeg har fått et noe annet inntrykk i og med at alle du nevner er dømt i saken. Jeg har også på følelsen at Lars, som var litt berykta som du var inne på kan ha vært med på litt av hvert i denne saka. Per og Veronika ser jeg på som bankers ihvertfall. 

Anonymkode: 55ce8...e4d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Per Paust mente at han visste hvem som trakk i tråder, og han ga også politiet navnet på den personen. En av Per Pausts sønner var overrasket over at den navngitte mannen ikke ble siktet og dømt i saken. Jeg vet ikke hvem trådtrekkeren er.

Kan det væra Lars Grønnerud? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi han ble jo dømt i saken. Trådtrekkeren/180-mannen (jeg tenker at samme person som trakk i tråder også foretok den 180-samtalen) er en som ikke ble dømt i saken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi han ble jo dømt i saken. Trådtrekkeren/180-mannen (jeg tenker at samme person som trakk i tråder også foretok den 180-samtalen) er en som ikke ble dømt i saken.

Å jeg trudde kanskje Lars Grønnerud kunne være han som ringte dama på opplysninga jeg. Var han ikke søkelyset sammen med Per? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg trudde kanskje Lars Grønnerud kunne være han som ringte dama på opplysninga jeg. Var han ikke søkelyset sammen med Per? 

Jeg husker ikke navnene på alle som ble mistenkt for å være 180-mannen, så jeg kan ikke gi deg svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke navnene på alle som ble mistenkt for å være 180-mannen, så jeg kan ikke gi deg svaret. 

Ok jeg holder en knapp på Lars jeg siden han var med på så mye annet i denne saka har jeg fått inntrykk av. Og han ble dømt hardt han for det. Synes alt denne mannen sier minner mye om planting for å skylde andre for drapene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom til å tenke på at vitneutsagn og andre utsagn som ikke behøver å være sanne, er noe som i hvert fall stopper meg i å tenke.

Som nå nettopp, da jeg skrev at 180-mannen/trådtrekkeren kan ikke være den eller den fordi Per Pausts sønn sa at vedkommende ikke er dømt i Orderudsaken. Per Pausts sønn har vel dette navnet (som jeg ikke vet) fra sin far. Men vi vet jo ikke om Per Paust hadde rett i sine antagelser om hvem som var trådtrekkeren.

Så, jeg tror at det er lurt å tenke litt bredere, og  at det er lurt å ikke ta alle utsagn og alle vitneutsagn for god fisk 😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på at vitneutsagn og andre utsagn som ikke behøver å være sanne, er noe som i hvert fall stopper meg i å tenke.

Som nå nettopp, da jeg skrev at 180-mannen/trådtrekkeren kan ikke være den eller den fordi Per Pausts sønn sa at vedkommende ikke er dømt i Orderudsaken. Per Pausts sønn har vel dette navnet (som jeg ikke vet) fra sin far. Men vi vet jo ikke om Per Paust hadde rett i sine antagelser om hvem som var trådtrekkeren.

Så, jeg tror at det er lurt å tenke litt bredere, og  at det er lurt å ikke ta alle utsagn og alle vitneutsagn for god fisk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trekker tilbake dette over. Da det ikke behøver å være slik..

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Se det jeg skrev over  + innlegget under her:

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk tilbake til å tenke smalt i denne saka når jeg ble forvirra. Og holder meg derfor til at de 4 dømte er de 4 som har gjort alt i denne saka. Lagt planer og drept 3 uskyldige mennesker. Og jeg føler at gjennopptagelsessaka og det som har vært skrivi på ulike fora for å rette mistanken mot andre også er det samme som Lars gjør når han ringer dama på opplysninga. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk tilbake til å tenke smalt i denne saka når jeg ble forvirra. Og holder meg derfor til at de 4 dømte er de 4 som har gjort alt i denne saka. Lagt planer og drept 3 uskyldige mennesker. Og jeg føler at gjennopptagelsessaka og det som har vært skrivi på ulike fora for å rette mistanken mot andre også er det samme som Lars gjør når han ringer dama på opplysninga. 

Takk for råd! 😊 Det kan nok være lurt å tenke smalt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest så mye på VG og her at jeg skjønne at det sitter folk her og der som snakker kun i favør Veronika og Per hele tida og forvirrer og snakker ned Kristin og vil setta fast Hu. Jeg kjenner lusa på gangen for å si det sånn. Og tenker at disse folka må væra de som vil ha saka si gjenopptatt. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd! 😊 Det kan nok være lurt å tenke smalt også.

Du kan tenke bredt du også tenker jeg smalt 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan tenke bredt du også tenker jeg smalt 👍

Ok 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vgd diskuterer de ordlyden i "180-samtalen" og om man kan se "en grad av medlidenhet". Synes dere at man kan det? 
Da 180-mannen sa at "de har lidd nok", tror dere at han følte medlidenhet med de han sa dette om?  Var det foreldrene til Anne han mente at hadde lidd nok?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En på vgd gir et slags inntrykk av at h*n kjenner både P og 180, og jeg blir nesten litt skremt... 👻

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vgd diskuterer de ordlyden i "180-samtalen" og om man kan se "en grad av medlidenhet". Synes dere at man kan det? 
Da 180-mannen sa at "de har lidd nok", tror dere at han følte medlidenhet med de han sa dette om?  Var det foreldrene til Anne han mente at hadde lidd nok?

Og hvem av de fire dømte sin forklaring, støtter denne "180- samtalen" - opp om ? Svaret bør vel være ganske åpenbart. er det en som skriver. 

Hm. Hva tenker dere?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

180-mannen: Hvem av de fire dømte kjenner han svært godt, tror dere, hvis vi skal  tolke 180-mannen ut fra hva han sa?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forklaringen hevder L han aldri overleverte noen revolver til P rett før drapet, men at det var K som ba ham si dette. Han hevder at det bare er K av de dømte som kjenner sannheten om Orderud-drapene. https://www.siste.no/krim/kun-kirkemo-sto-bak-drapene/s/1-103-4350732

Vil disse opplysningene få betydning i forbindelse med gjenopptagelsen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...