AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7681 Del Skrevet 12. desember 2018 Hohoho. testing testing. Nå har jeg lest side opp og ned om Orderudsaken omtrent overalt for å få et overblikk, men alt virker som et salig kaos. Trolig meninga. Jeg er våpeninteressert og hørte Mauser nevnes av mannen som ringte damen på 1881. Noen her som vet hvem i slekta Orderud som kan sitte på en 7.62 eller 7.92 Anonymkode: 55ce8...e4d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7682 Del Skrevet 12. desember 2018 4 timer siden, DuplantierGojira skrev: Har fulgt med denne tråden fra utsiden helt siden oppstart av Gåten Orderud. Prøvd å leke detektiv selv uten særlig hell. Har vel konkludert at Balkansporet er alt for far fetched. Men er spennende å se hva Sandberg kommer med videre. Generelt er det vel som oftest de mest logiske slutningene som er korrekte, og det virker å være for mye røyk blant de fire dømte til at det ikke er ild. Nå har jeg ikke pløyd igjennom absolutt alle sidene her; men er det ingen som har hatt teori at PP kan være 180-mannen? Dette baserer jeg ikke på noe som helst, men bare av at det er så mange andre teorier. PP døde vel 6 mai 1999, og samtalen skal ha funnet sted mellom 4 april-22 mai? Da er det jo teoretisk en mulighet, selv om det kanskje er det mest usannsynlige av alle teorier. Sier meg enig i at dette er litt vel far det ved. Nok kaos fra føra. Jeg tenker at 1881 mannen er en som var med å planlegge og utføre jeg. Anonymkode: 55ce8...e4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7683 Del Skrevet 12. desember 2018 10 timer siden, RedFox81 skrev: Ja, det er jo det jeg også ser i Kristins forklaring. Mye løgner og noe sannhet. Det er fordi mye av historien virker veldig usannsynlig for meg, det passer jo ikke. Skulle de virkelig planlegge drap et halvt år i forveien, og i et familieselskap? Skulle Kristin virkelig huske noe av planløsning hun ble skissert en gang for 6 mnd siden? Skulle virkelig to par sko kjøpes inn allerede da? (politiets teori om skokjøpet). En kveld med "våpenopplæring" et halvt år i forveien, er dette nok? osv. Men etter å ha lest alt om denne saken opp og ned, alt er fortsatt uklart for meg. Men det er jo ingen motiv? Hvis ikke Per og Veronica, så hvem? Og hvorfor lyver Kristin? Hva er det vi ikke ser her? Nå er jeg jo en av de som ikke klarer å se at Per og Veronica skulle stå bak drapene, men jeg sliter med å komme opp med en annen troverdig forklaring. Med troverdig mener jeg en som ikke inkluderer Jugoslavisk mafia f.eks. Og jeg er veldig i tvil om at Kristin kunne vært den som drepte. Kristin har unektelig mye kunnskap om drapene, eneste av 4, hun kan detaljene. Men når ikke engang Veronica, nå tyve år etter, fortsatt klarer å tro at det var Kristin som drepte, og det er etter alt Kristin gjort mot henne og Per. Veronica kjenner vel Kristin best? Veronica sitter og "unnskylder" Kristin med at hun måtte ha vært i rusabstinenser der hun vitnet, og derfor løy. Og sier selv at men Kristin har jo ikke noe motiv.. Ja, så hvem da? Sverre Kirkemo? Jan Paust? Men alle disse, Kristin, og Sverre, og Jan, virker å være så "normale" mennesker, som tilsynelatende lever helt normale liv i alle disse årene. Kan det være mulig, etter å ha kaldblodig drept 3 mennesker? 😐 Jeg tror vi ikke ser fordi vi hele tiden blir forvirret av både det ene og den andre. Hvorfor har du problemer med se at Per og Veronika er blanda Inn. Jeg mener de har det største motivet jeg Anonymkode: 55ce8...e4d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7684 Del Skrevet 12. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag tenker jeg særdeles klart 😊 Anonymkode: d551b...45b Bruker du å surre mye til vanlig 😁 Anonymkode: 55ce8...e4d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7685 Del Skrevet 12. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bruker du å surre mye til vanlig 😁 Anonymkode: 55ce8...e4d Hei 😊 Ja det gjør jeg 😂 Anonymkode: d551b...45b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7686 Del Skrevet 12. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror vi ikke ser fordi vi hele tiden blir forvirret av både det ene og den andre. Hvorfor har du problemer med se at Per og Veronika er blanda Inn. Jeg mener de har det største motivet jeg Anonymkode: 55ce8...e4d Jeg er enig i at det kan se ut som om de har det største motivet. Men foreløpig har jeg andre teorier 😊 Anonymkode: d551b...45b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7687 Del Skrevet 12. desember 2018 19 timer siden, Anonym72 skrev: Forelskelse gjør blind, er det jo noe som heter! 😊 De fleste så nok hvem som styrte i det forholdet.... Ja det ser ut som om kvinnfolka hadde regien i mye i denne saken. Veronika hadde nok taket på Per ho å. Han var også litt blind synes jeg. Anonymkode: 55ce8...e4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7688 Del Skrevet 12. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei 😊 Ja det gjør jeg 😂 Anonymkode: d551b...45b Jeg synes det ser ut som du holder tunga ganske greit rett i munn i denne tråden jeg. Men du har en tendens til å repetere og det kan tyde på at man er litt surrete til tider 😁 Anonymkode: 55ce8...e4d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7689 Del Skrevet 12. desember 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier meg enig i at dette er litt vel far det ved. Nok kaos fra føra. Jeg tenker at 1881 mannen er en som var med å planlegge og utføre jeg. Anonymkode: 55ce8...e4d Han kjente svært godt til planene, kan man si. I hvert fall er det mange som er enige i at 180-mannen også samtidig var den beryktede trådtrekkeren. Men han har ikke nødvendigvis vært med på å utføre drapene. Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7690 Del Skrevet 12. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det kan se ut som om de har det største motivet. Men foreløpig har jeg andre teorier 😊 Anonymkode: d551b...45b Ja jeg har lest litt i denne tråden og det ser ut til at du har hatt en del teorier. Hvilken har du landa på du når du har lest mye her Inne. Anonymkode: 55ce8...e4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 12. desember 2018 #7691 Del Skrevet 12. desember 2018 Ok, er det helt idiotisk å foreslo begjerringen om å åpne graven til Per Paust og sjekke om han virkelig døde av kreft? Ble han obdusert? Hvis man snakker mafia-sporet og radioaktiv forgiftning altså, det må jo være fortsatt mulig å finne spor av? Denne intervju til Jan Paust burde blitt linket tidligere, og oftere. Hvem han snakker om? Er der SK? Hvem ellers? https://www.dagbladet.no/nyheter/de-ba-om-beskyttelse/65646939 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7692 Del Skrevet 12. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes det ser ut som du holder tunga ganske greit rett i munn i denne tråden jeg. Men du har en tendens til å repetere og det kan tyde på at man er litt surrete til tider 😁 Anonymkode: 55ce8...e4d Takk for hyggelig tilbakemelding! 😊 Ja jeg har et problem, og jeg prøver stadig vekk å skjerpe meg, men så plutselig glemmer jeg hva jeg har lest og skrevet tidligere 😂 Takk for at dere holder ut med meg! 🌹 Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 12. desember 2018 #7693 Del Skrevet 12. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hei 😊 Ja det gjør jeg 😂 Anonymkode: d551b...45b Det første steget er å kjenne seg selv😂😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 12. desember 2018 #7694 Del Skrevet 12. desember 2018 1 minutt siden, RedFox81 said: Ok, er det helt idiotisk å foreslo begjerringen om å åpne graven til Per Paust og sjekke om han virkelig døde av kreft? Ble han obdusert? Hvis man snakker mafia-sporet og radioaktiv forgiftning altså, det må jo være fortsatt mulig å finne spor av? Denne intervju til Jan Paust burde blitt linket tidligere, og oftere. Hvem han snakker om? Er der SK? Hvem ellers? https://www.dagbladet.no/nyheter/de-ba-om-beskyttelse/65646939 Han ble nok ikke obdusert da jeg tror det kostet for mye penger, men det var vel noen venner av Per Paust som gikk med en slik radioaktiv detektor ved graven hans og fikk utslag på radioaktivt-stoff akkurat der. Tror jeg så det fra den dokumentaren hos nrk fra brennpunkt 2009 ellerno. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7695 Del Skrevet 12. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kjente svært godt til planene, kan man si. I hvert fall er det mange som er enige i at 180-mannen også samtidig var den beryktede trådtrekkeren. Men han har ikke nødvendigvis vært med på å utføre drapene. Anonymkode: d551b...45b Trådtrekkern ..?? Berykta? Hvem? Anonymkode: 55ce8...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7696 Del Skrevet 12. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja jeg har lest litt i denne tråden og det ser ut til at du har hatt en del teorier. Hvilken har du landa på du når du har lest mye her Inne. Anonymkode: 55ce8...e4d Akkurat nå har jeg en teori om at Per, Veronica og Lars er uskyldige. Og at Kristin er den eneste av de dømte som kjente til drapsplanene. Og at Kristin fikk kjennskap til drapsplanene enten ved å delta på drapsplanleggingen sammen med en eller flere personer (som ikke er noen av de tre nevnte) eller ved at hun hørte at den/de snakket om det. Men jeg kan endre mening igjen, etterhvert som jeg leser mer om saken og får høre mer om dere andres teorier 😊 Anonymkode: d551b...45b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delgado Skrevet 12. desember 2018 #7697 Del Skrevet 12. desember 2018 5 minutter siden, RedFox81 skrev: Ok, er det helt idiotisk å foreslo begjerringen om å åpne graven til Per Paust og sjekke om han virkelig døde av kreft? Ble han obdusert? Hvis man snakker mafia-sporet og radioaktiv forgiftning altså, det må jo være fortsatt mulig å finne spor av? Denne intervju til Jan Paust burde blitt linket tidligere, og oftere. Hvem han snakker om? Er der SK? Hvem ellers? https://www.dagbladet.no/nyheter/de-ba-om-beskyttelse/65646939 Du er helt klart på sporet av både 180-mannen og den 5. som ikke ble dømt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7698 Del Skrevet 12. desember 2018 4 minutter siden, megda skrev: Det første steget er å kjenne seg selv😂😉 Ja 😊 Det er bare fint at dere minner meg på det, når jeg glemmer meg igjen stadig vekk. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7699 Del Skrevet 12. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trådtrekkern ..?? Berykta? Hvem? Anonymkode: 55ce8...e4d Per Paust mente at han visste hvem som trakk i tråder, og han ga også politiet navnet på den personen. En av Per Pausts sønner var overrasket over at den navngitte mannen ikke ble siktet og dømt i saken. Jeg vet ikke hvem trådtrekkeren er. Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7700 Del Skrevet 12. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trådtrekkern ..?? Berykta? Hvem? Anonymkode: 55ce8...e4d Per Paust mente at han visste hvem som trakk i tråder, og han ga også politiet navnet på den personen. En av Per Pausts sønner var overrasket over at den navngitte mannen ikke ble siktet og dømt i saken. Jeg vet ikke hvem trådtrekkeren er. Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå