Delgado Skrevet 11. desember 2018 #7581 Skrevet 11. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det Solli gård i Asker det er snakk om? Anonymkode: d551b...45b Solli var en nabogård 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7582 Skrevet 11. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man legger det Nybakk forteller til grunn, så virker notatene rett og slett å være V som prøver å notere ned stikkord for alt som kan være relevant, kanskje for å huske på å tenke igjennom det, på et tidspunkt der de kan anta at de vil måtte forklare seg. Det er vel ikke så mystisk eller mistenkelig akkurat, det er stressende å forklare seg og lurt å være forberedt. Noe snakket hun med Nybakk om, resten med andre, eller hun kom på det selv. Det er vel noe med kjøpet av Solli som i så måte var relevant, og ikke hvor det er, men hvorfor lurer du? Anonymkode: ee24f...672 Takk for svar! 😊 Det du skriver, høres logisk ut. Hvor Solli gård er, er nok ikke relevant. Jeg var bare nysgjerrig på hvor den var. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7583 Skrevet 11. desember 2018 1 minutt siden, Delgado skrev: Solli var en nabogård Takk for svar!😊 Hvor nært er den gården Orderud gård? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7584 Skrevet 11. desember 2018 11 minutter siden, Delgado skrev: Solli var en nabogård Det eneste jeg finner som er forholdsvis nær, er Solli som er i Blaker, ca 1 mil i avstand fra Orderud gård. Er det den? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7585 Skrevet 11. desember 2018 Altså; Per trodde at forliket var i havn fredag den 21. mai. Hvor er da hans eventuelle motiv for drapene? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7586 Skrevet 11. desember 2018 En eller flere andre (som jeg ikke vet hvem er) som ikke ble dømt i saken og som kanskje hadde kjennskap til at det var en gårdskonflikt og som kanskje ønsket at Per skulle bli mistenkt, kan ha hatt motiv for å drepe. Det er slett ikke ulogisk. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7587 Skrevet 11. desember 2018 Det er synd at det ikke finnes opptak av den siste samtalen som var mellom advokater før P fikk beskjed den fredagen, og den samtalen som var mellom advokat og P den fredagen. Hadde advokatene eventuelt skrevet et notat med referat fra samtalen? Hvis det finnes; hvor kan man evt lese det? Hva konkret sa Pers advokat (i gårdstvisten) og Kristians advokat (i gårdstvisten) i retten, om hva som ble sagt i den siste samtalen de hadde før Pers advokat ringte til Per den fredagen? På vgd er det helt ville spekulasjoner vedrørende disse samtalene. Disse ville spekulasjonene tror jeg ikke noe på. Jeg tenker at det eventuelt kan ha skjedd noen misforståelser/mistolkninger i samtalen mellom advokatene, ettersom de var så uenige i ettertid vedr. innholdet i samtalen. Men som sagt, det viktige er jo hva Pers advokat formidlet til Per den fredagen og hvordan Per oppfattet dette. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7588 Skrevet 11. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Et spørsmål. Er det vanlig i slike miljøer der man handler våpen illegalt at den som prøver å skaffe et våpen sier hvem som skal ha våpenet og hva det skal brukes til? Jeg synes at det var merkelig, når det sto i en artikkel at et vitne fortalte at en person (X) hadde forhørt seg med vitnet om et bestemt våpen og også opplyst om at det var P som skulle ha det. Kan ikke det like gjerne ha vært sagt av X for å legge ut falske rykter, og at det var en annen person X skulle skaffe våpen til? Anonymkode: d551b...45b Jeg fant ikke rett artikkel, men her står det noe lignende: En mann har forklart politiet at han ble spurt om han var villig til å drepe tre personer. Han har også forklart at L fortalte at han skulle prøve å skaffe til veie et fryktet israelsk automatvåpen, av merket UZI, til P. https://www.dagbladet.no/nyheter/venner-og-fiender-rundt-orderud-gard/65706681 Anonymkode: d551b...45b
Edie Skrevet 11. desember 2018 #7589 Skrevet 11. desember 2018 Ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Edie, adm. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7590 Skrevet 11. desember 2018 Det finnes et PC-spor, der L skal ha søkt på UZI: https://www.berlingske.dk/internationalt/sagen-om-et-tredobbelt-drab Anonymkode: d551b...45b 1
RedFox81 Skrevet 11. desember 2018 #7591 Skrevet 11. desember 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er synd at det ikke finnes opptak av den siste samtalen som var mellom advokater før P fikk beskjed den fredagen, og den samtalen som var mellom advokat og P den fredagen. Hadde advokatene eventuelt skrevet et notat med referat fra samtalen? Hvis det finnes; hvor kan man evt lese det? Hva konkret sa Pers advokat (i gårdstvisten) og Kristians advokat (i gårdstvisten) i retten, om hva som ble sagt i den siste samtalen de hadde før Pers advokat ringte til Per den fredagen? På vgd er det helt ville spekulasjoner vedrørende disse samtalene. Disse ville spekulasjonene tror jeg ikke noe på. Jeg tenker at det eventuelt kan ha skjedd noen misforståelser/mistolkninger i samtalen mellom advokatene, ettersom de var så uenige i ettertid vedr. innholdet i samtalen. Men som sagt, det viktige er jo hva Pers advokat formidlet til Per den fredagen og hvordan Per oppfattet dette. Anonymkode: d551b...45b Det er kjent at de to advokatene var uenige i retten. Advokat til Per mente det skulle bli forlik, det var så og si bestemt, mens advokat til Kristian mente at det ikke var sant. Tore Sandberg, privat etterforsker av Per og Veronica, påstår at her må advokaten til Per ha rett, uansett hva måtte det være av grunner til at advokat til Kristian påstår noe annet. Og det er fordi fristen for klage er gått ut, så det ville ikke bli ny rettsak, det måtte bli forlik. Jeg har tidligere etterlyst om noen regelverk-kyndige kunne bekrefte eller avkrefte den informasjonen, men ingen stilte opp. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7592 Skrevet 11. desember 2018 1 minutt siden, RedFox81 skrev: Det er kjent at de to advokatene var uenige i retten. Advokat til Per mente det skulle bli forlik, det var så og si bestemt, mens advokat til Kristian mente at det ikke var sant. Tore Sandberg, privat etterforsker av Per og Veronica, påstår at her må advokaten til Per ha rett, uansett hva måtte det være av grunner til at advokat til Kristian påstår noe annet. Og det er fordi fristen for klage er gått ut, så det ville ikke bli ny rettsak, det måtte bli forlik. Jeg har tidligere etterlyst om noen regelverk-kyndige kunne bekrefte eller avkrefte den informasjonen, men ingen stilte opp. Takk for svar og informasjon! 😊 Kanskje noen nye lesere som kjenner til regelverket, kan bekrefte eller avkrefte? 😊 Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7593 Skrevet 11. desember 2018 Legger ting om lillejulaften 1998 i spoiler, i tilfelle det er skrevet tidligere i tråden, slik at den som vil slipper å se teksten 😊 Spoiler Kristin Kirkemo viste ham to pistoler flere timer etter at hun angivelig skal ha levert våpnene til sin halvsøster. https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-sprekker-i-kristins-forklaring/65528664 Gjestene forlot Orderud gård rundt klokken 01 om natten, ifølge Per. Alle utenom Kristin og Lars. Per har forklart at Lars skal ha begynt å «egle seg» innpå Kristin, men at hun avviste ham. Det hele endte med en krangel, som gjorde at Lars til slutt forlot gården i bil. Kristin var, ifølge Per, «rimelige gæren», og forlot selv huset sto det her Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7594 Skrevet 11. desember 2018 K innrømte at det var hun som avfyrte vådeskuddet som traff bordet, rikosjetterte og traff Nerdrum-litografiet i stua. Etter juleselskapet, skal K ha dratt til Sørumsand sentrum, der hun kastet fra seg tomhylsen (fra vådeskuddet) i det tynne snølaget på eiendommene til Industriveien 1 eller 3. (Ikke sitat) https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J1JbWb/bevisjakten I hvor lang tid var K borte fra Orderud gård, før hun kom tilbake igjen og overnattet på Orderud gård natt til julaften 1998? Kan hun også ha hatt med seg de to våpnene (som hun hadde kjøpt i Molde) og levert disse til noen, i løpet av den tiden hun var borte fra Orderud gård? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7595 Skrevet 11. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså; Per trodde at forliket var i havn fredag den 21. mai. Hvor er da hans eventuelle motiv for drapene? Anonymkode: d551b...45b Spørsmålet er heller: ville drapene funnet sted dersom Nybakk ikke hadde ringt Per denne kvelden? Jeg tror nemlig ikke det. Anonymkode: c40bf...32c 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7596 Skrevet 11. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er heller: ville drapene funnet sted dersom Nybakk ikke hadde ringt Per denne kvelden? Jeg tror nemlig ikke det. Anonymkode: c40bf...32c Kan du forklare litt nærmere om hvorfor du tror det? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7597 Skrevet 11. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er heller: ville drapene funnet sted dersom Nybakk ikke hadde ringt Per denne kvelden? Jeg tror nemlig ikke det. Anonymkode: c40bf...32c Vi kan jo ringe og spørre juryen De var skråsikre og ikke i tvil i det hele tatt om at noen av de 4 var skyldige. Anonymkode: 24286...b78
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7598 Skrevet 11. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er heller: ville drapene funnet sted dersom Nybakk ikke hadde ringt Per denne kvelden? Jeg tror nemlig ikke det. Anonymkode: c40bf...32c Forklar gjerne også hvordan din uttalelse her kan stemme med det som er opplyst om innholdet i 180-samtalen bl.a. det 180-mannen (som IKKE er Per) sa om å drepe i pinsen. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7599 Skrevet 11. desember 2018 "Vitnet ga i politiavhør også uttrykk for et visst kjennskap til den mye omtalte tvisten om Orderud gård i utkanten av Sørumsand."https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article270662.ece Vitnet sa at han må ha rotet mellom L G og en annen, angående utsagn om forespørsel om å utføre trippeldrap og forespørsel om å skaffe våpen. Noen som vet om det kom frem hvem denne "en annen" var? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7600 Skrevet 11. desember 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er heller: ville drapene funnet sted dersom Nybakk ikke hadde ringt Per denne kvelden? Jeg tror nemlig ikke det. Anonymkode: c40bf...32c Kan du si noe om hvorfor du tror det? Anonymkode: d551b...45b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå