Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Disse teoriene er jo vill spekulasjon den gang vi ikke vet hvor telefonen kom fra.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Disse teoriene er jo vill spekulasjon den gang vi ikke vet hvor telefonen kom fra.

Det med at 180-mannen kan ha ringt fra et hotell el.l. eller fra noen andres fasttelefon enn sin egen, er ikke teorier, men kun tanker.

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet

180-mannen er sannsynligvis enten:

A. Per Orderud selv som prøver å late som han er noen andre enn seg selv og fremstiller seg som drapsmann. Han trenger å skape motiver utenfor seg selv.

B. En venn av Kristin som har hørt Kristin skravle om drapsplanene på Orderud gård. F.eks. i forbindelse med våpenkjøpet. Denne Moldenseren som var bosatt i Oslo og jobbet som bartender og som var kjæreste med Kristin på den tiden hun kjøpte våpnene av ham. Han hadde rusproblemer. Han ønsker å varsle om drapene som kan finne sted pinsehelgen (men han er ikke selv involvert i drapene).

Anonymkode: c40bf...32c

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

180-mannen er sannsynligvis enten:

A. Per Orderud selv som prøver å late som han er noen andre enn seg selv og fremstiller seg som drapsmann. Han trenger å skape motiver utenfor seg selv.

B. En venn av Kristin som har hørt Kristin skravle om drapsplanene på Orderud gård. F.eks. i forbindelse med våpenkjøpet. Denne Moldenseren som var bosatt i Oslo og jobbet som bartender og som var kjæreste med Kristin på den tiden hun kjøpte våpnene av ham. Han hadde rusproblemer. Han ønsker å varsle om drapene som kan finne sted pinsehelgen (men han er ikke selv involvert i drapene).

A: Og risikere å bli tatt på fersk gjerning?

B: Hadde denne mannen den kunnskapen som 180-mannen hadde?

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

A: Og risikere å bli tatt på fersk gjerning?

B: Hadde denne mannen den kunnskapen som 180-mannen hadde?

B. Denne mannen, hvem han nå er, men sannsynligvis en eller annen eks-kjæreste eller venn av Kristin, har sikkert hatt tilstrekkelig kunnskap til å ta den samtalen ja.

• Liker 1
Skrevet

Og A. Ja, en sjanse å ta hvis det var Per selv, men han prøvde vel å holde seg selv underrettet om K, M eller A fikk henvendelser fra politiet om 180-samtalen. Og når han skjønte at 180-samtalen ikke var blitt tatt seriøst, så var kysten klar.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

B. Denne mannen, hvem han nå er, men sannsynligvis en eller annen eks-kjæreste eller venn av Kristin, har sikkert hatt tilstrekkelig kunnskap til å ta den samtalen ja.

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og A. Ja, en sjanse å ta hvis det var Per selv, men han prøvde vel å holde seg selv underrettet om K, M eller A fikk henvendelser fra politiet om 180-samtalen. Og når han skjønte at 180-samtalen ikke var blitt tatt seriøst, så var kysten klar.

Interessante teorier! 😊 Hvis B: Hvis han ringte for å avverge drapene, hvorfor ba han ikke operatøren om å varsle politiet?

• Liker 2
Skrevet

"Gjenopptakelseskommisjonen vil ta en avgjørelse om Orderud-saken i 2020.

Nytt sokketips i Orderud-saken: - Interessant, mener lederen for gjenopptakelseskommisjonen"

https://www.dagbladet.no/nyheter/nytt-sokketips-i-orderud-saken---interessant-mener-lederen-for-gjenopptakelseskommisjonen/70545344

Det er et bevis som har vært sentralt i saken, så det er interessante opplysninger, sier Hallgren

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Man vet vel ikke hvor mye det har hatt å si i saken? Det er merkelig hvis det skulle vært det avgjørende. 

Det er en lang vei fra å skrive i en dagbok at man ønsker noen død, til å ta livet av tre mennesker. Når jeg tenker tilbake til min ungdom tror jeg det er flere ganger jeg har ønsket mine foreldre en viss plass i nuet, og jeg er nok ikke den eneste. 

Anonymkode: 4f527...bba

Det har vel nærmest vært et hovedmotiv?

Jeg er enig i at det er lang vei fra å skrive noe slikt til å faktisk mene og handle på de tankene.

Anonymkode: 67a15...7ef

• Liker 2
Skrevet

180-samtalen.

I begynnelsen av samtalen ville han ha telefonnummer til ekteparet Orderud Paust og telefonnr i Sørum (mulig til Annes foreldre). Mannen sa at han visste at de ikke var hjemme. Han hadde visstnok ringt dem.

-Tyder ikke dette på at han kanskje fra før av hadde alle disse telefonnumrene som han spurte operatøren om?

-Denne mannen visste så mange detaljer om Anne, foreldrene til Anne, Orderud gård osv, at jeg synes at det er rart hvis han ikke også hadde disse telefonumrene som han spurte etter fra før av.

-Ringte han kun for å lage et villspor som pekte på noen andre enn han selv? Jeg begynner snart å tro det.

De diskuterer teorier for årsaken til at 180-mannen ringte, i denne tråden også https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1847474/tittel/orderudsaken-no/side/152

• Liker 4
Skrevet

180-mannen var nok intelligent og han mente nok selv at han var veldig lur, men jeg tror at han tabbet seg ut på flere måter i løpet av den 180-samtalen, og hvis vi bare får rett analyse av mannen, tror jeg at det er mulig å finne ut hvem han er.

• Liker 6
Skrevet

Hvis180-mannen og trådtrekkeren var samme mann og/eller hvis 180-mannen ikke skulle utføre drapene selv, så er det lettere å forstå hvorfor han risikerte at operatøren hadde kunnet varsle politiet. Han risikerte jo ikke noe for sin egen del, men for de som skulle utføre drapene. Og hvis det var slik, så hadde han nok også et solid alibi.

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, Delgado skrev:

Ja, 45b, jeg tror du oversvømmer tråden av en grunn. Ingen egentlige refleksjoner eller analyser, men kun det som egentlig er partsinnlegg hvor agendaen din er klar.

Hvis det er noen som har kommet med ufattelig mange refleksjoner, både for og imot at de 4 som ble dømt er skyldige, er det jammen meg 45b. Mest mot har jeg lagt merke til, men h*n har forklart det med at det trengs en motvekt i denne tråden, og det er helt sant for det virker absolutt som om de fleste her mener at de er skyldige. Mange interessante linker, og mange interessante teorier har blitt postet. Tråden hadde ikke vært den samme uten 45b!

Jeg forstår ikke deg Delgado, som må ordlegge deg på en sånn måte. Husker jeg rett i at du beskyldte henne for å være yngstesøster Kirkemo tidligere i tråden? Skulle det ha noe å si? For alt jeg vet, er du HO.

Jeg forstår heller ikke dere som ser ut til å sluke alt som står i media rått. Dere er klar over at de skriver for å tjene penger, og ikke nødvendigvis forteller den egentlige sannheten? Ta f.eks bildet av P som smiler så veldig på et bilde postet tidligere i tråden, - hva om han nettopp hadde fått en kjempegod nyhet, gjerne noe som var viktig i forbindelse med saken. Istedenfor fremstilles han på en negativ måte. Smiler han? jøss han må være skyldig! Joda, jeg har lest at både P og V gjerne vil vite hvem som står bak drapene, men disse uttalelsene blir det ikke laget fete overskrifter av... 

• Liker 4
Skrevet

I 180-samtalen: Etter å ha truet med å drepe, sa han at  "politiet kommer ikke til å tro at det er meg likevel".

Jeg tenker at det er mulig at han fremsto så trygg på dette, fordi han visste at de som skulle utføre drapene aldri ville finne på å angi han (av en eller annen grunn). Og at han helt sikkert hadde vært med på å planlegge drapene, og at han kanskje var både hjernen bak det hele og trådtrekkeren.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Harleqin skrev:

Hvis det er noen som har kommet med ufattelig mange refleksjoner, både for og imot at de 4 som ble dømt er skyldige, er det jammen meg 45b. Mest mot har jeg lagt merke til, men h*n har forklart det med at det trengs en motvekt i denne tråden, og det er helt sant for det virker absolutt som om de fleste her mener at de er skyldige. Mange interessante linker, og mange interessante teorier har blitt postet. Tråden hadde ikke vært den samme uten 45b!

Jeg forstår ikke deg Delgado, som må ordlegge deg på en sånn måte. Husker jeg rett i at du beskyldte henne for å være yngstesøster Kirkemo tidligere i tråden? Skulle det ha noe å si? For alt jeg vet, er du HO.

Jeg forstår heller ikke dere som ser ut til å sluke alt som står i media rått. Dere er klar over at de skriver for å tjene penger, og ikke nødvendigvis forteller den egentlige sannheten? Ta f.eks bildet av P som smiler så veldig på et bilde postet tidligere i tråden, - hva om han nettopp hadde fått en kjempegod nyhet, gjerne noe som var viktig i forbindelse med saken. Istedenfor fremstilles han på en negativ måte. Smiler han? jøss han må være skyldig! Joda, jeg har lest at både P og V gjerne vil vite hvem som står bak drapene, men disse uttalelsene blir det ikke laget fete overskrifter av... 

Takk for det fine innlegget, der det siste avsnittet er svært viktig! :kghjerte:

Takk for hyggelige ord til meg! 😊

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke Per da i så fall ha sørget for å skaffe seg et 100% sikkert alibi? Grunnet gårdstvisten så måtte han jo i så fall på forhånd forstå at han ville kunne bli mistenkt i saken?

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis 180-mannen eksististerer og det som operatøren fortalte om at ble sagt i den 180-samtalen stemmer, og hvis det finnes en som trakk i tråder, tenker jeg at både 180-mannen og trådtrekkeren må ha vært svært intelligente og dyktige og svært utspekulerte.

Helt enig. Knapt et skikkelig fotspor er avsatt. Ingen dna er funnet. Flere påpeker at sokken er knyttet til drapene, men det ble altså funnet 1 fiber fra en tilsvarende sokk. Altså ett eneste fiber. Man aner ikke hvilken vei de tok etter drapene, eller hvor de kom fra. Drapsvåpen er forsvunnet. 

På den andre siden har det skjedd merkverdige ting underveis også. Slik som at tegningen av kårboligen "plutselig" dukket opp i nattbordet på rommet som K brukte. Politiet tok beslag i ufattelige mengder med bl.a dokumenter fra Orderud-gården, men de overså tegningen av huset der drapene var blitt begått?? Et gammelt våpen funnet i 1.etasje i kårboligen? Hvis den/de som planter slike bevis avslører sin virkelige agenda, så finner man også løsningen på gåten. Det er tydeligvis fremdeles noen som trekker i trådene...

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! 😊
Nøkkelknipe har noen gode refleksjoner postet kl 00:50 i dag https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1847474/tittel/orderudsaken-no/side/152 om mulige årsaker til at Per og Veronica ikke ønsket å fortelle om vådeskuddene.

Jeg hører hva nøkkel-ansamlingen sier, men jeg er meget uenig av det faktum at Kristin faktisk var i Molde å kjøpte våpen. Våpen, og amfetamin er god kombinasjon for kidsa. sikkert helt uskyldig

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Harleqin said:

Det er tydeligvis fremdeles noen som trekker i trådene

skulle funnet noen mer effektive tråder 

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Harleqin skrev:

Helt enig. Knapt et skikkelig fotspor er avsatt. Ingen dna er funnet. Flere påpeker at sokken er knyttet til drapene, men det ble altså funnet 1 fiber fra en tilsvarende sokk. Altså ett eneste fiber. Man aner ikke hvilken vei de tok etter drapene, eller hvor de kom fra. Drapsvåpen er forsvunnet. 

På den andre siden har det skjedd merkverdige ting underveis også. Slik som at tegningen av kårboligen "plutselig" dukket opp i nattbordet på rommet som K brukte. Politiet tok beslag i ufattelige mengder med bl.a dokumenter fra Orderud-gården, men de overså tegningen av huset der drapene var blitt begått?? Et gammelt våpen funnet i 1.etasje i kårboligen? Hvis den/de som planter slike bevis avslører sin virkelige agenda, så finner man også løsningen på gåten. Det er tydeligvis fremdeles noen som trekker i trådene...

Det kan bety at den oransje sokken ikke ble brukt under drapene. Kanskje gjerningspersonen(e) slettes ikke hadde raggsokker utenpå skoene? Kanskje det ble brukt en type sko-overtrekk som ikke avga fibre? 

Jeg er enig i at det er rart at politiet ikke fant den tegningen den gangen da de beslagla dokumenter, dersom den tegningen var i den skuffen på det tidspunktet. Det med våpenet er også merkelig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...