Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Simpson skrev:

Ja Harald O.  hadde bestemt seg umiddelbart for at V og P var skyldige og har vært en relativ sentral aktør i saken hele veien. På spørsmål i retten kom det vel frem at hans mening bygget var magefølelsen ?

Takk for svar og informasjon! 😊  Magefølelsen? Det var svært spesielt.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem var det som tok seg av gårdsdriften den første tiden etter at P og V ble satt i varetekt?  Stemmer det at det var SK og en fetter av P? I hvor lang tid tok de seg av gårdsdriften, før noen andre tok på seg den jobben?

Var dette to kamerater?

Skrevet
9 minutter siden, Delgado skrev:

Harald Orderud har helt rett. Sanbergs Jugoslaviaspor er rent oppspinn uten faste holdepunkter. 

Han bruker mediestøy som en strategi, på samme måte en en anonymbruker her forøker å overdøve tråden for å vinne frem

hverken Sandberg eller 45b gjør Orderudparet noen tjeneste, men gjør fler og fler overbevist om Per og Veronicas skyld.

Du er veldig bombastisk. Faktum er at saken ikke er oppklart og at dommene bygger på Kristins forklaringer. Ønsker du ikke oppklaring og muligheten for alternative løsninger?

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ble dømt på indisier og Kristins forklaringer. Juryen var i tvil naturlig nok. De hadde ikke mer å vurdere ut fra enn det vi vet i dag. Da er det vel magefølelsen/synsing?

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diskuterer ikke vi her inne også mye bygget på magefølelsen? Harald Orderud kjenner de impliserte (iallfall to av dem) mye bedre enn det vi gjør. I større og mindre grad bygger vi vår hypotese på fakta, og hva bestemmer hvilke fakta vi vil legge vekt på? Jo, ofte er det magefølelsen. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Simpson skrev:

De ble dømt på indisier og Kristins forklaringer. Juryen var i tvil naturlig nok. De hadde ikke mer å vurdere ut fra enn det vi vet i dag. Da er det vel magefølelsen/synsing?

Juryen hørte alle forklaringer, det har vel ikke vi gjort. Vi har hørt små utdrag, det er stor forskjell. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Simpson skrev:

Takk for svar! 😊 Du har rett i det. Det er synd at de ikke hadde mer å vurdere ut i fra. I mitt forrige svar til deg da jeg reagerte på at Harald bygget sin mening på magefølelsen, tenkte jeg ikke over det du skriver her. Jeg synes uansett at det var veldig spesielt av Harald å mene noe slikt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Juryen hørte alle forklaringer, det har vel ikke vi gjort. Vi har hørt små utdrag, det er stor forskjell. 

Kan være enig i det. Derfor viktig å ikke bare vektlegge meninger, synspunkter og spekulasjoner som bygger opp om en mulig løsning, fordi man ikke "liker" en person.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Frida skrev:

Diskuterer ikke vi her inne også mye bygget på magefølelsen? Harald Orderud kjenner de impliserte (iallfall to av dem) mye bedre enn det vi gjør. I større og mindre grad bygger vi vår hypotese på fakta, og hva bestemmer hvilke fakta vi vil legge vekt på? Jo, ofte er det magefølelsen. 

Takk for svar! 😊 Du har rett i at det ofte er slik.

Skrevet

Bodil Kirkemo er overbevist om at ekteparet Per og Veronica ikke har noe med drapet å gjøre.

https://www.dagbladet.no/nyheter/venner-og-fiender-rundt-orderud-gard/65706681

Hvorfor forklarte en god kamerat av L. G. at L.G. fortalte at han skulle prøve å skaffe til veie et fryktet israelsk automatvåpen, av merket UZI, til P.? Hvis L.G skulle ha prøvd å skaffe et slikt våpen for noen andre, hadde han da vel ikke fortalt til noen om hvem som eventuelt skulle motta våpenet?!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem var det som tok seg av gårdsdriften den første tiden etter at P og V ble satt i varetekt?  Stemmer det at det var SK og en fetter av P? I hvor lang tid tok de seg av gårdsdriften, før noen andre tok på seg den jobben?

S. K jobbet mye på Orderud gård, og ble kjent med K. O. De to skal ha likt hverandre, og det hendte de spiste middag sammen.

"Etter pågripelsen skal Sverre Martin ha delt på gårdsarbeidet med en fetter av Per. Han ble skuffet da ekteparet - etter å ha sittet et halvt år i varetekt - brøt all kontakt." https://www.dagbladet.no/nyheter/tar-parti-for-kristin/65713253

• Liker 2
Skrevet

"I politiavhør sa søstrenes bror at han hadde stusset over at Kristins venn hadde større kjennskap til gårdstvisten på Orderud enn ham selv."

"denne vennen hadde sagt at han hadde snakket med Kristin på mobiltelefon på drapsnatten."  Dersom det er riktig, vil det stå i direkte strid med Kristins forklaring om sine bevegelser drapsnatten.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m66X8q/kristin-er-gaern-nok-til-aa-gjoere-det?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=7llERv

• Liker 5
Skrevet

Det står også om noen patroner til 22 og 45 kaliber som Kristin etter drapene skal ha gitt til en venn, i samme artikkel som over. Denne vennen skal ha kastet patronene.

• Liker 1
Skrevet

180-samtalen: "Operatøren mener han ringte på kveldstid. Grunnen til dét er at hun umiddelbart ønsket å snakke med vaktsjefen om telefonen, men man har ikke slik stillingsfunksjon på kveldsskiftet. Hun hadde tenkt å ta det opp dagen etter, men det ble ikke noe av."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4d1Org/nettet-snoeres-om-180-mannen 

Så synd at etterforskerne ikke tok hensyn til dette, når de skulle prøve å finne ut hva som var tid og sted for 180-samtalen 

Litt om uttalelser fra nær familie: https://www.dagbladet.no/nyheter/familiefeide-i-apen-rett/65789087

• Liker 4
Skrevet

180-mannen spurte også etter telefonnummeret til Stortinget, og han lurte på om det var svar å få der på den tiden av døgnet.

Også dette støtter jo operatørens utsagn om tidspunkt for 180-samtalen.

• Liker 5
Skrevet
44 minutter siden, Simpson skrev:

Kan være enig i det. Derfor viktig å ikke bare vektlegge meninger, synspunkter og spekulasjoner som bygger opp om en mulig løsning, fordi man ikke "liker" en person.

Det har du helt rett i. Jeg har litt problem med fagpersonell som er raske med en diagnose. Derfor legger jeg ikke så mye vekt på det Gudjonsson kom frem til mht. Veronica. Bet meg merke i at han bygget sin konklusjon på 5 timer sammen med henne, det synes jeg er for lite grunnlag. Men jeg uttaler meg ikke som fagperson, så hva vet jeg? Jeg kjenner godt mine fordommer etterhvert, så må ta forbehold om at jeg er forutinntatt. 

• Liker 2
Skrevet

En mann skal ha gitt uttrykk for at Kirkemo Haukeland hadde et motiv. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaa7zQ/dette-er-et-bestillingsdrap

Etter juleselskapet: Senere på natten ringte V til L. G for å advare han mot at K. hadde ringt til politiet (fordi L. G. hadde stukket av med bilen). Hun fikk tak i L. G. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RxxL0a/ristet-ut-patroner?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=kaa7zQ

• Liker 4
Skrevet

Hvis P og V hadde vært skyldige i planleggingen, så hadde de da vel kvittet seg med det bordet og det bildet som ble truffet av det skuddet som kunne bevise at det hadde vært våpen der?!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...