Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Man skulle tro at Per og Veronica ville dra og snakke med politiet hjemme for å få vite mest mulig om hva som hadde skjedd. Politiet hadde nok flere opplysninger enn det som kom på TV. De ville heller ikke komme på minnesamværet for foreldre og søster hos slekta. Veldig underlig oppførsel. Skulle tro at man ville være samlet etter noe så grufullt i familien. 

Tja, ryktene hadde vel allerede begynt å svirre, ville nok også hold litt avstand,uavhengig om jeg var u/skyldig eller ikke.

Anonymkode: 24286...b78

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser i Dagbladet.no nå i kveld at en eldre gubbe står frem med en ny versjon av histrorien om Orderud-sokken.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, ryktene hadde vel allerede begynt å svirre, ville nok også hold litt avstand,uavhengig om jeg var u/skyldig eller ikke.

Det må ha foregått mye før drapene siden ryktene begynte å svirre så fort. 

Om jeg var uskyldig ville alt annet blitt likegyldig for meg, tidligere krangling hadde blitt glemt. Et trippeldrap er så ekstremt, hvordan kan noen i det hele tatt bry seg om selv langvarig uvennskap når noe så ufattelig grusomt rammer?  

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Simpson skrev:

Leser i Dagbladet.no nå i kveld at en eldre gubbe står frem med en ny versjon av histrorien om Orderud-sokken.

Uten navn, men med bilde? Jaha, det var noe spesielt. Tenk at Kristin til og med har fortalt en fyr at hun trengte sokker til å ha utenpå skoene....alle detaljer må med! 

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Det var også noen som sa noe om at det var best for P og V å være blant venner.

Anonymkode: d551b...45b

det var det per og veronica selv som sa. vennene i hundemiljøet. Akkurat det synes jeg ikke er så rart, om de hadde bedre forhold til vennene enn familien generelt. Folk reagerer forskjellig på sorg. Men om infoen om advokat og skyss fra politiet er riktig klinger det i varselslampene min ihvertfall. Hadde mine foreldre blitt drept hadde jeg villet vite hva som var skjedd fortest mulig og dratt ned på politistasjonen sporenstreks. Men mulig folk reagerer forskjellig. Vet ikke når de gikk på restauranten? De dro på restaurant når de ble tilbud samtale med politiet, eller var middagen senere? Foreldrene dine er drept og du drar på restuarant, istedetfor å få info om hva som skjedde?

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men påtalemyndighet vil nok ignorere alt som kan tale for at de har gjort feil, det ligger i menneskets natur.

hun ble jo dømt til medvirkning.. 

Skrevet
1 minutt siden, miss spjåk skrev:

det var det per og veronica selv som sa. vennene i hundemiljøet. Akkurat det synes jeg ikke er så rart, om de hadde bedre forhold til vennene enn familien generelt. Folk reagerer forskjellig på sorg. Men om infoen om advokat og skyss fra politiet er riktig klinger det i varselslampene min ihvertfall. Hadde mine foreldre blitt drept hadde jeg villet vite hva som var skjedd fortest mulig og dratt ned på politistasjonen sporenstreks. Men mulig folk reagerer forskjellig. Vet ikke når de gikk på restauranten? De dro på restaurant når de ble tilbud samtale med politiet, eller var middagen senere? Foreldrene dine er drept og du drar på restuarant, istedetfor å få info om hva som skjedde?

Takk for svar og informasjon! 😊 Jeg tror at noen skrev i tråden at de dro på restaurant etter å ha snakket med politiet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og informasjon! 😊 Jeg tror at noen skrev i tråden at de dro på restaurant etter å ha snakket med politiet.

greit å få klarhet i- om de valgte restaurant fremfor samtale med politi eller om det var etterpå. Sikkert noen som har fått det med seg her. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det merkeligste synes jeg, er at P og V reiste tilbake til hotellet etter at de hadde vært og snakket med politiet om drapene og spiste på resturant i 2 timer? Hvem gjør det etter og ha fått en sånn beskjed??

Anonymkode: 81a5d...c09

Har du link til artikkel om dette?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Frida skrev:

Uten navn, men med bilde? Jaha, det var noe spesielt. Tenk at Kristin til og med har fortalt en fyr at hun trengte sokker til å ha utenpå skoene....alle detaljer må med! 

Gubben sier ikke noe om str.. På Sandbergs egne nettsider, har de en historie om et bilde en fra VG mottok med noe som skulle være den andre sokken.

Uansett virker det ikke som politiet har særlig høy stjerne i denne saken, ettersom det er Sandberg som mottar tipsene?

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, miss spjåk skrev:

greit å få klarhet i. 

Enig. Her står det litt om tidspunkt m.m. https://www.dagbladet.no/nyheter/grat-da-dodsbudskapet-kom/65537559

"Sammen med førstebetjenten kjørte Veronica og Per Kristian til Nes lensmannskontor"
"Ved 17-tida søndag ettermiddag kom ekteparet tilbake til Nesbyen Hotell" og de var sammen  med reisefølget på rommet til P og V, før de gikk ned til restauranten kl 21 for å spise.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, miss spjåk skrev:

greit å få klarhet i- om de valgte restaurant fremfor samtale med politi eller om det var etterpå. Sikkert noen som har fått det med seg her. 

Enig. Her står det litt om tidspunkt m.m. https://www.dagbladet.no/nyheter/grat-da-dodsbudskapet-kom/65537559

"Sammen med førstebetjenten kjørte Veronica og Per Kristian til Nes lensmannskontor"
"Ved 17-tida søndag ettermiddag kom ekteparet tilbake til Nesbyen Hotell" og de var sammen  med reisefølget på rommet til P og V, før de gikk ned til restauranten i 19-tiden for å spise.

• Liker 4
Skrevet

Enda en ny forklaring om drapsnatta, denne gang fra Per selv:  VG

"Den erfarne etterforskeren ba Per fortelle alt han husket fra natt til 22. mai i år, da foreldrene og søsteren ble drept.

Per Orderud svarte at han mener han sov ganske godt denne natten og at han ikke ble vekket av bjeffing fra de to hundene.."

Så da jobbet han ikke døgnet rundt før de dro. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor reagerte advokaten slik 3 dager før ekteparet ble pågrepet? 

"Tre dager før siktelsen ble tatt ut, tok advokaten på Nesbyen kontakt med Cato Schiøtz, og spurte om han kunne bistå Per Orderud dersom han ble siktet. Bakgrunnen for samtalen var at Nybakk ikke var fremmed for at Per Orderud kunne bli pågrepet."

TRIPPELDRAPET: gåtefull oppførsel (VG)

Kristin Kirkemo hadde ikke kommet med de fatale opplysningene enda, men likevel var advokaten så bekymret? 

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, Frida skrev:

Det må ha foregått mye før drapene siden ryktene begynte å svirre så fort. 

Om jeg var uskyldig ville alt annet blitt likegyldig for meg, tidligere krangling hadde blitt glemt. Et trippeldrap er så ekstremt, hvordan kan noen i det hele tatt bry seg om selv langvarig uvennskap når noe så ufattelig grusomt rammer?  

Jeg bor på bygda i en nabokommune til Sørum, og det trenger slettes ikke ha foregått mye på forhånd for at rykter skal begynne å gå. Mange folk liker å prate og tror de vet mye om alt og alle. Kan bare se for meg hvordan folk har begynt å prate etter disse drapene mtp gårdstvisten og Veronica som er litt spesiell. 

Anonymkode: 7cc8e...666

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Enda en ny forklaring om drapsnatta, denne gang fra Per selv:  VG

"Den erfarne etterforskeren ba Per fortelle alt han husket fra natt til 22. mai i år, da foreldrene og søsteren ble drept.

Per Orderud svarte at han mener han sov ganske godt denne natten og at han ikke ble vekket av bjeffing fra de to hundene.."

Så da jobbet han ikke døgnet rundt før de dro. 

Etter V's "nye" versjon om at Per jobbet med onna drapsnatten, korrigerte hun i NRK-intervjuet sist søndag, og sa de sov sammen den natten. Altså "tilbake til start" om drapsnatten.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Hvorfor reagerte advokaten slik 3 dager før ekteparet ble pågrepet? 

"Tre dager før siktelsen ble tatt ut, tok advokaten på Nesbyen kontakt med Cato Schiøtz, og spurte om han kunne bistå Per Orderud dersom han ble siktet. Bakgrunnen for samtalen var at Nybakk ikke var fremmed for at Per Orderud kunne bli pågrepet."

TRIPPELDRAPET: gåtefull oppførsel (VG)

Kristin Kirkemo hadde ikke kommet med de fatale opplysningene enda, men likevel var advokaten så bekymret? 

Kanskje fordi politiet i pressekonferansen søndag ettermiddag, nevnte gårdstvisten som motiv. Politimannen sa noe om at de

hadde hørt det var uoverensstemmelser rundt noen eiendomsoverdragelser....i tv intervjuene etter den første pressekonfersnaen.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Simpson skrev:

Etter V's "nye" versjon om at Per jobbet med onna drapsnatten, korrigerte hun i NRK-intervjuet sist søndag, og sa de sov sammen den natten. Altså "tilbake til start" om drapsnatten.

Bra de til slutt ble enige om en versjon. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Simpson skrev:

Kanskje fordi politiet i pressekonferansen søndag ettermiddag, nevnte gårdstvisten som motiv. Politimannen sa noe om at de

hadde hørt det var uoverensstemmelser rundt noen eiendomsoverdragelser....i tv intervjuene etter den første pressekonfersnaen.

Vel, nå har halve slekten og ekteparet selv hele tiden hevdet at den gårdstvisten var nesten ikke-eksisterende og nærmest løst før drapene, så hvorfor dra med seg advokat? Det rimer ikke helt for meg. Som uskyldig ville jeg møtt opp hos politiet og lagt alle kort på bordet for å hjelpe politiet. Men det er nok bare meg. :) 

Per nektet også at de tok lydopptak under avhør, er det vanlig at man kan nekte?  

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Bra de til slutt ble enige om en versjon. 

Per står fjellstøtt på sine 1. versjoner, bortsett fra 2; innrømmelse av falsk en underskrift og korrigering av lillejuleaften, etter V "sprakk". Det var V som kom med ny versjon av drapsnatten i en podcast, som hun korrigerte senest.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...