AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7201 Skrevet 7. desember 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er vanskelig å se for seg at han har hatt en veldig stor rolle i dette. Det er helt tydelig at hun fremstår langt sterkere enn han. Dog så sier det litt at han har forfalsket den underskriften, så helt uskyldig er han nok absolutt ikke. Anonymkode: d1308...a67 Kan godt være Veronica som gjorde det og ba Per ta skylden for det.. Anonymkode: 9ea74...496 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7202 Skrevet 7. desember 2018 På 6.12.2018 den 14.18, miss spjåk skrev: I rettsaken i podcasten forklarer kristin at veronica og per under planleggingen visstnok skal ha gått igjennom dette med ruteknusing og bekledning. Hun forklarer b.la at grønnerud sa "de" kunne ta sokker over skoene ("vi" sier hun også, før hun retter på seg selv) Så at Yssen sier det er første gang hun uttrykker at V og P har drept får jeg ikke til å stemme?? Takk for svar! 😊 Det er forskjell på å at K sa at "hun mener drapene ble begått av V og P" og at K forklarte at "de planla ruteknusing og å bruke sokker osv". Hva ligger i uttrykket å mene? Er det det samme som å tro? Det betyr vel i hvert fall ikke det samme som å vite? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7203 Skrevet 7. desember 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: En tom skoeske ble funnet hos K.. Esken hadde inneholdt ett par sko fra høstkolleksjonen til Eurosko-butikkene, i størrelse 37. På åstedet ble det funnet et skoavtrykk fra en damesko av denne type i størrelse som kunne stemme med denne. Skoene skulle være kjøpt i en Eurosko-butikk. https://www.nrk.no/norge/fryktet-lekkasjer-1.522464 Hvor kan man lese mer om dette og evt se bilder av skosåle + skosåleavtrykk fra denne skoen? Anonymkode: d551b...45b Hvorfor hadde K en tom skoeske som hadde inneholdt sko i str 37 når hun selv brukte sko i størrelse 39 el 40? Anonymkode: d551b...45b 1
Frida Skrevet 7. desember 2018 #7204 Skrevet 7. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 😊 Det er forskjell på å at K sa at "hun mener drapene ble begått av V og P" og at K forklarte at "de planla ruteknusing og å bruke sokker osv". Hva ligger i uttrykket å mene? Er det det samme som å tro? Det betyr vel i hvert fall ikke det samme som å vite? Anonymkode: d551b...45b Jeg legger litt mer visshet i å mene enn å tro, men ikke 100 % visshet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7205 Skrevet 7. desember 2018 Akkurat nå, Frida skrev: Jeg legger litt mer visshet i å mene enn å tro, men ikke 100 % visshet. Takk for svar! 😊 Anonymkode: d551b...45b
Frida Skrevet 7. desember 2018 #7206 Skrevet 7. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor hadde K en tom skoeske som hadde inneholdt sko i str 37 når hun selv brukte sko i størrelse 39 el 40? Anonymkode: d551b...45b Jeg har skoesker med andre størrelser enn min egen. Hvorfor Kristin hadde den kan vi umulig vite, hun kan ha fått den av Veronica? Uten at det beviser noe som helst. 3
Frida Skrevet 7. desember 2018 #7207 Skrevet 7. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 😊 Anonymkode: d551b...45b Men jeg har ingen fasit på det! 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7208 Skrevet 7. desember 2018 Akkurat nå, Frida skrev: Jeg har skoesker med andre størrelser enn min egen. Hvorfor Kristin hadde den kan vi umulig vite, hun kan ha fått den av Veronica? Uten at det beviser noe som helst. Takk for svar! 😊 Du har rett 😊 Akkurat nå, Frida skrev: Men jeg har ingen fasit på det! Takk for svar! 😊 Anonymkode: d551b...45b
miss spjåk Skrevet 7. desember 2018 #7209 Skrevet 7. desember 2018 (endret) 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 😊 Det er forskjell på å at K sa at "hun mener drapene ble begått av V og P" og at K forklarte at "de planla ruteknusing og å bruke sokker osv". Hva ligger i uttrykket å mene? Er det det samme som å tro? Det betyr vel i hvert fall ikke det samme som å vite? Anonymkode: d551b...45b Trakk det opp i sammenheng med den påståtte planleggingen fordi jeg har forstått det som om P og V snakket om seg selv under planleggingen. At grønnerud viste dem ladegrep, hvordan de kunne unngå fotspor osv, og har hele tiden forstått det som om det var veronica og Per (eller en av dem) som på det tidspunktet skulle utføre drapet. Hvorfor skulle Grønnerud ellers ha et introduksjonskurs i våpenbruk? Men mulig de uttalelsene fra kristin kom i senere avhør? For alt vi vet var det kristin selv som satt og forklarte veronica og per om våpenbruk...Og så hiver hun Grønnerud inn i det istedet. Jeg personlig tror planleggingen var reell, men at kristin var mye mer deltagende enn hun innrømmer. Synes Grønnerud var ganske troverdig når han sier at han hadde aldri gått til det lavmål og være med på planlegging av drap på eldre mennesker, der gikk grensen hans. Kanskje solgte han kun våpen og thats it. Og at det var "kun" kristin, per og veronica som planla alt. Isåfall er kristin en kynisk j som drar grønnerud inn i drap.. Endret 7. desember 2018 av miss spjåk 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7210 Skrevet 7. desember 2018 4 minutter siden, miss spjåk skrev: Trakk det opp i sammenheng med den påståtte planleggingen fordi jeg har forstått det som om P og V snakket om seg selv under planleggingen. At grønnerud viste dem ladegrep, hvordan de kunne unngå fotspor osv, og har hele tiden forstått det som om det var veronica og Per (eller en av dem) som på det tidspunktet skulle utføre drapet. Hvorfor skulle Grønnerud ellers ha et introduksjonskurs i våpenbruk? Men mulig de uttalelsene fra kristin kom i senere avhør? For alt vi vet var det kristin selv som satt og forklarte veronica og per om våpenbruk...Og så hiver hun Grønnerud inn i det istedet. Jeg personlig tror planleggingen var reell, men at kristin var mye mer deltagende enn hun innrømmer. Synes Grønnerud var ganske troverdig når han sier at han hadde aldri gått til det lavmål og være med på planlegging av drap på eldre mennesker, der gikk grensen hans. Kanskje solgte han kun våpen og thats it. Og at det var "kun" kristin, per og veronica som planla alt. Isåfall er kristin er kynisk j.. Takk for svar!😊 Jeg vet ikke tidspunktene for Kristins uttalelser. Jeg tenker at det også er mulighet for at Kristin visste så mye om planleggingen grunnet at hun selv planla alene eller sammen med noen andre enn de tre andre dømte i saken eller at hun lyttet til planlegging som ble snakket om av noen andre enn de tre andre dømte i saken. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7211 Skrevet 7. desember 2018 Hvis det stemmer at K skaffet det 22-kal våpenet til P og V og hvis det stemmer at hun leverte det våpenet til P og V, og hun evt trodde at de skulle bruke våpenet til selvforsvar, hvorfor varslet hun ikke politiet om drapsplanleggingen som hun påstår å ha hørt at de snakket om (hvis det stemmer at de planla drap)? Anonymkode: d551b...45b 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7212 Skrevet 7. desember 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer dette? Var dette noe som ble sagt i poiltiavhør? I så fall: Hvordan visste han dette? "Veronica og Kristins lillebror kom med opplysninger om at Per skulle være hovedmann bak mordene på sin søster, mor og far, og at Kristin skulle vite sannheten om trippeldrapet." https://www.dagbladet.no/nyheter/raser-mot-lekkasjer/65790353 Anonymkode: d551b...45b Er dette bekreftet fra andre kilder? Anonymkode: d551b...45b 1
miss spjåk Skrevet 7. desember 2018 #7213 Skrevet 7. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det stemmer at K skaffet det 22-kal våpenet til P og V og hvis det stemmer at hun leverte det våpenet til P og V, og hun evt trodde at de skulle bruke våpenet til selvforsvar, hvorfor varslet hun ikke politiet om drapsplanleggingen som hun påstår å ha hørt at de snakket om (hvis det stemmer at de planla drap)? Anonymkode: d551b...45b jeg tror ikke hun trodde det skulle brukes til selvforsvar.. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7214 Skrevet 7. desember 2018 Om natten etter vådeskuddet m.m. https://www.nrk.no/norge/per-nekter-a-svare-1.522801 Vitne fortalte om at han var med en gang Lars og Kristin hadde med seg våpen som de skjøt med. Jeg tror det var i Ytre Enebakk, sa mannen, som tror de hadde med en revolver, uten at han var helt sikker. https://www.nrk.no/norge/gronnerods-venn-forandret-forklaring-1.522431 Hvor er Ytre Enebakk i forhold til det stedet der et vitne mente at han hadde sett Veronica og Lars + en mann til? (Er det eventuelt samme sted?) Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7215 Skrevet 7. desember 2018 Fra en artikkel som ble publisert: 31. mars 2012 "Norske rettssaker dokumenteres ikke med lyd, bilde eller skrift. Denne mangelen kan føre til at uskyldige blir dømt og skyldige går fri" https://www.dagsavisen.no/innenriks/norske-rettssaker-dokumenteres-ikke-1.472538. Hvordan var det med Orderud-saken? Ble alt fra den rettsaken dokumentert med lys, bilde, og/eller skrift? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7216 Skrevet 7. desember 2018 Fra en artikkel som ble publisert: 31. mars 2012 "Norske rettssaker dokumenteres ikke med lyd, bilde eller skrift. Denne mangelen kan føre til at uskyldige blir dømt og skyldige går fri" https://www.dagsavisen.no/innenriks/norske-rettssaker-dokumenteres-ikke-1.472538. Hvordan var det med Orderud-saken? Ble alt fra den rettsaken dokumentert med lyd, bilde, og/eller skrift? (Skrivefeil i forrige innlegg. Lys skulle være lyd). Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7217 Skrevet 7. desember 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om natten etter vådeskuddet m.m. https://www.nrk.no/norge/per-nekter-a-svare-1.522801 Vitne fortalte om at han var med en gang Lars og Kristin hadde med seg våpen som de skjøt med. Jeg tror det var i Ytre Enebakk, sa mannen, som tror de hadde med en revolver, uten at han var helt sikker. https://www.nrk.no/norge/gronnerods-venn-forandret-forklaring-1.522431 Hvor er Ytre Enebakk i forhold til det stedet der et vitne mente at han hadde sett Veronica og Lars + en mann til? (Er det eventuelt samme sted?) Anonymkode: d551b...45b "Gjersjøen i Follo da han ble oppmerksom på skudd fra et område mellom Gamle Mossevei og vannet." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5VV5Ve/saa-lars-og-veronica-i-skytetrening Jeg fant ut at det er 23,9 km i mellom de to stedene (Ytre Enebakk og Gjersjøen). Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7218 Skrevet 7. desember 2018 Det merkeligste synes jeg, er at P og V reiste tilbake til hotellet etter at de hadde vært og snakket med politiet om drapene og spiste på resturant i 2 timer? Hvem gjør det etter og ha fått en sånn beskjed?? Anonymkode: 81a5d...c09 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7219 Skrevet 7. desember 2018 Vitnet (1) sa at han trodde at det var i Ytre Enebakk han var sammen med L + K. Kan det ha vært ved Gjersjøen (og ikke Ytre Enebakk), der det andre vitnet (2) så to menn der vitnet (2) mente at den ene av mennene var Lars og at den andre var Veronica? Kan det ha vært L+ K + førstnevnte vitne (1) han (vitne 2) så? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7220 Skrevet 7. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det merkeligste synes jeg, er at P og V reiste tilbake til hotellet etter at de hadde vært og snakket med politiet om drapene og spiste på resturant i 2 timer? Hvem gjør det etter og ha fått en sånn beskjed?? Anonymkode: 81a5d...c09 Er det rart å spise mat etter å ha fått en slik beskjed? Anonymkode: d551b...45b 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå