Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, nordiskfigur said:

Tullprat. Bilen kom først på gårdsplassen sent på morgenen. Per var ikke i fjøset til rett tid. Leieboer garanterer at de ikke var hjemme den natten.

Glad du ikke skal dømme meg i en sak.

Anonymkode: 9ea74...496

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens jeg leter etter noe annet, fant jeg disse:  https://www.dagbladet.no/nyheter/et-sammenhengende-mareritt/65527056

"Ekteparets sorgreaksjon skal ha vært voldsom. Førstebetjenten som var sammen med ekteparet, har skrevet en omfattende rapport om dette til drapsetterforskerne på Sørum. " https://www.dagbladet.no/nyheter/grat-da-dodsbudskapet-kom/65537559

Jeg leter etter den artikkelen der det sto om at SK i Nesbyen forteller om en telefonsamtale med et meget spesielt innhold som han hadde hatt med K., og hva han sa om det.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leter etter den artikkelen der det sto om at SK i Nesbyen forteller om en telefonsamtale med et meget spesielt innhold som han hadde hatt med K., og hva han sa om det.

Her: S var helt forstyrret, og fortalte om en telefon han hadde fått fra K. Hun hadde sagt så mye rart, og S mente hun visste mye om drapene. Han sa at han var glad for at politiet ikke avlyttet telefonen hans - " for da har de K".

https://www.nrk.no/norge/veronica-raser-mot-kristin-1.522816

• Liker 4
Skrevet

Dere som tenker at P og V var skyldige: Hvor kommer 180-mannen inn i bildet der? 

• Liker 4
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

K. ville plante attentatene på...https://www.nrk.no/norge/veronica-raser-mot-kristin-1.522816

nå har vi bare veronicas ord på akkurat dette, hadde vært spent på hva sverre sa om det hun påstår. Om sverre hadde inntrykk av at kristin ville plante attentatene på sin egen far utgår vel teorien mange her har om at sverre og kristin var innblandet i drapet sammen. 

Endret av miss spjåk
Skrevet

Det vitnet som var sikker på at h*n hadde sett P/V's bil parkert et godt stykke unna Orderud gård den fredagskvelden, hadde det vitnet notert registreringsnummeret ettersom h*n var sikker?

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, miss spjåk skrev:

nå har vi bare veronicas ord på akkurat dette, hadde vært spent på hva sverre sa om det hun påstår. Om sverre hadde inntrykk av at kristin ville plante attentatene på sin egen far utgår vel teorien mange her har om at sverre og kristin var innblandet i drapet sammen. 

Enig i at det hadde vært interessant å hørt hva S og hans samboer (hvis hun evt var informert, hvis dette var tilfelle) sier eller  evt sa om dette.

• Liker 2
Skrevet

Det ble ringt fem 180-samtaler på rad, den første klokka 11.29 - den siste klokka 12.14. 180-samtalen politiet mener er den aktuelle samtalen, ble tatt 11.34. Etter klokka 12.14  var det ingen samtaler rett etterpå, om jeg ikke tar helt feil gikk det rundt en time før neste samtale kom - den gikk til et firma.

Øystein Milli 
Journalist i VG

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Harleqin skrev:

Det ble ringt fem 180-samtaler på rad, den første klokka 11.29 - den siste klokka 12.14. 180-samtalen politiet mener er den aktuelle samtalen, ble tatt 11.34. Etter klokka 12.14  var det ingen samtaler rett etterpå, om jeg ikke tar helt feil gikk det rundt en time før neste samtale kom - den gikk til et firma.

Øystein Milli 
Journalist i VG

Seriøst? Samtale nr to av fem i løpet av 45 min. er altså den antatte 180-samtalen?? Etter at Synnøves daværende kjæreste har ringt en samtale for firmaet de drev, så har plutselig denne mystiske 180-mannen dukket opp - uten at noen av de 4-5 (?) andre tilstedeværende har fått det med seg. Deretter har 180-mannen forsvunnet sporløst, eller evt. menget seg i selskap med de andre, det var vel en bursdag eller noe sånt...? Deretter fortsettes det å ringe til 180 for å finne potensielle kunder til firmaet igjen...

Hvorfor blir denne samtalen i det hele tatt brukt til noe som helst under rettsaken? Politiet er ikke sikre på at det er den aktuelle samtalen fra Svaleveien og den stemmer ikke overens med tidspunktet teleoperatøren mener den har kommet inn. Sistnevnte blir bare glatt oversett. Politiet endte altså opp med denne samtalen kun fordi den kunne knyttes til de tiltalte.

Uttalelsen jeg siterer har jeg forøvrig hentet fra denne https://www.nrk.no/orderud/dette-vet-vi-om-den-mystiske-_180-mannen_-1.14297281#/?antall=20

• Liker 8
Skrevet
48 minutter siden, Harleqin said:

Seriøst? Samtale nr to av fem i løpet av 45 min. er altså den antatte 180-samtalen?? Etter at Synnøves daværende kjæreste har ringt en samtale for firmaet de drev, så har plutselig denne mystiske 180-mannen dukket opp - uten at noen av de 4-5 (?) andre tilstedeværende har fått det med seg. Deretter har 180-mannen forsvunnet sporløst, eller evt. menget seg i selskap med de andre, det var vel en bursdag eller noe sånt...? Deretter fortsettes det å ringe til 180 for å finne potensielle kunder til firmaet igjen...

Hvorfor blir denne samtalen i det hele tatt brukt til noe som helst under rettsaken? Politiet er ikke sikre på at det er den aktuelle samtalen fra Svaleveien og den stemmer ikke overens med tidspunktet teleoperatøren mener den har kommet inn. Sistnevnte blir bare glatt oversett. Politiet endte altså opp med denne samtalen kun fordi den kunne knyttes til de tiltalte.

Uttalelsen jeg siterer har jeg forøvrig hentet fra denne https://www.nrk.no/orderud/dette-vet-vi-om-den-mystiske-_180-mannen_-1.14297281#/?antall=20

Ja det er ganske utrolig og viser hvor store skyggelapper politiet satt med.. Den matchet ikke tidsrommet damen fra opplysningen mente det var på en gang.

Den ble ikke nevnt av retten såvidt jeg vet..ville sikkert spare politiet for den ydmykelsen.

Anonymkode: 9ea74...496

• Liker 6
Skrevet
15 timer siden, RedFox81 skrev:

Eller det kan være menneskelig tiltaksløshet og prokrastinering...

Jeg må si jeg føler veldig synd i Per. Jeg klarer ikke å se at han er noe deltakende, ikke i planlegging engang, på tross av at det er han som har sterkest motiv her. Så da ser jeg mannen som hele livet levde og åndet for gården sin. Også tenker jeg på de årene 1986-frem til 1999. Leste at bare de siste fem år før drapene, har han investert to millioner i utvikling av gården, han tok ikke ut lønn og alt overskudd gikk til investeringer.. Så ser vi denne gården nå, i dokumentaren, etter tyve år uten drift, den er så forfalt at det ikke er noe å gjøre. Det vil nå kreve en titalls millioner investering for å komme tilbake til 1999-standen. Og det har jo ikke Per. Så hva skal egentlig Per gjøre? Eneste han kan gjøre, er å begynne å selge tomter til utbyggere. Og det blir vel bare uglesett, og ikke sikkert det vil bringe nok penger til å starte gårdsdrift, og ikke sikkert han har helse til hard fysisk arbeid. Han er jo nå i alderen der gården hans ville blitt overtatt av arvtaker. 

Ja jeg kan tro på det når det gjelder Per. Han sitter jo igjen i den rønna. Fikk faktisk litt vondt av fyren når jeg hørte siste episode av podden. Det helt klart at han virket tiltaksløs. Når det kommer til Veronica så er hun langt mer oppegående og sitter bedre i det enn han. Det var vel så vidt han stilte til siste intervjuet der, hun har absolutt en helt annen energi enn han og var i stor grad pådriver i både TV-serien og i podcasten. 

Det er vanskelig å se for seg at han har hatt en veldig stor rolle i dette. Det er helt tydelig at hun fremstår langt sterkere enn han. Dog så sier det litt at han har forfalsket den underskriften, så helt uskyldig er han nok absolutt ikke. 

Anonymkode: d1308...a67

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, Harleqin skrev:

Altså, de ekskluderte Per fordi de regnet med han hadde telefonnnummeret til Anne og fant det unaturlig at han skulle ringe for det....

Etterforskningen i denne saken kunne vært en Donald Duck stripe liksom

• Liker 8
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og oppfordring til brudd på opphavsrett.

Edie, adm.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, nordiskfigur skrev:

Altså, de ekskluderte Per fordi de regnet med han hadde telefonnnummeret til Anne og fant det unaturlig at han skulle ringe for det....

Etterforskningen i denne saken kunne vært en Donald Duck stripe liksom

Det var også noe med tidspunktet for den samtalen til 180-fra Svaleveien som etterforskerne hadde kommet frem til: At det var usannsynlig at P skulle kunnet ha rukket å ha utført en slik samtale grunnet en annen telefonsamtale som han hadde med et skadedyrfirma fra Orderud gård kort tid etter den 180-samtalen i Svaleveien fant sted.

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, nordiskfigur skrev:

Tullprat. Bilen kom først på gårdsplassen sent på morgenen. Per var ikke i fjøset til rett tid. Leieboer garanterer at de ikke var hjemme den natten.

Det er påstander. Det er nifst at det ikke tas hensyn til at også vitner kan huske feil.

• Liker 5
Skrevet
11 timer siden, miss spjåk skrev:

Enig i at det hadde vært interessant å høre hva S. evt har sagt om dette. Noen som vet om han har sagt noe om dette i avhør eller i intervju, og hva han evt sa?

Skrevet
10 timer siden, Harleqin skrev:

Enig i at det høres rart ut. Jeg synes at det er rett og slett usannsynlig at 180-mannen har ringt inn en slik samtale på dette stedet på dette tidspunktet uten at noen hadde lagt merke til at han var der og brukte telefonen, og det er også merkelig grunnet samtalens innhold, at han skulle ringt fra et slikt sted med mye folk til stede i samme hus fordi noen kunne jo da lett ha hørt hva han snakket om i telefonsamtalen. (Eller hvis samtalen fant sted, og noen som var i Svaleveien i det tidsrommet hørte deler av samtalen, kan denne ha valgt å ikke si noe om hva h*n hørte at 180-mannen sa?)

Operatøren nevnte ting som flere har tolket som at 180-mannen var påvirket av noe (alkohol eller annet). Ble de som var til stede i huset i Svaleveien spurt om hvem av de som var til stede i det tidsrommet (rett før og mens samtalen fant sted og rett etter) som eventuelt var påvirket av alkohol eller annet? Hvem av de som ikke kjørte bil den dagen i tiden etter samtalen, kan også si noe om hvem som kan ha ringt (med tanke på påvirket av alkohol/annet), hvis den berømte 180-samtalen fant sted fra Svaleveien den dagen.

• Liker 3
Skrevet

Det hadde vært fint med flere analyser av 180-samtalen og analyser av 180-mannen.

Jeg tenker at hvis 180-mannen var morderen, og hvis han var påvirket av alkohol/annet under samtalen, så er det mulighet for at han i ettertid ikke husket hva han hadde sagt i den samtalen. Fordi: Hvis han husket hva han hadde sagt, så måtte han da skjønne at han risikerte at operatøren varslet politiet og at han ville kunne bli tatt på fersk gjerning mens han nærmet seg kårboligen for å knuse glasset på døren. Hvis han da ikke var en mester i manipulasjon og manipulerte operatøren og han også stolte på sine egne evner til manipulasjon og dermed følte seg trygg på at operatøren ikke kom til å varsle politiet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...