Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen forklare meg hva som menes med det som står her? " Hele historien om det vitterlige besøket på Orderud gård påskeaften, gjør at Lars Grønnerøds problemer med å tidsfeste våpenbyttet er usannsynlig, sier Sulland." https://www.nrk.no/norge/--lars-tegnet-feil-kart-1.522482

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet

" rett forut for arrestasjonen ga Per beskjed om at han i avhør ikke måtte si noe om skyteepisoden lille julaften.- Og Per gjør som jeg sier, fortalte Veronica."https://e24.no/privat/eiendom/frykter-politiet-vil-plante-bevis/3112965

I artikkelen står også årsaken til at Per ønsket å ha advokat til stede under de første avhørene. Advokaten skal ha deltatt for å sikre at Pers forklaring ble skrevet ned så presist og grundig som mulig. 

Per skal ha følt at han var i politiets søkelys allerede i god tid før pågripelsen, grunnet en opplevelse av at etterforskerne forsøkte å finne mindre positive trekk hos Per i avhør med bekjente av ham.

• Liker 3
Skrevet

" rett forut for arrestasjonen ga Per beskjed om at han i avhør ikke måtte si noe om skyteepisoden lille julaften.- Og Per gjør som jeg sier, fortalte Veronica."https://e24.no/privat/eiendom/frykter-politiet-vil-plante-bevis/3112965

I artikkelen står også årsaken til at Per ønsket å ha advokat til stede under de første avhørene. Advokaten skal ha deltatt for å sikre at Pers forklaring ble skrevet ned så presist og grundig som mulig. 

Per skal ha følt at han var i politiets søkelys allerede i god tid før pågripelsen, grunnet en opplevelse av at etterforskerne forsøkte å finne mindre positive trekk hos Per i avhør med bekjente av ham.

Skrevet
43 minutter siden, miss spjåk skrev:

Hvor lang tid tok det fra avhør før rettsaken kom opp? 

Per og Veronica ble avhørt i Nesbyen kort tid etter at de drepte hadde blitt funnet.

Jeg husker ikke datoer, men Kristin ble vel avhørt ca 1 uke etter drapene i forbindelse med skyting et annet sted.

Kristin og Lars ble arrestert 11.06.1999 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VRRK7J/kristin-sa-hun-drepte

• Liker 2
Skrevet

K sa til Se og Hør at hun mener drapene ble begått av V og P.  Yssen sa at det er helt useriøst og bare synsing, og at det neppe var  tilfeldig at hun sa dette nettopp da. Kristin hadde vært i en rekke politiavhør og gjennomgått to rettssaker uten at hun har sagt dette. https://www.tv2.no/a/2242257/

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

K sa til Se og Hør at hun mener drapene ble begått av V og P.  Yssen sa at det er helt useriøst og bare synsing, og at det neppe var  tilfeldig at hun sa dette nettopp da. Kristin hadde vært i en rekke politiavhør og gjennomgått to rettssaker uten at hun har sagt dette. https://www.tv2.no/a/2242257/

I rettsaken i podcasten forklarer kristin at veronica og per under planleggingen visstnok skal ha gått igjennom dette med ruteknusing og bekledning. Hun forklarer b.la at grønnerud sa "de" kunne ta sokker over skoene ("vi" sier hun også, før hun retter på seg selv)

Så at Yssen sier det er første gang hun uttrykker at V og P har drept får jeg ikke til å stemme?? 

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

En annen viktig faktor er at Veronica og Per er skilt og bor hver for seg, men det er ikke gjort offisielt. Kanskje dette har noe med at V ikke ønsker at Per skal starte å snakke. Han er jo en fallen mann, har ikke klart å ta tak i noe på gården der. Det virker som alt guts er borte og er det noen vi kanskje på sikt kan få sannheten fra så er det kanskje han? 

Anonymkode: d1308...a67

Eller det kan være menneskelig tiltaksløshet og prokrastinering...

Jeg må si jeg føler veldig synd i Per. Jeg klarer ikke å se at han er noe deltakende, ikke i planlegging engang, på tross av at det er han som har sterkest motiv her. Så da ser jeg mannen som hele livet levde og åndet for gården sin. Også tenker jeg på de årene 1986-frem til 1999. Leste at bare de siste fem år før drapene, har han investert to millioner i utvikling av gården, han tok ikke ut lønn og alt overskudd gikk til investeringer.. Så ser vi denne gården nå, i dokumentaren, etter tyve år uten drift, den er så forfalt at det ikke er noe å gjøre. Det vil nå kreve en titalls millioner investering for å komme tilbake til 1999-standen. Og det har jo ikke Per. Så hva skal egentlig Per gjøre? Eneste han kan gjøre, er å begynne å selge tomter til utbyggere. Og det blir vel bare uglesett, og ikke sikkert det vil bringe nok penger til å starte gårdsdrift, og ikke sikkert han har helse til hard fysisk arbeid. Han er jo nå i alderen der gården hans ville blitt overtatt av arvtaker. 

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, RedFox81 skrev:

Jeg må si jeg føler veldig synd i Per. Jeg klarer ikke å se at han er noe deltakende, ikke i planlegging engang, på tross av at det er han som har sterkest motiv her. Så da ser jeg mannen som hele livet levde og åndet for gården sin. Også tenker jeg på de årene 1986-frem til 1999. Leste at bare de siste fem år før drapene, har han investert to millioner i utvikling av gården, han tok ikke ut lønn og alt overskudd gikk til investeringer.. Så ser vi denne gården nå, i dokumentaren, etter tyve år uten drift, den er så forfalt at det ikke er noe å gjøre. Det vil nå kreve en titalls millioner investering for å komme tilbake til 1999-standen. Og det har jo ikke Per. Så hva skal egentlig Per gjøre? Eneste han kan gjøre, er å begynne å selge tomter til utbyggere. Og det blir vel bare uglesett, og ikke sikkert det vil bringe nok penger til å starte gårdsdrift, og ikke sikkert han har helse til hard fysisk arbeid. Han er jo nå i alderen der gården hans ville blitt overtatt av arvtaker. 

Jeg tror Per er i bra fysisk form nå. Han trener sykling, deltar i Birken etc. Var på sykkelferie Kanariøyene. Ser ut som han pacer seg mot å få gjennopptatt saken.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, RedFox81 skrev:

Eller han kan få gjennopptatt saken sin, få milionerstatning og skrive en bok om dette.

• Liker 5
Skrevet
7 hours ago, Frida said:

Hvorfor er det bare misforståelser når det gjelder Per og Veronica? Hvorfor skal løgnene deres forstås eller bortforklares uansett?

Det samme gjelder aldri Lars og Kristin. 

Hvem har sagt det? Jeg tror ikke de er uskyldige. Men du har tydeligvis ikke giddet å høre på en gang, bare synser og skravler om alt mulig.

Anonymkode: 9ea74...496

Skrevet

Stemmer dette? Var dette noe som ble sagt i poiltiavhør? I så fall: Hvordan visste han dette?

"Veronica og Kristins lillebror kom med opplysninger om at Per skulle være hovedmann bak mordene på sin søster, mor og far, og at Kristin skulle vite sannheten om trippeldrapet." https://www.dagbladet.no/nyheter/raser-mot-lekkasjer/65790353

• Liker 2
Skrevet

En tom skoeske ble funnet hos K.. Esken hadde inneholdt ett par sko fra høstkolleksjonen til Eurosko-butikkene, i størrelse 37. På åstedet  ble det funnet et skoavtrykk fra en damesko av denne type i størrelse som kunne stemme med denne. Skoene skulle være kjøpt i en Eurosko-butikk.  https://www.nrk.no/norge/fryktet-lekkasjer-1.522464

Hvor kan man lese mer om dette og evt se bilder av skosåle + skosåleavtrykk fra denne skoen?

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt det? Jeg tror ikke de er uskyldige. Men du har tydeligvis ikke giddet å høre på en gang, bare synser og skravler om alt mulig.

Anonymkode: 9ea74...496

Alt mulig i denne saken har jeg ikke skravlet om enda, men hvem vet? 

Den aller siste podcasten har jeg ikke hørt enda, har hørt alle de andre to ganger. Kanskje lyset går opp i siste episode? 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tom skoeske ble funnet hos K.. Esken hadde inneholdt ett par sko fra høstkolleksjonen til Eurosko-butikkene, i størrelse 37. På åstedet  ble det funnet et skoavtrykk fra en damesko av denne type i størrelse som kunne stemme med denne. Skoene skulle være kjøpt i en Eurosko-butikk.  https://www.nrk.no/norge/fryktet-lekkasjer-1.522464

Hvor kan man lese mer om dette og evt se bilder av skosåle + skosåleavtrykk fra denne skoen?

Harald Olsen var rett og slett en sjarlatan, dessverre. Han gikk til og med Sandberg en høy gang når det gjaldt lav troverdighet.

At han f.eks. hadde tre ulike kilder som sa at gjerningspersonene var fra tidligere Jugoslavia, hadde ikke mer verdi som bevis enn en promp har i et fjøs.

Endret av Delgado
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Delgado skrev:

Harald Olsen var rett og slett en sjarlatan, dessverre. Han gikk til og med Sandberg en høy gang når det gjaldt lav troverdighet.

At han f.eks. hadde tre ulike kilder som sa at gjerningspersonene var fra tidligere Jugoslavia, hadde ikke mer verdi som bevis enn en promp i et fjøs.

Takk for svar! 😊 Fantes det ikke noe hold i noen de opplysningene som H. Olsen kom med? Hva med det ene skoavtrykket som det sto om i artikkelen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...