Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, megda skrev:

du kom til den konklusjonen med bakgrunn i det bildet eller? 😂

Takk for svar! 😊 Hva er din teori?
Kan du hjelpe meg å se og finne ut hva de lyse merkene på gulvet på bildet her er? Er det skrittene og retningen på skrittene inne på soverommet? Stemmer det med vage fotspors plassering  + helavtrykks plassering? Beklager at jeg maser.

5d6c55ff2c2b3cc3e45f914f22af6efa.jpg?t%5

https://imbo.vgc.no/users/vg-redutv/images/5d6c55ff2c2b3cc3e45f914f22af6efa.jpg?t[0]=resize%3Awidth%3D2000&t[1]=compress%3Alevel%3D85&t[2]=resize%3Awidth%3D2000&accessToken=6d3c32e1c797305a106543431f92ac87f4731631d56ba0523a5c69474df027fb

Anonymkode: d551b...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😊 Hva er din teori?
Kan du hjelpe meg å se og finne ut hva de lyse merkene på gulvet på bildet her er? Er det skrittene og retningen på skrittene inne på soverommet? Stemmer det med vage fotspors plassering  + helavtrykks plassering? Beklager at jeg maser.

5d6c55ff2c2b3cc3e45f914f22af6efa.jpg?t%5

https://imbo.vgc.no/users/vg-redutv/images/5d6c55ff2c2b3cc3e45f914f22af6efa.jpg?t[0]=resize%3Awidth%3D2000&t[1]=compress%3Alevel%3D85&t[2]=resize%3Awidth%3D2000&accessToken=6d3c32e1c797305a106543431f92ac87f4731631d56ba0523a5c69474df027fb

Eller er dette på vei ut fra soverommet, i det rommet som var etter soverommet?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du hjelpe meg å se og finne ut hva de lyse merkene på gulvet på bildet her er?

Det er retningen de har jobbet i når de merket blodsporene. det sier ingenting om retning på blodet, men om hvilken vei de har jobbet seg frem på.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Det er retningen de har jobbet i når de merket blodsporene. det sier ingenting om retning på blodet, men om hvilken vei de har jobbet seg frem på.

Takk for hjelpen! 🌹

Skrevet (endret)
1 time siden, Sjokka skrev:

Det er feil informasjon rundt abstinenser. Abstinenser varierer fra person til person, både når det gjelder fysiske og psykiske. Folk kan bli så dårlige ved abstinenser at de kan bli liggende svettende, skjelvende ute av stand til å gjøre noe 

tenker du på amfetamin naa? Jeg har vært pårørende til en person med amfetaminabstinenser, var tilstede under hele abstinensperioden. det var svetting og mye soving, og det er hovedsaklig det det går ut på. Om hun var såpass dårlig hadde politiet antagelig gitt henne en pause, det er mange som får utsatt avhør på mye mindre grunnlag enn abstinenser. Så det veronica og enkelte her påstår ifh at kristin hev sin egen halvsøster til ulvene pga amfetaminabstinenser blir for dumt for meg. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har ingen videre formening om avtrykkene da vi har for lite info til å kunne danne oss en mulig teori om fremgangsmåte, og jeg savner også info om "vage avtrykk". Jeg har konkludert med at det er en kvinne som har utført drapene, men utelukker ingenting.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

Jeg har ingen videre formening om avtrykkene da vi har for lite info til å kunne danne oss en mulig teori om fremgangsmåte, og jeg savner også info om "vage avtrykk". Jeg har konkludert med at det er en kvinne som har utført drapene, men utelukker ingenting.

Takk for svar! 😊

Skrevet

Serien og podcastene er ferdige, det er stille på spørsmålsiden til VG, og det er stille her. Kanskje like greit. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Serien og podcastene er ferdige, det er stille på spørsmålsiden til VG, og det er stille her. Kanskje like greit. 

Koselig at du er tilbake, synes jeg. Vi er ikke mye enige i saken, men det gjør jo ikke noe. :blomst:

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

Koselig at du er tilbake, synes jeg. Vi er ikke mye enige i saken, men det gjør jo ikke noe. :blomst:

Takk for hyggelig melding! :kghjerte:

Skrevet
4 hours ago, Frida said:

Rart hun da knytter at han arbeidet hele natten på jordene sammen med at hun derfor måtte kjøre til Nesbyen lørdag formiddag. 

Har du i det hele tatt hørt hva hun sa for å rette opp? Får da være grenser for hva slags misforståelser en skal legge seg opp i.

Anonymkode: 9ea74...496

• Liker 2
Skrevet

Det er heller ikke så uvanlig å huske feil angående en bestemt kveld og natt, når det går noe tid før man blir spurt, og man har hatt stort sett samme rutiner over lang tid 1) (som bl.a. at Per jobbet sene kvelder og også på natt hele den uken forut). 2) Det samme med parkering og andre detaljer: Det er ikke bestandig greit å huske og noen ganger er det rett og slett umulig å huske korrekt angående slike ting som man vanligvis ikke behøver å huske.

Både for 1) og 2) vil jeg påpeke at hjernen vår sorterer bort uviktig informasjon. Dette skjer når vi sover (under REM-søvn, mens vi drømmer). I tillegg driver hjernen vår og forenkler ting. Hvis noen spurte meg om hvor på nærbutikkens parkeringsplass jeg parkerte for 2-3 dager siden, ville jeg ikke kunne svare på det nettopp fordi hjernen sorterer bort uviktig informasjon. 

Ting kan også falle helt ut av minnet. Det har hendt meg en gang ektefellen hadde levert bilen på bilverksted dagen før (og det visste jeg selvsagt dagen før). MEN dagen etter var det borte for meg. Jeg lette etter bilen og forsto ingen ting 😂

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, megda skrev:

Det var enten i siste episode som gikk på NRK, eller i den påfølgende direkte-sendingen fra nrk der hun svarte på spørsmål. Jeg tror det var sistnevnte. Mulig der var podcasten..må undersøke.

Jeg fant etter rundt 12:50 i den påfølgende sendingen etter siste episode av "gåten orderud"

https://www.nrk.no/orderud/

Hun sier fortsatt to ting forskjellige ting, og antyder heller at folk misforstår....

• Liker 2
Skrevet

Her kommer Veronica med en annen forklaring på hvorfor hun løy om skuddet lille julaften, enn hun har kommet med tidligere.

I avhør og i retten sa hun at dette ikke ble nevnt for å beskytte Kristin, nå forklarer hun det med at hun skal skulle beskytte seg selv/opprettholde fasaden

Når man lyver kan det være vanskelig å huske hva man har sagt tidligere. Sannheten er alltid lettere å forholde seg til.

Fra 19:54

• Liker 5
Skrevet

Dette med hukommelse og *traumer* er også veldig spesielt. Jeg har selv opplevd et traume, og nå etter 15 år og mye bearbeiding og hjelp fra psykolog, klarer jeg fortsatt ikke huske ting rundt dette traumet jeg har opplevd. Det kan være fordi, hver gang jeg prøver å fortelle om det, eller prate om det, merker jeg at tankene orker vel ikke gå helt dit. Det er akkurat som om hjernen jobber mot meg hele tiden, den prøver aktivt å fortrenge det hele tiden, til og med når jeg prøver å grave i det. Det er kanskje litt vanskelig å forklare helt hvordan dette fungerer. Men jeg kan hvertfall av egen erfaring si, at jeg ikke kan fortelle detaljert rundt det traumet jeg har opplevd selv. Jeg kan fortelle om det som jeg gjør nå, ved å distansere meg litt og bare "skumme overflaten". Men det hadde vært helt umulig for meg å fortelle detaljer om hvor jeg hadde parkert bilen, hva jeg hadde på meg, hvor andre var; jeg har mer enn nok med å plassere dagene rundt traumet i riktig rekkefølge. Etter flere år i terapi har jeg fortsatt ikke en "tidslinje" i mitt eget traume.

Så jeg skjønner veldig godt hvordan forklaringene kan bli rotete og vanskelige. Hvis det er tilfelle at de ikke har gjort dette selv, og de har opplevd et voldsomt traume, så er dette en veldig logisk forklaring for meg. Det trenger altså ikke være et "bevis" på at de lyver.

Anonymkode: 37ae7...b60

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Delgado skrev:

Her kommer Veronica med en annen forklaring på hvorfor hun løy om skuddet lille julaften, enn hun har kommet med tidligere.

I avhør og i retten sa hun at dette ikke ble nevnt for å beskytte Kristin, nå forklarer hun det med at hun skal skulle beskytte seg selv/opprettholde fasaden

Når man lyver kan det være vanskelig å huske hva man har sagt tidligere. Sannheten er alltid lettere å forholde seg til.

Fra 19:54

Ja, det er alltid lettere å huske sannheten, for den har man opplevd. Og hvem tenker på fasade når man blir avhørt som mistenkt for trippeldrap? 

Litt rart at hun husker noen detaljer rett, som at hun måtte kjøre fordi han var så trøtt. Hvis han hadde sovet hele natten som hun påstår i en versjon, hvorfor var han så trøtt da? 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du i det hele tatt hørt hva hun sa for å rette opp? Får da være grenser for hva slags misforståelser en skal legge seg opp i.

Anonymkode: 9ea74...496

Hvorfor er det bare misforståelser når det gjelder Per og Veronica? Hvorfor skal løgnene deres forstås eller bortforklares uansett?

Det samme gjelder aldri Lars og Kristin. 

• Liker 8
Skrevet
11 timer siden, miss spjåk skrev:

tenker du på amfetamin naa? Jeg har vært pårørende til en person med amfetaminabstinenser, var tilstede under hele abstinensperioden. det var svetting og mye soving, og det er hovedsaklig det det går ut på. Om hun var såpass dårlig hadde politiet antagelig gitt henne en pause, det er mange som får utsatt avhør på mye mindre grunnlag enn abstinenser. Så det veronica og enkelte her påstår ifh at kristin hev sin egen halvsøster til ulvene pga amfetaminabstinenser blir for dumt for meg. 

Du har rett. Men ved andre typer abstinenser du får en haug med andre abstinenser. Men du får psykiske reaksjoner som kan gjøre deg helt annerledes som person, og det kan ha gjort kristin til å komme med løgner i rettsaken.

Skrevet

Det sterkeste motivet av alle har Veronica og Per. Når Kristian til og med trekker inn at Per har noe med attentatforsøkene på søsteren og mannen så sier det veldig mye om den isfronten som var mellom Per/Veronica og far/søster og mor. Det skal virkelig mye til å trekke sin gamle far for retten i forkant også. Samtidig bodde de så tett på hverandre at det hatet har fått vokse. Med Veronica bak som trekker i trådene. Hun kunne jo ikke fordra svigerfaren sin. 

Kristin har virkelig ikke et like godt motiv, men hele denne arvestriden har nok blitt fyrt godt opp og Kristin har nok fått høre mye om Veronica sin "grusomme" svigerfamilie. Kristin har aldri i livet handlet på egenhånd, det blir for søkt. 

Når det gjelder jugoslavisk mafia så handler ikke de så uproft, Kristin hadde nok noen kontakter, men ingen ville vel tatt et slikt oppdrag for henne. Hvem leiemorder hadde stolt på en rusmisbruker? Da tar du store sjangser. 

En annen viktig faktor er at Veronica og Per er skilt og bor hver for seg, men det er ikke gjort offisielt. Kanskje dette har noe med at V ikke ønsker at Per skal starte å snakke. Han er jo en fallen mann, har ikke klart å ta tak i noe på gården der. Det virker som alt guts er borte og er det noen vi kanskje på sikt kan få sannheten fra så er det kanskje han? 

Anonymkode: d1308...a67

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Sjokka skrev:

Du har rett. Men ved andre typer abstinenser du får en haug med andre abstinenser. Men du får psykiske reaksjoner som kan gjøre deg helt annerledes som person, og det kan ha gjort kristin til å komme med løgner i rettsaken.

du kan få angst og depresjoner etter langvarig amfetaminmisbruk, godt mulig kristin hadde det, men vil si hun virket ikke synlig påvirket av det under rettsaken. Hun virket ikke nervøs, tvert imot veldig klar og stødig. Du mener ettervirkningene av amfetaminen kan ha gjort at kristin kom med løgner i rettsaken?? Hun virket ikke paranoid eller psykotisk i det hele tatt, kan du forklare hva du mener? Jeg sier ikke at kristin ikke kom med løgner i rettsaken, jeg forstår bare ikke hva amfetaminmisbruket hadde med evnt løgner å gjøre. 

Hvor lang tid tok det fra avhør før rettsaken kom opp? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...