Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

du reagerer på at de oppfører seg som de mest troverdige, og derfor mener du de ikke er til å stole på? Tror du overtenker nå

Jeg tror ikke Kristin og Lars kan være troverdige samme hvordan de fremstår. Er de rolige, så lyver de. Snakker de lett og utvunget, så lyver de.  Men Per og Veronica derimot, lyver de så er det fullt forståelig. Forfalsker de underskrifter, så er det også fullt forståelig. Jaja...

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje rett i det. Jeg har ikke lest om noen som har kommet med uttalelser om deres belastning i noen artikler. Om noen har linker til artikler, vil jeg gjerne lese. 

Anonymkode: d551b...45b

Men det kan du kanskje tenke deg til selv?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Delgado skrev:

Men det kan du kanskje tenke deg til selv?

Joda, man kan selvfølgelig synse og gjette. Men jeg synes at det hadde vært interessant å lese om hva de eventuelt har sagt om det til media, ettersom det ble brakt på banen.

• Liker 2
Skrevet

Interessante artikler.

https://www.dagbladet.no/nyheter/psykolog-tror-veronica-elsker-per/65792023

"Per Orderud har en spesiell måte å snakke på, og et særegent kroppsspråk. Dette gjør at han kan fremstå som avvisende." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJJw7E/testet-av-psykiater-og-psykolog

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a22dzL/trener-for-aa-overleve

• Liker 3
Skrevet

"- Per gjorde noe han ikke skulle ha gjort da han ble arrestert. Han har kommet på etterskudd med troverdigheten sin. Nå må han forklare seg på en slik måte at lagmannsretten får et innblikk i hans personlighet, varsler Schiøtz."  VG

Så når du har løyet gjentatte ganger, da har du egentlig bare kommet på etterskudd med troverdigheten din?  

Uff ja, er vel ikke lett å være advokat når klienten lyver mye. 

• Liker 4
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun begynte vel heller ikke å dra V inn i saken før abstinensene etter ris herjet i kroppen. Man får inntrykk av at politiet brukte rusavhengigheten hennes som «pressmiddel» for å få henne til å si Noe. Det jeg da lurer på, er om det var lettere og tryggere å beskylde V og P, enn å risikere konsekvensene fra en annen mer egnet skyldig person. Hun hadde en sønn. Tross alt.

Anonymkode: e01e1...126

ris? er det et kallenavn paa amfetamin? naa synes jeg du overdriver- de eneste fysiske abstinensene en faar paa amfetamin er utmattelse, muskelsmerter og ekstremt sovnbehov., abstinensene er 99% psykiske. Det du skriver om de saakalte abstinensene er faktisk det samme veronica paastaar i intervju og det er veldig urealistisk. Jeg kunne forstaatt desperasjonen om hun hadde heroinabstinenser, men dette henger ikke paa greip. Det siste du nevner kan jeg vaere mer enig i. 

sorry engelsk tastatur. 

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen skrev her i tråden at Per og Veronica fortsatt er gift, og noen i tråden kom med spekulasjoner rundt dette. Jeg ble også usikker på om de fremdeles var gift eller ikke, grunnet det utsagnet i tråden. Tilfeldigvis kom jeg over denne artikkelen der det står at Per Orderud og Veronica Orderud skilte seg i 2015, og at Veronica har valgt å beholde etternavnet. https://www.tv2.no/a/10242631/

Veronica er nok redd for å bli blåst av Per, hvis hun tar skilsmissen hele veien

Per kan være den som til slutt snakker. Han sa i podcasten at han trodde at sannheten ville komme frem. Kan hende kommer den fra han hvis gjenopptagningen ikke blir noe av.

Han har kanskje også merket seg at Veronica i podcasten fjernet hans alibi ved å si at han var på jordet hele natten.

• Liker 6
Skrevet
23 minutter siden, Sjokka said:

Det du skriver her har ikke jeg uttalt meg noe om !

jeg satt et spørsmålstegn på slutten der, så du eventuelt kunne si hva du egentlig mente om jeg misforsto. hva var det du reagerte på da?

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Frida said:

å når du har løyet gjentatte ganger, da har du egentlig bare kommet på etterskudd med troverdigheten din?  

Uff ja, er vel ikke lett å være advokat når klienten lyver mye. 

ja, det blir for dumt rett og slett

• Liker 1
Skrevet

"Han skjønte heller ikke hvordan et magasin han hadde hjemme, trolig er brukt i drapene.— Jeg vet at Kristin har vært i leiligheten min. Jeg sier ikke at hun har gjort det, men jeg vet at hun var der, sa Grønnerød." https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/8R5mA/--Kristin-sa-hun-skjot

Hva tenker dere om det magasinet som ble funnet hos Grønnerød?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, miss spjåk skrev:

ris? er det et kallenavn paa amfetamin? naa synes jeg du overdriver- de eneste fysiske abstinensene en faar paa amfetamin er utmattelse, muskelsmerter og ekstremt sovnbehov., abstinensene er 99% psykiske. Det du skriver om de saakalte abstinensene er faktisk det samme veronica paastaar i intervju og det er veldig urealistisk. Jeg kunne forstaatt desperasjonen om hun hadde heroinabstinenser, men dette henger ikke paa greip. Det siste du nevner kan jeg vaere mer enig i. 

sorry engelsk tastatur. 

Det er feil informasjon rundt abstinenser. Abstinenser varierer fra person til person, både når det gjelder fysiske og psykiske. Folk kan bli så dårlige ved abstinenser at de kan bli liggende svettende, skjelvende ute av stand til å gjøre noe 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå, 20 år etter drapene er Ole Robert hard medfaren. Han har helt tydelig ikke hatt godt av dette, stakkars gutt. Jeg tror ingen av de involvertes familiemedlemmer har hatt noe annet valg enn å velge side i denne saken, og Ole Robert valgte jo side for Kristin og faren for lenge siden. Det kan selvsagt være fordi han *vet* at Veronica er skyldig. Det kan også være for å beskytte faren.

Moren var hele tiden pådriver for at Kristin ikke snakket sant, og at Veronica var uskyldig. Likevel var det hun som tok med seg Ole Robert den gangen, ned på Sentrum politikontor i Oslo, og ba ham forklare seg. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLL91b/turde-ikke-roepe-navn

Ble Ole Robert dratt imellom foreldrene? Stakkars gutt.

Anonymkode: 37ae7...b60

Det var ikke moren, men sverre.. Om du tenker paa siste gang da han fortalte at han hadde noe aa fortelle til politiet. Men etter en samtale med veronicas advokat ombestemte han seg og dro hjem uten aa snakke med politiet. 

Skrevet
3 minutter siden, Delgado skrev:

Veronica er nok redd for å bli blåst av Per, hvis hun tar skilsmissen hele veien

Per kan være den som til slutt snakker. Han sa i podcasten at han trodde at sannheten ville komme frem. Kan hende kommer den fra han hvis gjenopptagningen ikke blir noe av.

Han har kanskje også merket seg at Veronica i podcasten fjernet hans alibi ved å si at han var på jordet hele natten.

Dette har hun korrigert i et annet intervju som jeg så. Om jeg husker rett, gjaldt dette med jobbing sent på kveld/(natt?) på jordene for dagene (hele uken?) forut.

• Liker 2
Skrevet (endret)

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har hun korrigert i et annet intervju som jeg så. Om jeg husker rett, gjaldt dette med jobbing sent på kveld/(natt?) på jordene for dagene (hele uken?) forut.

Rart hun da knytter at han arbeidet hele natten på jordene sammen med at hun derfor måtte kjøre til Nesbyen lørdag formiddag. 

Endret av Frida
  • Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om det magasinet som ble funnet hos Grønnerød?

Det kan være at Kristin har plantet det da hun faktisk var innom og hadde nøkkel til leiligheten. Det er også mulig at de hylsene ikke har noe med drapsvåpenet å gjøre da eksperter i Norge og USA utenfor Kripos har sagt at du ikke kan påvise noe.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Sjokka skrev:

Jeg har sett dokumentaren og div andre videosnutter/intervjuer av Per og Veronica. I starten følte jeg de stilte seg selv i dårlig lys, med dårlige, uærlige og unnvikende svar i retten. Men, hvis vi ser på kroppsråket deres under intervjuer, framstår de trygge og ærlige. De holder blikket med personen de prater med, har ikke noe tegn til kastende øyne.(som er vanlig ved løgn og nervøsitet) Ser heller ikke på øyene at de tenker før de gir svar. (Når vi tenker trekker vi gjerne øynene til siden og ser opp/ned) Heller ingen raske kropps rykninger med ben, armer o.l som er vanlig hvis en person lyver og er nervøsen og ikke snakker sant. Kroppspråk forteller mer enn 1000 ord.

I begynnelsen av dokumentaren tenkte jeg at Per og Veronica definitivt hadde noe med saken  og gjøre. Men nå, etter mye lesing og videoer jeg har sett, tviler jeg på de har noe med det å gjøre. Jeg tror de er utsatt for justismord. La merke til blikket til  Veronica. De viser hun har gått gjennom mye sorg og vondt. 

Det er nettopp utgitt ny forskning paa dette omraadet som viser at mennesker som lyver ofte er fokusert nettopp paa aa holde blikket. Saa konklusjonen er at det er ekstremt vanskelig aa se om er person lyver da det kan gaa begge veier. Damned if you do, damned if you dont, hvis du skjonner. 

Interessant hvor forskjellige tolkninger man har. Jeg synes blikket hennes er veldig kaldt. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Det kan være at Kristin har plantet det da hun faktisk var innom og hadde nøkkel til leiligheten. Det er også mulig at de hylsene ikke har noe med drapsvåpenet å gjøre da eksperter i Norge og USA utenfor Kripos har sagt at du ikke kan påvise noe.

Takk for svar! 😊 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg gjerne ut en link til hvor hun korrigerer dette. Sikker på du ikke blander med hva hun har sagt på Facebooksiden sin?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...