Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Frida said:

Det med Kristin og rus har jeg skrevet om før, man kan ikke automatisk gå ut fra at fordi hun brukte amfetamin, så drepte hun også. Det er langt fra alle rusmisbrukere som dreper, eller som har lav terskel for å drepe.

meget bra skrevet det innlegget ditt! Er enig i alt du skriver i innlegget ditt bortsett fra delen over her.

Det blir veldig forenklet å si de på denne måten, men jeg er enig i den generelle beskrivelsen din av rusmisbrukere. Rus er en ting, men det er jo helheten av alt i saken som gjør at hun for meg er mitt beste valg slik tingene står. Om hun eventuelt var rusa når hun begikk drapet, så passer jo det på en måte inn i det bildet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se det, kanskje det er flere involvert i dette? En «svenske» oppi det hele?

Anonymkode: a7133...88b

Ja men nå klarer ikke jeg å koble i det hele tatt. Så bare minn meg kjapt på hvilke andre svensker det har blitt snakket om.

Anonymkode: 37ae7...b60

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra artikkelen jeg lenket til, som er skrevet på den tiden:

Overfallsmannen løp fra stedet, og signalementet er blant annet at han skal være ca. 30 år og om lag 185 cm høy.

Det er opplysninger om at gjerningsmannen snakket svensk, men dette er usikkert.

Sandberg omtaler dette overfallet på orderudsaken.no . Bl.a. kom overfallsmannen tilbake.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men nå klarer ikke jeg å koble i det hele tatt. Så bare minn meg kjapt på hvilke andre svensker det har blitt snakket om.

Disse brevene, om du husker, i ettertid av saken som havnet i postkassen til et par av Per og Veronicas venner og hos poltitimesteren på Sørum? Det ene håndskrevet på svensk og det andre med innslag av både svenske og tyske ord, i tillegg til navnene på omtrent alle som var involvert i saken på den tiden? Det var vel bare et par som ikke ble nevnt.

Skrevet

En ting vi kanskje kan være enige om alle mann: Den personen som overfalt Paust-ekteparet, det er ingen av de fire dømte i saken ?

• Liker 2
Skrevet

De brevene er sikkert noen som er knyttet til per eller veronika fra fengselet. Også er det sikkert familiemedlemmer også. Bare å se bort fra

• Liker 3
Skrevet

Disse brevene, om du husker, i ettertid av saken som havnet i postkassen til et par av Per og Veronicas venner og hos poltitimesteren på Sørum? Det ene håndskrevet på svensk og det andre med innslag av både svenske og tyske ord, i tillegg til navnene på omtrent alle som var involvert i saken på den tiden? Det var vel bare et par som ikke ble nevnt.

Ja stemmer det, det var jo en masse konspirasjonsteorier omkring det. Hvorvidt noen av de dømte kunne ha fått noen på utsiden til å gjøre det på sine vegne. Eller så kommer igjen dette balkan-sporet inn igjen da. Og den jugoslaviske mafiaen og alt det der.

Når det gjelder akkurat det da, ang Kristin og den jugoslaviske mafiaen, så tror jeg hun syntes det var veldig stas og skryte på seg den statusen i det miljøet hun var i. Men i og med at de lot samboeren hennes (faren til sønnen) ta smellen for en smugling, så tror jeg mest han var en løpegutt for dem. Og siden Kristin da flaska videre til både nr 2 og 3 og 4, så tror jeg de forbindelsene røyk med ham.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, nordiskfigur skrev:

De brevene er sikkert noen som er knyttet til per eller veronika fra fengselet. Også er det sikkert familiemedlemmer også. Bare å se bort fra

Du mener det ikke er av viktighet å finne ut hvem som skrev dem? Det synes jeg da de faktisk brukes i gjenopptagelsessak.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja stemmer det, det var jo en masse konspirasjonsteorier omkring det. Hvorvidt noen av de dømte kunne ha fått noen på utsiden til å gjøre det på sine vegne. Eller så kommer igjen dette balkan-sporet inn igjen da. Og den jugoslaviske mafiaen og alt det der.

Når det gjelder akkurat det da, ang Kristin og den jugoslaviske mafiaen, så tror jeg hun syntes det var veldig stas og skryte på seg den statusen i det miljøet hun var i. Men i og med at de lot samboeren hennes (faren til sønnen) ta smellen for en smugling, så tror jeg mest han var en løpegutt for dem. Og siden Kristin da flaska videre til både nr 2 og 3 og 4, så tror jeg de forbindelsene røyk med ham.

Du har ikke særlig høye tanker om Kristin skjønner jeg? Jeg tror de er skrevet av noen med et nært forhold til familien og at det er høyst på tide å glemme mafiaen oppi det her. Og da er det meget interessant å tenke litt rundt hvem kjente så godt til denne saken og hvem av de, om vi utelukker mafiaen, og tenker litt mer mot familien. Er det en svenske med i bildet, eller står vi ovenfor en språkkyndig mann oppi dette?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du mener det ikke er av viktighet å finne ut hvem som skrev dem? Det synes jeg da de faktisk brukes i gjenopptagelsessak.

hvem som helst kunne jo skrevet dem.. minner meg om den saken for et par år siden der en far som satt inne overtalte sønnen sin til å plante div, slik at han kunne få tatt opp saken sin. Heldigvis fikk politiet fatt i et av brevene faren sendte sønnen. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener det ikke er av viktighet å finne ut hvem som skrev dem? Det synes jeg da de faktisk brukes i gjenopptagelsessak

Brevene er jo interessante på sett og vis, men for å gjenoppta så bruker de jo alle vinkler de kan. For å få saken opp må de nesten finne et drapsvåpen eller få en tilståelse fra morderen selv. 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, megda skrev:

Det blir veldig forenklet å si de på denne måten, men jeg er enig i den generelle beskrivelsen din av rusmisbrukere. Rus er en ting, men det er jo helheten av alt i saken som gjør at hun for meg er mitt beste valg slik tingene står. Om hun eventuelt var rusa når hun begikk drapet, så passer jo det på en måte inn i det bildet. 

Jeg ser hva du mener, men jeg er langt fra overbevist utfra det jeg har sett, hørt og lest i denne saken. Så jeg lar tvilen komme henne til gode akkurat mht. dette, mulig jeg synes hun er en litt for beleilig syndebukk også. Men jeg vet ikke, så det kan godt være at jeg tar feil. 

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke særlig høye tanker om Kristin skjønner jeg? Jeg tror de er skrevet av noen med et nært forhold til familien og at det er høyst på tide å glemme mafiaen oppi det her. Og da er det meget interessant å tenke litt rundt hvem kjente så godt til denne saken og hvem av de, om vi utelukker mafiaen, og tenker litt mer mot familien. Er det en svenske med i bildet, eller står vi ovenfor en språkkyndig mann oppi dette?

Jeg tenker at Kristin av en risiko for dem. En som ruset seg mer og mer, som utviste liten lojalitet, som pratet litt for lett. Stikk i strid med exen hennes, som tok på seg skylda og hold kjeft for dem. Jeg tenker at hun ble sett på som en kanskje potensielt farlig risiko også.

Kan hende det var det smarteste for Kristin å komme seg i fengsel. Så jeg ser ikke ned på henne nei. Jeg tror det var en smart avgjørelse. Avrusning og trygghet.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, miss spjåk skrev:

hvem som helst kunne jo skrevet dem.. minner meg om den saken for et par år siden der en far som satt inne overtalte sønnen sin til å plante div, slik at han kunne få tatt opp saken sin. Heldigvis fikk politiet fatt i et av brevene faren sendte sønnen. 

Det er for meg ingen hvemsomhelst som har skrevet dem. Og jeg mener det kan være av viktighet å finne ut hvem. Om det er noen nær familien eller i familien så styrker det det faktum at de som er dømt er korrekt dømt og evnt har vi noen som holder på med lyssky virksomhet i etterkant av alvorlige drap, og det er vel kanskje også straffbart? Og sitter man igjen med kanksje en person som ikke tidligere har vært i søkelyset, ja da begynner det å bli riktig så spennende dette. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren til sønnen var  fixer/daglig leder for disse på flere utesteder ( omtalt hos Sandberg, episoden om sokken ). Jeg har dessuten lest at lederen av den jugo-mafiaen betalte barnedåp og var gudfar for sønnen. Dette som gjenytelse for at faren ikke tystet etter smugling av 10 kg amfetamin.

Skrevet
5 minutter siden, miss spjåk skrev:

Var en sak i danmark og der en var dømt for medvirkning for drapet på en forsvunnet person. Da kom det også brev til han på celle fra tilsynelatende denne personen, som viste seg å stamme fra en kvinnelig bekjent av han, og det var avtalt spill dem mellom. Det er slett ikke uvanlig at dømte folk har hjelpere på utsiden som prøver å plante nye bevis for å få gjennopptatt sakene deres.

Disse brevene er nok bare tull

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at Kristin av en risiko for dem. En som ruset seg mer og mer, som utviste liten lojalitet, som pratet litt for lett. Stikk i strid med exen hennes, som tok på seg skylda og hold kjeft for dem. Jeg tenker at hun ble sett på som en kanskje potensielt farlig risiko også.

Kan hende det var det smarteste for Kristin å komme seg i fengsel. Så jeg ser ikke ned på henne nei. Jeg tror det var en smart avgjørelse. Avrusning og trygghet.

Kanskje du da kan slutte å trekke frem at hun løp fra den ene til den andre hele tiden? Det er lite relevant for saken synes jeg. Og hun lever et helt annet liv nå slik jeg har forstått det.

• Liker 3
Skrevet

Kanskje du da kan slutte å trekke frem at hun løp fra den ene til den andre hele tiden? Det er lite relevant for saken synes jeg. Og hun lever et helt annet liv nå slik jeg har forstått det.

Virker som om det er noen som føler seg truffet ? Det er jo fakta: Etter faren til sønnen vår det en annen kjæreste (nr 2) imellom ham og Lars G (nr 3). Og kort tid etterpå giftet hun seg med Haukeland (nr 4).

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Var en sak i danmark og der en var dømt for medvirkning for drapet på en forsvunnet person. Da kom det også brev til han på celle fra tilsynelatende denne personen, som viste seg å stamme fra en kvinnelig bekjent av han, og det var avtalt spill dem mellom. Det er slett ikke uvanlig at dømte folk har hjelpere på utsiden som prøver å plante nye bevis for å få gjennopptatt sakene deres.

Disse brevene er nok bare tull

Jaja du skal få lov til å synes det. Mens jeg synes de er viktige. Var det ikke du som mente vi bare kunne se bort fra den 180 mannen også. Kan være viktige spor i saken, men vi skal bare se borti fra dem? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker som om det er noen som føler seg truffet ? Det er jo fakta: Etter faren til sønnen vår det en annen kjæreste (nr 2) imellom ham og Lars G (nr 3). Og kort tid etterpå giftet hun seg med Haukeland (nr 4).

Det var nok endel menn utenfor forholdet inni der også. det har jeg fått et greit inntrykk av

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...