megda Skrevet 4. desember 2018 #6861 Skrevet 4. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror at Kristin har fortalt en rekke halvsannheter, sannheter og løgner sauset sammen. Jeg er jo forsåvidt enig i mye av det du skriver, men uenig i konklusjonen om at de her helt uskyldige. jaja, så får vi være uenige litt som familien på Sørumsand. Det virker jo passende her også 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6862 Skrevet 4. desember 2018 3 minutter siden, megda skrev: Jeg er jo forsåvidt enig i mye av det du skriver, men uenig i konklusjonen om at de her helt uskyldige. jaja, så får vi være uenige litt som familien på Sørumsand. Det virker jo passende her også Ja, jeg er enig i mye du skriver her i tråden også, men vi konkluderer nok forskjellig ja. Interessant å diskutere i det minste og ingen enkel sak med alle detaljer og omfattende persongalleri. 🙂 Anonymkode: 7cc8e...666 4
Delgado Skrevet 4. desember 2018 #6863 Skrevet 4. desember 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du mener at det hadde kommet til å vært slik for deg. Men for mange som har opplevd store traumer, så kommer påminnelsene uansett hvor man er. Man greier ikke å rømme fra gjenopplevelsene av traumene eller fra påminnelsene om traumene da det ofte er mange forskjellige ting (og ikke kun det å se det stedet der det traumatiske skjedde) som setter igang traumegjenopplevelser og vonde følelser. Og noe som er svært viktig etter å ha opplevd store traumer, er å være sammen med nære mennesker som man har i livet sitt og å gjøre hyggelige ting og dagligdagse ting og forskjellige andre ting som man likte å gjøre tidligere, sammen med nære mennesker og alene. I den forbindelse tenker jeg at det er bra å være på det stedet som er hjemmet til vedkommende. Jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt Per må ha hatt det, når han i en slik situasjon ble varetektsfengslet og senere dømt og straffet for noe som han ikke er skyldig i. En umenneskelig tilleggsbelastning i tillegg til det store traumet som det må ha vært å miste sine foreldre og sin søster på en slik grusom måte. Du skrev også "de positive minnene veier opp for de negative tenker jeg". Jeg er ikke så sikker på det. Fra de to intervjuene som jeg hørte nylig, fikk jeg inntrykk av at Per har det veldig vondt. Anonymkode: d551b...45b Hvordan kan du slå fast at Per er dømt og straffet for noe han ikke er skyldig i? 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6864 Skrevet 4. desember 2018 Analyse av 180-mannen. Kan vi fortsette? 😊 Millis liste bygger kun på hans analyse av hva 180-mannens oppførsel og den kunnskapen han sitter på. Kan en av dere trekke ut essensen og lage og oppdatere en liste over punkter på en analyseringsliste av 180-mannen etterhvert? 😊 (Dette blir en veldig rotete liste, så om en av dere har lyst til å lage en oversiktlig liste, så hadde det vært fint 🌹 Her står det mye om 180-samtalen https://www.nrk.no/orderud/dette-vet-vi-om-den-mystiske-_180-mannen_-1.14297281#/ Sitat Det er vel mange i kretsen rundt Per og Veronica som satt på den kunnskapen som 180-mannen hadde. @Frida Sitat Du kan være helt trygg på at om samtalen fant sted, så var det en impulsiv rusprat. Anonymkode: 9ea74...496 Sitat Som Milli også nevner " Det virker litt tilfeldig at han kommer med disse betroelsene. Det er også fristende å tenke at det er rus i bildet her, ettersom operatøren oppfatter at innringeren faller ut innimellom og ikke alltid virker interessert i svarene" 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig! 😊 Litt narssissistisk? Anonymkode: d551b...45b Sitat jaaaaaaaaaaaa, muligens noe i den duren. Riktignok, så kan han jo være påvirket av drugs, og at personen i røret har en annen personlighet enn normalt sett. Endret 16 timer siden av megda Sitat For å lede mistanken bort fra de som allerede er dømte i saken, særlig to av de. Kanskje han håpet at mistanken skulle gå i retning av Lars G. Anonymkode: a7133...88b Sitat I så fall, hvis 180-mannen er morderen, så er han ekstremt god på manipulasjon, ettersom han greide å påvirke henne til å ikke ringe til politiet. Han hadde jo litt "kose-prat" med operatøren også, og det var sikkert et ledd i hans manipulasjon av operatøren.Anonymkode: d551b...45b Sitat For å lede mistanken bort fra de som allerede er dømte i saken, særlig to av de. Kanskje han håpet at mistanken skulle gå i retning av Lars G. Anonymkode: a7133...88b Sitat "Fatter ikke hvorfor han har sagt det. For meg må han ha vært påvirket av noe drugs, alkohol etc. Om du er edru og forteller noen at du skal drepe noen navngitte mennesker på et gitt tidspunkt, og du sier at "jo, dette skal jeg gjøre. du vil se meg på tv". Da må du forvente at personen på andre enden tar dette seriøst og faktisk melder det inn. Eller tenker dere andre at man ikke ville meldt inn slike ting og at det bare er prat? Om det var en baktanke fra 180-mannen om å villede, så må jo åpenbart dette har vært i tankene og for meg ville jeg faktisk ikke gjort det så forbanna åpenbart." 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er det åpenbare som gjorde at det sviktet hos hun som tok telefonen 17 timer siden, Frida skrev: Men nå sies det at de som jobber der får veldig mange drøye telefonsamtaler, så jeg vet ikke. Sitat Om man tenker at 180-mannen hadde dette med i beregningene, så blir det for meg mer at man tilpasser bevisene i retrospekt. jeg er enig i at dette er gode poeng isolert sett og nok er faktorer som påvirket damen i røret til å ikke melde inn. @megda Sitat 180-samtalen er selvsagt ikke en planlagt samtale for å legge skylden på noen andre. Man kunne jo risikert at politiet sto klar i kårboligen og tok gjerningspersonen på fersk gjerning da. Det er nesten for utrolig til å være sant, men alle aktører mener vitnet har høy troverdighet. Det er etter alt å dømme prat fra en ruset person med inngående kjennskap til gården og aggresjon mot Anne. Hadde politiet laget en liste (det blir en veldig kort liste) og sjekket alle elektroniske spor i 180-tidsrommet ville nok denne saken være løst. Dessverre valgte de en langt tyngre innfallsvinkel og klappet seg på skulderen over et utrolig stort arbeide uten resultat. Anonymkode: 9ea74...496 Sitat Sitat Jeg tror han var med og ondskapsfull kan man trygt konkludere med. Også tror jeg han håper på at hun trer frem med det hun opplevde og hørte i den samtalen. For da vil han mistenkes og ikke noen andre. Men han tok en stor sjanse om han faktisk ringte fra en fasttelefon. Litt vanskelig å bortforklare i ettertid hvorfor du ringte den samtalen om du kan spores til den. Anonymkode: a7133...88b Sitat 17 timer siden, Frida skrev: Ondskapsfull, liker å skryte og blir løsmunnet i fylla (evnt. annen rus) og operatøren opplevde ham som høflig. Da har vi en del å begynne med. Kan vi legge til selvsikker eller et bedre synonym? når han ble utfordret på at "nei, dette er tull det tror jeg ikke på" fra damen i røret, så kom han tilbake med et overbevisende svar om å se det på TV, pinsen osv. eller? Han skal heve det over enhver tvil om at han skal gjennomføre og er sikker i sin sak. Endret 17 timer siden av megda Sitat Jeg tror mannen snakket sant om alt han sier i samtalen. Ikke at han villedet på noe annen måte enn evnt fjerne mistanke vekk fra Per og Veronica. Anonymkode: a7133...88b @megda Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6865 Skrevet 4. desember 2018 1 hour ago, megda said: overbevist om at de er uskyldige? Å tro at ingen av de hadde minst en finger nede i honningkrukka her blir for meg uforståelig. De som tror en gammel nedslitt gård er ei honningkrukke kan ikke ha mye kompetanse om hvordan utsiktene var i landbruket i 98.....😢 Anonymkode: e01e1...126 4
megda Skrevet 4. desember 2018 #6866 Skrevet 4. desember 2018 Forresten noe jeg tenkte på i går - hvorfor ble ikke de databrikkene til Per nøyere fulgt opp? OM det var tilfelle, så skulle han vel ha brikker å vise til med mulig fingeravtrykk fra Lars Grønnerød? hvor mange brikker eventuelt? databrikker til hvilket spesifikt forbruk som han ikke fikk gjennomført tidligere? hvorfor ble ikke det stilt oppfølgingsspørsmål som kunne sette han helt fast om han løy? 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6867 Skrevet 4. desember 2018 15 minutter siden, Delgado skrev: Hvordan kan du slå fast at Per er dømt og straffet for noe han ikke er skyldig i? Det jeg skrev, er ut i fra det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest og hørt intervjuer og mye annet i forbindelse med Orderudsaken. Jeg kjenner ingen at de tiltalte og jeg har aldri snakket med noen av de eller venner av de. Anonymkode: d551b...45b 2
megda Skrevet 4. desember 2018 #6868 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: 1 hour ago, megda said: overbevist om at de er uskyldige? Å tro at ingen av de hadde minst en finger nede i honningkrukka her blir for meg uforståelig. De som tror en gammel nedslitt gård er ei honningkrukke kan ikke ha mye kompetanse om hvordan utsiktene var i landbruket i 98.....😢 Anonymkode: e01e1...126 du begrunner det utsagnet generelt om landbruk i 98 og ikke spesifikt om motivet i denne saken da. med minst en finger i honningkrukka, så mente jeg mer at de visste om planene om drapet på forhånd. om de selv laget de eller ikke blir vel aldri oppklart. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6869 Skrevet 4. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg skrev, er ut i fra det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest og hørt intervjuer og mye annet i forbindelse med Orderudsaken. Jeg kjenner ingen at de tiltalte og jeg har aldri snakket med noen av de eller venner av de. Anonymkode: d551b...45b jeg kjenner ingen av de tiltalte Anonymkode: d551b...45b
nordiskfigur Skrevet 4. desember 2018 #6870 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke brukeren du skriver til, men vi er ganske mange som er overbevist om at Veronica og Per er uskyldige etter å ha sett den serien. Anonymkode: 7cc8e...666 Og hvorfor? Kan du begrunne du med noe annet enn at du "føler" noe bare fordi de virker normale og greie på tv? 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6871 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, nordiskfigur skrev: Og hvorfor? Kan du begrunne du med noe annet enn at du "føler" noe bare fordi de virker normale og greie på tv? Det var ikke meg du spurte. Men hos meg er det ikke noe jeg føler, men det er et inntrykk jeg sitter igjen med etter alt det jeg har hørt og sett (på videoopptak) og lest i forbindelse med Orderudsaken. Det har ikke mye med det du sier om "at de virker normale og greie på tv", men det er et helthetsinntrykk jeg sitter igjen med som er basert på mange, mange punkter. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6872 Skrevet 4. desember 2018 Dere som eventuelt er overbevist om at Per og Veronica er skyldige, hva begrunner dere dette med? Anonymkode: d551b...45b 4
nordiskfigur Skrevet 4. desember 2018 #6873 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke meg du spurte. Men hos meg er det ikke noe jeg føler, men det er et inntrykk jeg sitter igjen med etter alt det jeg har hørt og sett (på videoopptak) og lest i forbindelse med Orderudsaken. Det har ikke mye med det du sier om "at de virker normale og greie på tv", men det er et helthetsinntrykk jeg sitter igjen med som er basert på mange, mange punkter. Anonymkode: d551b...45b Hva tenker du om at gjerningspersonen antageligvis har kommet seg inn via nøkkel? Hvor var de den natten når flere vitner sier de var ute? Hvorfor var det første de gjorde å nekte å komme ned til politiet samtidig som de krevde å få ordne seg advokater? Hvorfor har det vært våpen på orderud gård og hyppig kontakt mellom per og grønnerød inntil veldig kort tid før drapet? Hvorfor matcher kristin sin historie om vådeskuddet mer med de tekniske funnene enn veronikas sin, som i sin forklaring tillegg beskylder kristin for å opptre truende. 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6874 Skrevet 4. desember 2018 8 minutter siden, nordiskfigur said: Og hvorfor? Kan du begrunne du med noe annet enn at du "føler" noe bare fordi de virker normale og greie på tv? Har man hele kvelden - kan man sikkert komme med et klart svar på det...Meste har vel blitt nevnt her tidligere vil jeg tro... Føler vel at de er skyldige du da...La oss føle...🏳️ Anonymkode: d84df...60b 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6875 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke så lett å skaffe et godt alibi dersom du selv er aktiv i drapshandlingene😊 Anonymkode: c9212...87c Det har jo vist seg at det kan være ganske så enkelt å skaffe seg alibi. Telefoner som slår inn på forskjellige basestasjoner etc.... Anonymkode: d551b...45b 4
nordiskfigur Skrevet 4. desember 2018 #6876 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har jo vist seg at det kan være ganske så enkelt å skaffe seg alibi. Telefoner som slår inn på forskjellige basestasjoner etc.... Anonymkode: d551b...45b Hvis du driver og ringer om natten ja. Hvordan skulle telefonaktivitet om natten virket mer troverdig for et bondepar som skal tidlig opp om morgenen å ta fjøsstell og dra på hundeutstilling? Og helt ærlig, hvor mange satt med kunnskap om basestasjoner i 99. Telefon var stort sett et verktøy du ringte og sendte meldinger fra, den gangen. Ikke veldig mange kunne mye mer om telefonen sin enn akkurat det. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6877 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, nordiskfigur skrev: Og hvorfor? Kan du begrunne du med noe annet enn at du "føler" noe bare fordi de virker normale og greie på tv? Det blir en liten avhandling. Jeg har ikke påstått at jeg "føler" noen ting. Utrolig nedlatende av deg å hentyde. Det er summen av påståtte bevis mot P og V som ikke holder mål. De er i stor grad basert på (feilaktig) vitnemål, antakelser og andre tilfeldigheter sommer gitt mer troverdighet enn de har. Anonymkode: 7cc8e...666 5
megda Skrevet 4. desember 2018 #6878 Skrevet 4. desember 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker said: Har man hele kvelden - kan man sikkert komme med et klart svar på det...Meste har vel blitt nevnt her tidligere vil jeg tro... Føler vel at de er skyldige du da...La oss føle...🏳️ Anonymkode: d84df...60b Gi meg det beste eneste argumentet du har som er forholdsvis saklig. for meg er 1.våpenoverlevering fra grønnerud til Per det viktigste samt kontakten de i mellom før overleveringen og bomstasjon-billeten. Per sa han ikke kjente grønnerød i tidlige avhør. hvorfor lyge om noen databrikker? har du et godt svar på det? 2.vådeskuddet. Per nektet 16 ganger i avhør for at det hadde skjedd. samme med Veronica, men var vel 10. fikk vel nervøst sammenbrudd etter at hun innrømte det. hvorfor om du er helt uskyldig? Anonymkode: 7cc8e...666 du kan også svare om du vil Endret 4. desember 2018 av megda 5
nordiskfigur Skrevet 4. desember 2018 #6879 Skrevet 4. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir en liten avhandling. Jeg har ikke påstått at jeg "føler" noen ting. Utrolig nedlatende av deg å hentyde. Det er summen av påståtte bevis mot P og V som ikke holder mål. De er i stor grad basert på (feilaktig) vitnemål, antakelser og andre tilfeldigheter sommer gitt mer troverdighet enn de har. Anonymkode: 7cc8e...666 Igjen spør jeg: Hvor var de drapsnatten, når de ikke var hjemme. Hvorfor har det vært våpen på orderud går og hyppig kontakt mellom grønnerød og per tett inntil drapet? hvorfor benekte kjennskap til denne mannen selv før man vet hvilken tilknytning han har til antatt drapsvåpen? Hvorfor benekte at det har vært våpen på gården? Hvorfor gikk per og speidet mot kårboligen morgenen etter drapet? hvorfor matcher de tekniske funnene av vådeskuddet historien til kristin mer enn veronica, til tross for at veronica er den eneste som beskylder og sverter kristin i forklaringen sin? 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6880 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, nordiskfigur skrev: Igjen spør jeg: Hvor var de drapsnatten, når de ikke var hjemme. Hvorfor har det vært våpen på orderud går og hyppig kontakt mellom grønnerød og per tett inntil drapet? hvorfor benekte kjennskap til denne mannen selv før man vet hvilken tilknytning han har til antatt drapsvåpen? Hvorfor benekte at det har vært våpen på gården? Hvorfor gikk per og speidet mot kårboligen morgenen etter drapet? hvorfor matcher de tekniske funnene av vådeskuddet historien til kristin mer enn veronica, til tross for at veronica er den eneste som beskylder og sverter kristin i forklaringen sin? Jeg skal svare når jeg har lagt ungene. Anonymkode: 7cc8e...666 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå