Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

av morderen?

Anonymkode: d551b...45b

hahaha 180 dama er rusa selv på amfetamin ellerno og 180-mannen er rusa på amfetamin+ Ikke noe under at dama ikke tok samtalen seriøst og trodde på innringeren😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var en del, men så er det noe med at folk i denne tråden, til slutt setter deg på sporet av noe uten at de selv skjønner det. Og det er det som gjør dette så fascinerende. Folk prater og prater og deler og deler og til slutt forstår man hvorfor.

Anonymkode: a7133...88b

Ja, det er et puslespill, og noen ganger ramler en brikke på plass her og der. Får håpe hele bildet blir avdekket før eller senere. Men jeg tror på en løsning, noen vil til slutt snakke. Håper jeg. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Du hinter nok litt mer skjult enn Delgado 😄  men du slenger på ett hint til da. 

Raser vel inn mange nye venneforslag på Facebook nå i disse snoketider. Akkja. 

Hehehe det er en mulighet for det. Jeg har ikke lest hva Delgado skrev jeg da, i og med at jeg bare kom til side 174 i går og så hørte jeg podcasten og da ble det så utrolig enkelt å koble noen opp mot en mulig innringer. Hinte er festlig. 

Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Ja, det er et puslespill, og noen ganger ramler en brikke på plass her og der. Får håpe hele bildet blir avdekket før eller senere. Men jeg tror på en løsning, noen vil til slutt snakke. Håper jeg. 

Kan hende de ikke behøver snakke en gang.....God natt.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehehe det er en mulighet for det. Jeg har ikke lest hva Delgado skrev jeg da, i og med at jeg bare kom til side 174 i går og så hørte jeg podcasten og da ble det så utrolig enkelt å koble noen opp mot en mulig innringer. Hinte er festlig. 

Har ikke hørt den siste enda, får gjøre det i morgen. Skal bli interessant å se hvor lenge diskusjonen fortsetter her, nå når serien er ferdig. Kanskje vi diskuterer helt til gåten er løst? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

Har ikke hørt den siste enda, får gjøre det i morgen. Skal bli interessant å se hvor lenge diskusjonen fortsetter her, nå når serien er ferdig. Kanskje vi diskuterer helt til gåten er løst? 

Ja, jeg håper det

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg håper det

Vi får gjøre så godt vi kan :) Men nå sier jeg også godnatt. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Gjør det! Noen håpte kanskje de ville sitte har å påvirke til en evnt gjenopptagelsessak er avgjort, men det er det langt i fra sikkert de får mulighet til  å gjøre.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, høres ut som det er en genial krimroman som blir omtalt her. Du kan være helt trygg på at om samtalen fant sted, så var det en impulsiv rusprat.

Anonymkode: 9ea74...496

Ja, dette kan være et element i krimromanene til dere som er forfattere 😊

Forresten, er det heeelt usannsynlig at det var slik som jeg skrev?

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall, hvis 180-mannen er morderen, så er han ekstremt god på manipulasjon, ettersom han greide å påvirke henne til å ikke ringe til politiet. Han hadde jo litt "kose-prat" med operatøren også, og det var sikkert et ledd i hans manipulasjon av operatøren.

Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen av dere som er gamle nok til å huske TV-serien Dallas med J.R. Ewing i hovedrollen? Han som skapte masse intriger i sin egen famile  og omtrent gikk  over «lik» for å tilrøve seg alt av familiens verdier? Jeg tror det er mange familier som har en potensiell J.R i seg om det er en del verdier man kan tilrøve seg.

Men nok om det, jeg skal til Årnes i morgen. Noen av dere som vet hvor lang tid det tar å kjøre dit fra Oslo, noe sier meg at kanskje flere av dere vet det? 

Det er forresten 53 minutter til Årnes. For oss utenforstående som ikke bor der nede, og som må google seg til sånt er det ikke alltid enkelt å vite😉

Endret av megda
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det! Noen håpte kanskje de ville sitte har å påvirke til en evnt gjenopptagelsessak er avgjort, men det er det langt i fra sikkert de får mulighet til  å gjøre.

Mener du at du tror at noen av de involverte er i tråden her og skriver? Også 180-mannen?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Frida skrev:

Vi får gjøre så godt vi kan :) Men nå sier jeg også godnatt. 

Fint! 😊 Takk! 😊 God natt 😊

Skrevet

Her er noen gamle men interessante artikler jeg kom over

April 2001 https://www.glomdalen.no/trippeldrapet/hvem-juger-minst/s/1-57-379516

Mai 2001"Politi og påtalemyndighet mener at én kvinne begikk trippeldrapene i kårboligen og at hun kan ha gjort dette alene".https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-myrdet-alle-tre/65711671

Mai 2001 https://www.dagbladet.no/nyheter/kristin-ba-meg-drepe-fire/65712024

• Liker 2
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er noen gamle men interessante artikler jeg kom over

Mai 2001"Politi og påtalemyndighet mener at én kvinne begikk trippeldrapene i kårboligen og at hun kan ha gjort dette alene".https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-myrdet-alle-tre/65711671

Det hendelsesforløpet er akkurat det jeg selv har skrevet nesten ordrett tidligere her, men bare mer oppstykket. moro å lese at man ikke er helt på villspor!

Endret av megda
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, megda skrev:

Det hendelsesforløpet er akkurat det jeg selv har skrevet nesten ordrett tidligere her, men bare mer oppstykket. moro å lese at man ikke er helt på villspor!

Takk! 😊 I samme artikkel står også dette "Litt lenger inn finnes det et helt avtrykk av en høyresko. Avtrykket peker i samme retning, og er det eneste fullstendige avtrykket."

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk! 😊 I samme artikkel står også dette "Litt lenger inn finnes det et helt avtrykk av en høyresko. Avtrykket peker i samme retning, og er det eneste fullstendige avtrykket."

"På et glasskår finnes deler av et avtrykk med subbemerker som viser en person på vei inn .

Litt lenger inn finnes det et helt avtrykk av en høyresko. Avtrykket peker i samme retning, og er det eneste fullstendige avtrykket.

Det finnes avtrykk etter den venstre skoen også, men da utelukkende fragmenter av hælen."

shit,du hadde rett. det var et helt avtrykk!

husker du når jeg hadde en teori tidligere om at den svarte sokken med et hull i hælen var fullstendig tredd over en sko, og at den oransje-sokken var tredd over foran og bak slik at hælen mulig var åpen? Dette ville bli en mindfuck å finne ut av i etterkant.

Tror du nevnte at den godt kunne gli av helt på et tidspunkt inne i huset. om dette skjedde før skuddene, så gir jo det mening at hun dama har kunne tredd den på igjen før skuddene smalt.

på høyre skoen er den oransje sokken som har glidd av, mens på den venstre sitter den sorte sokken. 

Kristin i Amfetaminrus? jeg bare spør

Endret av megda
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

"På et glasskår finnes deler av et avtrykk med subbemerker som viser en person på vei inn .

Litt lenger inn finnes det et helt avtrykk av en høyresko. Avtrykket peker i samme retning, og er det eneste fullstendige avtrykket.

Det finnes avtrykk etter den venstre skoen også, men da utelukkende fragmenter av hælen."

shit,du hadde rett. det var et helt avtrykk!

husker du når jeg hadde en teori tidligere om at den svarte sokken med et hull i hælen var fullstendig tredd over en sko, og at den oransje-sokken var tredd over foran og bak slik at hælen mulig var åpen? 

Tror du nevnte at den godt kunne gli av helt på et tidspunkt inne i huset. om dette skjedde før skuddene, så gir jo det mening at hun dama har kunne tredd den på igjen før skuddene smalt.

på høyre skoen er den oransje sokken som har glidd av, mens på den venstre sitter den sorte sokken. 

Kristin i Amfetaminrus? jeg bare spør

Takk for svar! 😊 Din teori høres sannsynlig ut! Ja, jeg husker at du skrev om de tingene før 😊 Ja, hun kunne jo ha funnet på å stoppe inne på soverommet for å tre på seg den oransje sokken som var sklidd delvis av (og derfor de to skohelavtrykkene (fra venstre sko) rett innenfor soveromsdøren). Den svarte sokken hadde hun nok allerede tredd godt på seg igjen før hun kom til soverommet ettersom det står "Litt lenger inn finnes det et helt avtrykk av en høyresko", dvs litt etter at hun gikk over det knuste glasset ved den knuste døren.

Den svarte sokken er muligens tilpasset på en eller annen måte ved å snitte den i helpartiet, slik at den da har dekt hele skosålen. Hvis den svarte sokken var tørr, laget gjerningspersonen usynlige spor med den foten, hvis den svarte sokken var fuktig laget hun vage fotspor med den (hvis størrelsen på de vage fotsporene er stemmer), og da kan hun ha laget alle de forskjellige fotavtrykkene inne på åstedet.   

Men jeg trenger litt hjelp med å få oversikt over avtrykkene:
Fra høyre sko: Ett helt såleavtrykk da hele den svarte sokken skled av kort tid etter at hun kom inn. (Men ingen helavtrykk fra høyreskoen? Eller?) Og i tillegg vage fotspor fra samme sko med fuktig svart sokk?
Fra venstre sko (som hadde oransje sokk): Flere helavtrykk. (+ eventuelt usynlige fotspor dersom den oransje sokken periodevis dekkethele venstreskoen.

(Hvis den svarte sokken på høyre sko var fuktig kan den ha avgitt de vage fotavtrykkene. Men hvis det i tillegg også var skohelavtrykk fra den høyre skoen med svart fuktig sokk på, burde jo etterforskerne sett at eventuelle deler av vage fotavtrykk passet perfekt inn sammen med eventuelle skohelavtrykk fra høyre sko, og dermed forstått at dette var samme fot). 

• Liker 1
Skrevet

Snittet ved helen på den svarte sokken, kan ha vært for å tre på seg sokken opp-ned (dvs at snittet på sokken havner oppå skoen når du trer på sokken). Slik fikk hun dekt hele sålen, tror jeg.
5075e14bd3867667697f0075f82adf0e.jpg?t%5

• Liker 3
Skrevet

Sulland gjennomskuet disse vitnene som skulle hjelpe K.

Vitne nr 1: sa at "det var Kristins halvsøster og hennes mann som skulle gjøre det"  Sulland forklarte at  begrepet halvsøster ble aldri brukt i familien. Han forklarer seg om noe som hadde stått i avisene og var kjent, og for å hjelpe noen som står en nær.

Vitne nr 2 gjentok ting som hadde stått i avisene, og for å hjelpe en av sine venner

Vitne nr 3 sa at Per-Kristian skulle ha stått bak.  Det vitnet visste nok ikke at navnet Per-Kristian ikke ble brukt. navnet Per-Kristian stammet fra avisene.

https://www.nrk.no/norge/--boddelens-verk-1.522483

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...