Frida Skrevet 3. desember 2018 #6741 Skrevet 3. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Usikker, kanskje om de har sterke nok indisier? Anonymkode: a7133...88b Aner ikke, men de vil uansett sjekke tips antar jeg. De vil gjerne oppklare hvem som skjøt selvfølgelig. 1
megda Skrevet 3. desember 2018 #6742 Skrevet 3. desember 2018 Greia for meg er at Milli har mye bedre kjennskap til menneskene rundt saken, vitnene og tilhørende mennesker som har vært aktive i saken på alle måter. Utgangspunktet hans kan bygge på info som vi ikke vet og trender i personlighet for disse menneskene vi ikke har kjennskap til. media fokuserte jo 99% av fokuset på de fire siktede, og info om vitner og andre som har vært til avhør har ikke vi tilgang til. Vi kan ikke spekulere på samme måte mtp 180-mannen og for meg blir det da mindre interessant. 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6743 Skrevet 3. desember 2018 Jeg tenker at det holder med analysen som allerede ligger ute jeg og deretter tenke at han har som mål å rette mistanken bort fra noen, og derfor sier jeg skal drepe dem. Blir noen drept i pinsen da, så vil de kanskje ikke tenke i retning Per og Veronica. Og da står jeg igjen med hvem rundt Per og Veronica sitter på all den kunnskapen han gjør? Og der har de nok sine kandidater eventuelt. Anonymkode: a7133...88b
Frida Skrevet 3. desember 2018 #6744 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Greia for meg er at Milli har mye bedre kjennskap til menneskene rundt saken, vitnene og tilhørende mennesker som har vært aktive i saken på alle måter. Utgangspunktet hans kan bygge på info som vi ikke vet og trender i personlighet for disse menneskene vi ikke har kjennskap til. media fokuserte jo 99% av fokuset på de fire siktede, og info om vitner og andre som har vært til avhør har ikke vi tilgang til. Vi kan ikke spekulere på samme måte mtp 180-mannen og for meg blir det da mindre interessant. Gode poenger! Og jeg er veldig enig i det du sier. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6745 Skrevet 4. desember 2018 Jeg synes han er den mest fascinerende i hele hurven jeg. De andre vet vi så mye om at det nesten grenser til det kjedsommelige . Kanskje jeg bare har lest og hørt for mye om akkurat dem 🙈 Anonymkode: a7133...88b 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6746 Skrevet 4. desember 2018 180-samtalen er selvsagt ikke en planlagt samtale for å legge skylden på noen andre. Man kunne jo risikert at politiet sto klar i kårboligen og tok gjerningspersonen på fersk gjerning da. Det er nesten for utrolig til å være sant, men alle aktører mener vitnet har høy troverdighet. Det er etter alt å dømme prat fra en ruset person med inngående kjennskap til gården og aggresjon mot Anne. Hadde politiet laget en liste (det blir en veldig kort liste) og sjekket alle elektroniske spor i 180-tidsrommet ville nok denne saken være løst. Dessverre valgte de en langt tyngre innfallsvinkel og klappet seg på skulderen over et utrolig stort arbeide uten resultat. Anonymkode: 9ea74...496 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6747 Skrevet 4. desember 2018 Jeg tror han var med og ondskapsfull kan man trygt konkludere med. Også tror jeg han håper på at hun trer frem med det hun opplevde og hørte i den samtalen. For da vil han mistenkes og ikke noen andre. Men han tok en stor sjanse om han faktisk ringte fra en fasttelefon. Litt vanskelig å bortforklare i ettertid hvorfor du ringte den samtalen om du kan spores til den. Anonymkode: a7133...88b 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6748 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, Frida skrev: Jeg tror ikke det var en plan om å skyve mistanken bort fra noen iallfall. Det blir for fantasifullt. Men hva det var? Mannen begynte jo med å etterlyse telefonnummer, og så utviklet det seg. Lurer på hva hun egentlig hørte og hva hun rotet sammen fra media. Hun var jo inne på at det var vanskelig å skille. Det var bare på noen få punkter at operatøren var usikker på om hun blandet sammen ting fra samtalen med ting fra media. Jeg vet ikke om de få punktene står her, men her er den artikkelen med mest info om samtalen som jeg har sett https://www.nrk.no/orderud/dette-vet-vi-om-den-mystiske-_180-mannen_-1.14297281#/ Anonymkode: d551b...45b 3
Frida Skrevet 4. desember 2018 #6749 Skrevet 4. desember 2018 Ondskapsfull, liker å skryte og blir løsmunnet i fylla (evnt. annen rus) og operatøren opplevde ham som høflig. Da har vi en del å begynne med. 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6750 Skrevet 4. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror han var med og ondskapsfull kan man trygt konkludere med. Også tror jeg han håper på at hun trer frem med det hun opplevde og hørte i den samtalen. For da vil han mistenkes og ikke noen andre. Men han tok en stor sjanse om han faktisk ringte fra en fasttelefon. Litt vanskelig å bortforklare i ettertid hvorfor du ringte den samtalen om du kan spores til den. Anonymkode: a7133...88b Hvorfor tror du han håper at hun trer frem med det, slik at han kommer til å mistenkes? Anonymkode: d551b...45b
megda Skrevet 4. desember 2018 #6751 Skrevet 4. desember 2018 (endret) 3 minutter siden, Frida said: Ondskapsfull, liker å skryte og blir løsmunnet i fylla (evnt. annen rus) og operatøren opplevde ham som høflig. Da har vi en del å begynne med. Kan vi legge til selvsikker eller et bedre synonym? når han ble utfordret på at "nei, dette er tull det tror jeg ikke på" fra damen i røret, så kom han tilbake med et overbevisende svar om å se det på TV, pinsen osv. eller? Han skal heve det over enhver tvil om at han skal gjennomføre og er sikker i sin sak. Endret 4. desember 2018 av megda 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6752 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Kan vi legge til selvsikker eller et bedre synonym? når han ble utfordret på at "nei, dette er tull det tror jeg ikke på" fra damen i røret, så kom han tilbake med et overbevisende svar om å se det på TV, pinsen osv. eller? Enig! 😊 Litt narssissistisk? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6753 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du han håper at hun trer frem med det, slik at han kommer til å mistenkes? Anonymkode: d551b...45b For å lede mistanken bort fra de som allerede er dømte i saken, særlig to av de. Kanskje han håpet at mistanken skulle gå i retning av Lars G. Anonymkode: a7133...88b
Frida Skrevet 4. desember 2018 #6754 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, megda skrev: Kan vi legge til selvsikker eller et bedre synonym? når han ble utfordret på at "nei, dette er tull det tror jeg ikke på" fra damen i røret, så kom han tilbake med et overbevisende svar om å se det på TV, pinsen osv. eller? Så klart, det må med. Men hva ville skjedd om hun hadde meldt fra til politiet? Ville de tatt det seriøst? 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6755 Skrevet 4. desember 2018 Kan en av dere lage og oppdatere en liste over punkter på en analyseringsliste av 180-mannen etterhvert? 😊 Anonymkode: d551b...45b 2
megda Skrevet 4. desember 2018 #6756 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, Frida said: Så klart, det må med. Men hva ville skjedd om hun hadde meldt fra til politiet? Ville de tatt det seriøst? Ja, uten tvil. Anne og attentatene i bakhodet. helt klart at det ville bli tatt seriøst 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6757 Skrevet 4. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å lede mistanken bort fra de som allerede er dømte i saken, særlig to av de. Kanskje han håpet at mistanken skulle gå i retning av Lars G. Anonymkode: a7133...88b Takk for svar! 😊 I din teori er ikke 180-mannen morderen? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6758 Skrevet 4. desember 2018 Jeg tenker at han er en av dem. Anonymkode: a7133...88b 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6759 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, megda skrev: Ja, uten tvil. Anne og attentatene i bakhodet. helt klart at det ville bli tatt seriøst I så fall, hvis 180-mannen er morderen, så er han ekstremt god på manipulasjon, ettersom han greide å påvirke henne til å ikke ringe til politiet. Han hadde jo litt "kose-prat" med operatøren også, og det var sikkert et ledd i hans manipulasjon av operatøren. Anonymkode: d551b...45b 2
megda Skrevet 4. desember 2018 #6760 Skrevet 4. desember 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Enig! 😊 Litt narssissistisk? Anonymkode: d551b...45b jaaaaaaaaaaaa, muligens noe i den duren. Riktignok, så kan han jo være påvirket av drugs, og at personen i røret har en annen personlighet enn normalt sett. Endret 4. desember 2018 av megda 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå