AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6621 Skrevet 3. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Milli sier i gårsdagens intervju at det er blant annet ett spor som ikke er fulgt opp, og det er en bil som dukket opp på gården morgenen etter drapene (samme morgen). Dette er altså ikke vitneobservasjon i ekornstien vi prater om. Noe info om dette ? Anonymkode: 24286...b78 På Orderud gård? På hvilket klokkeslett? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6622 Skrevet 3. desember 2018 5 timer siden, Nuttery skrev: Jojo, Tore Sandberg mener jo det! Men jeg syntes ikke Per og Veronica virker så veldig interessert i å få riktig morder dømt? De vil bare renvaske sitt eget navn. Jeg har svart deg tidligere, og jeg er glad for at jeg hørte det intervjuet i dag som jeg ga deg link til tidligere i dag. Jeg tror at media har for stor makt og at media noen ganger har valgt selv hvordan de ville vinkle saker og intervjuer og de har jo også mulighet til å plukke bort ting fra et intervju som de ikke vil ha med i det som de publiserer fra et intervju. Det er trist at man kan få et helt feil inntrykk av viktige ting. Det kan jo også hende at dette er ting det har vært vanskelig både for Per og Veronica å snakke om i intervju. Hvorfor det ikke har kommet frem mer i media om dette, vet jeg ikke, selv om jeg pekte på to mulige årsaker. Her kan dere høre Per fortelle ca 26:26 og utover https://radio.nrk.no/podkast/familiene_paa_orderud/nrkno-poddkast-26618-145348-02122018202100 På spørsmål om jakten på svar etter det som faktisk skjedde i kårboligen, svarer Per at det er viktig for han å få svaret på det som skjedde der oppe i kårboligen. Han tenker hver dag og hver natt på det som skjedde i kårboligen og det forfølger han døgnet rundt. Anonymkode: d551b...45b 4
Gjest MizBiz Skrevet 3. desember 2018 #6623 Skrevet 3. desember 2018 48 minutter siden, miss spjåk skrev: Det virket som Perhar null nada arbeidserfaring som jurist, kun utdannelsen. Ikke så lett å få jobb som jurist slik uten videre. Ved å si ifra seg arven og starte opp på nytt kaster han bort alle årene som gratis arbeidskraft, på en gård han trivdes. ser den. samtidig, det er ville jo virkelig vært å ta igjen mot en gårdsfamilie samtidig som han hadde beholdt stoltheten.
megda Skrevet 3. desember 2018 #6624 Skrevet 3. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Da stemmer det kanskje med de vage fotsporene også? Ja, det virker slik. 1 hour ago, AnonymBruker said: Stemmer ikke prosjektilbanen på det skuddet mot Marie på videoen, med det som er tegnet opp her? Jeg tror bare det som er tegnet blir veldig grovt bare for å vise en oversikt på skuddene, men det stemmer jo relativt godt med de vage sporene da. Akkurat 100% blir det jo ikke, men man skjønner jo ca hvor morderen stod 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6625 Skrevet 3. desember 2018 Akkurat nå, megda skrev: Ja, det virker slik. Jeg tror bare det som er tegnet blir veldig grovt bare for å vise en oversikt på skuddene, men det stemmer jo relativt godt med de vage sporene da. Akkurat 100% blir det jo ikke, men man skjønner jo ca hvor morderen stod Ok 😊 Takk! 😊 Jeg håper at vi får vite størrelsen på de vage fotsporene snart. Jeg har en teori om at en person kan ha laget alle fotsporene, ved å ha en helt tildekket sko som er tildekket med noe som gir vage fotspor (som feks en fuktig sokk) og en sko som veksler mellom å være helt tildekket (=usynlige spor) og delvis tildekket (skohelavtrykk) og helt utildekket (det ene hele skosåleavtrykket der sokken el.l. har sklidd helt av skoen). Har dere lest noe om hvor på åstedet det ene hele skosåleavtrykket er? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6626 Skrevet 3. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok 😊 Takk! 😊 Jeg håper at vi får vite størrelsen på de vage fotsporene snart. Jeg har en teori om at en person kan ha laget alle fotsporene, ved å ha en helt tildekket sko som er tildekket med noe som gir vage fotspor (som feks en fuktig sokk) og en sko som veksler mellom å være helt tildekket (=usynlige spor) og delvis tildekket (skohelavtrykk) og helt utildekket (det ene hele skosåleavtrykket der sokken el.l. har sklidd helt av skoen). Har dere lest noe om hvor på åstedet det ene hele skosåleavtrykket er? Anonymkode: d551b...45b Hvis min teori stemmer, kan gjerningspersonen ha trukket den tørre sokken (eller noe annet som dekket skoen) bedre på skoen før h*n gikk inn i det rommet som er før foreldrenes soverom. Deretter har h*n laget vage fotspor med en fot og usynlige fotspor med en fot inne på soverommet mens skytingen inne på soverommet pågikk. Da h*n var på vei ut av soverommet var sokken el.l. sklidd litt av igjen, slik at skohelen på den ene skoen avga 2 avtrykk på soverommet ved døren før h*n fortsatte videre etter Anne ut til kjøkkenet. Videre er det vage fotspor fra en fot og skohelavtrykk fra den andre skoen fra alle de andre skrittene fra h*n inne på åstedet. Kan dette stemme? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6627 Skrevet 3. desember 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: På Orderud gård? På hvilket klokkeslett? Anonymkode: d551b...45b Hvis du spoler til ca 40:25 så forteller Tore Kampen om en mulig observasjon en bil på Orderud Gård "mulig dagen etter drapet" om det betyr lørdag eller søndag er uvisst. Ukjent for meg frem til nå. https://www.nrk.no/orderud/ Anonymkode: 24286...b78 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6628 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du spoler til ca 40:25 så forteller Tore Kampen om en mulig observasjon en bil på Orderud Gård "mulig dagen etter drapet" om det betyr lørdag eller søndag er uvisst. Ukjent for meg frem til nå. https://www.nrk.no/orderud/ Anonymkode: 24286...b78 Takk! 😊 Dette var nytt for meg også. Håper at de finner ut mer om det. Anonymkode: d551b...45b 2
Little Pony Skrevet 3. desember 2018 #6629 Skrevet 3. desember 2018 6 timer siden, Nuttery skrev: Jojo, Tore Sandberg mener jo det! Men jeg syntes ikke Per og Veronica virker så veldig interessert i å få riktig morder dømt? De vil bare renvaske sitt eget navn. Akkurat. Spiller jo ingen rolle om familien er døde. De tjener jo en formue på dette og får masse mediaomtale. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6630 Skrevet 3. desember 2018 Først nå synest jeg det begynner å bli virkelig interessant. Serien er avsluttet og det virket som om de har fått tips i saken som er av interesse å følge videre. Har fulgt med masse og lest masse her inne også, tror jeg leste nærmere 200 sider her i går 🙈 Håper de har noe de kan følge videre. Synes så synd på den 88 år gamle damen som stod frem for første gang i går og fortalte om hvor vanskelig mannen hennes/dem og famile hadde og har det. Anonymkode: a7133...88b 5
megda Skrevet 3. desember 2018 #6631 Skrevet 3. desember 2018 36 minutter siden, AnonymBruker said: helt tildekket (=usynlige spor) og delvis tildekket (skohelavtrykk) og helt utildekket (det ene hele skosåleavtrykket der sokken el.l. har sklidd helt av skoen). Har dere lest noe om hvor på åstedet det ene hele skosåleavtrykket er? " Skoavtrykket fra drapsåstedet er ikke fullstendig, men avtegner kun hælpartiet. Det er derfor vanskelig å danne seg noe nøyaktig inntrykk av størrelsen på skoen" https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0EK99J/kvinne-var-med-paa-drapene jeg tror de dannet et bilde av hele skoen fra ulike puslebiter ved de delvise avtrykkene totalt sett. Jeg er forsåvidt enig i at en sko som var dekket av den oransje-sokken nok er den skoen vi ser etter og som har laget flest spor. 24 minutter siden, AnonymBruker said: Da h*n var på vei ut av soverommet var sokken el.l. sklidd litt av igjen, slik at skohelen på den ene skoen avga 2 avtrykk på soverommet ved døren før h*n fortsatte videre etter Anne ut til kjøkkenet. Da er det jo kritisk å vite hvilken vei de peker for å kunne lage en passende teori. Synes de avtrykkene skull vært offisielt ute i sin formaterte helhet (om man kan si det slik). 1
Little Pony Skrevet 3. desember 2018 #6632 Skrevet 3. desember 2018 6 timer siden, Nuttery skrev: Det jeg reagerer mest på i det hele er at de fremstår komplett uinteressert i hvem som utførte mordene og hvorfor. Hadde jeg blitt dømt for medvirkning til drap av mine foreldre og min søster hadde jeg vært helt fra meg! Jeg hadde jo selvfølgelig syntes det var forferdelig at jeg skulle sitte i fengsel, men enda verre at de som hadde drept min familie gikk fri. Jeg føler også at de egentlig ikke har gjort særlig mye for å bevise sin uskyld, de bare sier "nei, var ikke meg". Ingen interesse av hvem som har gjort det (tilsynelatende). Så enten er de psykopater og rett og slett ikke bryr seg, eller så har de gjort det. Uansett er de ute og kjører.. Syntes det er usmakelig å ta opp saken for å "renvaske" seg selv - de kunne like godt renvasket seg ved å gå "all in" for å finne "rettferdighet" for Kristian, Marie og Anne.. Vinklingen deres virker bare så egosentrisk. Helt enig. Hadde vært helt i fra meg og dratt tilbake sporenstreks for å møte politiet med en gang de tok kontakt, og aldri fått fred før jeg visste hvem det var. Ikke mest for min egen del, men for å gi de fred som du sier. V er veldig bitter på K av en eller annen grunn og sier det ikke er sjanse for at de noensinne kommer til å ha kontakt igjen. Altså tror jeg K avslørte de for mye. 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6633 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, Little Pony skrev: Helt enig. Hadde vært helt i fra meg og dratt tilbake sporenstreks for å møte politiet med en gang de tok kontakt, og aldri fått fred før jeg visste hvem det var. Ikke mest for min egen del, men for å gi de fred som du sier. V er veldig bitter på K av en eller annen grunn og sier det ikke er sjanse for at de noensinne kommer til å ha kontakt igjen. Altså tror jeg K avslørte de for mye. Per gråt en skvett i podcasten i går, men før det tror jeg ikke jeg har hørt han eller Veronica nevne med mange ord at de ønsker dette oppklart. Det sier litt synes jeg. Anonymkode: a7133...88b 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6634 Skrevet 3. desember 2018 Jeg lot også merke til at det ble løyet om Kristians helse, hvorfor gjør de det? Anonymkode: a7133...88b 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6635 Skrevet 3. desember 2018 5 timer siden, megda skrev: han hører to dunk, men det trenger jo ikke ha vært to personer selv om to bildører smeller igjen. tenk om Kristin hadde en bag i baksetet eller i bagasjen? Jeg har jo hele tiden tenkt at "åja, to personer", men trenger jo ikke være det. Det var ikke Kristin altså. Anonymkode: 7c14a...d61 3
megda Skrevet 3. desember 2018 #6636 Skrevet 3. desember 2018 ganske interessant å lese litt mer detaljert om Kristin sin versjon av planleggingen : https://www.dagbladet.no/nyheter/kristins-versjon-av-hvordan-drapene-ble-planlagt/65705250 1."Marie Orderud overlevde trolig de første skuddene. Etterforskerne tror at morderne, etter å ha forlatt kårboligen, kan ha hørt rop fra 84-åringen, og at en av dem derfor gikk tilbake til åstedet uten raggsokk på den ene skoen, for å gjøre det endelig av med den hardt skadde Marie. I den forbindelse kan skoavtrykket være avsatt. Politiet har ikke klart å knytte noen av de tiltalte til hverken skoavtrykket eller sokken" 2. "Per Kristian har fortalt politiet at de fikk slike dresser under en landbrukstur til Frankrike i 1996, men at han ikke husker om de ble tatt med til Norge. Ekteparet har også fått engangs kjeledresser med fotposer ved flere fjøsutstillinger i Norge." 3. "Per Kristian Orderud har fortalt at han siden 1990 har mast på faren for å få innstallert alarm i kårboligen, fordi lensmannen på Sørum fant ut at det gamle ekteparet sto på en ransliste som sirkulerte." 5
megda Skrevet 3. desember 2018 #6637 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det var ikke Kristin altså. Anonymkode: 7c14a...d61 hvordan kom du til den konklusjonen med den infoen? 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6638 Skrevet 3. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lot også merke til at det ble løyet om Kristians helse, hvorfor gjør de det? Anonymkode: a7133...88b Er nok løgn og overdrivelse fra alle kanter og kanter i denne saken er jeg redd.. alle har sin agenda,alle vil ha rett,det er menneskets iboende instinkt. Anonymkode: 24286...b78 3
megda Skrevet 3. desember 2018 #6639 Skrevet 3. desember 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er nok løgn og overdrivelse fra alle kanter og kanter i denne saken er jeg redd.. alle har sin agenda,alle vil ha rett,det er menneskets iboende instinkt. Anonymkode: 24286...b78 Den mest troverdige er uansett Anni da hun ikke har vært i media overhodet før nå. Det synes jeg sier sitt Endret 3. desember 2018 av megda 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6640 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er nok løgn og overdrivelse fra alle kanter og kanter i denne saken er jeg redd.. alle har sin agenda,alle vil ha rett,det er menneskets iboende instinkt. Anonymkode: 24286...b78 Det har du i grunnen rett i og så ønsker kanskje Veronica å få det til å virke som om hun hadde et mindre vanskelig forhold til Kristian enn det som er tilfelle. Hun har både i dagboken sin og under rettssaken sagt mye som tyder på at det var svært vanskelige forhold på gården. Anonymkode: a7133...88b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå