AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6601 Skrevet 3. desember 2018 Akkurat nå, megda skrev: Den siste episoden i podcasten! jeg fikk faktisk gåsehud av den😱 Annie(?) Orderud altså Kona til Hans orderud kommer jo med kritiske opplysninger slik jeg ser det. Om du ikke har sett den podcasten da må du faktisk kaste deg rundt! skal ikke spoile Takk! 😊 Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6602 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Den siste episoden i podcasten! jeg fikk faktisk gåsehud av den😱 Annie(?) Orderud altså Kona til Hans orderud kommer jo med kritiske opplysninger slik jeg ser det. Om du ikke har sett den podcasten da må du faktisk kaste deg rundt! skal ikke spoile Kan du poste det i en spoiler her, som dette? Spoiler Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6603 Skrevet 3. desember 2018 I bomstasjoner den gangen, ble man tatt bilde av kun dersom man ikke betalte. Anonymkode: d551b...45b
megda Skrevet 3. desember 2018 #6604 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Spoiler Hans hadde ikke kreft slik flere har påstatt. Han hadde utlagt tarm med en betennelse som de fant ut at var best å bare fjerne med en gang. Obduksjonsrapporten viste heller ikke at han hadde kreft. Anni sier han var meget frisk og oppegående, og at han ikke var syk og svak slik mange nå oppfatter det i Norge. Derfor står hun frem i podcasten og vil rette opp den oppfattelsen. Det kritiske - Veronica Orderud sa i en tidligere episode at "Kristian hadde jo fått kreft og hadde utlagt tarm da. Så jeg måtte av og til hjelpe til og pleie han. Anni sier - "jeg fikk gåsehud når jeg hørte hun si det. Jeg har ikke ord. jeg er stum. Kristian likte ikke Veronica og var ikke sånn som oss" Slik jeg tolker det var han en egen og sta mann, så at Veronica skulle pleie han virker også på meg som merkelig. At hun da lyver på seg et bedre forhold til Kristian og påstår at han hadde kreft virker jo stort i hennes fordel i ettertid for alle som vurderer forholdet og arveoppgjøret som motiv. Flere karakteriserer jo Veronica som manipulativ og at hun bare gjør det som gagner henne selv. passer greit det Endret 3. desember 2018 av megda 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6605 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Skjul innhold Hans hadde ikke kreft slik flere har påstatt. Han hadde utlagt tarm med en betennelse som de fant ut at var best å bare fjerne med en gang. Obduksjonsrapporten viste heller ikke at han hadde kreft. Hun sier han var meget frisk og oppegående, og at han ikke var syk og svak slik mange nå oppfatter det i Norge. Det kritiske - Veronica Orderud sa i en tidligere episode at "Kristian hadde jo fått kreft og hadde utlagt tarm da. Så jeg måtte av og til hjelpe til og pleie han. Anni sier - "jeg fikk gåsehud når jeg hørte hun si det. Jeg har ikke ord. jeg er stum. Kristian likte ikke Veronica og var ikke sånn som dem" Slik jeg tolker det var han en egen og sta mann, så at Veronica skulle pleie han virker også på meg som merkelig. At hun da lyver på seg et bedre forhold til Kristian og påstår at han hadde kreft virker jo stort i hennes fordel i ettertid for alle som ser serien eller hører podcasten. Takk for informasjon og dine tanker om det! 😊 Anonymkode: d551b...45b
megda Skrevet 3. desember 2018 #6606 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Det er jo veldig vanskelig for meg å tolke det inntrykket man får av Per Orderud i de minuttene han prater i podcasten. Det faktum at det etter 20 år er så vanskelig for han å snakke om akkurat som drapene det skjedde i går. Det gir jo et ganske sterkt inntrykk. hvorfor sitter det fortsatt så nært i følelsesregisteret hans? er han følelsesmessig "stuck" i fortiden og det blir litt sånn shutter island effekt? Lever på gården som om ingenting har skjedd. jeg undres Endret 3. desember 2018 av megda 2
megda Skrevet 3. desember 2018 #6607 Skrevet 3. desember 2018 (endret) 15 hours ago, NordicViking said: NRK viser ikke feil i rekonstruksjonen, fordi de viser slett ikke at skytteren sto på hjørnet ved vinduet på soverommet da Marie ble skutt. Episode 5, spol fram til 11:10 - der ser man laserstrålen som peker opp mot taket. Den viser ikke til et kulehull i taket, men prosjektilbanen på skuddet som traff Marie. Det viser klart og tydelig at det skuddet ikke kan ha kommet fra hjørnet ved vinduet. Spoler man videre fram til 12:45, så ser man illustrert på figuren hvor Marie ble truffet - på sin venstre side under venstre bryst. For at skuddet skulle ha truffet der - tatt i betraktning prosjektilbanen - så må Marie ha ligget på sin høyre side med ansiktet vendt mot vinduet. La oss gå videre til Sandbergs video nr. 3 om det samme. Spol fram til 26:55, og der ser man igjen hvordan rekonstruksjonen klart og tydelig viser hvordan Marie lå i senga - pluss prosjektilbanen. I oppsummeringen slår Tore Per Bakken fast at Marie lå på sin høyre side i senga. Da kan hun ikke ha blitt skutt fra hjørnet ved vinduet. Skytteren går mot hode-enden av senga til Marie, og skyter henne. Deretter går skytteren rundt til fotenden av Kristians seng og skyter ham. I videon nr.3 fra sandberg (32:55) "I soverommet hvor Kristian og Marie lå er det avfyrt minst 3, sannynligvis 4 skudd fra et område ved fotenden av senga ved vindusveggen" jeg henviser da til dette bildet for videre tolkning: https://gyazo.com/3ebb3dd08b35f241ac6dcd577538fb57 1. And I quote "Her er det målt opp og vist innfallsvinkel på skuddet som traff Marie. Den snoren som er trukket opp er primært ut fra kanalen i madrassen. Når du legger et menneske oppå kan det fort bli annerledes". 2.Det sies også om dette skuddet "det er stor usikkerhet knyttet til hvordan madrassen er og prosjektilkanalen gjennom madrassen. Det er også usikkert med vinkelen gjennom dynen, og hvordan skuddet påvirkes når den går gjennom Marie". 3.Felles for skuddene mot Marie og Kristian er at de er mot enden av Senga. "disse linjene er stiplet, så her må vi ha talkhøyde for at det er slingringsmonn". At skytteren har skutt fra hode-ended av senga til Marie gir ingen mening. Skal du stå der og strekke deg over Marie med Pistolen i venstre hånd da? Nei, det gir jo ingen mening. Det som gir mening er at man har stått i fotended av Senga og skutt. Dette ville vel de fleste også gjort intuitivt da du får best vinkel på begge to. bare for at vi tenker likt - om du ser ut av vinduet så ser du jo ned mot orderud gård. mulig du sikter til et annet vindu? Jeg tenkte forøvrig også at å gå inn i hjørnet ikke gir mening, men da ender vi på den mest åpenbare konklusjonen at du står i fotended av senga og skyter, men mer mot Kristian sitt hjørne av sengekanten. enig? det jeg sliter litt med er det blodsporet fra Kristian her: https://gyazo.com/e4eb9abb71aeb3fee10490bf69a57195 Om han lå/satt i senga når han ble skutt - hvordan får du blodet ned bak hjørnet av senge-ended i hans hjørne? har marie fått blodet hans på seg og dette har dryppet ned sammen med hennes egen flekk som ligger rett til høyre for den markerte fra Kristian? Endret 3. desember 2018 av megda 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6608 Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, Nuttery skrev: Jojo, Tore Sandberg mener jo det! Men jeg syntes ikke Per og Veronica virker så veldig interessert i å få riktig morder dømt? De vil bare renvaske sitt eget navn. Ca 26:26 og utover https://radio.nrk.no/podkast/familiene_paa_orderud/nrkno-poddkast-26618-145348-02122018202100 På spørsmål om jakten på svar etter det som faktisk skjedde i kårboligen, svarer Per at det er viktig for han å få svaret på det som skjedde der oppe i kårboligen. Han tenker hver dag og hver natt på det som skjedde i kårboligen og det forfølger han døgnet rundt. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6609 Skrevet 3. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 😊 Det er mulig at du har rett. Jeg vet ikke hva Per og Veronica eventuelt har sagt angående å finne morderen, og om hva som eventuelt er årsaken til at det eventuelt ikke har kommet frem mer i media om hva de to har sagt og tenkt om å finne morderen. Anonymkode: d551b...45b Hvorfor det ikke har kommet frem mer i media om dette, vet jeg ikke. Her kan dere høre Per fortelle: Ca 26:26 og utover https://radio.nrk.no/podkast/familiene_paa_orderud/nrkno-poddkast-26618-145348-02122018202100 På spørsmål om jakten på svar etter det som faktisk skjedde i kårboligen, svarer Per at det er viktig for han å få svaret på det som skjedde der oppe i kårboligen. Han tenker hver dag og hver natt på det som skjedde i kårboligen og det forfølger han døgnet rundt. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6610 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, megda skrev: Det er jo veldig vanskelig for meg å tolke det inntrykket man får av Per Orderud i de minuttene han prater i podcasten. Det faktum at det etter 20 år er så vanskelig for han å snakke om akkurat som drapene det skjedde i går. Det gir jo et ganske sterkt inntrykk. hvorfor sitter det fortsatt så nært i følelsesregisteret hans? er han følelsesmessig "stuck" i fortiden og det blir litt sånn shutter island effekt? Lever på gården som om ingenting har skjedd. jeg undres Jeg oppfatter det som at Per har det veldig vondt på grunn av at hans foreldre og hans søster ble drept. Per sa i intervjuet at det er viktig for han å få svaret på det som skjedde der oppe i kårboligen. Han tenker hver dag og hver natt på det som skjedde i kårboligen og det forfølger han døgnet rundt. Jeg forstår han veldig godt, og jeg synes ikke at det er det minste rart at han viser mye følelser. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6611 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, megda skrev: dette bildet for videre tolkning: https://gyazo.com/3ebb3dd08b35f241ac6dcd577538fb57 Var det dette skuddet de sa at var skutt i mellom 40 og 80 cm avstand (mellom de to blå markørene på laserstrålen) til Marie? Ser det ut til å stemme at den som skjøt sto på Kristians side av sengen eller evt i hjørnet ved vinduet, da? Anonymkode: d551b...45b 1
megda Skrevet 3. desember 2018 #6612 Skrevet 3. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Var det dette skuddet de sa at var skutt i mellom 40 og 80 cm avstand (mellom de to blå markørene på laserstrålen) til Marie? Ser det ut til å stemme at den som skjøt sto på Kristians side av sengen eller evt i hjørnet ved vinduet, da? Anonymkode: d551b...45b Ja, det er samme skuddet. om du går tilbake noen sekunder fra det klippet så ser du samme bildet i en annen vinkel. Politiet sier jo ordrett at skuddene kom fra kristian sin side av sengen mot vinduet. Jeg sier meg jo enig med politiet, men vinkelen på det skuddet blir jo litt vanskelig å stadfeste helt konkret da vinkelen kan være lavere slik de også antyder. Du må jo da eventuelt lene deg litt fremover over sengen, men det virker jo greit nok det. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6613 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, megda skrev: det blodsporet fra Kristian her: https://gyazo.com/e4eb9abb71aeb3fee10490bf69a57195 Om han lå/satt i senga når han ble skutt - hvordan får du blodet ned bak hjørnet av senge-ended i hans hjørne? har marie fått blodet hans på seg og dette har dryppet ned sammen med hennes egen flekk som ligger rett til høyre for den markerte fra Kristian? Kanskje det var slik som du skriver, eller kanskje det er den som skjøt som fikk Kristians blod på seg og at det deretter har dryppet ned der? Var det blod fra Kristian andre steder på soverommet i tillegg til i sengen og på det stedet som du postet bilde av? Anonymkode: d551b...45b 1
megda Skrevet 3. desember 2018 #6614 Skrevet 3. desember 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Var det blod fra Kristian andre steder på soverommet i tillegg til i sengen og på det stedet som du postet bilde av? nei, de gikk gjennom blodsporene og dette var det eneste de markerte på fra Kristian i huset eller nærliggende område Endret 3. desember 2018 av megda 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6615 Skrevet 3. desember 2018 13 minutter siden, megda skrev: Ja, det er samme skuddet. om du går tilbake noen sekunder fra det klippet så ser du samme bildet i en annen vinkel. Politiet sier jo ordrett at skuddene kom fra kristian sin side av sengen mot vinduet. Jeg sier meg jo enig med politiet, men vinkelen på det skuddet blir jo litt vanskelig å stadfeste helt konkret da vinkelen kan være lavere slik de også antyder. Du må jo da eventuelt lene deg litt fremover over sengen, men det virker jo greit nok det. Takk! Ja det høres sannsynlig ut hvis vinkelen på skuddet var lavere. Da stemmer det kanskje med de vage fotsporene også? Stemmer ikke prosjektilbanen på det skuddet mot Marie på videoen, med det som er tegnet opp her? https://gyazo.com/0cd1ea2b2bd94bdf5a0f264e69455574 Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6616 Skrevet 3. desember 2018 16 minutter siden, megda skrev: nei, de gikk gjennom blodsporene og dette var det eneste de markerte på fra Kristian i huset eller nærliggende område Takk! Var det opplyst om det ble funnet blod fra Kristian på Marie? Hvis det ikke var blod fra Kristian på Marie som kan ha dryppet på det stedet, så kan det være den som skjøt som fikk blod på seg, eller at noe annet har skjedd som etterforskerne kanskje ikke har funnet ut av eller at de har funnet ut av men ikke opplyst om? Anonymkode: d551b...45b
miss spjåk Skrevet 3. desember 2018 #6617 Skrevet 3. desember 2018 7 timer siden, MizBiz skrev: hadde han virkelig villet hevne seg på familien skulle han heller sagt iifra seg arven og starta opp på nytt et annet sted. han som jurist og veronica som veterinær kunne skapt seg et godt liv. Det virket som Perhar null nada arbeidserfaring som jurist, kun utdannelsen. Ikke så lett å få jobb som jurist slik uten videre. Ved å si ifra seg arven og starte opp på nytt kaster han bort alle årene som gratis arbeidskraft, på en gård han trivdes. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6618 Skrevet 3. desember 2018 25 minutter siden, megda skrev: nei, de gikk gjennom blodsporene og dette var det eneste de markerte på fra Kristian i huset eller nærliggende område Kan det blodet fra Kristian ha dryppet ned mot det som ligger under sengen, ved at noe blod sprutet rett på den som skjøt og at blodet deretter dryppet fra den som skjøt? Evt i forbindelse med nakkeskuddet (som var på svært nært hold?)? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6619 Skrevet 3. desember 2018 På 2.12.2018 den 15.41, AnonymBruker skrev: Milli sier i gårsdagens intervju at det er blant annet ett spor som ikke er fulgt opp, og det er en bil som dukket opp på gården morgenen etter drapene (samme morgen). Dette er altså ikke vitneobservasjon i ekornstien vi prater om. Noe info om dette ? Anonymkode: 24286...b78 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6620 Skrevet 3. desember 2018 Øystein Milli skriver her i dag i svar til John R. at han har en liste over aktuelle personer som kan være 180-mannen. Den listen er på fem-seks menn, der to-tre av dem er mest aktuelle. https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/qa I et annet svar skriver han at alt av nyheter og linker også månedene og årene fremover vil bli lagt inn i samlesiden på VG https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/siste Den vi også bli oppdatert om det kommer vesentlige omdreininger i saken. Anonymkode: d551b...45b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå