Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om denne - https://www.innocenceproject.org/ ?

Anonymkode: ff913...749

Nei, hadde ikke sett dette.

All honør til alle som arbeider med å følge rettsystemet og orden opp justismord!!!! 

Anonymkode: b1e0a...dfa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å påstå de/den som utførte skuddene i kårboligen plantet bevis på åstedet for at noen andre skulle bli tatt er så fjernt som det er mulig å komme. Da er heller mafia som tilfeldigvis dreper 2 pensjonister i ektesenga i jakten på en sekretær bedre.

Anonymkode: 9ea74...496

haha enig 

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir interesant å se til slutt hva gjennopptagelseskomminsjonen bestemmer seg for. Jeg er forøvrig enig i at Kristin binder hele historien. Bare det å parkere utenfor terminalen, der bilen blir tauet, for å nå flyet til Molde for å hente våpen viser at hun som Veronika sier mest sannsynelig handlet i rus og egentlig ikke trenger noe reellt motiv.

det blir nok avslag. blir meget overrasket om saken blir gjenopptatt.

Endret av MizBiz
Skrevet

det finnes ingen nye tekniske spor, for å få saken gjenopptatt må enten våpen ellert tilståelser på banen...

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Mintbird skrev:

det finnes ingen nye tekniske spor, for å få saken gjenopptatt må enten våpen ellert tilståelser på banen...

er det ikke nytt at patronene ikke nødvendigvis kan knyttes til magasinet hos Lars Grønnerød?

• Liker 3
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Søtt at dere engasjerer dere så mye i saken, men hva får dere utav det? Saken blir ikke noe klarere av at dere konspirerer på kvinneguiden. Overlat heller teoriene til etterforskerne og ta dere litt frisk luft!

Anonymkode: 4f527...bba

Jeg kan selvsagt svare for meg selv. Jeg er for ung til å ha fulgt saken da det skjedde, har hørt om det men ikke detaljer. Det som fascinerte meg først, når jeg ble kjent med saken gjennom dokumentaren, er at 1) saken er storsett bygd rundt forklaring fra de mistenkte, 2) og i retten ble en rusmisbruker og en kjent kriminell sett på som mer troverdige enn en bonde og hans ung veterinær kone. Dette i seg selv virket litt rart, og gjorde at jeg fikk lyst til å sette meg inn i detaljene. Nå, etter å ha lest alt jeg har lest, kommer jeg frem til to ting - jeg er ikke sikker på at P&V er uskyldige - det er jo det motivet, men jeg er sikker på at de aldri burde blitt dømt. Det er rett og slett ikke bevis nok til å knytte de til drapene, og vitnemålet til K kan ikke legges så mye vekt på, iom hun er en av de dømte, og har sterk interesse for å legge skylda på andre. Når vi nå vet at våpenbeviset til politi har ikke hold, er det ingenting igjen av tekniske bevis, og saken rakner, som jeg ser det. Jeg ser tydelig at politiarbeid var alt for påvirket av ønske å knytte P&V til drapene, det ødela for mulighet å etterforske eksisterende tekniske bevis bedre. Det er da etterforskning av skokjøpet, 180-mannen, sokker, hendelsesforløp med to gjerningsmenn osv. Men, jeg synes samtidig at politi har gjort mye bra og grundig arbeid, jeg ville ikke kalt det polititabber. Og det jeg ser, er at etterforsking og avhørsmedoter har kommet veldig langt på 20 år, siden den saken. Samt rettspraksis. Og det er jo bra. :) 

ref siste episode, også ville det vært så bra om våpene kunne blitt funnet. Hvis de har ikke dukket opp i noen andre saker på 20 år, så er de jo en plass der ute, begravd i Sørumsand. Og så lurer jeg veldig på hvem er den navngitte gale mannen i familien, fra dagboka til Anne.

• Liker 6
Skrevet

Et av jurymedlemmene mente at den mest sannsynlige forklaringen på at magasinet var hjemme hos Lars, var at Lars var forsøkt lurt i en felle ved at ammunisjon som hadde sittet i magasinet han returnerte med under det påståtte våpenbyttet, ble brukt i kårboligen. Dette juryedlemmet hadde tatt til orde for dette innad i juryen, men han hadde ikke fått særlig gehør for dette. 

(Ikke sitat, men fritt gjenfortalt) fra spørsmål/svar fra/til Jarle her https://www.nrk.no/orderud/orderud-_-sporsmal-og-svar-1.14242569#/filter/vapenoverlevering

Blir mye avgjort gjennom tolkning, synsing, mening og gjetting o.l., når det er ting det ikke finnes bevis for?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir interesant å se til slutt hva gjennopptagelseskomminsjonen bestemmer seg for. Jeg er forøvrig enig i at Kristin binder hele historien. Bare det å parkere utenfor terminalen, der bilen blir tauet, for å nå flyet til Molde for å hente våpen viser at hun som Veronika sier mest sannsynelig handlet i rus og egentlig ikke trenger noe reellt motiv.

Men det var jo nøye planlagt på flere måter, og gjerningspersonen må jo nesten ha hatt en grunn for å begå trippeldrap? I tillegg har vi 180-mannen (hvis han finnes), som også på forhånd var informert om det som skulle skje drapsnatten.

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et av jurymedlemmene mente at den mest sannsynlige forklaringen på at magasinet var hjemme hos Lars, var at Lars var forsøkt lurt i en felle ved at ammunisjon som hadde sittet i magasinet han returnerte med under det påståtte våpenbyttet, ble brukt i kårboligen. Dette juryedlemmet hadde tatt til orde for dette innad i juryen, men han hadde ikke fått særlig gehør for dette. 

(Ikke sitat, men fritt gjenfortalt) fra spørsmål/svar fra/til Jarle her https://www.nrk.no/orderud/orderud-_-sporsmal-og-svar-1.14242569#/filter/vapenoverlevering

Blir mye avgjort gjennom tolkning, synsing, mening og gjetting o.l., når det er ting det ikke finnes bevis for?

Tolkning, synsing, mening og gjetting tror jeg denne tråden står for!

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det var jo nøye planlagt på flere måter, og gjerningspersonen må jo nesten ha hatt en grunn for å begå trippeldrap? I tillegg har vi 180-mannen (hvis han finnes), som også på forhånd var informert om det som skulle skje drapsnatten.

Og da står vi igjen med Per og Veronica som har det sterkeste motivet til åbegå trippeldrap. De har de mest negative følelsene overfor ofrene og er også de eneste som tjener på drapene. 

• Liker 5
Skrevet
På 30.11.2018 den 22.35, megda skrev:

takk, for link 

Jeg konkluderer jo med at de fotsporene tilhører Hans orderud som der i døra og gikk rundt foran boligen og bak. Han var også i posisjon til å se Kristian og Anne når han først var på åstedet.

Har du lest noe om Hans gikk inn i øvre etasje i kårboligen, og om eventuelt hvor langt inn han gikk? 
Jeg greier ikke helt å forstå de forskjellige fotsporene (skohel-avtrykk fra damesko og vage fotspor (som det ikke er opplyst om størrelse på)) som ble funnet og fotspor som ikke ble funnet (de usynlige).

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Frida skrev:

Tolkning, synsing, mening og gjetting tror jeg denne tråden står for!

Du har nok rett i at det er en del av det i denne tråden ja 😊 Det er kanskje bra at jeg m.fl ikke sitter i en jury? 😁

Skrevet

Det jeg reagerer mest på i det hele er at de fremstår komplett uinteressert i hvem som utførte mordene og hvorfor. Hadde jeg blitt dømt for medvirkning til drap av mine foreldre og min søster hadde jeg vært helt fra meg! Jeg hadde jo selvfølgelig syntes det var forferdelig at jeg skulle sitte i fengsel, men enda verre at de som hadde drept min familie gikk fri.

Jeg føler også at de egentlig ikke har gjort særlig mye for å bevise sin uskyld, de bare sier "nei, var ikke meg". Ingen interesse av hvem som har gjort det (tilsynelatende).

Så enten er de psykopater og rett og slett ikke bryr seg, eller så har de gjort det. Uansett er de ute og kjører.. Syntes det er usmakelig å ta opp saken for å "renvaske" seg selv - de kunne like godt renvasket seg ved å gå "all in" for å finne "rettferdighet" for Kristian, Marie og Anne.. Vinklingen deres virker bare så egosentrisk.

• Liker 18
Skrevet
8 minutter siden, Frida skrev:

Og da står vi igjen med Per og Veronica som har det sterkeste motivet til åbegå trippeldrap. De har de mest negative følelsene overfor ofrene og er også de eneste som tjener på drapene. 

Det finnes jo også andre som kan ha både sterkere motiv, mer negative følelser (hvis følelser i det hele tatt er med) og som tjener mer på det enn de to som du nevner. Med å tjene på det, mener jeg ikke nødvendigvis penger. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, RedFox81 skrev:

hvem er den navngitte gale mannen i familien

Hvis vi aldri får vite det, kanskje en av dere forfattere i tråden kan skrive en krimroman som inneholder dette elementet? 😊

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Nuttery skrev:

Det jeg reagerer mest på i det hele er at de fremstår komplett uinteressert i hvem som utførte mordene og hvorfor. Hadde jeg blitt dømt for medvirkning til drap av mine foreldre og min søster hadde jeg vært helt fra meg! Jeg hadde jo selvfølgelig syntes det var forferdelig at jeg skulle sitte i fengsel, men enda verre at de som hadde drept min familie gikk fri.

Jeg føler også at de egentlig ikke har gjort særlig mye for å bevise sin uskyld, de bare sier "nei, var ikke meg". Ingen interesse av hvem som har gjort det (tilsynelatende).

Så enten er de psykopater og rett og slett ikke bryr seg, eller så har de gjort det. Uansett er de ute og kjører.. Syntes det er usmakelig å ta opp saken for å "renvaske" seg selv - de kunne like godt renvasket seg ved å gå "all in" for å finne "rettferdighet" for Kristian, Marie og Anne.. Vinklingen deres virker bare så egosentrisk.

Veronica og Pers privatetterforsker Tore Sandberg mener Kristin Kirkemo har hatt en sentral rolle.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veronica og Pers privatetterforsker Tore Sandberg mener Kristin Kirkemo har hatt en sentral rolle.

Jojo, Tore Sandberg mener jo det! Men jeg syntes ikke Per og Veronica virker så veldig interessert i å få riktig morder dømt? De vil bare renvaske sitt eget navn. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kristin Kirkemos forsvarer avviser dette, og mener Per og Veronica Orderud forsøker å legge skylden på Kristin Kirkemo for å slippe unna selv.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Nuttery skrev:

Jojo, Tore Sandberg mener jo det! Men jeg syntes ikke Per og Veronica virker så veldig interessert i å få riktig morder dømt? De vil bare renvaske sitt eget navn. 

Takk for svar! 😊 Det er mulig at du har rett. Jeg vet ikke hva Per og Veronica eventuelt har sagt angående å finne morderen, og om hva som eventuelt er årsaken til at det eventuelt ikke har kommet frem mer i media om hva de to har sagt og tenkt om å finne morderen.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi aldri får vite det, kanskje en av dere forfattere i tråden kan skrive en krimroman som inneholder dette elementet? 😊

En skikkelig overraskelse på romanens siste side, om "mannen som ingen ville komme til å mistenke".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...