megda Skrevet 2. desember 2018 #6501 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 9 minutter siden, nordiskfigur said: Rettsmedisinerne framstilte det mer som at Marie kom ut av soverommet etter at anne var henrettet, men det kan være like sannsynlig at marie og anne ble beskutt samtidig fra samme sted? ja, jeg sier meg enig her. La ikke merke til retningen på det skuddet. troddet det gikk den andre veien for å skyte på Anne. det er bare mer bevis i en retning da Endret 2. desember 2018 av megda 1
miss spjåk Skrevet 2. desember 2018 #6502 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 1 time siden, megda skrev: Om du også tenker at det var mer sannsynlig med en gjerningsmann (som vi andre to gjør), så kan vi jo skrive til Sandberg omgående tenker da på inne på åstedet. hvem vet om det var noen utenfor mm. har fremdeles følelsen av at det er to. Virker styr å sjonglere mellom to pistoler- var vel en med grei kjennskap til våpen bak i tråden som mente det var usannsynlig. kan det ha blitt gjort med en baktanke om å forlede politiet til å tro at det er to gjerningsmenn men hva har man å vinne på det. Nå vet jeg ikke om kristin prøvde å rekruttere fordi hun helst ikke ville utføre drapet selv, eller om hun bare ville ha en medhjelper. Det er forresten litt risikabelt å kun ha en person på åstedet, om gjerningsmannen/kvinnen hadde oversikt over at det var 3 personer i boligen. hva om Anne hadde rukket å låse seg inne (hadde soveromsdøren hennes nøkkel?) og ringe politiet. Om Anne overlever er drapet delvis mislykket sånn sett. Endret 2. desember 2018 av miss spjåk tilføyelse 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6503 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, miss spjåk skrev: har fremdeles følelsen av at det er to. Virker styr å sjonglere mellom to pistoler- var vel en med grei kjennskap til våpen bak i tråden som mente det var usannsynlig. kan det ha blitt gjort med en baktanke om å forlede politiet til å tro at det er to gjerningsmenn men hva har man å vinne på det. Nå vet jeg ikke om kristin prøvde å rekruttere fordi hun helst ikke ville utføre drapet selv, eller om hun bare ville ha en medhjelper. Ble det så mye styr med to pistoler egentlig, når h*n brukte 38-kal kun 3 ganger? Personen kan jo ha lagt fra seg 38-kal i en våpenholder festet på kroppen (eller på kjøkkenbenken?) i en periode mens h*n skjøt med 22-kal? Anonymkode: d551b...45b 1
megda Skrevet 2. desember 2018 #6504 Skrevet 2. desember 2018 For min del blir det å sjonglere våpen ved to tidspunkt der du ikke leker villmann enklere å forklare enn om det var to personer der. da har du endel flere forklaringsproblem slik jeg finner det sannsynlig i hvert fall 1
miss spjåk Skrevet 2. desember 2018 #6505 Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble det så mye styr med to pistoler egentlig, når h*n brukte 38-kal kun 3 ganger? Personen kan jo ha lagt fra seg 38-kal i en våpenholder festet på kroppen (eller på kjøkkenbenken?) i en periode mens h*n skjøt med 22-kal? Anonymkode: d551b...45b Overlater spørsmålet til noen som har bedre våpenerfaring enn meg! 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6506 Skrevet 2. desember 2018 13 minutter siden, miss spjåk skrev: Det er forresten litt risikabelt å kun ha en person på åstedet, om gjerningsmannen/kvinnen hadde oversikt over at det var 3 personer i boligen. hva om Anne hadde rukket å låse seg inne (hadde soveromsdøren hennes nøkkel?) og ringe politiet. Om Anne overlever er drapet delvis mislykket sånn sett. Du har gode poeng der! 😊 Jeg vet ikke om det var nøkkel på soveromsdøren. Anonymkode: d551b...45b
RedFox81 Skrevet 2. desember 2018 #6507 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, megda said: For min del blir det å sjonglere våpen ved to tidspunkt der du ikke leker villmann enklere å forklare enn om det var to personer der. da har du endel flere forklaringsproblem slik jeg finner det sannsynlig i hvert fall Hvis det var to personer, så har de tydelig byttet våpen på en tidspunkt. Det har både du, og tror noen andre, påpekte her, og jeg finner meg enig i. Det kan da ikke være mer sannsynlig at det var to personer, men som skulle fotfølge hverandre (=gå i hverandres steg), og i tillegg bytte våpen på et tidspunkt? 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6508 Skrevet 2. desember 2018 2 timer siden, Yoshi1990 skrev: Kan man glemme / gå inn i psykose på amfetamin? Kanskje K ikke husker det ble gjort. Bagen og barnålsporet er så definitivt bevis på at hun gjorde det synes jeg. 😂😂 Anonymkode: 7c14a...d61 1
megda Skrevet 2. desember 2018 #6509 Skrevet 2. desember 2018 18 minutter siden, miss spjåk said: Det er forresten litt risikabelt å kun ha en person på åstedet, om gjerningsmannen/kvinnen hadde oversikt over at det var 3 personer i boligen. hva om Anne hadde rukket å låse seg inne (hadde soveromsdøren hennes nøkkel?) og ringe politiet. Om Anne overlever er drapet delvis mislykket sånn sett. Om hun var rusa vet jeg ikke hvor langt hun tenkte, men jeg kan si meg enig i at dette er en risiko-faktor. Jeg er åpen for at flere kunne vært på eller rundt åstedet, men selve skytingen finner jeg mest sannsynlig at det var en person som stod bak. 1
megda Skrevet 2. desember 2018 #6510 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 6 minutter siden, RedFox81 said: Så hvem kan det være. Slik jeg har forstått dette, så mener jeg det var sønnen til per paust - Jan Christian Paust. Det kan godt være feil da, men jeg mener å huske noe om det fra en plass. Eller kan det ha vært han mannen som slo de ned på åpen gate før attentatene? men han ble jo aldri gjenkjent eller? nei, jeg vet faktisk ikke.. Endret 2. desember 2018 av megda
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6511 Skrevet 2. desember 2018 På 1.12.2018 den 21.52, nordiskfigur skrev: Hva risikerte eventuelt V og P om den falske underskriften ble avslørt under ankesaken med Kristian. Han mister kamskje ikke odelsretten, men der og da risikerer han vel utkastelse av gården han ikke eier? Da er det veldig "oss eller dem" De risikerte vel mye mer ved eventuelt å drepe hele familien? Anonymkode: 2b947...670 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6512 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, miss spjåk skrev: kom på at bagen i skjulet ikke trenger å være relatert til orderuddrapet. Passer fint til et innbrudd også. Bare sånn for å forvirre enda mer 🙄 Jeg tenker det samme. Det lå altså en pose i den bagen med datoen 22.12.98 på. Veronica forteller at Kristin kom tilbake til Orderud gård sent på natten etter juleselskapet. Da hadde Kristin skiftet klær og hadde genser og lue, og en ryggsekk med meis. Kan hun ha vært på hytteinnbrudd igjen, og at en del av utstyret fra dette til slutt har havnet i den rosa bagen og siden blitt lagt i uthuset til Kristins far? Anonymkode: c40bf...32c 2
RedFox81 Skrevet 2. desember 2018 #6513 Skrevet 2. desember 2018 6 minutter siden, megda said: 6. om kristin fikk slike sko i julegave, så ville vel det vært nevnt? han kan godt være 180-mannen, men resten virker ikke sannsynlig. Jeg tenkte mer at han brukte de skoene som pressemiddel. Hvis ikke Kristin gjorde som han sa i retten, ville han fortalt og vist frem bildene der hun bruker disse skoene, for eksempel noe sånn. Angående alibi, han spurte vel kona å ringe kontofon fra Nesbyen, og det var helt grei alibi for politi.😁 3
nordiskfigur Skrevet 2. desember 2018 #6514 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De risikerte vel mye mer ved eventuelt å drepe hele familien? Anonymkode: 2b947...670 egentlig ikke. De fikk jo gården, uten Annes eiendomsutvikling, selv om de måtte sone. 1
RedFox81 Skrevet 2. desember 2018 #6515 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker det samme. Det lå altså en pose i den bagen med datoen 22.12.98 på. Veronica forteller at Kristin kom tilbake til Orderud gård sent på natten etter juleselskapet. Da hadde Kristin skiftet klær og hadde genser og lue, og en ryggsekk med meis. Kan hun ha vært på hytteinnbrudd igjen, og at en del av utstyret fra dette til slutt har havnet i den rosa bagen og siden blitt lagt i uthuset til Kristins far? Anonymkode: c40bf...32c ja, men det er også noe jeg tenker. At Kristin var hos faren den natta, etter juleselskapet. Så det er der drapsplanlegging pågått, og hun forteller nesten alt riktig. Bortsett fra feil hus. 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6516 Skrevet 2. desember 2018 Her er et bilde i helfigur med Sverre og Bodil https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnnmL1/isfront Anonymkode: d551b...45b 2
megda Skrevet 2. desember 2018 #6517 Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, RedFox81 said: hun forteller nesten alt riktig. Dette har jeg tenkt selv. At hun forteller halv-sannheter og bytter litt om på noen ting, men at selve bilde i sin helhet gir mening. Om du vil bygge videre på teorien må du vise til noen kritiske punkt der ting kan stemme overens. Selv ville jo jeg vært mest opptatt av hvilket alibi han hadde, men mulig det ikke er info om det offentlig 3
nordiskfigur Skrevet 2. desember 2018 #6518 Skrevet 2. desember 2018 For de som spekulerte rundt at Ole robert nektet å svare på hvem han tror drepte de, så kommer det ganske tydelig fram her hva han nok ville svart https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLL91b/turde-ikke-roepe-navn 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6519 Skrevet 2. desember 2018 10 timer siden, megda skrev: Jo mer jeg leser om forklaringer vedrørende Lars og Kristin og forholdet de hadde så mener alle spor går i retning av Kristin og drapene. Hun hadde mange menn "under seg" på flere måter enn en. Kristin hadde detaljene, Kristin hadde nært forhold til Lars med 38.revolveren, Kristin hadde kontakt med mafiaen via far til sitt barn, Kristin var den som hentet våpnene i Molde, Kristin matcher damen som ble sett i den gråe bilen, Kristin har størrelse 39 i sko som passer godt med skoene på åstedet, Bagen som ble funnet var hos faren hennes, barnålsporet linker henne indirekte i etterkant, mye krøll med alibiet på drapsnatta, Alt hun sa vedrørende drapene til sin omgangskrets, hun prøvde å rekruttere menn til drap blant annet Armand Vestad, det er alt for mye røyk her. alt for mye. For mye tull og vås fra din side. Alt kan forklares, og det gjør ikke P og V mindre skyldige. De sliter på samme måte med samme troverdighet. Det som er et fakta er at da broren til K og V skulle vitne i retten, og skulle vitne mot at P og V var uskyldig fikk han kalde føtter, for han ville ikke beskylde K for noe han var usikker på om hun hadde gjort. Selv om moren deres så indelig ville at ekteparet skulle være uskyldig!!! Anonymkode: 7c14a...d61 3
RedFox81 Skrevet 2. desember 2018 #6520 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, megda said: Dette har jeg tenkt selv. At hun forteller halv-sannheter og bytter litt om på noen ting, men at selve bilde i sin helhet gir mening. Om du vil bygge videre på teorien må du vise til noen kritiske punkt der ting kan stemme overens. Selv ville jo jeg vært mest opptatt av hvilket alibi han hadde, men mulig det ikke er info om det offentlig Nei, du skjønner, jeg vet ikke engang om jeg er seriøs. det er jo flere her i tråden pekte på Svein. Og jeg tenkte at det høres tullete ut. Men så etter frem og tilbake her, kom jeg til samme person. Og brikkene faller så fint på plass, som i en Poirot-episode. Det er kanskje ikke er han. Men om det er han, så ville der vært en svært elegant løsning, i en skikkelig Poirot-stil. Og motivet hans er ikke økonomisk. Det er heller det at stedattera hans, hun kom unna kontrollen hans og skulle straffes. Eller noe sånn. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå