Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, miss spjåk skrev:

tråden der er så lang- kan du si hva det sto? Plantegningen av kummen under verandaen ble jo godt vist i siste episode, så det er ikke noe nytt sånn sett, for de som har sett episoden. Men det er ganske mer relevant info du mener?

Milli svarer at det kan se ut som om huset er bygget på et litt annet sted enn tegningen viser - dermed skulle kummen ha ligget under terrassen. etter at Sin skrev at det ser ut som om kummen ligger under huset.

Men jeg vet ikke.

https://www.nrk.no/orderud/orderud-_-sporsmal-og-svar-1.14242569#/

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, miss spjåk said:

tråden der er så lang- kan du si hva det sto?

søk ctrl+f og du får opp søkefunksjon i chrome. søk "sin". det er 2 muligheter da. kommer raskt frem til svaret

Endret av megda
  • Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! 😊 Når jeg tenker meg om, så trenger ikke det utstyret som gjerningspersonen hadde med seg å ha tatt så stor plass. Hvis det var Kristin, og det var hun som hadde den grå bilen, kunne hun sikkert fått plass til alt av utstyr i en håndveske eller i lommer dersom hun hadde en jakke/kåpe med romslige lommer. 

Vitnet ved Ekornstien nevnte ikke noe om noen veske eller hvilken type yttertøy damen hadde, så hun kan jo ha hatt en veske med seg eller jakke med store lommer og selv tatt hånd om alle gjenstander fra våpen til beskyttelsesutstyr og annet?

Ja, forsåvidt er du inne på noe. Det er ikke så mye utstyr. kan lett pakkes sammen. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Ja, forsåvidt er du inne på noe. Det er ikke så mye utstyr. kan lett pakkes sammen. 

Ja, og det kan også forklare hvorfor K evt hadde blod på hendene (et vitne mente at han traff på henne med blod på hendene den morgenen). Det blodet kan hun ha fått på hendene da hun tok av seg beskyttelsesutstyret.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, megda skrev:

ja, og hvor mye utstyr hadde de eventuelt. det vitne i ekornstien sa jo ikke noe om veske, bag etc. det kunne vært kritisk. 

han plasserte vel henne 50 meter fra der hun sa ellerno, men det var jo i området om jeg husker rett. de nærliggende områdene ble nok sjekket godt. V&P kjørte jo til nesbyen neste dag da. det skal sies

sant. Ser vi popper opp med de samme tankene her på de siste sidene, interessant å lese innleggene dine. tror vi tenker litt i samme baner. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, megda skrev:

Ser ingen grunn til å legge den bagen i skuret om det ikke er kristin i egen amfetaminrus, at den er plantet lenge etter drapet eller at det er Sverre Kirkemo. For meg er det ikke sikkert at alt som er i bagen kommer fra en hendelse overhodet. kan være sokken fra åstedet i lag med andre ting. hvem vet. 

Ja, og den posen som var merket med datoen for våpenkjøpet i Molde. Posen var helt uten fingeravtrykk, men inneholdt ett hårstrå.

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og det kan også forklare hvorfor K evt hadde blod på hendene (et vitne mente at han traff på henne med blod på hendene den morgenen). Det blodet kan hun ha fått på hendene da hun tok av seg beskyttelsesutstyret.

blod på hendene er så vanskelig å forklare. hadde han Martens bare sagt at hun hadde hatt pistol ville det vært bedre. Du vasker jo blod av hendene som det første du gjør om det er greia. gjør du ikke det?

Endret av megda
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og den posen som var merket med datoen for våpenkjøpet i Molde. Posen var helt uten fingeravtrykk, men inneholdt ett hårstrå.

Det å spare på en slik pose, hvis den hadde med våpenhandelen å gjøre, virker spesielt. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 minutter siden, miss spjåk said:

sant. Ser vi popper opp med de samme tankene her på de siste sidene, interessant å lese innleggene dine. tror vi tenker litt i samme baner. 

Om du også tenker at det var mer sannsynlig med en gjerningsmann (som vi andre to gjør), så kan vi jo skrive til Sandberg omgående :P;)

tenker da på inne på åstedet. hvem vet om det var noen utenfor mm.

Endret av megda
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

Om du også tenker at det var mer sannsynlig med en gjerningsmann (som vi andre to gjør), så kan vi jo skrive til Sandberg omgående :P;)

Jeg synes absolutt at dere kan skrive til Sandberg og fortelle om deres teorier. Det kan være til svært god  hjelp 🌹 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, megda skrev:

blod på hendene er så vanskelig å forklare. hadde han Martens bare sagt at hun hadde hatt pistol ville det vært bedre. Du vasker jo blod av hendene som det første du gjør om det er greia. gjør du ikke det?

Du har rett. Men så kan det hende at hun ville "vise frem det hun hadde gjort"? Sto det noe i et vitneutsagn (som senere  ble trekt) at Kristin også viste frem et våpen til noen den lørdagen kort tid etter drapene?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men så kan det hende at hun ville "vise frem det hun hadde gjort"? Sto det noe i et vitneutsagn (som senere  ble trekt) at Kristin også viste frem et våpen til noen den lørdagen kort tid etter drapene?

ja, vi snakker om det samme vitnet - Remi Martens. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, megda skrev:

Takk! 😊 Jeg husker ikke så godt alt jeg har lest.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, megda skrev:

Sa han hvilket våpen det var?

Skrevet

Jo mer jeg tenker på det, etter å ha sett mer på skuddretningene, hendelsesforløpet og fotavtrykkene tidligere i kveld, så tenker jeg at det som foregikk inne i kårboligen må være 1 gjerningspersons verk. 

Det så jo også ut som om personen hadde stått ved kjøkkenskapet og skutt mot Anne ved kjøkkenbordet og skutt mot Marie som hadde kommet ut fra soverommet og på vei inn i spisestuen, og at skuddene (begge med 22-kal)  kom fra akkurat samme sted. Det hadde jo ikke vært plass til enda en gjerningsperson der.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo mer jeg tenker på det, etter å ha sett mer på skuddretningene, hendelsesforløpet og fotavtrykkene tidligere i kveld, så tenker jeg at det som foregikk inne i kårboligen må være 1 gjerningspersons verk. 

Det så jo også ut som om personen hadde stått ved kjøkkenskapet og skutt mot Anne ved kjøkkenbordet og skutt mot Marie som hadde kommet ut fra soverommet og på vei inn i spisestuen, og at skuddene (begge med 22-kal)  kom fra akkurat samme sted. Det hadde jo ikke vært plass til enda en gjerningsperson der.

Rettsmedisinerne framstilte det mer som at Marie kom ut av soverommet etter at anne var henrettet, men det kan være like sannsynlig at marie og anne ble beskutt samtidig fra samme sted?

• Liker 3
Skrevet

Hvis det var en gjerningsperson, og vedkommende laget alle fotavtrykkene:

Kan evt de vage fotsporene skyldes at gjerningspersonen evt hadde en fuktig sokk på den ene foten? Og den andre foten laget sko-helavtrykkene + 1 helt skoavtrykk + evt usynlige avtrykk (dersom hun trekte sokken (eller noe annet) på skoen innimellom slik at hele skosålen ble dekket)?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, nordiskfigur skrev:

Rettsmedisinerne framstilte det mer som at Marie kom ut av soverommet etter at anne var henrettet, men det kan være like sannsynlig at marie og anne ble beskutt samtidig fra samme sted?

Takk for svar! 😊 Hva tenker du om de to skuddene som skytes fra kjøkkenskapet her  https://gyazo.com/0cd1ea2b2bd94bdf5a0f264e69455574

Skrevet

Kanskje gjerningspersonen ikke traff Marie med det skuddet fra kjøkkenskapet @nordiskfigur

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...