Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

@d551b...45b

Du har jo tidligere på side 295 ellerno kommet til akkurat nesten samme konklusjon som meg med 1 skytter. fiffig!

Har jeg? 😊 Det hadde jeg glemt 😁 Det var snedig. Da har vi sikkert rett da? 😊

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble litt usikker da noen nevnte at de skuddene må ha blitt skutt mens noen sto ved hodeenden til sengen til Marie.

Det høres ut som meg, faktisk! haha, alt går i ring her, men jeg har muligens en mer helhetlig forståelse av situasjonen nå :P 

Tror jeg konkluderte med at de ble skutt fra fotended fordi jeg tenkte at det måtte være 2 personer og at skuddvinkelen på Marie var derfra, og med det hendelsesforløpet så ga ikke det resterende forløpet mening. Det skjønner jeg jo at nå er feil..beklager

Endret av megda
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oj! Så dere kroppsspråket til Veronica i den siste episoden der de spør om hun er uskyldig? Hun blunker lenge og svelger samtidig.. Du kan lyve, men kroppsspråket forteller noe annet..

Anonymkode: 83452...5a8

Tenkte akkurat det samme👍 Kroppsspråk avslører en...

Anonymkode: df3ce...082

Skrevet
2 minutter siden, megda skrev:

Det høres ut som meg, faktisk! haha, alt går i ring her, men jeg har muligens en mer helhetlig forståelse av situasjonen nå :P 

Tror jeg konkluderte med at de ble skutt fra fotended fordi jeg tenkte at det måtte være 2 personer og at skuddvinkelen på Marie var derfra. Det skjønner jeg jo at nå er feil..beklager

Alt i orden! 😊 

Skrevet

Kan man glemme / gå inn i psykose på amfetamin? Kanskje K ikke husker det ble gjort. Bagen og barnålsporet er så definitivt bevis på at hun gjorde det synes jeg. 

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Hva var det den baggen inneholdt?

ganske så mye som er suspekt mildt sagt. Tynne strømper (til å dekke over ansikt? synes det ser ut som avklipte strømpebukser- ta en titt for jeg kan ta feil),  en sort tykk sokk der deler av hælen har hull i (passer med skoteoriene til mange her) håndklestrimler med kristin sitt blod på. Jeg tenkte først at håndklestrimpene kan ha vært surret rundt hendene når hun (de?) knuste verandaruten. Men da ville kristins blod ha blitt funnet på glasskår. I tillegg til at det ville vært mer naturlig å ha surret håndklestrimlene utenpå hanskene hun/de garantert brukte. Var vel et par andre ting i bagen også. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Yoshi1990 said:

Kan man glemme / gå inn i psykose på amfetamin? Kanskje K ikke husker det ble gjort. Bagen og barnålsporet er så definitivt bevis på at hun gjorde det synes jeg. 

Visstnok skal hukommelsen være ganske klar på bare amfetaminrus, men det som var trenden var å blande dette med andre stoffer igjen og da ble det raskt surr i systemet. Hun sier jo at det var en periode det var vanskelig å stadfeste timer, dager og mnd. på grunn av rusen

Det at selvtilliten og handingskraften ble stor på rusen taler jo i retning av drapet også. Det samme med hvor mye hun rotet med alibiet sitt

Endret av megda
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, miss spjåk skrev:

ganske så mye som er suspekt mildt sagt. Tynne strømper (til å dekke over ansikt? synes det ser ut som avklipte strømpebukser- ta en titt for jeg kan ta feil),  en sort tykk sokk der deler av hælen har hull i (passer med skoteoriene til mange her) håndklestrimler med kristin sitt blod på. Jeg tenkte først at håndklestrimpene kan ha vært surret rundt hendene når hun (de?) knuste verandaruten. Men da ville kristins blod ha blitt funnet på glasskår. I tillegg til at det ville vært mer naturlig å ha surret håndklestrimlene utenpå hanskene hun/de garantert brukte. Var vel et par andre ting i bagen også. 

I tillegg til en sokk som inneholdt blod fra en annen enn Kristin.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, miss spjåk said:

eg tenkte først at håndklestrimpene kan ha vært surret rundt hendene når hun (de?) knuste verandaruten. Men da ville kristins blod ha blitt funnet på glasskår. I tillegg til at det ville vært mer naturlig å ha surret håndklestrimlene utenpå hanskene hun/de garantert brukte. Var vel et par andre ting i bagen også. 

Var innom samme tanke og endte opp med samme konklusjon som deg. Glasset kan jo ha blitt knust på vei inn, eller på vei ut for å avlede. Jeg har snappet opp at det i planleggingsfasen på lillejulaften ble nevnt å bruke glasshammer. Dette er jo typisk lik sånn som kan henge i vegger på bussene og som er ment for å knuse ruter.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, megda skrev:

ja, det høres jo egentlig bedre ut. 

ja, det der får vi dessverre aldri et svar. 

V&P kunne jo ha tatt bag og utstyr for at de lettere kunne dumpe det eller? det forklarer kanskje den bagen i ettertid, men den er jo et åpent spørsmålstegn i stor grad. 

hvordan ville du selv tenkt? At risken var mindre om du dumpet bevismateriale i nærheten av hjemmet ditt/ drapsstedet eller at det blir fartet avgårde et par mil med kristin? Kripos søkte jo både i skog og vann i nærheten, dette tror jeg veronica og per var forberedt på. Så bedre å få bevismaterialer så langt unna åstedet som mulig. 

Endret av miss spjåk
Skrevet (endret)
6 minutter siden, miss spjåk said:

hvordan ville selv tenkt? At risken var mindre om du dumpet bevismateriale i nærheten av hjemmet ditt/ drapsstedet eller at det blir fartet avgårde et par mil med kristin? Kripos søkte jo både i skog og vann i nærheten, dette tror jeg veronica og per var forberedt på. Så bedre å få bevismaterialer så langt unna åstedet som mulig. 

Du ville jo kjørt det langt avgårde og funnet en øde plass midt i skogen ellerno og dumpet i et mørkt kjærn/myr ellerno.

Damen i ekornstien ble jo ikke nevnt at hun hadde noe med seg når hun returnerte til bilen og om det var Kristin, så var ikke det utstyret med henne (muligens). riktignok, så var det to personer som gikk fra bilen kl 04.30

V&P ble jo ikke sett den kvelden før dagen etter og det er jo et godt vindu for å kvitte seg med noe om det var behov for det. 

Endret av megda
  • Liker 1
Skrevet

Hadde Kristin en medhjelper som tok med seg det brukte utstyret, og som la bagen med Kristins innhold i Sverres ulåste skur? 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde Kristin en medhjelper som tok med seg det brukte utstyret, og som la bagen med Kristins innhold i Sverres ulåste skur? 

Ser ingen grunn til å legge den bagen i skuret om det ikke er kristin i egen amfetaminrus, at den er plantet lenge etter drapet eller at det er Sverre Kirkemo. For meg er det ikke sikkert at alt som er i bagen kommer fra en hendelse overhodet. kan være sokken fra åstedet i lag med andre ting. hvem vet. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, megda skrev:

Du ville jo kjørt det langt avgårde og funnet en øde plass midt i skogen ellerno og dumpet i et mørkt kjærn/myr ellerno.

Damen i ekornstien ble jo ikke nevnt at hun hadde noe med seg når hun returnerte til bilen og om det var Kristin, så var ikke det utstyret med henne (muligens). 

V&P ble jo ikke sett den kvelden før dagen etter og det er jo et godt vindu for å kvitte seg med noe om det var behov for det. 

Kan godt hende de delte bevismateriale seg imellom?  gjerningsmann nr 2 (om det var en til) tar sko, våpen og div,- kristin tar bagen. Bortsett fra at kristin var så rørete i rus at hun ikke kvittet seg med bagen. Alternativt beholdt den for å vise den til nære bekjente hun allerede hadde skrytt til (at 3 personer skal drepes). Hun plapret så mye i forkant til så mange virker det som, at jeg ikke ser på det som helt ulogisk at hun kan ha beholdt den som et slags bevis på hvor hard hun er overfor den kriminelle omgangskretsetsen. Hun var tøff i trynet. Det virker lite intelligent men hun hadde lite grenser. Og i det miljøet er det få som tyster- ser jo det på hvor mange som trakk forklaringene sine (avisbudet, Martens, osv)

Et vitne påsto han så veronica ved et tjern, der hun såvidt jeg selv husker plasserer seg et annet sted. Tror dette var tidlig morgenen etter drapet om jeg ikke husker feil. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Ser ingen grunn til å legge den bagen i skuret om det ikke er kristin i egen amfetaminrus, at den er plantet lenge etter drapet eller at det er Sverre Kirkemo. For meg er det ikke sikkert at alt som er i bagen kommer fra en hendelse overhodet. kan være sokken fra åstedet i lag med andre ting. hvem vet. 

Takk for svar! 😊 Når jeg tenker meg om, så trenger ikke det utstyret som gjerningspersonen hadde med seg å ha tatt så stor plass. Hvis det var Kristin, og det var hun som hadde den grå bilen, kunne hun sikkert fått plass til alt av utstyr i en håndveske eller i lommer dersom hun hadde en jakke/kåpe med romslige lommer. 

Vitnet ved Ekornstien nevnte ikke noe om noen veske eller hvilken type yttertøy damen hadde, så hun kan jo ha hatt en veske med seg eller jakke med store lommer og selv tatt hånd om alle gjenstander fra våpen til beskyttelsesutstyr og annet?

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål fra Sin her https://www.nrk.no/orderud/orderud-_-sporsmal-og-svar-1.14242569#/ om at det ser ut som om kummen er tegnet under huset.

tråden der er så lang- kan du si hva det sto? Plantegningen av kummen under verandaen ble jo godt vist i siste episode, så det er ikke noe nytt sånn sett, for de som har sett episoden. Men det er ganske mer relevant info du mener?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, miss spjåk skrev:

tråden der er så lang- kan du si hva det sto? Plantegningen av kummen under verandaen ble jo godt vist i siste episode, så det er ikke noe nytt sånn sett, for de som har sett episoden. Men det er ganske mer relevant info du mener?

Det er spørsmål nr 7, når du teller ovenfra. Jeg vil helst ikke sitere, da det ikke er lov til å sitere så mye fra samme side.

Skrevet

kom på at bagen i skjulet ikke trenger å være relatert til orderuddrapet. Passer fint til et innbrudd også. Bare sånn for å forvirre enda mer 🙄 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, miss spjåk said:

Kan godt hende de delte bevismateriale seg imellom?  

ja, og hvor mye utstyr hadde de eventuelt. det vitne i ekornstien sa jo ikke noe om veske, bag etc. det kunne vært kritisk. 

7 minutter siden, miss spjåk said:

Et vitne påsto han så veronica ved et tjern, der hun såvidt jeg selv husker plasserer seg et annet sted.

han plasserte vel henne 50 meter fra der hun sa ellerno, men det var jo i området om jeg husker rett. de nærliggende områdene ble nok sjekket godt. V&P kjørte jo til nesbyen neste dag da. det skal sies

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...