NordicViking Skrevet 2. desember 2018 #6441 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det merket av fotsporavtrykk ved hodeenden til Maries seng på tegningen? Må hun ikke ha ligget på sin høyre side for å ha ansiktet vendt mot vinduet? Anonymkode: d551b...45b Selvfølgelig! AAAARRRGGHH!!!! Rettet. 4
miss spjåk Skrevet 2. desember 2018 #6442 Skrevet 2. desember 2018 6 timer siden, megda skrev: Jo mer jeg leser om forklaringer vedrørende Lars og Kristin og forholdet de hadde så mener alle spor går i retning av Kristin og drapene. Hun hadde mange menn "under seg" på flere måter enn en. Kristin hadde detaljene, Kristin hadde nært forhold til Lars med 38.revolveren, Kristin hadde kontakt med mafiaen via far til sitt barn, Kristin var den som hentet våpnene i Molde, Kristin matcher damen som ble sett i den gråe bilen, Kristin har størrelse 39 i sko som passer godt med skoene på åstedet, Bagen som ble funnet var hos faren hennes, barnålsporet linker henne indirekte i etterkant, mye krøll med alibiet på drapsnatta, Alt hun sa vedrørende drapene til sin omgangskrets, hun prøvde å rekruttere menn til drap blant annet Armand Vestad, det er alt for mye røyk her. alt for mye. enig i mye. Jeg vil bare si at str 39 har lite å si her. Jeg bruker både 37, 38 og 39 i sko uten problem, det avhenger av merket. Enkelte merker er jo små i str. Så litt farlig å fokuserer for mye på skostr. Har og ullsokker i enkelte av 39 skoene. Synd denne bosnieren (?) ble drept i sverige. men det spørs om han hadde vært stum som en østers i avhør uansett- de har ingen fysiske bevis som trekker ham inn i saken og da ville han trolig forholdt seg rolig, han var antagelig vant til å hanskes med politiet og hadde x-antall avhør bak seg fra andre saker han var involvert i. OM vi går utifra at per eller veronica var involvert i skytingen, sammen med kristin, vil det være naturlig at hun tar med bagen med bevismateriale- ikke at den blir igjen på gården. Veronica og Per vet at gården trolig ville gjennomsøkes kjapt etter drapet. Helt utrolig at Kristin ikke kvittet seg med bagen i dagene etter drapet.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6443 Skrevet 2. desember 2018 24 minutter siden, miss spjåk skrev: jeg hørte det som om hun sa "Da nevner Lars at han.. enn kan bare trekke sokker utenpå.. Jeg hørte en gang til nå, og nå synes jeg det høres ut som hun sier "at han.. jeg kan bare trekke sokker utenpå.." Jeg høres muligens feil. Anonymkode: d551b...45b
nordiskfigur Skrevet 2. desember 2018 #6444 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, miss spjåk skrev: enig i mye. Jeg vil bare si at str 39 har lite å si her. Jeg bruker både 37, 38 og 39 i sko uten problem, det avhenger av merket. Enkelte merker er jo små i str. Så litt farlig å fokuserer for mye på skostr. Har og ullsokker i enkelte av 39 skoene. Synd denne bosnieren (?) ble drept i sverige. men det spørs om han hadde vært stum som en østers i avhør uansett- de har ingen fysiske bevis som trekker ham inn i saken og da ville han trolig forholdt seg rolig, han var antagelig vant til å hanskes med politiet og hadde x-antall avhør bak seg fra andre saker han var involvert i. OM vi går utifra at per eller veronica var involvert i skytingen, sammen med kristin, vil det være naturlig at hun tar med bagen med bevismateriale- ikke at den blir igjen på gården. Veronica og Per vet at gården trolig ville gjennomsøkes kjapt etter drapet. Helt utrolig at Kristin ikke kvittet seg med bagen i dagene etter drapet. Hva var det den baggen inneholdt? 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6445 Skrevet 2. desember 2018 3 minutter siden, NordicViking skrev: Selvfølgelig! AAAARRRGGHH!!!! Rettet. Sorry! 🌹 Anonymkode: d551b...45b
megda Skrevet 2. desember 2018 #6446 Skrevet 2. desember 2018 6 minutter siden, NordicViking said: Selvfølgelig! AAAARRRGGHH!!!! Rettet. Eureka! da stemmer det på linje med at det er en gjerningsmann 1
megda Skrevet 2. desember 2018 #6447 Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, nordiskfigur said: Hva var det den baggen inneholdt? https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/barnal-sporet 1
NordicViking Skrevet 2. desember 2018 #6448 Skrevet 2. desember 2018 Krimjournalistene i VG og NRK svarer på spørsmål i perioden der serien "Gåten Orderud" sendes. Direkte nå! https://www.nrk.no/orderud/ 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6449 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, megda skrev: Eureka! da stemmer det på linje med at det er en gjerningsmann Det er ikke synlige fotspor ved hodeenden til Marie (hvis hun lå i den sengedelen som er lengst fra vinduet, og hodeenden er inn mot veggen). Da har vedkommende gjerningsmann som skjøt hatt usynlige fotspor da? Anonymkode: d551b...45b
megda Skrevet 2. desember 2018 #6450 Skrevet 2. desember 2018 8 minutter siden, miss spjåk said: enig i mye. Jeg vil bare si at str 39 har lite å si her. Jeg bruker både 37, 38 og 39 i sko uten problem, det avhenger av merket. Enkelte merker er jo små i str. Så litt farlig å fokuserer for mye på skostr. Har og ullsokker i enkelte av 39 skoene. ja, det høres jo egentlig bedre ut. 9 minutter siden, miss spjåk said: Synd denne bosnieren (?) ble drept i sverige. ja, det der får vi dessverre aldri et svar. 9 minutter siden, miss spjåk said: OM vi går utifra at per eller veronica var involvert i skytingen, sammen med kristin, vil det være naturlig at hun tar med bagen med bevismateriale- ikke at den blir igjen på gården. Veronica og Per vet at gården trolig ville gjennomsøkes kjapt etter drapet. Helt utrolig at Kristin ikke kvittet seg med bagen i dagene etter drapet. V&P kunne jo ha tatt bag og utstyr for at de lettere kunne dumpe det eller? det forklarer kanskje den bagen i ettertid, men den er jo et åpent spørsmålstegn i stor grad.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6451 Skrevet 2. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hørte en gang til nå, og nå synes jeg det høres ut som hun sier "at han.. jeg kan bare trekke sokker utenpå.." Jeg høres muligens feil. Anonymkode: d551b...45b Kan dere andre høre hva Kristin sier på 24:26 her https://radio.nrk.no/podkast/familiene_paa_orderud Sier hun: "han...jeg kan bare trekke sokker utenpå.." Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6452 Skrevet 2. desember 2018 Hvis det var kun 1 gjerningsperson på åstedet, som lagde skohelavtrykk med den ene skoen og usynlige fotspor med den andre skoen. Og denne kanskje lagde usynlige fotspor med begge føtter periodevis ved å trekke på seg det som dekket skoene slik at den anre skohelen også ble dekket. Hvem lagde de vage fotsporene? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6453 Skrevet 2. desember 2018 1 skudd med 22-kal går fra området ved hjørnet på kjøkkenskap mot Marie etter at hun har kommet seg ut av soverommet, og Anne blir også skutt på kjøkkenet ved kjøkkenbordet fra ca samme posisjon ved kjøkkenskapet med 22-kal https://gyazo.com/0cd1ea2b2bd94bdf5a0f264e69455574 Anonymkode: d551b...45b 2
megda Skrevet 2. desember 2018 #6454 Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det var kun 1 gjerningsperson på åstedet, som lagde skohelavtrykk med den ene skoen og usynlige fotspor med den andre skoen. Og denne kanskje lagde usynlige fotspor med begge føtter periodevis ved å trekke på seg det som dekket skoene slik at den anre skohelen også ble dekket. Hvem lagde de vage fotsporene? Anonymkode: d551b...45b jeg har aldri helt skjønt - hva menes med de vage fotsporene? vises det til størrelse? har du noe info her? Er helt enig i at avtrykkene er en del av saken som man må gjennom, men det eneste som er sikkert er at man har en damesko med størrelse rundt 39. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6455 Skrevet 2. desember 2018 Og det første skuddet mot Marie og det første skuddet mot Kristian ser ut til å være skutt fra hjørnet ved soveromsvinduet, i følge tegningen i samme link som over. Stemmer det? Anonymkode: d551b...45b
megda Skrevet 2. desember 2018 #6456 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og det første skuddet mot Marie og det første skuddet mot Kristian ser ut til å være skutt fra hjørnet ved soveromsvinduet, i følge tegningen i samme link som over. Stemmer det? Anonymkode: d551b...45b ja, det stemmer det 1
miss spjåk Skrevet 2. desember 2018 #6457 Skrevet 2. desember 2018 44 minutter siden, megda skrev: Hva mener du? kunne han blitt frikjent i 2004? Han søkte om gjenopptakelse i 2006. så godt mulig han hadde dette i tankene i forkant. I første rettsinstans fikk han jo bare 2 -eller var det 3år! Så han så vel på sjansene som gode. Saken hans ble avslått i 2007. Og da ga han vel opp og tenkte, jeg ville ihvertfall tenkt slik selv: OM jeg faktisk hadde vært med og overlevert våpen til personer jeg anså som skyldige og saken min er avslått (fordi jeg prøvde å distansere meg fra medvirkning), så står jeg ved sannheten. Om jeg ikke går fri skal jeg ikke signere på et dokument som kan brukes som bevis på at andre jeg vet er involvert går fri. Sorry at jeg er klumsete til å forklare.. 4
megda Skrevet 2. desember 2018 #6458 Skrevet 2. desember 2018 @d551b...45b Du har jo tidligere på side 295 ellerno kommet til akkurat nesten samme konklusjon som meg med 1 skytter. fiffig! 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6459 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: jeg har aldri helt skjønt - hva menes med de vage fotsporene? vises det til størrelse? har du noe info her? Er helt enig i at avtrykkene er en del av saken som man må gjennom, men det eneste som er sikkert er at man har en damesko med størrelse rundt 39. Jeg har ikke lest noe informasjon om størrelse på de vage fotsporene. Noen nevnte en teori om at de vage fotsporene kan være avsatt med fuktige sokker. Disse vage fotsporene er avmerket på tegningen med firkanter uten farge. De firkantene som er merket med grønt, er fotsporene etter de dameskoene som ikke var fullstendig tildekket, der de aller fleste er kun skohel-avtrykk. Den andre dameskoen har antagelig vært helt tildekket hele tiden eller det meste av tiden (evt med tørr raggsokk av samme kvalitet som den oransje sokken, da det da ikke avsettes synlig avtrykk). Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6460 Skrevet 2. desember 2018 4 minutter siden, megda skrev: ja, det stemmer det Takk! 😊 Jeg ble litt usikker da noen nevnte at de skuddene må ha blitt skutt mens noen sto ved hodeenden til sengen til Marie. Anonymkode: d551b...45b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå