AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6381 Skrevet 2. desember 2018 Er det vanlig å spørre venninner om alibi ved utroskap? Var ikke Kristin også "sjefen" i forholdet mellom Lars og henne? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6382 Skrevet 2. desember 2018 10 minutter siden, nordiskfigur skrev: Er bare det at det er grodd igjen grønt der da, som vitner om at verandaen må ha vært fjernet ganske tidlig det året, og da neppe av politiet. Nå vet ikke jeg hvordan det vanligvis ser ut under verandaer, men under den flaten de undersøker er det jo bare jord, stein og grus, og jeg vil tro det er uvanlig å bygge direkte oppå grønt gress. Så dem verandaen må ha vært revet ganske mange lenge før disse opptakene, som var i oktober Enig. Og nå står det på NRK at politiet ikke reagerte før i oktober: https://www.nrk.no/orderud/her-leter-politiet-etter-drapsvapenet-1.14319056#/ Skulle likt å fått tak i adressen på dette huset. Anonymkode: 37ae7...b60 1
megda Skrevet 2. desember 2018 #6383 Skrevet 2. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Er det vanlig å spørre venninner om alibi ved utroskap? Var ikke Kristin også "sjefen" i forholdet mellom Lars og henne? Anonymkode: d551b...45b De var jo ikke gift og det forholdet var jo aldri et typisk kjæresteforhold. At Kristin hadde mange menn i omløp er jo godt kjent, så det var jo troverdig for venninna. Sjefen? Hun brukte i hvertfall Lars og Lars var nok den som var mest investert i det forholdet. Nok en grunn til at det var innenfor grensene at hun var utro. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6384 Skrevet 2. desember 2018 4 minutter siden, megda skrev: Joda, men poenget mitt er at dette ikke var det faktiske alibiet hennes fordi Grøndahl ikke gikk med på det, men det ble foreslått. Om Kristin faktisk ikke husket alibiet med avisbudet, så kom dette opp som en mulig forklaring på et alibi fordi det surret i tankene hennes fra tidligere. Dermed gir det mening at hun kan ha kastet ut at hun var med en ukjent mann til politiet som sitt første forslag til alibi den natten. om du skjønner? Takk for svar! 😊 Hvem er Grøndahl? Jeg rekker ikke å få med meg alle navnene. Anonymkode: d551b...45b
megda Skrevet 2. desember 2018 #6385 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar! 😊 Hvem er Grøndahl? Jeg rekker ikke å få med meg alle navnene. Anonymkode: d551b...45b Kirsten Kirkemos beste venninne (muligens) Les her: https://www.dagbladet.no/nyheter/det-var-et-bestillingsdrap/65790346 Endret 2. desember 2018 av megda 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6386 Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, megda skrev: hennes beste venninne (muligens) Les her: https://www.dagbladet.no/nyheter/det-var-et-bestillingsdrap/65790346 Takk! 😊 Anonymkode: d551b...45b 1
NordicViking Skrevet 2. desember 2018 #6387 Skrevet 2. desember 2018 33 minutter siden, megda skrev: Det tar via google sin veibeskrivelse ca 33 minutter å kjøre fra ekornstien til Etterstad, men jeg vil tro at om det er lite trafikk og du gasser på litt så kan du nok kappe ned endel minutter. Om estimert tid på drapet er rundt 05.00 så ville f.eks Kristin fint klart å kjøre den strekningen. Men hvor fikk Kristin tak i bil til å kjøre til Sørumsand? Hun hadde så vidt jeg vet ikke egen bil. Om hun hadde lånt bil av noen, så burde noen huske dette. 7
megda Skrevet 2. desember 2018 #6388 Skrevet 2. desember 2018 Just now, NordicViking said: Men hvor fikk Kristin tak i bil til å kjøre til Sørumsand? Hun hadde så vidt jeg vet ikke egen bil. Om hun hadde lånt bil av noen, så burde noen huske dette. Det var jo en lignende grå bil som ble observert på barndomshjemmet hennes i forbindelse med søket etter den gråe som ble observert i ekornstien. mulig connection? Jeg er enig i at det er et godt spørsmål og har ikke noe godt svar der. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6389 Skrevet 2. desember 2018 Jeg skulle ønske at etterforskerne hadde tatt vare på informasjon om alle bompasseringer inn og ut av Sørumsand og omegn på drapsnatten, for da hadde de kunnet lete seg frem til både den grå bilen ved Ekornstien og andre biler (hvis disse bilene passerte bomstasjon(er). Anonymkode: d551b...45b 2
miss spjåk Skrevet 2. desember 2018 #6390 Skrevet 2. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: S reiste til Nesbyen på Fredagen. Drapene skjedde natt til lørdag. Anonymkode: 24286...b78 ja det vet jeg. Spurte brukeren hva slags tanker han hadde ifh sverre og motiv.
NordicViking Skrevet 2. desember 2018 #6391 Skrevet 2. desember 2018 3 minutter siden, megda skrev: Det var jo en lignende grå bil som ble observert på barndomshjemmet hennes i forbindelse med søket etter den gråe som ble observert i ekornstien. mulig connection? Jeg er enig i at det er et godt spørsmål og har ikke noe godt svar der. Vill spekulasjon: Kristin ble hentet av søsteren Synnøve og hennes kjæreste. 3
megda Skrevet 2. desember 2018 #6392 Skrevet 2. desember 2018 Just now, NordicViking said: Vill spekulasjon: Kristin ble hentet av søsteren Synnøve og hennes kjæreste. haha, ja da drar du den mulig ganske langt 😄 Selv virker det som om vi får greie på den bilen på bildet ved hjemmet til Kirkemo-familien, så faller endel puslebrikker på plass. Kanskje Milli i løpet av tiden de laget dokumentaren har fått inn info her? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1k40ke/den-mystiske-bilen-i-orderud-saken-politiet-setter-i-gang-nye-undersoekelser min ville spekulasjon - det var det de hintet til på slutten av episode 6! 2
miss spjåk Skrevet 2. desember 2018 #6393 Skrevet 2. desember 2018 10 timer siden, RedFox81 skrev: det er ikke mulig å dele odelsgård hvis det gjør at verdien synker. Det er heller ikke lov å dele odelsgård hvis det går utover drift. Det er med andre ord er bare lov å dele ut en mindre tomt, som ikke går ut over verdien og drift. Kårboligen er en del av odelsgård, som et begrep. Dvd, at også boligen der K og M bodde tilhørte ikke dem, var en del av gården. Altså, det er ingenting dramatisk Kristian kunne gjort, eller Anne kunne gjort etter Kristians død. Men Kristian forlangte for mye i vederlaget, han var urimeliig. Motivet er i så fall ikke penger men det at faren var en dust. Men det ville i så fall vært nok å drepe bare ham. Og det kunne Veronica gjort på en annen måte.. Hun stelte jo ham også, i perioden han var veldig syk. https://www.dagbladet.no/nyheter/levde-maneder-i-frykt/65775764 denne er veldig interessant. Sett med øyne at Per var jurist, og kunne odelsrett, så tar Anne feil. Nei, verdien av gården kunne ikke settes utifra fremtidige mulige salg av tomter til Kverner. Og nei, Anne kunne ikke få kårboligen sånn uten videre. Det er interssant at hun sier at kårboligen er bygd på farens sparemidler og ikke driftsmidler. Hvorfor i verden registrerte de den som kårbolig i regnskap til gårdsdriften da? Og jeg lurer veldig på, hvem er den navngitte gale person i familien, fra Annes dagbok, som hun fryktet, Det må jo gå an å finne ut. men om Anne var klar over det hun skriver i dagboken om at Per ikke hadde noen planer om å drive gårdsdrift, var nok Kristian det også?.Og vil ikke da saken stille seg annerledes ifh å dele ut deler av gården- dvs kårboligen (som Kristian ville gi til Anne)? 1
nordiskfigur Skrevet 2. desember 2018 #6394 Skrevet 2. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske at etterforskerne hadde tatt vare på informasjon om alle bompasseringer inn og ut av Sørumsand og omegn på drapsnatten, for da hadde de kunnet lete seg frem til både den grå bilen ved Ekornstien og andre biler (hvis disse bilene passerte bomstasjon(er). Anonymkode: d551b...45b Hva mener du? Hvordan vet man at det var bomringer der, og dette var i 99. Så vidt jeg vet var det ikke vanlig med betalingsbrikke i ruta da. Du betalte kontant ved bom, 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6395 Skrevet 2. desember 2018 7 minutter siden, nordiskfigur skrev: Hva mener du? Hvordan vet man at det var bomringer der, og dette var i 99. Så vidt jeg vet var det ikke vanlig med betalingsbrikke i ruta da. Du betalte kontant ved bom, Takk for svar! 😊 Jeg tenkte hvis den grå bilen og andre aktuelle biler hadde bompasseringer i det området den natten. Jeg visste ikke det med at det ikke var vanlig med betalingsbrikke på den tiden. Ved kontant betaling ved bom, var det da ingen ingen informasjon om bilene som ble registrert? Anonymkode: d551b...45b
NordicViking Skrevet 2. desember 2018 #6396 Skrevet 2. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 😊 Ditt spørsmål er viktig. Om jeg husker rett, så sto det i et av svarene på spørsmålssiden til NRK at han som solgte de to våpnene til Kristin bekreftet at det var 2 Rugere. Anonymkode: d551b...45b I episode 3 (fra ca. 2:30 og utover) er det et intervju med Arman Vestad. Det var han som ble med Kristin til Molde for å kjøpe våpen. Fra ca. 6:30 snakker han om de 6 Rugerne som ble stjålet i Molde, og sier at to av disse gikk til Kristin. Hvordan man har blandet inn Luger i dette er uvisst. En annen sak: Dersom Per hadde hatt en Ruger (kaliber 22) og en Luger (9 mm), så hadde han ikke hatt behov for et kraftigere våpen (9 mm tilsvarer kaliber 35). 3
NordicViking Skrevet 2. desember 2018 #6397 Skrevet 2. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 😊 Jeg tenkte hvis den grå bilen og andre aktuelle biler hadde bompasseringer i det området den natten. Jeg visste ikke det med at det ikke var vanlig med betalingsbrikke på den tiden. Ved kontant betaling ved bom, var det da ingen ingen informasjon om bilene som ble registrert? Anonymkode: d551b...45b Tok de ikke bilder av bilene som passerte?
megda Skrevet 2. desember 2018 #6398 Skrevet 2. desember 2018 På dette bildet fra rekonstruksjonen vises det hvordan 38.revolveren har skutt de som ligger i senga å sover : https://gyazo.com/6920dcf325522abac871b98dad8b56cf Er det ikke bemerkelsesverdig at de har gått inn forbi døra og stilt seg i hjøret på andre siden av rommet før personen skyter? Om de gjorde det innbruddet som er fastslått av den offisielle etterforskningen, og K&M våknet, så finner jeg det høyst bemerkelsesverdig at det har foregått på denne måten. Om det argumenteres for at de ikke har våknet av innbruddet med den knuste døren, så virker det mer usannsynlig for min del. om avtrykkene skal sees i sammenheng med skuddene, så skjønner jeg lite 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6399 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, NordicViking skrev: I episode 3 (fra ca. 2:30 og utover) er det et intervju med Arman Vestad. Det var han som ble med Kristin til Molde for å kjøpe våpen. Fra ca. 6:30 snakker han om de 6 Rugerne som ble stjålet i Molde, og sier at to av disse gikk til Kristin. Hvordan man har blandet inn Luger i dette er uvisst. En annen sak: Dersom Per hadde hatt en Ruger (kaliber 22) og en Luger (9 mm), så hadde han ikke hatt behov for et kraftigere våpen (9 mm tilsvarer kaliber 35). Takk for svar med informasjon og godt poeng angående Luger og kraftig våpen!😊 2 minutter siden, NordicViking skrev: Tok de ikke bilder av bilene som passerte? Jeg vet ikke. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6400 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, megda skrev: På dette bildet fra rekonstruksjonen vises det hvordan 38.revolveren har skutt de som ligger i senga å sover : https://gyazo.com/6920dcf325522abac871b98dad8b56cfEr det ikke bemerkelsesverdig at de har gått inn forbi døra og stilt seg i hjøret på andre siden av rommet før personen skyter? Om de gjorde det innbruddet som er fastslått av den offisielle etterforskningen, og K&M våknet, så finner jeg det høyst bemerkelsesverdig at det har foregått på denne måten. Om det argumenteres for at de ikke har våknet av innbruddet med den knuste døren, så virker det mer usannsynlig for min del. om avtrykkene skal sees i sammenheng med skuddene, så skjønner jeg lite Mener du at det er i hjørnet ved vinduet på soverommet at de to første skuddene mot Kristian og Marie ble skutt? Anonymkode: d551b...45b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå