AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6241 Skrevet 2. desember 2018 Dette er fra 2003 @Frida men jeg har lest i en artikkel mange år før 2003 at Veronica sa at hun ikke ønsket å få barn. "Per vil bli far...men Veronica mener det er for mange drap i verden. Trippeldrapsdømte Per Orderud har et sterkt ønske: Han vil bli pappa - snart." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p66gOo/per-vil-bli-far Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6242 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: S reiste til Nesbyen på Fredagen. Drapene skjedde natt til lørdag. Anonymkode: 24286...b78 Lurt å skaffe seg skikkelig alibi når man vet hva som skal skje. Anonymkode: 7cc8e...666 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6243 Skrevet 2. desember 2018 6 timer siden, Frida skrev: Det er også det faktum at Per sa at Kristin ikke visste om at han og Veronica vurderte å sette inn sønnen hennes som arving. Og hvordan skulle da Kristin kunne drømme om det når hun ikke visste om det? Gutten hadde ikke arvet gården selv om de hadde satt han som arving. Det er en odelsgård ,Han måtte ha blitt adoptert først. Det er bror til Kristian og hans sønner som er rett odel. Anonymkode: 29895...4b7 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6244 Skrevet 2. desember 2018 Bodil Kirkemo, mor til V og K, fikk dette spørsmålet: "Kristin skal i politiavhør ha tegnet en detaljert skisse over kårboligen?" og hun svarte: "Ja, og det er det store mysteriet for meg. Jeg skjønner bare ikke hvordan hun kan ha fått den informasjonen."https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-kjenner-dotrene-mine-de-har-ikke-drept-noen/65531728 Jeg lurer på om etterforskerne og jurymedlemmer/andre har tenkt at dette med den detaljerte skissen som K fortalte om at hun så at ble tegnet på lillejulaften måtte være sant, bare fordi K fortalte det og fordi K tegnet skisse av kårboligen? Tenkte de ikke på at K kunne ha fått detaljerte beskrivelser eller en skisse fra noen (som ikke var noen av de tiltalte) som hadde besøkt kårboligen? ----------- En interessant artikkel jeg fant mens jeg lette etter noe annet: https://forskning.no/kriminalitet-medievitenskap-kjonn-og-samfunn/fatale-orderud-sostre/669388 Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6245 Skrevet 2. desember 2018 Noen spurte i tråden om dette med å si "henne" i stedet for "hun". Lars sa også henne (ca 7:44 på podcasten i dag https://radio.nrk.no/podkast/familiene_paa_orderud ) Er det å si henne i stedet for hun dialekt i bestemte områder, og evt i hvilke områder? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6246 Skrevet 2. desember 2018 Kristin fortalte angående da det var snakk om fotavtrykk og spor: "Da nevner Lars at jeg kan bare trekke sokker..." 24:26 her https://radio.nrk.no/podkast/familiene_paa_orderud Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6247 Skrevet 2. desember 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bodil Kirkemo, mor til V og K, fikk dette spørsmålet: "Kristin skal i politiavhør ha tegnet en detaljert skisse over kårboligen?" og hun svarte: "Ja, og det er det store mysteriet for meg. Jeg skjønner bare ikke hvordan hun kan ha fått den informasjonen."https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-kjenner-dotrene-mine-de-har-ikke-drept-noen/65531728 Jeg lurer på om etterforskerne og jurymedlemmer/andre har tenkt at dette med den detaljerte skissen som K fortalte om at hun så at ble tegnet på lillejulaften måtte være sant, bare fordi K fortalte det og fordi K tegnet skisse av kårboligen? Tenkte de ikke på at K kunne ha fått detaljerte beskrivelser eller en skisse fra noen (som ikke var noen av de tiltalte) som hadde besøkt kårboligen? ----------- En interessant artikkel jeg fant mens jeg lette etter noe annet: https://forskning.no/kriminalitet-medievitenskap-kjonn-og-samfunn/fatale-orderud-sostre/669388 Anonymkode: d551b...45b Det virker som om de kjørte seg fullstendig fast i sporet om at V og P var involvert og tilla Kristin usedvanlig stor troverdighet. Anonymkode: 7cc8e...666 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6248 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurt å skaffe seg skikkelig alibi når man vet hva som skal skje. Anonymkode: 7cc8e...666 Det var planlagt lang tid i forveien, dette var en felles interesse blant flere aktører i saken Anonymkode: 24286...b78 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6249 Skrevet 2. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som om de kjørte seg fullstendig fast i sporet om at V og P var involvert og tilla Kristin usedvanlig stor troverdighet. Anonymkode: 7cc8e...666 Enig. Og ca 28:00 i podcasten i dag var det en som uttalte at han mente at drapene ikke hadde blitt begått dersom Lars ikke hadde skaffet våpen. Ble denne uttalelsen med på å gi Lars høyere straff? Jeg mener at det er helt feil å si noe slikt, ettersom den som hadde planer om å bruke våpen kunne skaffet våpen andre steder. Forsikringsagenten (i juryen) nevnte tidligere i dagens podcast at K kunne gjort seg godt som selger el.l.. Sa han dette fordi hun er så god til å snakke for seg og at hun høres overbevisende ut? Burde ikke dette jurymedlemmet gjennomskuet K. ettersom han gjorde seg disse tankene om henne? Mange selgere er også veldig gode til å manipulere i tillegg til å være overbevisende på andre måter... Anonymkode: d551b...45b 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6250 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var planlagt lang tid i forveien, dette var en felles interesse blant flere aktører i saken Anonymkode: 24286...b78 Jeg er klar over det og det utelukker ingenting. Nå var trippeldrapet også lagt til pinsen noe tid i forveien. Anonymkode: 7cc8e...666 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6251 Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Og ca 28:00 i podcasten i dag var det en som uttalte at han mente at drapene ikke hadde blitt begått dersom Lars ikke hadde skaffet våpen. Ble denne uttalelsen med på å gi Lars høyere straff? Jeg mener at det er helt feil å si noe slikt, ettersom den som hadde planer om å bruke våpen kunne skaffet våpen andre steder. Forsikringsagenten (i juryen) nevnte tidligere i dagens podcast at K kunne gjort seg godt som selger el.l.. Sa han dette fordi hun er så god til å snakke for seg og at hun høres overbevisende ut? Burde ikke dette jurymedlemmet gjennomskuet K. ettersom han gjorde seg disse tankene om henne? Mange selgere er også veldig gode til å manipulere i tillegg til å være overbevisende på andre måter... Anonymkode: d551b...45b Jeg har ikke hørt podcasten ennå, ser veldig frem til den. Enig i at Kristin er god til å snakke for seg og en bør vel kunne forvente mer av både politi og jury slik at de evner å se forbi slike ting når de skal vurdere troverdighet. Anonymkode: 7cc8e...666 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6252 Skrevet 2. desember 2018 Jeg leste i en artikkel at K og L hadde fått opplæring/øvelse hos sine advokater i å hvordan snakke i retten, og at P og V ikke hadde fått det samme fra sine advokater. Dette kan ha hatt en del betydning for bl.a. hvordan de fremsto. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6253 Skrevet 2. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som om de kjørte seg fullstendig fast i sporet om at V og P var involvert og tilla Kristin usedvanlig stor troverdighet. Anonymkode: 7cc8e...666 Her sier Bodil Kirkemo at hun og Lars reiste samtidig fra gården lille julaften, klokken 0045 på natta. Da kan ikke per ha vært med på den påståtte planleggingen. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-kjenner-dotrene-mine-de-har-ikke-drept-noen/65531728 Anonymkode: 24286...b78 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6254 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her sier Bodil Kirkemo at hun og Lars reiste samtidig fra gården lille julaften, klokken 0045 på natta. Da kan ikke per ha vært med på den påståtte planleggingen. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-kjenner-dotrene-mine-de-har-ikke-drept-noen/65531728 Anonymkode: 24286...b78 Orsak, mente Lars Anonymkode: 24286...b78 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6255 Skrevet 2. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over det og det utelukker ingenting. Nå var trippeldrapet også lagt til pinsen noe tid i forveien. Anonymkode: 7cc8e...666 Men dette var noe de gjorde hvert år, reise på hundeutstilling. Hva skulle han gjort for at du ikke hadde mistenkt ham ? (S) Anonymkode: 24286...b78 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6256 Skrevet 2. desember 2018 "K får 16 år, fordi hun har forklart seg velvillig for politiet." Strafferabatt fordi man er flink til å snakke og eventuelt å dikte? Anonymkode: d551b...45b 7
nordiskfigur Skrevet 2. desember 2018 #6257 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her sier Bodil Kirkemo at hun og Lars reiste samtidig fra gården lille julaften, klokken 0045 på natta. Da kan ikke per ha vært med på den påståtte planleggingen. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-kjenner-dotrene-mine-de-har-ikke-drept-noen/65531728 Anonymkode: 24286...b78 Nå kommer det fram i siste episode at Ole robert hevder at bodil veldig gjerne ville at alle skulle være uskyldige og at han følte presset om å ikke blande inn noen, så hun kan sikkert ha kokt sammen dette selv Endret 2. desember 2018 av nordiskfigur 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6258 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men dette var noe de gjorde hvert år, reise på hundeutstilling. Hva skulle han gjort for at du ikke hadde mistenkt ham ? (S) Anonymkode: 24286...b78 Jeg vet ikke hva han skulle gjort for at jeg ikke skulle mistenke han. Jeg synes det er veldig mye som trekker i retning av at han er involvert. Praktisk å være bortreist når det skjer. Kan selvsagt være at jeg tar feil. Anonymkode: 7cc8e...666 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6259 Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva han skulle gjort for at jeg ikke skulle mistenke han. Jeg synes det er veldig mye som trekker i retning av at han er involvert. Praktisk å være bortreist når det skjer. Kan selvsagt være at jeg tar feil. Anonymkode: 7cc8e...666 Ja ok. Så du mener at akkurat dette året skal S holde seg hjemme fra Nesbyen for ikke å bli mistenkt? Det hadde vel hatt motsatt effekt ? Anonymkode: 24286...b78 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6260 Skrevet 2. desember 2018 Jeg synes at Lars fikk alt for streng straff. Det er ikke bevist at han visste noe om hva våpenet skulle brukes til, og det er heller ikke bevist hvem Lars eventuelt leverte våpenet til. I podcasten (hvis jeg ikke oppfattet feil) ble det sagt at Lars skaffet våpnene, og det er feil ettersom Kristin var i Molde og kjøpte våpen. Anonymkode: d551b...45b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå