Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anne O Nym skrev:

Tuller du nå?

Jeg? Nei.

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager. Prøv å glem det jeg skrev. Det var bare noen tanker.

Jaja, jeg kan uansett legge det til en av de personkarakteristikkene i min pågående roman, så takk uansett.

Anonymkode: f8e23...c5e

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han risikerte vel egentlig bare å faktisk måtte betale et par hundre tusen mer. Vederlaget til søstra. Og ikke få dele de 300.000 kr foreldrene hadde i rene penger (da 150.000 kr som er Pers andel). Så totalt er det vel snakk om et par hudre tusen frea eller til, og absolutt ikke noe sterkt motiv.

Anonymkode: 37ae7...b60

men vil ikke det å forfalske en kontrakt- i tillegg til et skjøte (kristian som påsto dette før han døde) ha konsekvenser, i form av fengselsstraff? Hvorfor tenker du gårdstvisten ikke er et sterkt motiv? forholdet ble så kjølig at per ikke snakket med sine egne foreldre som bor rett ved ham, på 2år. Som endel andre her tror jeg det er sterke følelser i sving. Er tanken din da at kristins plan var å få per og veronica feilaktig dømt for et mord de ikke var involvert i? Om gunnar baltzersen er troverdig prøver hun jo tydeligvis det ifølge din logikk. ps- jeg er skeptisk til mye av vitnene da de fleste hang i rusmiljøet, så tar alt ex-ene sier med en klype salt. Men begynner jo å bli endel ex-er som påstår hun har snakket om drap nå. 

"Gunnar Baltzersen, en av Kristins barndomsvenner, sa at Kristin fortalte ham at tre personer måtte død, hvis ikke ville Per Orderud miste gården. Han tror Kristin sa dette høsten 1998, altså før den angivelige drapsplanleggingen."

https://www.dagbladet.no/nyheter/eksene-kan-felle-kristin/65716403

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Anne O Nym skrev:

Tuller du nå?

Takk for tilbakemelding! 😊 Jeg tror jeg må gå meg litt søvn 

Skrevet

Takk for tilbakemelding! 😊 Jeg tror jeg må gå meg litt søvn 

God natt.

• Liker 2
Skrevet

180-mannen er jo med unntak av hvem som skjøt det mest spennende og interessante med hele Orderud-gåten.

Hvorfor? 

Fordi han er skyldig og høyst sannsynlig ikke dømt.

• Liker 1
Skrevet

180-mannen er jo med unntak av hvem som skjøt det mest spennende og interessante med hele Orderud-gåten.

Hvorfor? 

Han er et produkt av teleoperatørens fantasi. SLutt å snakk om dette tullet.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor? 

Enig og det er sikkert derfor det spekuleres rundt hvem han kan være. Helt naturlig det.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, RedFox81 skrev:

pengeoverføringer kommer vel ikke midt på natta... 

Men ja, tenkte også at håper politi sjekket om det var sånn at Lars ringte kontofon av og til, som han forklarte, og om han hadde noen transaksjoner på konto rundt den tid, som var interessante (= verdt å ringe kontofonen for). Det er fordi alibi hans virker så «etter boka» fabrikert..

om du er dealer kan vel fint pengeoverføringer komme mitt på natten? jeg er enig i at de burde ha kjørt ham ifh oppringingen, mulig de også gjorde det. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, nordiskfigur skrev:

Han er et produkt av teleoperatørens fantasi. SLutt å snakk om dette tullet.

Haha! Morsomt 🙂

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han risikerte vel egentlig bare å faktisk måtte betale et par hundre tusen mer. Vederlaget til søstra. Og ikke få dele de 300.000 kr foreldrene hadde i rene penger (da 150.000 kr som er Pers andel). Så totalt er det vel snakk om et par hudre tusen frea eller til, og absolutt ikke noe sterkt motiv.

Anonymkode: 37ae7...b60

Det var snakk om at verdien sank drastik og gården ble delt, og at Per ikke fikk innfridd sine planer å bygge boliger iom at han hadde andre planer for gården og planer om en fremtid uten å måtte jobbe.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Little Pony skrev:

Det var snakk om at verdien sank drastik og gården ble delt, og at Per ikke fikk innfridd sine planer å bygge boliger iom at han hadde andre planer for gården og planer om en fremtid uten å måtte jobbe.

Disse planene har ikke jeg hørt nevnt før. Trodde han hadde store planer om å drive gården jeg, men folk kan selvsagt etterhvert bli lei av det og tenke i andre baner. Tror jeg ville gjort det selv, drive gård må være ekstremt slitsomt. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God natt.

Takk! 😊 God natt! 😊

Skrevet

Takk! 😊 God natt! 😊

Takk.

• Liker 2
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse planene har ikke jeg hørt nevnt før

mener det var Anne som nevnte det i dagboken sin

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om tårene sprenger på når hun vet hun må lyve eller vri på sannheten? Hun er jo religiøs og veit det er feil å lyve. 

Anonymkode: c40bf...32c

mener ikke å høres altfor kynisk ut nå, men jeg tror ærlig talt ikke hun er så veldig religiøs, jeg er ikke så overbevist om at troen stikker så dypt. Ja jeg vet hun tok teologiutdannelse i fengselet. Jeg tror hun har en genuin interesse for religion og åndelighet som hun selv sa i intervjuet, men ja, kan godt hende hun er helt overbevist om at gud tilgir fordi hun selv har rettferdiggjort det som har skjedd. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Disse planene har ikke jeg hørt nevnt før. Trodde han hadde store planer om å drive gården jeg, men folk kan selvsagt etterhvert bli lei av det og tenke i andre baner. Tror jeg ville gjort det selv, drive gård må være ekstremt slitsomt. 

Ligger i link tidligere i tråden, men her:

https://www.dagbladet.no/nyheter/levde-maneder-i-frykt/65775764

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, miss spjåk skrev:

men vil ikke det å forfalske en kontrakt- i tillegg til et skjøte (kristian som påsto dette før han døde) ha konsekvenser, i form av fengselsstraff? Hvorfor tenker du gårdstvisten ikke er et sterkt motiv? forholdet ble så kjølig at per ikke snakket med sine egne foreldre som bor rett ved ham, på 2år. Som endel andre her tror jeg det er sterke følelser i sving. Er tanken din da at kristins plan var å få per og veronica feilaktig dømt for et mord de ikke var involvert i? Om gunnar baltzersen er troverdig prøver hun jo tydeligvis det ifølge din logikk. ps- jeg er skeptisk til mye av vitnene da de fleste hang i rusmiljøet, så tar alt ex-ene sier med en klype salt. Men begynner jo å bli endel ex-er som påstår hun har snakket om drap nå. 

"Gunnar Baltzersen, en av Kristins barndomsvenner, sa at Kristin fortalte ham at tre personer måtte død, hvis ikke ville Per Orderud miste gården. Han tror Kristin sa dette høsten 1998, altså før den angivelige drapsplanleggingen."

https://www.dagbladet.no/nyheter/eksene-kan-felle-kristin/65716403

Om det uthevede: Det kan man ikke se bort fra. Eller at Kristin evt planla og gjennomførte drapene uten at Per og Veronica visste det, uten at Kristin nødvendigvis ønsket å få de dømt for det. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...