AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6041 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg leste i en artikkel at Anne hadde fortalt til noen at hun hadde angst da hun var på reisen opp til foreldrene sine den fredagen. Anonymkode: d551b...45b Stakkars dame. Utsatt for flere attentatforsøk hvor hun tenker sin bror kan være involvert. Og så vil hun til sine foreldre og er redd. Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6042 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje man snart skulle gjøre som P og Vs venner, starte en innsamling med tanke på virkelig å løse denne drapsgåten, Anonymkode: f8e23...c5e Enig. Men om man får testet mange nok trær til å fastslå at parykken og sokken har barnåler fra området ved kårboligen, så beviser det ikke at Kristin fysisk har vært der, ettersom noen kan ha plantet barnålene i hennes parykk og sokk. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6043 Skrevet 1. desember 2018 Det er veldig synd at Anne ikke hadde et våpen til selvforsvar som hun kunne brukt den natten. Da hadde situasjonen kunnet vært anderledes. Hun kunne ha greid å skyte og treffe en eller flere av gjerningspersonene. Anonymkode: d551b...45b 1
megda Skrevet 1. desember 2018 #6044 Skrevet 1. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Stakkars dame. Utsatt for flere attentatforsøk hvor hun tenker sin bror kan være involvert. Og så vil hun til sine foreldre og er redd. Anonymkode: f8e23...c5e hun vil til foreldrene der Per bor og som hun mistenker kan ønske henne død? Det gir ikke mening for meg isolert sett. Videre leser jeg hos per og veronicas venner: "Anne var så redd at hun søkte om politibeskyttelse igjen åtte uker før drapet, men det ble avslag."Jeg trodde Politiet og Anne+Per ble enige om at ikke dette var nødvendig og at de samtykket til dette? 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6045 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Men om man får testet mange nok trær til å fastslå at parykken og sokken har barnåler fra området ved kårboligen, så beviser det ikke at Kristin fysisk har vært der, ettersom noen kan ha plantet barnålene i hennes parykk og sokk. Anonymkode: d551b...45b Da utelukker vi evnt alt hun selv har sagt i ettertid og tenker at det er ruspreik da? At hun kommer blodig hjem til en kompis tidlig den morgenen, at hun truer med å knerte Lars på en måte hun ikke da kunne vite at de i kårboligen var drept på, at det der kommet ikke til å se bra ut (med tanke på åstedet), hun sier til sin søster at hun er nyhetene at hun vurderer politet/etterforskere som dumme fordi de ikke har funnet ut at sokken tilhører henne (en sokk sønnen hennes har sett tidligere) osvosv. Hun sier nesten rett ut at hun var der, men innrømmelser holder kanskje ikke? Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6046 Skrevet 1. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig synd at Anne ikke hadde et våpen til selvforsvar som hun kunne brukt den natten. Da hadde situasjonen kunnet vært anderledes. Hun kunne ha greid å skyte og treffe en eller flere av gjerningspersonene. Anonymkode: d551b...45b En M72 og et eller annet håndvåpen tenker jeg hadde gitt bedre beskyttelse enn en kniv? Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6047 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da utelukker vi evnt alt hun selv har sagt i ettertid og tenker at det er ruspreik da? At hun kommer blodig hjem til en kompis tidlig den morgenen, at hun truer med å knerte Lars på en måte hun ikke da kunne vite at de i kårboligen var drept på, at det der kommet ikke til å se bra ut (med tanke på åstedet), hun sier til sin søster at hun er nyhetene at hun vurderer politet/etterforskere som dumme fordi de ikke har funnet ut at sokken tilhører henne (en sokk sønnen hennes har sett tidligere) osvosv. Hun sier nesten rett ut at hun var der, men innrømmelser holder kanskje ikke? Anonymkode: f8e23...c5e Jeg vet ikke. Men når det virker som at barnålsporet ikke holder som bevis, så er det kanskje lite å gjøre med det? Mange av uttalelsene fra vitner som du nevner her, ble jo i ettertid trekt. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6048 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, megda skrev: hun vil til foreldrene der Per bor og som hun mistenker kan ønske henne død? Det gir ikke mening for meg isolert sett. Videre leser jeg hos per og veronicas venner: "Anne var så redd at hun søkte om politibeskyttelse igjen åtte uker før drapet, men det ble avslag."Jeg trodde Politiet og Anne+Per ble enige om at ikke dette var nødvendig og at de samtykket til dette? Det siste, ikke i følge sønnen deres. Selvfølgelig ønsker man å besøke sine gamle, syke foreldre selv om man er redd for sin egen bror. Hun trodde vel aldri han ville finne på å drepe henne på sitt eget hjemsted og bli tatt for det. Hun undervurderte j’ tenker jeg. Men kniv hadde hun. Anonymkode: f8e23...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6049 Skrevet 1. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En M72 og et eller annet håndvåpen tenker jeg hadde gitt bedre beskyttelse enn en kniv? Anonymkode: f8e23...c5e Men slik er ikke lett å få tak i om man ikke har sine kontakter i underverdenen.... Anonymkode: f8e23...c5e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6050 Skrevet 1. desember 2018 8 minutter siden, megda skrev: hun vil til foreldrene der Per bor og som hun mistenker kan ønske henne død? Det gir ikke mening for meg isolert sett. Videre leser jeg hos per og veronicas venner: "Anne var så redd at hun søkte om politibeskyttelse igjen åtte uker før drapet, men det ble avslag."Jeg trodde Politiet og Anne+Per ble enige om at ikke dette var nødvendig og at de samtykket til dette? Hvor har du det fra? Jeg har aldri lest at Anne hverken har sagt eller skrevet noe slikt om sin bror. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6051 Skrevet 1. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Men når det virker som at barnålsporet ikke holder som bevis, så er det kanskje lite å gjøre med det? Mange av uttalelsene fra vitner som du nevner her, ble jo i ettertid trekt. Anonymkode: d551b...45b Sånn kan det gå når man ha sine venner og du er god på å true folk til stillhet.... Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6052 Skrevet 1. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn kan det gå når man ha sine venner og du er god på å true folk til stillhet.... Anonymkode: f8e23...c5e Hvis det var slik det skjedde, hva tenker etterforskerne og juryen uansett om K og hva hun eventuelt har gjort og hva tenker etterforskerne og juryen om disse vitneutsagnene før de ble trekt, når vitneutsagn fra venner/bekjente av K kommer med slike vitneforklaringer, og hva tenker de om at de disse trekker sine forklaringer? Anonymkode: d551b...45b 1
megda Skrevet 1. desember 2018 #6053 Skrevet 1. desember 2018 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor har du det fra? Jeg har aldri lest at Anne hverken har sagt eller skrevet noe slikt om sin bror. Anonymkode: d551b...45b Hun skrev jo i dagboken sitt etter et lengre opphold med oslo-politiet i forbindelse med det andre attentatforsøket at for henne så stod arvemotivet sterkest som grunn. "Den 25. august er Anne på biltur med Oslo-politiet som etterforsker attentatforsøkene. Anne forteller at politiet gikk gjennom familiens økonomi, arv og «gal person». «Etter gjennomgangen står arvemotivet sterkest for meg,» skriver Anne i dagboka."https://www.dagbladet.no/nyheter/levde-maneder-i-frykt/65775764 Endret 1. desember 2018 av megda 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6054 Skrevet 1. desember 2018 Trodde etterforskerne og juryen at alle disse vitnene (når de avga sin forklaring om hva de hadde sett og hørt av K) hadde snakket usant, diktet opp, misforstått eller hva?, bare fordi de senere trakk tilbake sine forklaringer? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6055 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis det var slik det skjedde, hva tenker etterforskerne og juryen uansett om K og hva hun eventuelt har gjort og hva tenker etterforskerne og juryen om disse vitneutsagnene før de ble trekt, når vitneutsagn fra venner/bekjente av K kommer med slike vitneforklaringer, og hva tenker de om at de disse trekker sine forklaringer? Anonymkode: d551b...45b Om vi ikke undervurderer dem helt så må de ha gjort seg opp noen tanker. Et jurymedlem tenkte feks at Kristin ikke kunne ha vært med på drapene fordi hun var for sprek (som sikkert var utseendevurdering i og med at vedkommende ikke visste noe sånn ellers om hvor god hun var til å løpe 100m feks). Jeg skjønner ikke egentlig hvorfor det ser ut til at mye glapp underveis i denne saken. Anonymkode: f8e23...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6056 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Trodde etterforskerne og juryen at alle disse vitnene (når de avga sin forklaring om hva de hadde sett og hørt av K) hadde snakket usant, diktet opp, misforstått eller hva?, bare fordi de senere trakk tilbake sine forklaringer? Anonymkode: d551b...45b Den som hadde vært inne i hodet på flere av disse, men da ville man vel bare vært enda mer forvirret 😁 Anonymkode: f8e23...c5e 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6057 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den som hadde vært inne i hodet på flere av disse, men da ville man vel bare vært enda mer forvirret 😁 Anonymkode: f8e23...c5e Du har rett!😊 Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6058 Skrevet 1. desember 2018 5 minutter siden, megda skrev: Hun skrev jo i dagboken sitt etter et lengre opphold med oslo-politiet i forbindelse med det andre attentatforsøket at for henne så stod arvemotivet sterkest som grunn. "Den 25. august er Anne på biltur med Oslo-politiet som etterforsker attentatforsøkene. Anne forteller at politiet gikk gjennom familiens økonomi, arv og «gal person». «Etter gjennomgangen står arvemotivet sterkest for meg,» skriver Anne i dagboka."https://www.dagbladet.no/nyheter/levde-maneder-i-frykt/65775764 Takk! 😊 Men hun nevner ikke noe navn...Eller? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6059 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk! 😊 Men hun nevner ikke noe navn...Eller? Anonymkode: d551b...45b Sikkert samme mann som Per Paust mente trakk i trådene. De snakket jo sammen, men Anne ville ikke at dette skulle nevnes slik jeg forstod det. Anonymkode: f8e23...c5e 1
megda Skrevet 1. desember 2018 #6060 Skrevet 1. desember 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! 😊 Men hun nevner ikke noe navn...Eller? Anonymkode: d551b...45b Nei, nevner ikke det, men det var jo den store kjente arvestriden som foregikk på den tiden. Hadde en liten lyspære som gikk av i og med at hun kunne siktet til arven på motsatt side av familien og i retning av Jan Kristian Paust. Vet ikke hvordan forholdene der var på den tiden. Per Paust var jo fortsatt i livet og tror ikke arv var aktuelt på det tidspunktet videre: "Jan Christian Paust er sjekket ut av saken og politiet mener han har alibi både for attentatene sommeren 1998 og trippeldrapet pinsen 1999."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnnGoV/kristin-kjente-per-pausts-soenn Endret 1. desember 2018 av megda 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå