Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke om planene var at ingen skulle tas for drapene. Vi har jo bevitnet mange teorier om at sønnen til Per P gjorde det, torpedoer, S K, beklager om jeg roter til rekkefølgen....

Anonymkode: f8e23...c5e

sønnen til Per P hadde neppe tilgang til parykken til Kristin. 

Torpedoer har ikke sko-størrelse 39-40 av typen damesko

SK sitt alibi vet jeg ikke, men han planter ikke spor etter sin egen datter. 

Endret av megda
  • Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke om planene var at ingen skulle tas for drapene.

Det har du rett i!

Og så var det en eller flere plantere blant gjerningspersonene, som plantet litt her og litt der sånn i tilfelle? Men det får jeg ikke helt til å stemme. 

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Kristins forklaring om romfordelingen i kårboligen var plausibel; at hun hørte Veronica forklare hvordan man går inn hovedinngangen, opp trappa osv. Kristin hadde flere feil på romfordelingen i tegningene sine, blant annet speilvendte hun rom fra en ende av bygningen til den andre. Fordi Veronica aldri tegnet hele huset, bare skisserte gangveien. 

Jeg tenker Kristin fikk korrekt dom: medskyldig i drapsplanlegging. Men deltok hun i selve drapene? Nei, det tror jeg ikke. Hun hadde for mye å miste; hele oppveksten til gutten sin. 

Anonymkode: c40bf...32c

Eller om hun ble med, beholde fristedet hun kunne ruse seg og ha fritt samvær med sønnen sin? Var hun ikke lovet en leilighet også.

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det har du rett i!

Og så var det en eller flere plantere blant gjerningspersonene, som plantet litt her og litt der sånn i tilfelle? Men det får jeg ikke helt til å stemme. 

Om noen av gjerningspersonene planter her og planter der, så må de jo skjønne at alle bevis fra gjerningspersonene også blander de selv inn i drapene på et senere tidspunkt. tenk nå 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

Om noen av gjerningspersonene planter her og planter der, så må de jo skjønne at alle bevis fra gjerningspersonene også blander de selv inn i drapene på et senere tidspunkt. tenk nå 

Du har rett! 😊

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnålsporet? Det var barnål både i parykken og i den svarte sokken.

Hvordan var det med barnålen på parykken, kunne den DNA-festes til trær omkring kårboligen? 

Kristin var kjent for å drive med hytteinnbrudd og overnattet på hytter hun brøt seg inn i. Ikke rart om barnåler følger med.. 

Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Hvis vedkommende ikke var veldig lur, og han fremdeles ikke er avslørt.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller om hun ble med, beholde fristedet hun kunne ruse seg og ha fritt samvær med sønnen sin? Var hun ikke lovet en leilighet også.

Den kjøper jeg ikke. Hun hadde jo fri tilgang til gutten sin som bodde hos Kristins egen far. Kristin hadde godt forhold til faren. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, megda skrev:

sønnen til Per P hadde neppe tilgang til parykken til Kristin. 

Torpedoer har ikke sko-størrelse 39-40 av typen damesko

SK sitt alibi vet jeg ikke, men han planter ikke spor etter sin egen datter. 

Jeg tror vi snart kan glemme hele S K, Pers sønn og torpedoer.  Burde egentlig vært gjort for lenge siden. Og av politiet, etterforskere, jury osv ble det takk og lov gjort. 

• Liker 3
Skrevet

Hvordan var det med barnålen på parykken, kunne den DNA-festes til trær omkring kårboligen? 

Kristin var kjent for å drive med hytteinnbrudd og overnattet på hytter hun brøt seg inn i. Ikke rart om barnåler følger med.. 

Ja, til trær nær kårboligen. Men flere tester skulle utføres for å sjekke flere trær i området (om jeg ikke husker feil). Det er kostbart. Jeg vet ikke når det blir gjort.

Skrevet

Hvis vedkommende ikke var veldig lur, og han fremdeles ikke er avslørt.

Alternativt veldig «lur», manipulativ, gal og med det ha rett i at han aldri ville kunne mistenkes i saken. En med sin helt egen plan i dette kanskje?

• Liker 1
Skrevet

"barnålprosjektet hadde blitt stanset av politiet – på tross av at det da var kommet frem oppsiktsvekkende foreløpige konklusjoner:* Furunåler som ble funnet på sokken og i parykken, stemte overens med fire trær i skogholtet bak kårboligen. De ga utslag på seks av syv DNA-markører...." https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/barnal-sporet

• Liker 4
Skrevet

Den kjøper jeg ikke. Hun hadde jo fri tilgang til gutten sin som bodde hos Kristins egen far. Kristin hadde godt forhold til faren. 

Det hadde hun ikke. Han lot henne ikke møte gutten når hun var ruset. Men tante V synes det var greit for K var ruset hele tiden den gangen. Så hun fikk møte han på Orderud.

• Liker 4
Skrevet

"Annes veske
Innholdet i Annes veske finner jeg også svært snodig. Ikke det at jeg vet hva ei gjennomsnitts dame i 40-åra går rundt med i veska, men 14.000 i kontanter, en filofax, alt hun eier av smykker, og en stor kniv høres ikke helt standard ut, uten at jeg er ekspert på feltet. Filofaxen er naturligvis blitt borte i etterforskningen…."

http://www.perogveronica.no/forfall.htm

Dette er jo ganske interessant og hva er en filofax?

• Liker 5
Skrevet

"barnålprosjektet hadde blitt stanset av politiet – på tross av at det da var kommet frem oppsiktsvekkende foreløpige konklusjoner:* Furunåler som ble funnet på sokken og i parykken, stemte overens med fire trær i skogholtet bak kårboligen. De ga utslag på seks av syv DNA-markører...." https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/barnal-sporet

Og der kan vi da konkludere med at plantingen muligens er et faktum. 

• Liker 2
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

"Annes veske
Innholdet i Annes veske finner jeg også svært snodig. Ikke det at jeg vet hva ei gjennomsnitts dame i 40-åra går rundt med i veska, men 14.000 i kontanter, en filofax, alt hun eier av smykker, og en stor kniv høres ikke helt standard ut, uten at jeg er ekspert på feltet. Filofaxen er naturligvis blitt borte i etterforskningen…."

Almanakk

• Liker 5
Skrevet

I 2009 skriver de at de norske DNA-undersøkelsene ikke klarte å koble barnålen på parykken til skogen ved kårboligen. En DNA-undersøkelsen av en britisk forsker i 2009 fant en match mellom barnålen og et tre ved kårboligen. Men 200 trær ved kårboligen må testes for å sjekke at matchen ikke bare er tilfeldig. Dette koster 400.000 kroner. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/7Kad3/Krever-gransking-av-Orderud-barnal

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, megda skrev:

"Annes veske

Enig. Jeg leste i en artikkel at Anne hadde fortalt til noen at hun hadde angst da hun var på reisen opp til foreldrene sine den fredagen.

• Liker 3
Skrevet

I 2009 skriver de at de norske DNA-undersøkelsene ikke klarte å koble barnålen på parykken til skogen ved kårboligen. En DNA-undersøkelsen av en britisk forsker i 2009 fant en match mellom barnålen og et tre ved kårboligen. Men 200 trær ved kårboligen må testes for å sjekke at matchen ikke bare er tilfeldig. Dette koster 400.000 kroner. 

Kanskje man snart skulle gjøre som P og Vs venner, starte en innsamling med tanke på virkelig  å løse denne drapsgåten,

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og... "Barnålene kan ha havnet på Kristins eiendeler på en rekke måter. Det kan ha skjedd hjemme hos Per og Veronica. Det kan ha skjedd i forbindelse med avhenting av et juletre. Kristin aner ikke. Ingen er dømt for å ha utført drapene. Alle er dømt for medvirkning. Det er ikke noe juridisk poeng å forsøke å knytte Kristin til verken barnåler eller kårbolig, sier en forbannet Kjærvik. "

Bare å legge vekk det sporet

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...