Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristin sitt alibi kan man vel ikke helt sette sin lit til med tanke på hva vi vet i etterkant. Og selvfølgelig kan Lars også ha fått noen til å sitte i sin leilighet å ringe kontofonen flere ganger også. Men er det ikke også kommet og ringt samtaler til Lars i løpet av den natten? Hvor mange skulle evnt vært involvert i denne planleggingen tenker dere? 

Anonymkode: f8e23...c5e

Poenget er at hvis Kristin og Lars trodde drapene skulle finne sted natt til søndag, så ville de ordnet seg skikkelige alibi for natt til søndag. Kristin var ute på byen natt til søndag og ble sett av mange. Når Kristin har mer tvilsomt alibi for natt til lørdag tyder det på at hun trodde drapene skulle skje natten etter. 

Anonymkode: c40bf...32c

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

For meg skaper jo dette mange problemer som du også sikkert tenker. Da er det x2 flere personer som vet om drapene og x2 større sjanse for at de prater med noen venner i etterkant og hvem som eventuelt drepte ville vært ute i offentligheten nå tenker jeg. 

Ingenting tyder på at det var andre enn de 4.

Enig med deg i at dette ville mulig ført til et enda større komplett kaos enn det er allerede. Men jeg lurer fortsatt på om det ikke kan være 1 ihvertfall innblandet jeg da.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at hvis Kristin og Lars trodde drapene skulle finne sted natt til søndag, så ville de ordnet seg skikkelige alibi for natt til søndag. Kristin var ute på byen natt til søndag og ble sett av mange. Når Kristin har mer tvilsomt alibi for natt til lørdag tyder det på at hun trodde drapene skulle skje natten etter. 

Jeg synes det du skriver mer tyder på at hun av en eller annen grunn vet at oppdraget er utført jeg da. Hvor var hun ute natt til søndag? Er det nevnt? På BB kanskje?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes det du skriver mer tyder på at hun av en eller annen grunn vet at oppdraget er utført jeg da. Hvor var hun ute natt til søndag? Er det nevnt? På BB kanskje?

Det kan være begge deler, men tanken var vel mer at du påpeker et mye bedre alibi enn på natt til lørdag. Om kristin vet at de skal drepes natt til søndag, så har hun alibi fra alle på byen den kvelden. hun kunne ikke utført drapene. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Det kan være begge deler, men tanken var vel mer at du påpeker et mye bedre alibi enn på natt til lørdag. Om kristin vet at de skal drepes natt til søndag, så har hun alibi fra alle på byen den kvelden. hun kunne ikke utført drapene. 

Jeg tror litt på det Kristin sier også vektlegger jeg mye av det som i ettertid er funnet som kan knytte henne til drapsåstedet. Vitne, plantede ting etter henne, parykk med barnåler hjemme hos LG, hva hun selv i ettertid har sagt osv. Lista er lang.

Skrevet

Planting...Hvis ingen av de 4 dømte var på åstedet drapsnatten, hvem var da de to gjerningspersonene og hvorfor visste Kristin så mye og hvorfor ble hennes ting plantet?

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet

Delte Kristin planer med noen som sørget for å la henne sitte igjen med skjegget i postkassen?

• Liker 2
Skrevet

Planting...Hvis ingen av de 4 dømte var på åstedet drapsnatten, hvem var da de to gjerningspersonene og hvorfor visste Kristin så mye og hvorfor ble hennes ting plantet?

Kristin var mest trolig på drapsåstedet sammen med et par av de allerede dømte er min tanke. Og 1 til da, om de var 4. Kristin har jo selv fortalt hvorfor hun vet. Tegnet og fortalt....

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror litt på det Kristin sier også vektlegger jeg mye av det som i ettertid er funnet som kan knytte henne til drapsåstedet. Vitne, plantede ting etter henne, parykk med barnåler hjemme hos LG, hva hun selv i ettertid har sagt osv. Lista er lang.

Men er ikke lista FOR lang... Noen vil at Kristin skal kobles til drapene.. (som hun ikke har gjort?) 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Per og Veronica var helt sikkert involvert i drapene. Det rekker med 2.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Delte Kristin planer med noen som sørget for å la henne sitte igjen med skjegget i postkassen?

At hun satt igjen med skjegget i postkassa er det vel ingen tvil om.

• Liker 3
Skrevet

Kristin var mest trolig på drapsåstedet sammen med et par av de allerede dømte er min tanke. Og 1 til da, om de var 4. Kristin har jo selv fortalt hvorfor hun vet. Tegnet og fortalt....

Takk for svar! 😊 Jeg vet ikke om det Kristin har sagt er sant.

Skrevet

Om du skal plante ting på et åsted for å koble noen til et drap, så må du jo plante noe som faktisk feller den du vil at skal få skylden for drapet. Ingenting tyder på at Kristin var på åstedet. ingen fysiske bevis.

• Liker 2
Skrevet

Men er ikke lista FOR lang... Noen vil at Kristin skal kobles til drapene.. (som hun ikke har gjort?) 

Per og Veronica var helt sikkert involvert i drapene. Det rekker med 2.

Mulig, men jeg synes mye hun har sagt i ettertid som indikerer at hun var der. 

Enig i at P og V var involvert. 

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! 😊 Jeg vet ikke om det Kristin har sagt er sant.

En del av det er i hvertfall ettergått og funnet korrekt.

Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

Om du skal plante ting på et åsted for å koble noen til et drap, så må du jo plante noe som faktisk feller den du vil at skal få skylden for drapet. Ingenting tyder på at Kristin var på åstedet. ingen fysiske bevis.

Barnålsporet? Det var barnål både i parykken og i den svarte sokken.

• Liker 4
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Ikke om planene var at ingen skulle tas for drapene. Vi har jo bevitnet mange teorier om at sønnen til Per P gjorde det, torpedoer, S K, beklager om jeg roter til rekkefølgen....

• Liker 3
Skrevet

Blod på sokken i bagen lest jeg det var også, blodige filler med Kristins blod.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

hvorfor ikke bare legge en parykk bak huset der drapene skjedde? hvorfor ikke legge et tydelig dna-spor av Kristin på åstedet? 

Barnålsporet er jo for meg også interessant, men du kan ikke trekke en klar linje til åstedet, fordi det ikke var noen fysiske bevis der. 

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han risikerte vel egentlig bare å faktisk måtte betale et par hundre tusen mer. Vederlaget til søstra. Og ikke få dele de 300.000 kr foreldrene hadde i rene penger (da 150.000 kr som er Pers andel). Så totalt er det vel snakk om et par hudre tusen frea eller til, og absolutt ikke noe sterkt motiv.

Anonymkode: 37ae7...b60

Riskierte også anmeldelse/tiltale for dokumentforfalskning.

I verste fall 2 års fengsel.

Beror på straffeverdighet, blir det vurdert som mindre dokumentfalsk, blir det utstedt bot. I dette tilfellet er det etter mitt skjønn IKKE tale om et mindre dokumentfalsk.

Jeg vil tro at P, etter å ha innsett at han etter all sannsynlighet kunne bli avslørt/anmeldt , heller ville inngå et forlik til hans ugunst, fremfor å drepe hele familien sin.

Det er verdt å merke seg at foreldrene ikke hadde anket saken, og som P's søskenbarn sa, M hadde gitt uttrykk for at hun håpet å bli invitert ned på gården i julen 1998.

Anonymkode: 24286...b78

• Liker 6
Skrevet

Mulig, men jeg synes mye hun har sagt i ettertid som indikerer at hun var der. 

Enig i at P og V var involvert. 

Jeg synes Kristins forklaring om romfordelingen i kårboligen var plausibel; at hun hørte Veronica forklare hvordan man går inn hovedinngangen, opp trappa osv. Kristin hadde flere feil på romfordelingen i tegningene sine, blant annet speilvendte hun rom fra en ende av bygningen til den andre. Fordi Veronica aldri tegnet hele huset, bare skisserte gangveien. 

Jeg tenker Kristin fikk korrekt dom: medskyldig i drapsplanlegging. Men deltok hun i selve drapene? Nei, det tror jeg ikke. Hun hadde for mye å miste; hele oppveksten til gutten sin. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...