megda Skrevet 1. desember 2018 #5981 Skrevet 1. desember 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Alt er mulig. Men han sier han selv overleverte det, og det finnes en bombillet som langt på vei beviser at han kan ha gjort nettopp det. Det er hyppige telefoner til han fra Per i et visst tidsrom i forløpet før overleveringen. Ikke til Kristin, meg bekjent. Anonymkode: f8e23...c5e Videre så sa Per i retten at "jeg føler ikke jeg skylder Lars noe" når det var snakk om overleveringen av dette våpenet. Det var ingen emosjoner å spore. Det som ble antydet av aktoratet var om denne overleveringen ikke hadde funnet sted, så burde Per være mye mer opptatt av hvem Lars har gitt mord-våpenet til. Per burde da tenkt "Lars, du vet hvem som drepte foreldrene mine" Kan jo være at om ikke Per drepte foreldrene, så var følelsene ikke så sterke der i utgangspunktet og deres død kan han blitt sett som på en lettelse på sett og vis. litt ambivalente følelser i sving Endret 1. desember 2018 av megda 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5982 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har forsåvidt rett, etter hva Kristin sa om hvem som sa den setningen. Men så er det jo enkelte mennesker som vrir og vender på ting, og sjansen er til stede for at det som Kristin der sa om at andre hadde sagt da ikke er sant og at det som er sant er at hun selv har tenkt eller sagt dette om seg selv... Anonymkode: d551b...45b Og hvis Kristin har sagt eller tenkt dette med oss eller dem, så tenker jeg at "oss" er Kristin + en til (og at dette er en person som ikke ble siktet og dømt i saken). Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5983 Skrevet 1. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har forsåvidt rett, etter hva Kristin sa om hvem som sa den setningen. Men så er det jo enkelte mennesker som vrir og vender på ting, og sjansen er til stede for at det som Kristin der sa om at andre hadde sagt da ikke er sant og at det som er sant er at hun selv har tenkt eller sagt dette om seg selv... Anonymkode: d551b...45b Jeg tror nesten at man må ha kjent mennesker som vrir og vender på ting, for å se det og for å forstå det fullt ut. Anonymkode: d551b...45b 3
RedFox81 Skrevet 1. desember 2018 #5984 Skrevet 1. desember 2018 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker said: Godt spørsmål 😊 Det kan være at det var noen penger som var på vei inn som han ventet på, og at han derfor valgte å sjekke 2 ganger hvis pengene ikke hadde kommet inn den første gangen han ringte?. Anonymkode: d551b...45b pengeoverføringer kommer vel ikke midt på natta... Men ja, tenkte også at håper politi sjekket om det var sånn at Lars ringte kontofon av og til, som han forklarte, og om han hadde noen transaksjoner på konto rundt den tid, som var interessante (= verdt å ringe kontofonen for). Det er fordi alibi hans virker så «etter boka» fabrikert.. Endret 1. desember 2018 av RedFox81 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5985 Skrevet 1. desember 2018 3 minutter siden, megda skrev: Videre så sa Per i retten at "jeg føler ikke jeg skylder Lars noe" når det var snakk om overleveringen av dette våpenet. Det var ingen emosjoner å spore. Det som ble antydet av aktoratet var om denne overleveringen ikke hadde funnet sted, så burde Per være mye mer opptatt av hvem Lars har gitt mord-våpenet til. Per burde da tenkt "Lars, du vet hvem som drepte foreldrene min" Kan jo være at om ikke Per drepte foreldrene, så var følelsene ikke så sterke der i utgangspunktet og deres død kan han blitt sett som på en lettelse på sett og vis. litt ambivalente følelser i sving At det er ikke er emosjoner å spore hos han har jeg lagt merke til. Juriemedlemmer nevnte vel også det i en video jeg så. Han hadde mulig betalt for våpenet også, så det kan vel være derfor han føler han ikke skylder noe. Mye følelser i sving var det nok, Anonymkode: f8e23...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5986 Skrevet 1. desember 2018 En god dikter som dikter om sine egne tanker, utsagn og motiv til å liksom skulle være andres tanker, utsagn og motiv. Og som i tillegg forsnakker seg (vi skulle...eehhh...De skulle) Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5987 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Nei, da ville ikke Per vært i fengselet i 21 år. Det gir ikke noe mening. Hva får han gjort da? Han har jo ikke noen beviser? Anonymkode: 37ae7...b60
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5988 Skrevet 1. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han risikerte vel egentlig bare å faktisk måtte betale et par hundre tusen mer. Vederlaget til søstra. Og ikke få dele de 300.000 kr foreldrene hadde i rene penger (da 150.000 kr som er Pers andel). Så totalt er det vel snakk om et par hudre tusen frea eller til, og absolutt ikke noe sterkt motiv. Anonymkode: 37ae7...b60 Er ikke slikt straffbart? Dokumentforfalskning? Anonymkode: f8e23...c5e 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5989 Skrevet 1. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De rotet med dagene og sa at de trodde at drapene hadde skjedd natt til søndag. Kan det være årsaken til at detstår forskjellige forklaringer i forskjellige artikler? "I stedet for å komme med alibier for drapsnatten, fortalte de først politiet om sine bevegelser natten etter trippeldrapet på Orderud gård i Sørum"..https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kvyng7/roter-med-alibiene Anonymkode: d551b...45b At Kristin og Lars trodde drapene fant sted natt til søndag og ikke natt til lørdag må vel nesten være fordi de to hadde fått beskjed om at drapene skulle foregå natt til søndag. Natt til søndag passer bedre med V og P sine planer om å være på hundeutstilling - da hadde faktisk hatt et konkret alibi i stedet for 'vi lå og sov'. Det kan godt være at Per og Veronica utførte drapene natt til lørdag i stedet, fordi de var usikre på om Anne og foreldrene kom til å reise bort lørdag slik at de tre slett ikke ville være der natt til søndag. Kristin og Lars fikk tydeligvis ikke beskjed om framflytting av drapsnatten. Kan dette være årsaken til at Kristin begynner å snakke om drapsplanlegginga i avhørene. Hun er forbannet fordi Per og Veronica har lurt dem opp i stry, med dårlige alibi? Det er interessant å vite om Kristin og Lars hadde bombesikre alibi for natt til Søndag. Anonymkode: c40bf...32c 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5990 Skrevet 1. desember 2018 300 sider opp og ned her på forumet, mange gode teorier, det meste av dokumentasjon elektronisk tilgjengelig som grunnlag , men umulig å komme til en felles forståelse. Likevel, flertallet av juryen(menigmann fra gata) med kun en skriveblokk,øyner og ører tilgjengelig, klarte seg imellom på timer å bli helt overbevist,uten tvil, om at alle 4 medvirket til drapene. Det er bemerkelsesverdig. Anonymkode: 24286...b78 5
megda Skrevet 1. desember 2018 #5991 Skrevet 1. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg tenker at Per aldri har mottatt noe våpen. Angående bomstasjonsbilletten som Lars hadde fra "våpenoverleveringen"/ våpenoverleveringen: Ok, kanskje ble det levert et våpen på det tidspunktet i det området til en annen mann på det tidspunktet, og ikke til Per. Anonymkode: d551b...45b Per drev bare å ringte etter data-support da i alle dagene før og bråsluttet etter våpenoverleveringen? Ting må jo henge sammen. 7
megda Skrevet 1. desember 2018 #5992 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: At Kristin og Lars trodde drapene fant sted natt til søndag og ikke natt til lørdag må vel nesten være fordi de to hadde fått beskjed om at drapene skulle foregå natt til søndag. Natt til søndag passer bedre med V og P sine planer om å være på hundeutstilling - da hadde faktisk hatt et konkret alibi i stedet for 'vi lå og sov'. Det kan godt være at Per og Veronica utførte drapene natt til lørdag i stedet, fordi de var usikre på om Anne og foreldrene kom til å reise bort lørdag slik at de tre slett ikke ville være der natt til søndag. Kristin og Lars fikk tydeligvis ikke beskjed om framflytting av drapsnatten. Kan dette være årsaken til at Kristin begynner å snakke om drapsplanlegginga i avhørene. Hun er forbannet fordi Per og Veronica har lurt dem opp i stry, med dårlige alibi? Det er interessant å vite om Kristin og Lars hadde bombesikre alibi for natt til Søndag. Anonymkode: c40bf...32c Meget bra! liker 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5993 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, megda skrev: Per drev bare å ringte etter data-support da i alle dagene før og bråsluttet etter våpenoverleveringen? Ting må jo henge sammen. Ja, det har jeg ikke problem med å finne sannsynlig. Det finnes andre årsaker til at kontakten ble brutt. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5994 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Per drev bare å ringte etter data-support da i alle dagene før og bråsluttet etter våpenoverleveringen? Ting må jo henge sammen. I tillegg har Per til slutt sagt at Lars hjalp ham og Veronica, om det er henne, har sagt at det aldri skjedde??? Ja det er lett å bli forvirret i denne saken. Anonymkode: f8e23...c5e
megda Skrevet 1. desember 2018 #5995 Skrevet 1. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Ja, det har jeg ikke problem med å finne sannsynlig. Det finnes andre årsaker til at kontakten ble brutt. Anonymkode: d551b...45b Han ringte Lars for data-support på rundt 1 minutt max 2. der tidligere support har skjedd på gjennomsnittlig 43 minutter? ting henger jo sammen her meget overbevisende og ved en annen teori, så må man jo finne en bedre forklaring for den som ligger der nå virker nesten vanntett 2
miss spjåk Skrevet 1. desember 2018 #5996 Skrevet 1. desember 2018 (endret) På 30.11.2018 den 17.39, megda skrev: Noe jeg reagerte på når jeg så serien på nrk for andre gang. Når Veronica skal forklare seg om det skuddet på lille julaften, så begynner hun å gråte under forklaringen sin der hun sier at Kristin pekte på henne med pistolen og et skudd gikk av. Er dette noe å gråte for da så lang tid etterpå? du gråter av en krangel mellom deg og din søster fordi hun pekte et våpen mot deg? Virker så uekte for min del. Videre så spør aktor "hvor traff kula?" hun bruker meget lang betenkningstid og tørker mye tårer og unnlater å svare på spørsmålet. Kristin i sin samme forklaring leverer ut sin versjon sporenstreks uten avbrudd. Veronica ga også en annen forklaring av det skuddet til slik Lars forklarte seg. Han sa at Veronica fortalte han at skuddet gikk av da Kristin satt og fiklet med pistolen i sofaen. Du kan forsåvidt se hendelsen i episode 3: rundt minutt 18.00 Videre så tørket hun av de samme "falske" tårene rett etter at de kommer ut av kirka begravelsesdagen. og under intervjuet med svartdal (reisen hjem). Hun er god på manipulasjon tror jeg, men følelsene skifter unaturlig fort. plutselig "gråter" hun, for så sekunder etterpå å være helt normal og stødig i stemmen. Det virker uekte, men fungerer sikkert som godt skuespill for de som ikke er observante. Har og lagt merke til at hun tørker tårer som ikke er der, mistenkte det samme i retten men i "reisen hjem" er kamera så nære at man ser det bedre. De eneste tårene som var synlige var på slutten av episoden, der hun snakker om seg selv.. (så skal jeg ikke si noe om hvilken personlighetsforstyrrelse jeg tror hun har..)- om gud vil tilgi henne etter den rare reaksjonen på spørsmålet. om gud tilgir både skyldige og uskyldige. Endret 1. desember 2018 av miss spjåk 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5997 Skrevet 1. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: At Kristin og Lars trodde drapene fant sted natt til søndag og ikke natt til lørdag må vel nesten være fordi de to hadde fått beskjed om at drapene skulle foregå natt til søndag. Natt til søndag passer bedre med V og P sine planer om å være på hundeutstilling - da hadde faktisk hatt et konkret alibi i stedet for 'vi lå og sov'. Det kan godt være at Per og Veronica utførte drapene natt til lørdag i stedet, fordi de var usikre på om Anne og foreldrene kom til å reise bort lørdag slik at de tre slett ikke ville være der natt til søndag. Kristin og Lars fikk tydeligvis ikke beskjed om framflytting av drapsnatten. Kan dette være årsaken til at Kristin begynner å snakke om drapsplanlegginga i avhørene. Hun er forbannet fordi Per og Veronica har lurt dem opp i stry, med dårlige alibi? Det er interessant å vite om Kristin og Lars hadde bombesikre alibi for natt til Søndag. Anonymkode: c40bf...32c Kristin sitt alibi kan man vel ikke helt sette sin lit til med tanke på hva vi vet i etterkant. Og selvfølgelig kan Lars også ha fått noen til å sitte i sin leilighet å ringe kontofonen flere ganger også. Men er det ikke også kommet og ringt samtaler til Lars i løpet av den natten? Hvor mange skulle evnt vært involvert i denne planleggingen tenker dere? Anonymkode: f8e23...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5998 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, miss spjåk skrev: og under intervjuet med svartdal (reisen hjem). Hun er god på manipulasjon tror jeg, men følelsene skifter unaturlig fort. plutselig gråter hun, for så sekunder etterpå å være helt normal og stødig i stemmen. Det virker uekte, men fungerer sikkert som godt skuespill for de som ikke er observante. Virker som om tårene sprenger på når hun vet hun må lyve eller vri på sannheten? Hun er jo religiøs og veit det er feil å lyve. Anonymkode: c40bf...32c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5999 Skrevet 1. desember 2018 10 minutter siden, megda skrev: Per drev bare å ringte etter data-support da i alle dagene før og bråsluttet etter våpenoverleveringen? Ting må jo henge sammen. ikke i denne tråden 🙃 Anonymkode: f8e23...c5e 3
megda Skrevet 1. desember 2018 #6000 Skrevet 1. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kristin sitt alibi kan man vel ikke helt sette sin lit til med tanke på hva vi vet i etterkant. Og selvfølgelig kan Lars også ha fått noen til å sitte i sin leilighet å ringe kontofonen flere ganger også. Men er det ikke også kommet og ringt samtaler til Lars i løpet av den natten? Hvor mange skulle evnt vært involvert i denne planleggingen tenker dere? Anonymkode: f8e23...c5e For meg skaper jo dette mange problemer som du også sikkert tenker. Da er det x2 flere personer som vet om drapene og x2 større sjanse for at de prater med noen venner i etterkant og hvem som eventuelt drepte ville vært ute i offentligheten nå tenker jeg. Ingenting tyder på at det var andre enn de 4. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå