AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5961 Skrevet 1. desember 2018 3 minutter siden, megda skrev: Penger inn på konto i helga midt på natta? har selv stilt spørsmålstegn med akkurat hvorfor han ringer to ganger, men politiet mente visstnok helhetlig at han hadde det beste alibiet. ikke spør meg hvorfor Jeg er usikker på hvordan og til hvilke tidspunkt pengebeløp gikk mellom ulike kontoer på den tiden. Men om vi legger til at Lars var litt ute på tur, så kanskje han glemte at han hadde sjekket 😱 Søkt, jeg vet.... Anonymkode: f8e23...c5e 3
megda Skrevet 1. desember 2018 #5962 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tror denne Lars langt på vei ønsket å tenke at Kristin ikke kunne ha vært med på drapene, og han virker veldig beskyttende ovenfor henne av kjærlighet, men i ettertid ble han jo selv under en krangel truet med å bli skutt på samme måte som det ble likvidert på gården av Kristin. Han må virkelig ha begynt å lure etterhvert. Anonymkode: f8e23...c5e Ja, du har jo et godt poeng her. Jeg tviler fortsatt på alibiet til Kristin da det ble mye rot der og han gutten på avisrunden som var alibiet hennes virket suspekt og nølende. Om Kristin forsøkte seg på begge attentatene og du kan knytte enkelte bevis opp mot det, så gir det jo mening at hun kan ha utført selve drapene også. Hun har sagt at hun på amfetaminrusen ble selvsikker og handlekraftig som få andre. kunne gjøre 15 ting på den tiden noen gjorde 3 ellerno 1
megda Skrevet 1. desember 2018 #5963 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Godt spørsmål 😊 Kanskje han satt og skrev regnskap og hadde ringt kontofonen for å høre saldoen, og så glemte han hva saldoen var, og så måtte han ringe på nytt? 😊 Anonymkode: d551b...45b Lars og Kristin ble jo beskrevet som mennesker som "levde dag til dag" ser ikke for meg at han sitter oppe midt på natta å skriver regnskap, men alt er jo mulig 😄 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5964 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, megda skrev: Ja, du har jo et godt poeng her. Jeg tviler fortsatt på alibiet til Kristin da det ble mye rot der og han gutten på avisrunden som var alibiet hennes virket suspekt og nølende. Om Kristin forsøkte seg på begge attentatene og du kan knytte enkelte bevis opp mot det, så gir det jo mening at hun kan ha utført selve drapene også. Hun har sagt at hun på amfetaminrusen ble selvsikker og handlekraftig som få andre. kunne gjøre 15 ting på den tiden noen gjorde 3 ellerno Stemmer godt med hva jeg har lest 👍🏻 og jeg tror hun var med drapsnatten. Det meste tyder på det. Gjenstår vel egentlig å knytte henne og evnt medhjelpere direkte til åstedet. Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5965 Skrevet 1. desember 2018 15 minutter siden, megda skrev: Slike detaljer er vel ikke relevant for "hvermansen" om man ikke jobber i politiet eller har kjennskap til alle avhørene. Aldri hørt noe om akkurat dette. Takk for svar! 😊 Jeg lurte bare på om noen evt hadde lest noe slikt, ettersom det tross alt har vært skrevet ganske mye i flere artikler om mange av de punktene som sto i den forklaringen som han trakk. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5966 Skrevet 1. desember 2018 Jeg tror ikke Lars har vært med på utførelsen av drapene, jeg da. Kanskje ikke på planlegging heller. Men han ble brukt av Kristin, som igjen ble brukt av faren sin. De to der, Kristin og faren, de har gjort det sammen. Faren har gått dit gjennom skogen, pg tatt med seg våpnene og div utstyr etterpå. Og dumpet våpnene i skogen mellom huset sitt og gården. Og Kristin har kjørt til ekornveien, gått derfra og blitt sett i den bilen når hun drar tilbake til oslo igjen. Anonymkode: 37ae7...b60 4
megda Skrevet 1. desember 2018 #5967 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar! 😊 Jeg lurte bare på om noen evt hadde lest noe slikt, ettersom det tross alt har vært skrevet ganske mye i flere artikler om mange av de punktene som sto i den forklaringen som han trakk. Anonymkode: d551b...45b Jeg tror vi må ringe Milli og spørre eller eventuelt Sandberg. Det spørsmålet er jo lite, men kan en brikke i puslespillet 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5968 Skrevet 1. desember 2018 3 minutter siden, megda skrev: Lars og Kristin ble jo beskrevet som mennesker som "levde dag til dag" ser ikke for meg at han sitter oppe midt på natta å skriver regnskap, men alt er jo mulig 😄 Han kan godt ha skrevet regnskap. Han drev også med aksjer. Anonymkode: d551b...45b 4
megda Skrevet 1. desember 2018 #5969 Skrevet 1. desember 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror ikke Lars har vært med på utførelsen av drapene, jeg da. Kanskje ikke på planlegging heller. Men han ble brukt av Kristin, som igjen ble brukt av faren sin. De to der, Kristin og faren, de har gjort det sammen. Faren har gått dit gjennom skogen, pg tatt med seg våpnene og div utstyr etterpå. Og dumpet våpnene i skogen mellom huset sitt og gården. Og Kristin har kjørt til ekornveien, gått derfra og blitt sett i den bilen når hun drar tilbake til oslo igjen. Anonymkode: 37ae7...b60 Jeg liker jo den tanken i utgangspunktet, men hva er motivet der og fant noen ut om Sverre Kirkemo hadde et alibi for den natten? Forøvrig - Lars har sagt han likte komplekse saker der ulike ting måtte taes høyde for og settes sammen. så at han var med på planleggingen har jeg ikke noe problem med å tro på. Endret 1. desember 2018 av megda 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5970 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han kan godt ha skrevet regnskap. Han drev også med aksjer. Anonymkode: d551b...45b Ja Larsemann var ikke bare på kjøret tror jeg. En ganske smart fyr og hans far drev vel en kolonialkjede mener jeg å ha lest blant alt annet jeg har lest. Som Lars også jobbet i under ei tid. Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5971 Skrevet 1. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke Lars har vært med på utførelsen av drapene, jeg da. Kanskje ikke på planlegging heller. Men han ble brukt av Kristin, som igjen ble brukt av faren sin. De to der, Kristin og faren, de har gjort det sammen. Faren har gått dit gjennom skogen, pg tatt med seg våpnene og div utstyr etterpå. Og dumpet våpnene i skogen mellom huset sitt og gården. Og Kristin har kjørt til ekornveien, gått derfra og blitt sett i den bilen når hun drar tilbake til oslo igjen. Anonymkode: 37ae7...b60 Jeg tror Lars var med på planlegging, mye heller i den retning. Da med tanke på alt som er sagt om hva som skjedde i det juleselskapet, våpentrening med V og P, bytter våpen med Per og lar han få sitt kjæreste våpen (som har kjælenavn). Hvorfor i all verden skulle han la de på gården ha dette våpenet kun for å beskytte seg selv? Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5972 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Jeg liker jo den tanken i utgangspunktet, men hva er motivet der og fant noen ut om Sverre Kirkemo hadde et alibi for den natten? Motivet er jo at Kristin trodde, og innbilte faren, at sønnen (som bodde hos faren) skulle arve gården. Og Sverre var 50 år den gang, og hadde ikke fått til noe. Han "hang" på orderud gård hele tiden, flere dager i uka og helger og ferier, og han så på det som sitt sted, akkurat som Kristin. De invaderte den gården og tenkte å få overta (gjennom Kristins sønn), de skjønte ikke det med odelslov og det der. De, og spesielt Sverre, så dette som sin siste sjanse til å få til noe livet. Husk på at han var ikke i tjueåra. Han var femti, og så dette som sin siste sjanse. Som Kristin sier, "det var dem eller oss". Oss er da hun og faren. Anonymkode: 37ae7...b60 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5973 Skrevet 1. desember 2018 5 minutter siden, megda skrev: Jeg liker jo den tanken i utgangspunktet, men hva er motivet der og fant noen ut om Sverre Kirkemo hadde et alibi for den natten? Jeg tror man fortsatt leter etter evnt motiv på han som kan være sterke nok til at han blir med på disse drapene. Og jeg tror han så og si er «avskrevet». Selv om enkelte gjerne vil skrive han inn igjen da. Anonymkode: f8e23...c5e 2
megda Skrevet 1. desember 2018 #5974 Skrevet 1. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Motivet er jo at Kristin trodde, og innbilte faren, at sønnen (som bodde hos faren) skulle arve gården. Og Sverre var 50 år den gang, og hadde ikke fått til noe. Han "hang" på orderud gård hele tiden, flere dager i uka og helger og ferier, og han så på det som sitt sted, akkurat som Kristin. De invaderte den gården og tenkte å få overta (gjennom Kristins sønn), de skjønte ikke det med odelslov og det der. De, og spesielt Sverre, så dette som sin siste sjanse til å få til noe livet. Husk på at han var ikke i tjueåra. Han var femti, og så dette som sin siste sjanse. Som Kristin sier, "det var dem eller oss". Oss er da hun og faren. Anonymkode: 37ae7...b60 Det første kan jeg godta som mulig, men "det var dem eller oss" blir jo kastet inn her ute av sin opprinnelige kontekst. Siden vi er inne på Sverremann - kan ikke han ha vært 180-mannen? føler "merr" tispe" og sånne ord ligger nært i hans vokabular 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5975 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror Lars var med på planlegging, mye heller i den retning. Da med tanke på alt som er sagt om hva som skjedde i det juleselskapet, våpentrening med V og P, bytter våpen med Per og lar han få sitt kjæreste våpen (som har kjælenavn). Hvorfor i all verden skulle han la de på gården ha dette våpenet kun for å beskytte seg selv? Anonymkode: f8e23...c5e Tror du ikke Kristin har tatt det våpenet fra leiligheten hans da, og det han sier sier han for å beskutte henne. Han har også forandret forklaring hundre ganger. Og han er også lovet strafferabatt hvis han er med på å oppklare saken. Anonymkode: 37ae7...b60 3
nordiskfigur Skrevet 1. desember 2018 #5976 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Motivet er jo at Kristin trodde, og innbilte faren, at sønnen (som bodde hos faren) skulle arve gården. Og Sverre var 50 år den gang, og hadde ikke fått til noe. Han "hang" på orderud gård hele tiden, flere dager i uka og helger og ferier, og han så på det som sitt sted, akkurat som Kristin. De invaderte den gården og tenkte å få overta (gjennom Kristins sønn), de skjønte ikke det med odelslov og det der. De, og spesielt Sverre, så dette som sin siste sjanse til å få til noe livet. Husk på at han var ikke i tjueåra. Han var femti, og så dette som sin siste sjanse. Som Kristin sier, "det var dem eller oss". Oss er da hun og faren. Anonymkode: 37ae7...b60 Hva risikerte eventuelt V og P om den falske underskriften ble avslørt under ankesaken med Kristian. Han mister kamskje ikke odelsretten, men der og da risikerer han vel utkastelse av gården han ikke eier? Da er det veldig "oss eller dem" 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5977 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Motivet er jo at Kristin trodde, og innbilte faren, at sønnen (som bodde hos faren) skulle arve gården. Og Sverre var 50 år den gang, og hadde ikke fått til noe. Han "hang" på orderud gård hele tiden, flere dager i uka og helger og ferier, og han så på det som sitt sted, akkurat som Kristin. De invaderte den gården og tenkte å få overta (gjennom Kristins sønn), de skjønte ikke det med odelslov og det der. De, og spesielt Sverre, så dette som sin siste sjanse til å få til noe livet. Husk på at han var ikke i tjueåra. Han var femti, og så dette som sin siste sjanse. Som Kristin sier, "det var dem eller oss". Oss er da hun og faren. Anonymkode: 37ae7...b60 Eller dem være Anne, Kristian og Marie? De som ble henrettet altså? Og de andre Per, Veronica og henne selv? Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5978 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du ikke Kristin har tatt det våpenet fra leiligheten hans da, og det han sier sier han for å beskutte henne. Han har også forandret forklaring hundre ganger. Og han er også lovet strafferabatt hvis han er med på å oppklare saken. Anonymkode: 37ae7...b60 Alt er mulig. Men han sier han selv overleverte det, og det finnes en bombillet som langt på vei beviser at han kan ha gjort nettopp det. Det er hyppige telefoner til han fra Per i et visst tidsrom i forløpet før overleveringen. Ikke til Kristin, meg bekjent. Anonymkode: f8e23...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5979 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, nordiskfigur skrev: Hva risikerte eventuelt V og P om den falske underskriften ble avslørt under ankesaken med Kristian. Han mister kamskje ikke odelsretten, men der og da risikerer han vel utkastelse av gården han ikke eier? Da er det veldig "oss eller dem" Nei, han risikerte vel egentlig bare å faktisk måtte betale et par hundre tusen mer. Vederlaget til søstra. Og ikke få dele de 300.000 kr foreldrene hadde i rene penger (da 150.000 kr som er Pers andel). Så totalt er det vel snakk om et par hudre tusen frea eller til, og absolutt ikke noe sterkt motiv. Anonymkode: 37ae7...b60 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5980 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, megda skrev: Det første kan jeg godta som mulig, men "det var dem eller oss" blir jo kastet inn her ute av sin opprinnelige kontekst. Du har forsåvidt rett, etter hva Kristin sa om hvem som sa den setningen. Men så er det jo enkelte mennesker som vrir og vender på ting, og sjansen er til stede for at det som Kristin der sa om at andre hadde sagt da ikke er sant og at det som er sant er at hun selv har tenkt eller sagt dette om seg selv... Anonymkode: d551b...45b 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå