Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, NordicViking skrev:

I teorien kan han det. Men det blir likevel veldig knapt med tid for Kristin til å rekke alt dette. Hvor fikk hun tak i bil til å kjøre fram og tilbake? Er det ikke en bomstasjon på veien (ref. Lars), eller ligger den et annet sted?

Er det noen som vet hvor lang tid avisbudet normalt brukte på denne avisruta?

Jeg vet ikke svaret på noen av spørsmålene dessverre.

Anonymkode: d551b...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Tjorva said:

Litt forvirrende, enig i det.

Hun har vært oppe ved kårboligen, hvor visstnok hunden forsvant. 

Deretter gikk hun tur til Heiavannet..

Edit: kjørte til Heiavannet 

Rar historie...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8wwj71/kjaervik-veronica-dopet-ned-per

Ja, hvorfor tok ikke politet en rekonstruksjon av den gåturen. hunden forsvant opp bak huset? skulle tro de kunne luktet seg frem til noe interessant om det var tilfelle. 

Per, kan vel godt ha vært dopet ned også. Alle holdepunkter peker jo mot P&V i en eller annen form. løgn på løgn på løgn på løgn.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, megda skrev:

Ja, hvorfor tok ikke politet en rekonstruksjon av den gåturen. hunden forsvant opp bak huset? skulle tro de kunne luktet seg frem til noe interessant om det var tilfelle. 

Per, kan vel godt ha vært dopet ned også. Alle holdepunkter peker jo mot P&V i en eller annen form. løgn på løgn på løgn på løgn.

Kanskje han trengte beroligende i etterkant etter drapene? Ikke utrolig det? 

Anonymkode: 5e7b2...957

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her står det ganske greit at han har kjøpt boligen på sørumsand i 1996, med adresse:

https://siste.eiendomspriser.no/?query=Rovenveien+426+1900+Fetsund

Anonymkode: 37ae7...b60

Er ikke det litt rart? Han kjøper bolig rett ved, omtrent med engang Veronica flytter til Orderud og begynner forhold til Per. Var dette tilfeldig? Har kanskje heller noe med ny kone å gjøre, område der hun ønsket å bo, eller hus fra familien hennes f.eks.? Ellers så er dette en veldig kontrollerende stefar.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, RedFox81 skrev:

Er ikke det litt rart? Han kjøper bolig rett ved, omtrent med engang Veronica flytter til Orderud og begynner forhold til Per. Var dette tilfeldig? Har kanskje heller noe med ny kone å gjøre, område der hun ønsket å bo, eller hus fra familien hennes f.eks.? Ellers så er dette en veldig kontrollerende stefar.

Veronica fortalte at hun hadde en annen kjæreste da hun ble sammen med Per, og at hennes foreldre la press på henne om å velge Per grunnet større økonomisk sikkerhet og en bedre start på livet (eller noe slikt. Jeg husker ikke ordrett). Så hun gjorde det slutt med sin forrige kjæreste.

• Liker 3
Skrevet

180-mannen som også spurte operatøren om telefonnummer til en av leieboerne til P og V. Ringte han evt til denne leieboeren for å få greie på om Anne var kommet?

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politispesialist Per Magne Iversen sa at det ikke er noe som tyder på at det var en mann på åstedet.

Og den bærbare telefonen til ekteparet var ikke på soverommet som den pleide å være. Spørsmål om den ble flyttet. I så fall av hvem, og når og hvorfor? Etter at Marie og Kristian ble skutt?

(Ikke sitat. Kun gjenfortalt + egne spørsmål)åstedet.https://www.dagbladet.no/nyheter/de-ubesvarte-sporsmalene/65776050

Jeg har tenkt litt på denne, siden jeg ikke visste at telefonen ikke var der den pleide å være, på soverommet.

Mine tanker:

De glemte rett og slett og ta den med seg den kvelden. Noe eldre mennesker kan gjøre av ulike grunner.

Anne lånte den, litt merkelig siden hun vel hadde egen mobil. Men det var billigere å ringe fra hustlf på den tiden om jeg ikke husker feil.

Alternativ 3: de var så høye som hus og høye på seg selv de som hadde utført drapene at de ringte noen for å meddele hva de hadde gjort. Kanskje av en grunn?

Jeg håper virkelig at det fortsatt er mulig å finne ut av, i ettertid, slike ting som dette.

Anonymkode: f8e23...c5e

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

180-mannen som også spurte operatøren om telefonnummer til en av leieboerne til P og V. Ringte han evt til denne leieboeren for å få greie på om Anne var kommet?

Denne 180-samtalen vår egentlig et veldig snedig påfunn, hvis tanken bak var å skape forvirring, noe en ikke skal se bort fra.

Trippeldrapet kunne vært en genistrek om ikke KK hadde rotet det til.

Misforstå meg riktig når jeg skriver genistrek.

Anonymkode: 24286...b78

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det. Tror ikke han var interessert i å ringe de i det hele tatt. Operatøren sa vel at han egentlig ikke virket interessert i flere av nummerne han spurte etter. Men han kjente tydeligvis til dem og hadde snakket med dem tidligere. Kanskje han ønsket å «plante» noe som gjorde at de kunne være potensielle kandidater til evnt drap som skulle skje også. Han spurte vel ikke tilfeldigvis etter nummeret til S K også? Har ikke lest noe som indikerer det da....

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne 180-samtalen vår egentlig et veldig snedig påfunn, hvis tanken bak var å skape forvirring, noe en ikke skal se bort fra.

Enig. De kunne faktisk kommet unna med absolutt alt, hvis de «plantet» litt her og litt der som da hos denne damen på 180.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Operatøren sa vel at han egentlig ikke virket interessert i flere av nummerne han spurte etter. Men han kjente tydeligvis til dem og hadde snakket med dem tidligere.

Jeg konstaterer i hvert fall at operatøren må være litt tilbakestående på sett og vis. Hvorfor hun ikke ble meldte i fra når 180-mannen regelrett sier at han skal drepe helt spesifikke personer innen kort tid. Det er for meg nesten en like stor gåte 

• Liker 9
Skrevet

Etterforskerne undersøkte telefonoppringningene til P og V sine leieboere og oppringniger som andre hadde mottatt, opp mot det snevre utvalget av telefonnummer (som hadde ringt 180) som de satt igjen med etter å ha lagt inn kriterier.

Hva om de i stedet hadde gjort det på en helt annen måte?  De kunne samlet alle telefonnummer som hadde ringt til leieboerne, til Kristian ( og andre som var i den gruppen mottagere av samtaler som man ønsket å sjekke), og deretter sjekket om noen som hadde ringt til en eller flere av disse, også hadde ringt til opplysningen 180 og at de hadde valgt ut et videre tidsperspektiv for 180-samtalene slik at det passet med operatørens utsagn om at 180-samtalen var før eller etter hennes arbeidstid.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett i. 180-mannen kan jo ha ringt leieboeren til Per og latet som om han var en annen også? 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt litt på denne, siden jeg ikke visste at telefonen ikke var der den pleide å være, på soverommet.

Mine tanker:

De glemte rett og slett og ta den med seg den kvelden. Noe eldre mennesker kan gjøre av ulike grunner.

Anne lånte den, litt merkelig siden hun vel hadde egen mobil. Men det var billigere å ringe fra hustlf på den tiden om jeg ikke husker feil.

Alternativ 3: de var så høye som hus og høye på seg selv de som hadde utført drapene at de ringte noen for å meddele hva de hadde gjort. Kanskje av en grunn?

Jeg håper virkelig at det fortsatt er mulig å finne ut av, i ettertid, slike ting som dette.

Forglemmelse eller lån av telefon høres sannsynlig ut. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, NordicViking skrev:

et opphold fram til kl. 04:23 der Kristin igjen ringer sin søster Synnøve (8 sek) via basestasjon Carl Berner. Til slutt er det en samtale til Lars igjen kl. 05:26 (7 min og 2 sek) via basestasjon Etterstad.

Hun kan jo ha bedt en venn om å ringe til Lars på det tidspunktet fra hennes telefon, mens hun selv dro til åstedet like etter kl 04:23?

• Liker 3
Skrevet

På det tidspunktet da telefonkontakten mellom Per og Lars opphørte, leste jeg at Kristin skulle prøve å bryte (eller hadde brutt?) kontakten med Lars (var det Veronica som sa dette?). Var det da naturlig at Kristin hadde telefonkontakt og annen kontakt med Lars på drapsnatten og i dagene etter?

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun kan jo ha bedt en venn om å ringe til Lars på det tidspunktet fra hennes telefon, mens hun selv dro til åstedet like etter kl 04:23?

hvorfor skulle hun det? til hvilken hensikt?

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, Mintbird skrev:

en god del utbyggere tipper jeg....

Ja de bryr seg kanskje ikke om hvem de handler med når jeg tenker meg om....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...