AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5701 Skrevet 30. november 2018 Og periodevis har en sko vært helt tildekket mens den andre var tildekket unntatt skosålen Fordi det var alt for få hel-avtrykk, antok de dette. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5702 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, Tjorva skrev: Det kan ha oppstått panikk da vedkommende oppdaget A, og i den forbindelse har trodd sokken av. Retningen på fotspor hadde vært interessant Enig i begge deler 😊 Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5703 Skrevet 30. november 2018 @Tjorva Personen med dameskoene har også satt hel-avtrykk på glass rett utenfor den døren som ble knust og også på glass på gulvet på innsiden som hun skled på, om jeg husker rett. Så den ene sokken må ha sklidd av noe allrede før hun gikk inn i kårboligen. Flere av de andre hel-sporene kan ha vært laget på vei fra inngangen og videre innover før hun tråkket av seg hele sokken på den ene skoen (jeg husker ikke hvor det sto at dette hele skoavtrykket var avsatt). Anonymkode: d551b...45b 2
megda Skrevet 30. november 2018 #5704 Skrevet 30. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: @Tjorva Personen med dameskoene har også satt hel-avtrykk på glass rett utenfor den døren som ble knust Anonymkode: d551b...45b Slik jeg har skjønt ble det ikke funnet noen avtrykk utenfor boligen? 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5705 Skrevet 30. november 2018 Jeg tenker at den ene sokken kan ha sklidd av igjen etter at alle tre er skutt (eller i løpet av skytingen mot Anne og Marie), og hun merker det da hun har kommet inn på soverommet, og tar seg tid til å trekke sokken på plass igjen før hun går bort til Kristian med to helt tildekkede skosåler og utfører nakkeskuddet. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5706 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, megda skrev: Slik jeg har skjønt ble det ikke funnet noen avtrykk utenfor boligen? I noen artikler står det slik som du sier ja. Men i andre artikler har det stått om flere fotspor (uten nærmere beskrivelse) som ble funnet flere steder utenfor kårboligen. Jeg har linket til artikler om det tidligere i dag eller i går. skoavtrykk på glass rett utenfor døråpningen på den knuste døren leste jeg om i dag. Jeg husker ikke hvilken artikkel det var. Her er det litt informasjon om fottøyavtrykk innendørs + fottøyavtrykk på glass https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/fotavtrykkene Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5707 Skrevet 30. november 2018 7 minutter siden, megda skrev: Slik jeg har skjønt ble det ikke funnet noen avtrykk utenfor boligen? Her "Like utenfor kårboligens verandadør har Kripos funnet en glassbit med et fotavtrykk oppå. - Vi vurderer at dette avtrykket er avsatt på vei inn på åstedet, forteller politiførstebetjenten i retten." https://www.dagbladet.no/nyheter/skutt-fra-kloss-hold/65711568 Anonymkode: d551b...45b 3
megda Skrevet 30. november 2018 #5708 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: I noen artikler står det slik som du sier ja. Men i andre artikler har det stått om flere fotspor (uten nærmere beskrivelse) som ble funnet flere steder utenfor kårboligen. Jeg har linket til artikler om det tidligere i dag eller i går. skoavtrykk på glass rett utenfor døråpningen på den knuste døren leste jeg om i dag. Jeg husker ikke hvilken artikkel det var. Her er det litt informasjon om fottøyavtrykk innendørs + fottøyavtrykk på glass https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/fotavtrykkene Anonymkode: d551b...45b takk, for link Jeg konkluderer jo med at de fotsporene tilhører Hans orderud som der i døra og gikk rundt foran boligen og bak. Han var også i posisjon til å se Kristian og Anne når han først var på åstedet. 1
Tjorva Skrevet 30. november 2018 #5709 Skrevet 30. november 2018 Noen av yppersteprestene her i tråden som husker om det har blitt nevnt om det var en høyre-eller venstrefot som hadde avsatt merke, hvis det er mulig å se det da? Teori: Skytter trør sokken delvis av i det h*n knuser vindu og går inn.Adrenalin er på topp. 1. Inn på soverommet, gi M et skudd for å uskadeliggjøre henne , slik at høvdingen kan tas. Det viktigste nå er å sette alle ut av spill. 2. Ekspederer høvdingen , Ett skudd i hjertet. 3. På dette tidspunktet kommer A inn mot soverom. Skytter får panikk ,trør delvis av seg sokken og løper ut og fyrer av et skudd i gangen mellom soverom og tv-stue, A løper, gjerningsmann hopper frem og ut i tv-stue ,går etter A, skyter henne i ryggen, går etter henne etterhvert som hun snubler og faller,og gir nakkeskudd, tar på sokken , nå er alle satt ut av spill. 4. Idet h*n tar på sokken kommer M inn i stua. Hun skytes til døde. 5. går inn og gir K et nakkeskudd. 6. Går så ut og kler av seg kostymet på baksiden ved terrassen(på veg ut er begge sokkene på, derav ingen spor ute). Sokken som blir funnet ute er ikke sokk som har blitt brukt over sko, det er den for liten til, den har blitt brukt pga små føtter , fylle ut sko som er for store. 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5710 Skrevet 30. november 2018 "det var påfallende få spor av dette avtrykket. Det kan bety at en av skoene var tildekket"https://www.nrk.no/norge/skoavtrykk-fra-gjerningspersonen-1.522397 Dette forstår jeg ikke "Vi har gjort et forsøk med å dekke en sko med en sokk tilsvarende den vi fant utenfor boligen. Da fant vi ingen spor." Er ikke de vage sporene fra kvinnen med skohelspor fra den ene foten, allikevel? Har hun evt trukket noe annet utenpå begge sko som avga vage spor, da? Eller en person nr 2? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5711 Skrevet 30. november 2018 3 minutter siden, Tjorva skrev: Noen av yppersteprestene her i tråden som husker om det har blitt nevnt om det var en høyre-eller venstrefot som hadde avsatt merke, hvis det er mulig å se det da? Teori: Skytter trør sokken delvis av i det h*n knuser vindu og går inn.Adrenalin er på topp. 1. Inn på soverommet, gi M et skudd for å uskadeliggjøre henne , slik at høvdingen kan tas. Det viktigste nå er å sette alle ut av spill. 2. Ekspederer høvdingen , Ett skudd i hjertet. 3. På dette tidspunktet kommer A inn mot soverom. Skytter får panikk ,trør delvis av seg sokken og løper ut og fyrer av et skudd i gangen mellom soverom og tv-stue, A løper, gjerningsmann hopper frem og ut i tv-stue ,går etter A, skyter henne i ryggen, går etter henne etterhvert som hun snubler og faller,og gir nakkeskudd, tar på sokken , nå er alle satt ut av spill. 4. Idet h*n tar på sokken kommer M inn i stua. Hun skytes til døde. 5. går inn og gir K et nakkeskudd. 6. Går så ut og kler av seg kostymet på baksiden ved terrassen(på veg ut er begge sokkene på, derav ingen spor ute). Sokken som blir funnet ute er ikke sokk som har blitt brukt over sko, det er den for liten til, den har blitt brukt pga små føtter , fylle ut sko som er for store. Det var en bra teori! Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5712 Skrevet 30. november 2018 4 minutter siden, megda skrev: takk, for link Jeg konkluderer jo med at de fotsporene tilhører Hans orderud som der i døra og gikk rundt foran boligen og bak. Han var også i posisjon til å se Kristian og Anne når han først var på åstedet. Bare hyggelig 😊 Hvilke av fotsporene? De vage fotsporene? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5713 Skrevet 30. november 2018 5 minutter siden, Tjorva skrev: om det har blitt nevnt om det var en høyre-eller venstrefot som hadde avsatt merke, hvis det er mulig å se det da? Det har ikke blitt nevnt om det var skohelavtrykk fra høyre-eller venstre-sko, i noen av de artiklene som jeg har lest. Det er mulig at helene er like på både høyre og vestre sko? Anonymkode: d551b...45b 1
nordiskfigur Skrevet 30. november 2018 #5714 Skrevet 30. november 2018 7 minutter siden, Tjorva skrev: Noen av yppersteprestene her i tråden som husker om det har blitt nevnt om det var en høyre-eller venstrefot som hadde avsatt merke, hvis det er mulig å se det da? Teori: 6. Går så ut og kler av seg kostymet på baksiden ved terrassen(på veg ut er begge sokkene på, derav ingen spor ute). Sokken som blir funnet ute er ikke sokk som har blitt brukt over sko, det er den for liten til, den har blitt brukt pga små føtter , fylle ut sko som er for store. Meget god ide. Tror du kan ha rett i dette 3
megda Skrevet 30. november 2018 #5715 Skrevet 30. november 2018 (endret) 10 minutter siden, Tjorva said: Teori: 6. Går så ut og kler av seg kostymet på baksiden ved terrassen(på veg ut er begge sokkene på, derav ingen spor ute). Sokken som blir funnet ute er ikke sokk som har blitt brukt over sko, det er den for liten til, den har blitt brukt pga små føtter , fylle ut sko som er for store. jeg liker egentlig selve teorien din godt da der virker som et sannsynlig hendelsesforløp. vedrørende punkt 6 - hvorfor kler gjerningspersonen av seg rett utenfor boligen? hvorfor ta av sko/fottøy her? har personen med seg flere par sko ut i skogen da og skal skifte til et nytt sett? å ta av skoene her virker ikke sannsynlig for min del. hjelp meg å forstå logikken bak tanken som jeg ikke skjønner Endret 30. november 2018 av megda 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5716 Skrevet 30. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: "det var påfallende få spor av dette avtrykket. Det kan bety at en av skoene var tildekket"https://www.nrk.no/norge/skoavtrykk-fra-gjerningspersonen-1.522397 Dette forstår jeg ikke "Vi har gjort et forsøk med å dekke en sko med en sokk tilsvarende den vi fant utenfor boligen. Da fant vi ingen spor." Er ikke de vage sporene fra kvinnen med skohelspor fra den ene foten, allikevel? Har hun evt trukket noe annet utenpå begge sko som avga vage spor, da? Eller en person nr 2? Anonymkode: d551b...45b Da må det kanskje ha vært en person nr 2 som lagde de vage avtrykkene. Kanskje med våte og sølete sokker? (Jeg tror noen nevnte noe om sølete sokker tidligere i tråden). Anonymkode: d551b...45b 2
Tjorva Skrevet 30. november 2018 #5717 Skrevet 30. november 2018 (endret) 9 minutter siden, megda skrev: jeg liker egentlig selve teorien din godt da der virker som et sannsynlig hendelsesforløp. vedrørende punkt 6 - hvorfor kler gjerningspersonen av seg rett utenfor boligen? hvorfor ta av sko/fottøy her? har personen med seg flere par sko ut i skogen da og skal skifte til et nytt sett? å ta av skoene her virker ikke sannsynlig for min del. Tenker at her er det,som kripos sier, gress. Her settes det ikke av avtrykk. Her setter skytter seg ned for å ta av "kostyme", og legge det sammen med våpen oppi en bag eller lignende. Vil tro det er viktig å gå fra åstedet i vanlige klær, muligens med kun et hodeplagg som skjuler mest mulig. Endret 30. november 2018 av Tjorva 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5718 Skrevet 30. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: "det var påfallende få spor av dette avtrykket. Det kan bety at en av skoene var tildekket"https://www.nrk.no/norge/skoavtrykk-fra-gjerningspersonen-1.522397 Dette forstår jeg ikke "Vi har gjort et forsøk med å dekke en sko med en sokk tilsvarende den vi fant utenfor boligen. Da fant vi ingen spor." Er ikke de vage sporene fra kvinnen med skohelspor fra den ene foten, allikevel? Har hun evt trukket noe annet utenpå begge sko som avga vage spor, da? Eller en person nr 2? Anonymkode: d551b...45b Aha! Hvis gjerningspersonene var i trappen og i underetasjen, med sko som var tildekket med samme type sokk, ville det jo ikke kunne finnes spor! Altså kan det ha vært gjerningsperson(er) i trappen og i underetasjen, selv om de ikke fant fotspor/fotavtrykk el.l. der. Anonymkode: d551b...45b 4
megda Skrevet 30. november 2018 #5719 Skrevet 30. november 2018 4 minutter siden, Tjorva said: Tenker at her er det,som kripos sier, gress. Her settes det ikke av avtrykk. Her setter skytter seg ned for å ta av "kostyme", og legge det sammen med våpen oppi en bag eller lignende. Vil tro det er viktig å gå fra åstedet i vanlige klær, muligens med kun et hodeplagg som skjuler mest mulig. Det er vel mulig at de har med en bag med klær og kan skifte, men om jeg skulle ha utført dette drapet så ville jeg kommet meg mer enn 12 meter unna boligen før jeg skifter klær. Det ville føltes alt for risikabelt. Det er jo mye skog der i området. la meg løpe i 5-10 minutter før jeg skifter i hvert fall. 1
Tjorva Skrevet 30. november 2018 #5720 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, megda skrev: Det er vel mulig at de har med en bag med klær og kan skifte, men om jeg skulle ha utført dette drapet så ville jeg kommet meg mer enn 12 meter unna boligen før jeg skifter klær. Det ville føltes alt for risikabelt. Det er jo mye skog der i området. la meg løpe i 5-10 minutter før jeg skifter i hvert fall. Kun skytteren som kjenner fasitsvaret her.Kan også være risikabelt å gå lenger inn i skogen? Kommer også an på hvor skytteren tok veien videre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå