AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5621 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med nordiskfigur. At det ble sagt at det var "halvprofesjonelt" er blitt lagt for stor vekt på, i alle fall i media. Det eneste han mente med halvprofesjonelt var at det ble utført nakkeskudd, men til og med her ble det bommet på moren slik at hun blødde ihjel. Anonymkode: 9ea74...496 Jeg tror disse nakkskuddene er satt av noen med litt våpentrening, og et realt hat mot de dem ble plantet i. Anonymkode: f8e23...c5e 1
megda Skrevet 30. november 2018 #5622 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Enig med nordiskfigur. At det ble sagt at det var "halvprofesjonelt" er blitt lagt for stor vekt på, i alle fall i media. Det eneste han mente med halvprofesjonelt var at det ble utført nakkeskudd, men til og med her ble det bommet på moren slik at hun blødde ihjel. Anonymkode: 9ea74...496 Om noe ville hatt en snev av profesjonalitet, så ville de vel alle vært skutt i hodet. å skyte i nakken er sånn du leser om i dårlig hitman-roman og popkultur. 3
nordiskfigur Skrevet 30. november 2018 #5623 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, RedFox81 skrev: Vet vi det? Kan du linke? For da er jeg enig, ja, gjør det igjen ikke mening å bytte våpen underveis. Ja, det er ikke noe realistisk hendelsesforløp der marie har blitt liggende igjen på soverommet med bare ett skudd fra revolveren, mens anne blir drept inne på kjøkkenet. Hun skal ha blitt skutt flere ganger mens hun lå i sengen. minst 3 tror jeg
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5624 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, megda skrev: er det så stort rekyl på den nevnte 38-modellen da? De som ikke er våpenkyndige ville vel ikke vite at det var kraftig og kunne lett ha vært naiv og faktisk skutt med en hånd da det er mulig, men mulig idiotisk. Du kan jo også holde to våpen i hendene og skyte tre skudd med revolveren. Det burde jo ikke være et problem, men virker mulig litt dumt med en sånn "lucky-luke" innstilling. gå inn der guns blazing. Ble Anne skutt med den 38 revolveren da? Ja det mener jeg hun ble. Anonymkode: f8e23...c5e
nordiskfigur Skrevet 30. november 2018 #5625 Skrevet 30. november 2018 3 minutter siden, megda skrev: er det så stort rekyl på den nevnte 38-modellen da? De som ikke er våpenkyndige ville vel ikke vite at det var kraftig og kunne lett ha vært naiv og faktisk skutt med en hånd da det er mulig, men mulig idiotisk. Du kan jo også holde to våpen i hendene og skyte tre skudd med revolveren. Det burde jo ikke være et problem, men virker mulig litt dumt med en sånn "lucky-luke" innstilling. gå inn der guns blazing. Ble Anne skutt med den 38 revolveren da? Alle ble skutt med revolveren. 3 skudd gikk av, 1 i hver av dem 3
megda Skrevet 30. november 2018 #5626 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, nordiskfigur said: Ja, det er ikke noe realistisk hendelsesforløp der marie har blitt liggende igjen på soverommet med bare ett skudd fra revolveren, mens anne blir drept inne på kjøkkenet. Hun skal ha blitt skutt flere ganger mens hun lå i sengen. minst 3 tror jeg "Inne p� soverommet blir Kristian Orderud skutt og drept med to skudd fra to forskjellige v�pen. Marie Orderud blir skutt en gang med et grovkalibret v�pen, men hun d�r ikke." 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5627 Skrevet 30. november 2018 Jeg tror den halvprofesjonelle i dette kan være Kristin og den mindre profesjonelle, men med våpentrening blir tatt litt på senga når Anne kommer løpende og dermed plaffer løs i alle retninger, Anonymkode: f8e23...c5e
Frida Skrevet 30. november 2018 #5628 Skrevet 30. november 2018 3 minutter siden, megda skrev: er det så stort rekyl på den nevnte 38-modellen da? De som ikke er våpenkyndige ville vel ikke vite at det var kraftig og kunne lett ha vært naiv og faktisk skutt med en hånd da det er mulig, men mulig idiotisk. Du kan jo også holde to våpen i hendene og skyte tre skudd med revolveren. Det burde jo ikke være et problem, men virker mulig litt dumt med en sånn "lucky-luke" innstilling. gå inn der guns blazing. Ble Anne skutt med den 38 revolveren da? Hun ble truffet av seks skudd, ett med 38-kaliberen, og fem med 22-kaliberen. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5629 Skrevet 30. november 2018 Jeg tror begge løper etter Anne. De tror jobben er avsluttet på soverommet. Et skudd i hjerte på Kristian og Marie skadeskutt (men det vet de ikke). Anonymkode: f8e23...c5e 1
nordiskfigur Skrevet 30. november 2018 #5630 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, megda skrev: "Inne p� soverommet blir Kristian Orderud skutt og drept med to skudd fra to forskjellige v�pen. Marie Orderud blir skutt en gang med et grovkalibret v�pen, men hun d�r ikke." Ok, da endrer det ting veldig. Men jeg skal sjekke det opp før jeg uttaler meg, for jeg tror du tar feil 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5631 Skrevet 30. november 2018 5 minutter siden, megda said: Om noe ville hatt en snev av profesjonalitet, så ville de vel alle vært skutt i hodet. å skyte i nakken er sånn du leser om i dårlig hitman-roman og popkultur. Det er ikke riktig. Wikipedia: "Nakkeskudd er en spesiell form for henrettelse ved skyting. Et enkelt skudd avfyres mot nakken, slik at hovednerven kuttes og hjernen ødelegges. Ved bruk av grovkalibret pistol inntreffer døden så godt som alltid umiddelbart." Kan det være noe lignende Per har lest, som var opptatt av grovkaliber? Anonymkode: 9ea74...496 4
RedFox81 Skrevet 30. november 2018 #5632 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, nordiskfigur said: Ja, det er ikke noe realistisk hendelsesforløp der marie har blitt liggende igjen på soverommet med bare ett skudd fra revolveren, mens anne blir drept inne på kjøkkenet. Hun skal ha blitt skutt flere ganger mens hun lå i sengen. minst 3 tror jeg Ikke utenfra jeg leser nå. Hun ble skutt bare en gang i sengen. Men politi mener at Kristian ble skutt en gang med 38 kaliber og en gang med 22 kaliber. Også ble det skutt med 22kaliber mot dør, uten å treffe noen. Også Anne engang med 38 kaliber og alle andre ganger med 22. her - https://www.vg.no/nyheter/innenriks/orderud/aastedet/slikskjedde.html Om det er mulig å lage en teori om forløpsmåte der de tre 38-skuddene kommer på rad, ville det gjort det mer sannsynlig at det var 1 gjerningsmann. Ellers så blir det sånn Tomb Rider stil, skytte med to hender.. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5633 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, RedFox81 skrev: Ikke utenfra jeg leser nå. Hun ble skutt bare en gang i sengen. Men politi mener at Kristian ble skutt en gang med 38 kaliber og en gang med 22 kaliber. Også ble det skutt med 22kaliber mot dør, uten å treffe noen. Også Anne engang med 38 kaliber og alle andre ganger med 22. her - https://www.vg.no/nyheter/innenriks/orderud/aastedet/slikskjedde.html Om det er mulig å lage en teori om forløpsmåte der de tre 38-skuddene kommer på rad, ville det gjort det mer sannsynlig at det var 1 gjerningsmann. Ellers så blir det sånn Tomb Rider stil, skytte med to hender.. I følge vitnet som hørte skuddene, så kom de første to skuddene fra 38-kaliberen raskt etter hverandre, og det tredje skuddet med 38-kaliberen kom noen sekunder senere (15-30 sekunder senere? Jeg husker ikke nøyaktig). Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5634 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, nordiskfigur skrev: Ok, da endrer det ting veldig. Men jeg skal sjekke det opp før jeg uttaler meg, for jeg tror du tar feil Egentlig ikke, om det sist skuddet i nakken ble satt helt til slutt på han. Ingen ting behøver tilsi at begge skuddene ble satt i han samtidig, de mener han er mulig flyttet i ettertid og påført et nakkeskudd med en 22 kaliber. Hva om de bare gikk rundt i ettertid og satte halvprofesjonelle nakkeskudd for å forsikre seg om at ingen var i live når de forlot åstedet. De må ha blitt litt satt ut av at Anne plutselig kom gående halvt i live. Jeg tror de tenker at vi må sette disse nakkeskuddene for å forsikre seg at ingen kan være i live når de forlater boligen. Anonymkode: f8e23...c5e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5635 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I følge vitnet som hørte skuddene, så kom de første to skuddene fra 38-kaliberen raskt etter hverandre, og det tredje skuddet med 38-kaliberen kom noen sekunder senere (15-30 sekunder senere? Jeg husker ikke nøyaktig). Anonymkode: d551b...45b Det er da de løper etter Anne, trolig begge. Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5636 Skrevet 30. november 2018 https://www.rb.no/lokale-nyheter/skjot-i-karboligen-i-natt/s/1-95-4280351 Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5637 Skrevet 30. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke riktig. Wikipedia: "Nakkeskudd er en spesiell form for henrettelse ved skyting. Et enkelt skudd avfyres mot nakken, slik at hovednerven kuttes og hjernen ødelegges. Ved bruk av grovkalibret pistol inntreffer døden så godt som alltid umiddelbart." Kan det være noe lignende Per har lest, som var opptatt av grovkaliber? Anonymkode: 9ea74...496 Tror mer Veronica har lest akkurat det der. Anonymkode: f8e23...c5e 1
megda Skrevet 30. november 2018 #5638 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: I følge vitnet som hørte skuddene, så kom de første to skuddene fra 38-kaliberen raskt etter hverandre, og det tredje skuddet med 38-kaliberen kom noen sekunder senere (15-30 sekunder senere? Jeg husker ikke nøyaktig). Anonymkode: d551b...45b Om det er tilfelle, så tilsier jo det at dette er mer sannynlig at det er 1 person eller? Om det er to personer, så skyter vel de både K&M samtidig mens de ligger i senga? det virker jo naturlig for meg og da skulle Marie vært skutt i senga med flere skudd enn som er det faktiske. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5639 Skrevet 30. november 2018 9 minutter siden, RedFox81 skrev: Ikke utenfra jeg leser nå. Hun ble skutt bare en gang i sengen. Men politi mener at Kristian ble skutt en gang med 38 kaliber og en gang med 22 kaliber. Også ble det skutt med 22kaliber mot dør, uten å treffe noen. Også Anne engang med 38 kaliber og alle andre ganger med 22. her - https://www.vg.no/nyheter/innenriks/orderud/aastedet/slikskjedde.html Om det er mulig å lage en teori om forløpsmåte der de tre 38-skuddene kommer på rad, ville det gjort det mer sannsynlig at det var 1 gjerningsmann. Ellers så blir det sånn Tomb Rider stil, skytte med to hender.. De tre skuddene fra 38-kaliberen: "har hørt to skudd tett etter hverandre, etterfulgt av et noe mer avdempet smell 30-40 sekunder senere."https://www.nrk.no/mr/knytter-molde-til-orderud-drapene-1.6535358 Anonymkode: d551b...45b 1
nordiskfigur Skrevet 30. november 2018 #5640 Skrevet 30. november 2018 7 minutter siden, RedFox81 skrev: Ikke utenfra jeg leser nå. Hun ble skutt bare en gang i sengen. Men politi mener at Kristian ble skutt en gang med 38 kaliber og en gang med 22 kaliber. Også ble det skutt med 22kaliber mot dør, uten å treffe noen. Også Anne engang med 38 kaliber og alle andre ganger med 22. her - https://www.vg.no/nyheter/innenriks/orderud/aastedet/slikskjedde.html Om det er mulig å lage en teori om forløpsmåte der de tre 38-skuddene kommer på rad, ville det gjort det mer sannsynlig at det var 1 gjerningsmann. Ellers så blir det sånn Tomb Rider stil, skytte med to hender.. Det går dog et skudd mot anne som er fra pistolen mens de fortsatt står på soverommet, så det virker fortsatt rart å bytte. Men det er mulig. Da må morderen ha løpt etter henne å truffet henne sånn at hun falt om, for så å bytte våpen igjen. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå