Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skoavtrykket er mest sannsynlig fra en kvinne. Og det finnes ikke så mange kvinnelige leiemordere akkurat.. Så alt tyder på minst en av Kristin og Veronica var der. Hvem av disse to kan finne på å gå i høyhælte sko under aksjonen? Det er bare Kristin.

Anonymkode: 9ea74...496

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Frida said:

38-kaliberen hadde seks patroner, tre ble brukt. Det var vel bl.a. skytemønsteret som indikerte at det var to skyttere, den ene en øvet skytter, den andre mer uerfaren. 

38-kaliberet har plass i magasinet til 6 patroner. Det betyr ikke at det var 6 patroner i.

Ja, og det med skyttemønsteret. Etterforskere antok at han ene sparte på kuler, mens han andre skøyt seg tom. Altså, det kan jo være at 38-kaliberet bare hadde tre patroner i. Jeg tenker også på den saken i VG, der de fant tusenvis av patroner hos Lars, gjemt i veggene. Men alle (?) var av forskjellige merker i kaliber 22. Eller husker jeg feil. 

Denne 38-kaliberet, gammel våpen fra 2. verdens krig? er det vanskeligere å få patroner til den? Nope, fant ut, Lars hadde masse av de også. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dd9JE/tomhylsene-av-samme-merke-som-hos-groenneroed 

Endret av RedFox81
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi starte som omreisende frisører? 😁

Anonymkode: d551b...45b

God tanke, jeg tror jeg vet hvor vi kan lete litt også 😁 Så vi ikke reise land og strand.

Anonymkode: f8e23...c5e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skoavtrykket er mest sannsynlig fra en kvinne. Og det finnes ikke så mange kvinnelige leiemordere akkurat.. Så alt tyder på minst en av Kristin og Veronica var der. Hvem av disse to kan finne på å gå i høyhælte sko under aksjonen? Det er bare Kristin.

de var ikke høyhælte sko disse da. Det var plattformsko. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, RedFox81 said:

de var ikke høyhælte sko disse da. Det var plattformsko. 

Ok, men poenget mitt er det samme. Slike sko gjør deg langt mindre stabil.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, RedFox81 skrev:

38-kaliberet har plass i magasinet til 6 patroner. Det betyr ikke at det var 6 patroner i.

Ja, og det med skyttemønsteret. Etterforskere antok at han ene sparte på kuler, mens han andre skøyt seg tom. Altså, det kan jo være at 38-kaliberet bare hadde tre patroner i. Jeg tenker også på den saken i VG, der de fant tusenvis av patroner hos Lars, gjemt i veggene. Men alle (?) var av forskjellige merker i kaliber 22. Eller husker jeg feil. 

Denne 38-kaliberet, gammel våpen fra 2. verdens krig? er det vanskeligere å få patroner til den?

Nei, vi vet ikke om det var 6 patroner i. Kanskje de brukte 3 da de hadde skytetrening? 

Ellers kan jeg null om våpen, så der må andre svare deg. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har da sett Veronica på tv med sko med hæler. Og disse Bohan-skoene var ikke så ille, så behagelige ut. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de begge var der. Kristin må nesten ha vært der med tanke på alt hun ser ut til å vite om hvordan åstedet ble forlatt, mulig sett av et vitne, eier en parykk som mulig har vært på åstedet, sier jeg er nyhetene til sin søster osvosv. Og det er mulig plantet spor som kan knytte henne til drapene. Hvorfor skulle noen gjøre det om de ikke visste at hun var der og med deres planting kunne bli tatt for drapene.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men poenget mitt er det samme. Slike sko gjør deg langt mindre stabil.

Ikke hvis du er vant til å gå med slike sko. Jeg kjører bil med høye hæler og går stabilt i dem også. Alt kommer an på hva du er vant til å gå i. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Frida said:

Ikke hvis du er vant til å gå med slike sko. Jeg kjører bil med høye hæler og går stabilt i dem også. Alt kommer an på hva du er vant til å gå i. 

Tyngdepunktet blit langt høyere, så det er en unødvendig risiko. Men hvis det er en vanlig tankegang så kan jo Veronica også hatt det.

• Liker 2
Skrevet

En skytter høres idiotisk ut. Du skyter ikke med en revolver med en hånd. Så hvordan bytter du våpen effektivt under veis, når du vet at det er gått minst et skudd med 22 i løpet av den serien det er skutt med 38 kaliberet.

Det blir feil å lete etter en logisk forklaring der ting er gjort på den mest effektive måten. Dette har vært noen halvkløner, som har fucket det til allerede på soverommet uten å få til å drepe begge foreldrene momentant. Så har Anne kommet løpende opp, også har de måttet forfølge henne. Anne kan ha vært på vei opp før de første skuddene gikk. Hun kan ha hørt glass som knuste, begynt å kle på seg, mens morderne gikk mot soverommet, og allerede begynt å gå opp trappen i det skuddene går. Kanskje var hun redd og listet seg opp også så ingen hørte noe, men antageligvis går hun opp mens de første skuddene går.

• Liker 9
Skrevet

Tyngdepunktet blit langt høyere, så det er en unødvendig risiko. Men hvis det er en vanlig tankegang så kan jo Veronica også hatt det.

Kan de begge rett og slett ha hatt M Bohan sko i str 40 på seg? En klarte beholde raggsokkkene på og den andre hadde litt for små sokker?

• Liker 2
Skrevet

Vi vet jo ikke, men det er vel slått tilstrekkelig fast at nettopp disse skoene var brukt. Og poenget var nok å bruke sko som de ikke hadde brukt før (nye) og som de kvittet seg med etterpå. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, nordiskfigur skrev:

En skytter høres idiotisk ut. Du skyter ikke med en revolver med en hånd. Så hvordan bytter du våpen effektivt under veis, når du vet at det er gått minst et skudd med 22 i løpet av den serien det er skutt med 38 kaliberet.

Det blir feil å lete etter en logisk forklaring der ting er gjort på den mest effektive måten. Dette har vært noen halvkløner, som har fucket det til allerede på soverommet uten å få til å drepe begge foreldrene momentant. Så har Anne kommet løpende opp, også har de måttet forfølge henne. Anne kan ha vært på vei opp før de første skuddene gikk. Hun kan ha hørt glass som knuste, begynt å kle på seg, mens morderne gikk mot soverommet, og allerede begynt å gå opp trappen i det skuddene går. Kanskje var hun redd og listet seg opp også så ingen hørte noe, men antageligvis går hun opp mens de første skuddene går.

God teori.

• Liker 2
Skrevet

Det kan også være tilfeldig at det var vage fotspor noen steder inne på åstedet, samtidig som det eventuelt var kun 1 gjerningsperson inne på åstedet, fordi (Dette leste jeg i en av de gamle artiklene jeg linket til i dag) :

1 sted inne i kårboligen ble det funnet ett skoavtrykk av hele skosålen.
Det var mistenkelig få spor etter skohelen, noe som kunne bety at den andre skoen var helt tildekket under av raggsokk.

Og jeg tenker da at den som hadde disse dameskoene på, må ha tråkket av seg raggsokken helt på den ene skoen på et tidspunkt (1 helt skoavtrykk). Og deretter trukket raggsokken på igjen. Og eventuelt kan hele undersiden av begge sko vært dekket av raggsokker periodevis.

MEN det var skohel-avtrykk på det glasset som lå utenfor verandadøren på baksiden, og da må vedkommende ha hatt  utildekket skohel på det tidspunktet h*n tråkket på dette glasset. Skohel-sporet pekte inn til kårstua, så trolig var vedkommende på vei inn da h*n avsatte det avtrykket. Hvis det var kun 1 gjerningsperson, hvorfor hadde h*n ikke helt tildekkede skosåler helt fra starten av? Må dette bety at de var to og at den andre hadde dekket sine sko mer nøyaktig (og dermed vage footspor uten såleavtrykk)?

Raggsokk som trakk seg helt av skoen: Kan vedkommende ha sklidd og falt da det skjedde? Sammenfaller dette hele skosåleavtrykket med det stedet der Sandberg snakket om at en gjerningsperson kan ha sklidd før det skuddet traff skyvedøren?
Hvor i kårboligen var dette eneste hele skoavtrykket?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Bra vi har noen med våpenkunnskap her! Dette er nok noe politiet også har vurdert og kommet til noenlunde samme resultat som du, tror jeg. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, nordiskfigur said:

Vet vi det? Kan du linke? For da er jeg enig, ja, gjør det igjen ikke mening å bytte våpen underveis.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, RedFox81 skrev:

Denne 38-kaliberet, gammel våpen fra 2. verdens krig? er det vanskeligere å få patroner til den? Nope, fant ut, Lars hadde masse av de også. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dd9JE/tomhylsene-av-samme-merke-som-hos-groenneroed 

Kristin fikk med seg ganske mange patroner fra Molde (på samme tur som våpenhandelen), leste jeg i en artikkel i dag.

• Liker 1
Skrevet

Enig med nordiskfigur. At det ble sagt at det var "halvprofesjonelt" er blitt lagt for stor vekt på, i alle fall i media. Det eneste han mente med halvprofesjonelt var at det ble utført nakkeskudd, men til og med her ble det bommet på moren slik at hun blødde ihjel.

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, nordiskfigur said:

er det så stort rekyl på den nevnte 38-modellen da? De som ikke er våpenkyndige ville vel ikke vite at det var kraftig og kunne lett ha vært naiv og faktisk skutt med en hånd da det er mulig, men mulig idiotisk. 

Du kan jo også holde to våpen i hendene og skyte tre skudd med revolveren. Det burde jo ikke være et problem, men virker mulig litt dumt med en sånn "lucky-luke" innstilling. gå inn der guns blazing.

Ble Anne skutt med den 38 revolveren da?  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...