AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5541 Skrevet 30. november 2018 39 minutter siden, megda skrev: Noe jeg reagerte på når jeg så serien på nrk for andre gang. Når Veronica skal forklare seg om det skuddet på lille julaften, så begynner hun å gråte under forklaringen sin der hun sier at Kristin pekte på henne med pistolen og et skudd gikk av. Er dette noe å gråte for da så lang tid etterpå? du gråter av en krangel mellom deg og din søster fordi hun pekte et våpen mot deg? Virker så uekte for min del. Videre så spør aktor "hvor traff kula?" hun bruker meget lang betenkningstid og tørker mye tårer og unnlater å svare på spørsmålet. Kristin i sin samme forklaring leverer ut sin versjon sporenstreks uten avbrudd. Veronica ga også en annen forklaring av det skuddet til slik Lars forklarte seg. Han sa at Veronica fortalte han at skuddet gikk av da Kristin satt og fiklet med pistolen i sofaen. Du kan forsåvidt se hendelsen i episode 3: rundt minutt 18.00 Videre så tørket hun av de samme "falske" tårene rett etter at de kommer ut av kirka begravelsesdagen. Jeg vet ikke hvorfor hun gråter, men det er påfallende at hun unnlater å svare på spørsmålet ja. Er dette den første gangen Veronica har innrømt i avhør at det ble skutt på Orderud gård? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5542 Skrevet 30. november 2018 55 minutter siden, megda skrev: Et hårstrå ville vært innlysende og fellende i de fleste tilfeller. Å tenke at et hårstå er plantet som en hovedteori ville ikke vært utgangspunktet. Du jobber deg jo fra bevisene og utover etter hvor de leder. Det motsatte blir jo å anta noe annet og prøve å finne bevis som underbygger hypotesen. Om eier av et fellende DNA-bevis hadde et vanntett alibi, så kunne man jo begynt å tenke på at det kan være plantet Du er inne på noe. Sokken kan være viktig fordi den har hundeår og menneskehår på seg, men jeg tro ikke de er plantet der. Sokken tror jeg kan være plantet for å lede mot Kristin. Jeg tror ikke den evnt 4 er DNA- testet for de vet ikke hvem han er. Han som ringte 180 evnt. Anonymkode: f8e23...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5543 Skrevet 30. november 2018 På det ene funnet av skoavtrykk vi har gjort inne i boligen, har vi sikret et fiber tilsvarende en sokk som den som ble funnet utenfor kårboligen.https://www.nrk.no/norge/skoavtrykk-fra-gjerningspersonen-1.522397 Dette fiberet fra den oransje sokken, ble funnet i nærheten av Marie. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5544 Skrevet 30. november 2018 Jeg tror det sitter en mann der ute som har taket på Per og Veronica fordi han potensielt sett ved å tyste på dem kan ta fra dem alt. Om han kan bevise at de var på åstedet, kan han bare ta en telefon til politiet anonymt og vips alt de lever og ånder for, alle fremtidsplaner, absolutt alt blir tatt fra dem. De kan ikke fortelle hvem han er. Jeg tror Per og Veronica fikk med seg en de aldri skulle trukket inn i dette. Anonymkode: f8e23...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5545 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På det ene funnet av skoavtrykk vi har gjort inne i boligen, har vi sikret et fiber tilsvarende en sokk som den som ble funnet utenfor kårboligen.https://www.nrk.no/norge/skoavtrykk-fra-gjerningspersonen-1.522397 Dette fiberet fra den oransje sokken, ble funnet i nærheten av Marie. Anonymkode: d551b...45b Kanskje sokken var inne på stedet? Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5546 Skrevet 30. november 2018 Postmannen Henrik Bjarne Bruun kunne fra sitt soveromsvindu se rett opp på kårboligen til ekteparet! Ble han spurt om han hadde sett lys i kårboligen den natten? (Ikke sitat, Fritt gjenfortalt https://www.dagbladet.no/nyheter/fotspor-kan-avslore-morderen/65523446 ) Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5547 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje sokken var inne på stedet? Anonymkode: f8e23...c5e Ja, jeg begynner å tro at den sokken kan ha vært på åstedet under drapene, ettersom fiberet ble funnet sammen med et skoavtrykk. Anonymkode: d551b...45b 2
megda Skrevet 30. november 2018 #5548 Skrevet 30. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Postmannen Henrik Bjarne Bruun kunne fra sitt soveromsvindu se rett opp på kårboligen til ekteparet! Ble han spurt om han hadde sett lys i kårboligen den natten? (Ikke sitat, Fritt gjenfortalt https://www.dagbladet.no/nyheter/fotspor-kan-avslore-morderen/65523446 ) Anonymkode: d551b...45b Han sier at han ikke har sett noen komme fra eller til boligen og han mente også at hundene var borte. Det virket for han åpenbart som paret var bortreist 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5549 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, megda skrev: Han sier at han ikke har sett noen komme fra eller til boligen og han mente også at hundene var borte. Det virket for han åpenbart som paret var bortreist Takk for svar! Postmannen kunne se rett opp på foreldrene til Per sitt hus. Jeg ble overrasket av dette, da jeg trodde at trærne hindret sikten dit. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5550 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, megda skrev: Han sier at han ikke har sett noen komme fra eller til boligen og han mente også at hundene var borte. Det virket for han åpenbart som paret var bortreist Takk for svar! Postmannen kunne se rett opp på foreldrene til Per sitt hus. Jeg ble overrasket av dette, da jeg trodde at trærne hindret sikten dit. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5551 Skrevet 30. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er Familen til Marie sjekka ut som mistenkt? Anonymkode: e6716...4c8 Det tror jeg ikke, og der kan det sitte en forsmådd person for å si det sånn. En som ikke kan bli odelsgutt feks? Om han ikke sørger for at Per blir tatt fra den da? Han sier i telefonsamtalen til 180 denne mannen, at om jeg fikk bestemme hadde alt sett annerledes ut. Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5552 Skrevet 30. november 2018 Hvem arver odelen etter Per hvis Per ikke får barn? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5553 Skrevet 30. november 2018 6 timer siden, Frida skrev: Angående det vitnet, han må ha meldt seg noen år etter drapene siden Sandberg ikke kom inn i bildet umiddelbart etter at de ble dømt? Og vi vet at vitner lett kan blande sammen det de har sett selv med opplysninger i media. Hun som tok imot 180-samtalen var ærlig nok til å si at hun hadde problem med å skille hva hun hadde hørt i samtalen og hva hun hadde fått med seg i media. Er dette vitnet så enestående at dette ikke er tilfelle hos ham? Noen år etter drapene var vel veldig mange detaljer tilgjengelige for folk flest, og i nærmiljøet kan folk ha visst mer enn vi andre og snakket seg imellom. Kan dette vitnet være en, som av en eller annen grunn, i ettertid ønsker å fortelle det han vet, for å få satt noen fast? Som ikke ønsker at P og V skal få drive gården? Det finnes et par av dem.....I Maries slekt. Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5554 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvem arver odelen etter Per hvis Per ikke får barn? Anonymkode: d551b...45b De samme som arvet en del i denne saken. Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5555 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De samme som arvet en del i denne saken. Anonymkode: f8e23...c5e Takk for svar! 😊 Jeg har ikke satt meg inn i dette. Er dette søskenbarn av Per? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5556 Skrevet 30. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg begynner å tro at den sokken kan ha vært på åstedet under drapene, ettersom fiberet ble funnet sammen med et skoavtrykk. Anonymkode: d551b...45b Jeg også, men mulig den var hjemme hos noen, som har avsatt menneskehår og hundeår på den? Og det er ikke Per og Veronica. Men igjen, vi har en ikke funnet 180-mann her også. Mener de stusset over at sokken var påfallende ren og tørr. Det hadde regnet den natten. Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5557 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 😊 Jeg har ikke satt meg inn i dette. Er dette søskenbarn av Per? Anonymkode: d551b...45b Ja, og om en av de vet at Per har forfalsket underskriften til sin far og han blir tatt for det, da ryker nok odelsretten vil jeg tro. Nok et pressmiddel der altså. Anonymkode: f8e23...c5e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5558 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg også, men mulig den var hjemme hos noen, som har avsatt menneskehår og hundeår på den? Og det er ikke Per og Veronica. Men igjen, vi har en ikke funnet 180-mann her også. Mener de stusset over at sokken var påfallende ren og tørr. Det hadde regnet den natten. Anonymkode: f8e23...c5e Ja,sokken var påfallende tørr og ren. Og ja, enten har sokken vært hjemme hos noen og fått hårene på seg der, eller den som skulle ta seg av sokker og dresser etter de forlot åstedet kan ha plantet hundehår og menneskehår på sokken, for deretter å plante sokken i gresset bak kårboligen. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5559 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og om en av de vet at Per har forfalsket underskriften til sin far og han blir tatt for det, da ryker nok odelsretten vil jeg tro. Nok et pressmiddel der altså. Anonymkode: f8e23...c5e Er du sikker på det? Har ikke den forfalskningen som ble utført, kommet frem da? Eller tenker du på en annen eventuell forfalskning? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5560 Skrevet 30. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? Har ikke den forfalskningen som ble utført, kommet frem da? Eller tenker du på en annen eventuell forfalskning? Anonymkode: d551b...45b Jeg er ikke sikker på noe som helst jeg. Men det er vel mulig å sjekke ut om odelsrett ryker om du har forfalsket underskriften til din far? Anonymkode: f8e23...c5e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå