AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5461 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, Frida skrev: Det synes iallfall jeg du har, og fantasi er en verdifull egenskap. Takk! Anonymkode: d551b...45b
megda Skrevet 30. november 2018 #5462 Skrevet 30. november 2018 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mente du med det? Anonymkode: d551b...45b nei, nå kan du la fantasien ta deg til uante plasser. la oss holde oss til saken. jeg ble litt tatt av vinden der i noen sekunder. jeg var innom noen lugubre bilder på instagram som påvirket meg. Endret 30. november 2018 av megda 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5463 Skrevet 30. november 2018 Denne artikkelen (med video) ble publisert torsdag kveld: "Livet etter Orderud-dommen: Dette gjør de i dag" https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vm2xy5/livet-etter-orderud-dommen-dette-gjoer-de-i-dag Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5464 Skrevet 30. november 2018 10 minutter siden, megda skrev: nei, nå kan du la fantasien ta deg til uante plasser. la oss holde oss til saken. Ok 😊 Beklager at jeg spurte. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5465 Skrevet 30. november 2018 Hva vet vi egentlig om dette "vitnet" som angivelig hørte skuddene, og så de to på vakt utenfor kårboligen? Når ble skuddene hørt? Dødstidspunktet er satt til ca. 0500 +/-, hvor sannsynlig er det å gå tur på det tidspunktet? Og hvor nøyaktig er disse avstandene? Jeg prøvde her hemme, det er 380 meter fra meg til ett av nabohusa her, og jeg ser nesten ikke om det står en bil på gården eller ei, langt mindre evt. personer.... Og jeg har godt syn altså! Jeg har ingen tillit til dette vitnet. Anonymkode: 8340f...62c 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5466 Skrevet 30. november 2018 @Frida Nå fant jeg noe jeg ikke har lest før: "vitnet fra 300-500 meter unna så to personer utenfor kårboligen. Da han tente seg en røyk, forsvant personene inn i huset. - De kan fint ha sett flammen fra fyrstikken."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/49Ky9/mener-sandberg-er-paa-villspor Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5467 Skrevet 30. november 2018 Vitnet så to menn utenfor kårboligen!https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/49Ky9/mener-sandberg-er-paa-villspor Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5468 Skrevet 30. november 2018 Sandberg fortalte også at han kan knytte to navngitte personer til drapene. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5469 Skrevet 30. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: @Frida Nå fant jeg noe jeg ikke har lest før: "vitnet fra 300-500 meter unna så to personer utenfor kårboligen. Da han tente seg en røyk, forsvant personene inn i huset. - De kan fint ha sett flammen fra fyrstikken."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/49Ky9/mener-sandberg-er-paa-villspor Anonymkode: d551b...45b Gikk de da inn gjennom hoveddøren, tro? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5470 Skrevet 30. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vet vi egentlig om dette "vitnet" som angivelig hørte skuddene, og så de to på vakt utenfor kårboligen? Når ble skuddene hørt? Dødstidspunktet er satt til ca. 0500 +/-, hvor sannsynlig er det å gå tur på det tidspunktet? Og hvor nøyaktig er disse avstandene? Jeg prøvde her hemme, det er 380 meter fra meg til ett av nabohusa her, og jeg ser nesten ikke om det står en bil på gården eller ei, langt mindre evt. personer.... Og jeg har godt syn altså! Jeg har ingen tillit til dette vitnet. Anonymkode: 8340f...62c Takk for at du deler! 😊 Ditt innlegg fikk meg til å lete frem mer informasjon. Det er ikke fortalt hvilket klokkeslett dette vitnet så to personer utenfor kårboligen på mellom 300 og 500 meters avstand (tidligere har jeg lest at det var ca 400 meter), men Sandberg har uttalt at vitnet hørte skuddene ca 2-3 minutter før han så de to personene, og at tidspunktet for vitneobservasjonen er nært inntil dødstidspunktet. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5471 Skrevet 30. november 2018 Sandberg fortalte at rekonstruksjonen viste at dette vitnets opplysninger stemmer godt overens med de funnene som ble gjort på åstedet og i obduksjonen av drapsofrene. Sandberg sa også at det er informasjon vitnet ikke besitter. Hovedpoenget med skuddtestene var å kvalitetssikre vitnet. Fritt gjenfortalt (ikke sitert) fra denne artikkelen https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/49Ky9/mener-sandberg-er-paa-villspor Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5472 Skrevet 30. november 2018 2 timer siden, SoWhat? skrev: Nei. En ting er å planlegge. Noe helt annet er å stå der i situasjonen. Kalde og rolige var nok det siste de var. De avfyrte mange skudd. Det tyder på alt annet enn at de var kalde og rolige altså. 2 timer siden, megda skrev: det er jo de som mener at et vitne har sett 2 personer utenfor kårboligen, men at det vitnet nok ble så skremt over å mulig kunne bli gjenkjent at han ikke turte å ringe til politiet i frykt for eget liv! Bortsett fra det er jeg jo helt enig med deg. raskt inn og raskt ut. som jeg har god generell kjennskap til forøvrig 2 timer siden, NordicViking skrev: Nei, ei skutt dame på 80+ beveger seg ikke raskt. Jeg klarer ikke engang å fatte hva hun må ha gått igjennom når hun beveger seg inn i TV-stua. Vi vet ikke nøyaktig hva som skjedde, men det er ikke utenkelig at gjerningspersonen(e) ble stående på kjøkkenet noen minutter etter at Anne var drept. Her kan de kanskje ha hørt lyder fra Marie i TV-stuen, og deretter beveget seg mot henne. Kjente Marie dem igjen? Spurte hun om hjelp? Var den noen form for kommunikasjon mellom partene? Vi vet ikke. De vi vet er at Marie ble skutt minst to ganger, og at hun faller bakover. Deretter forsøker man å skyte henne i nakken, men treffer halsen istedenfor. 3 timer siden, nordiskfigur skrev: Bruk hva du vil, alt det som legges ut her er vil fritt vilt. Hei 😊 Ny informasjon som jeg fant i natt: De to som sto utenfor kårboligen forsvant inn i huset da vitnet tente seg en røyk 300-500 meter unna kårboligen. Vitnet så to menn utenfor kårboligen.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/49Ky9/mener-sandberg-er-paa-villspor Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5473 Skrevet 30. november 2018 Jeg er spent på å få vite om vitnet så personene forsvinne inn i huset gjennom hoveddøren nede eller ikke. For det vil jo ha betydning i saken. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5474 Skrevet 30. november 2018 Hvilken annen inngang enn hoveddøren nede kan de to mennene ha benyttet, da vitnet så (fra det stedet der han sto) at de forsvant inn i huset? Må det ikke ha vært hoveddøren? I så fall var det noen som hadde trappevask den natten, hvis de da ikke hadde helt rene skotrekk på seg. Anonymkode: d551b...45b 4
Tjorva Skrevet 30. november 2018 #5475 Skrevet 30. november 2018 Til sammenligning. En person som mener å ha sett V og L + en tredje person stå og prøveskyte ved Gjersjøen . Selv om personen sto og så på dette i over 5 min , ble ikke tillagt vekt i retten,da det ikke kunne føres bevis for det. Dette til tross for at det ble funnet tomhylser på plassen. Jeg tenker at observasjonen Sandberg sikter til er uinteressant, ihvertfall for evt påtalemyndighet. 5
Chiubi Skrevet 30. november 2018 #5476 Skrevet 30. november 2018 18 timer siden, megda skrev: Nei, fordi søsteren hadde skrevet et utdrag til testamentet sitt der Per eller noe av hans familie ikke skulle arve noe fra henne. Det var ikke varme følelser der overhodet. Hun og Kristian diskuterte jo om P&V kunne være de som var bak attentatet. Med Anne i livet ville også Kristian gitt Anne mye av arven og det koster Per flere millioner. Det er mye motiv her Hvis arv skulle vært motivet, hadde det holdt å eliminere Anne. Da hadde Per vært enearving. 3
Kristanna Skrevet 30. november 2018 #5477 Skrevet 30. november 2018 7 timer siden, Frida skrev: Jeg tror nok at det er knyttet mange og sterke følelser til en slektsgård. Nå hadde Per arbeidet i en årerekke på gården uten å få den overskrevet på seg, noe som stadig ble utsatt. Prisen han skal betale blir også stadig høyere, gjelden hans også. Er det så utrolig at raseri og bitterhet bygget seg opp i løpet av de over 20 årene hos Per? Da Veronica kom inn i bildet ble det nok enda verre, tror jeg. Per valgte å flytte tilbake til gården etter endt soning, det viser for meg at han har veldig sterke følelser for gården, han vil bo der selv om foreldrene og søsteren ble brutalt drept der. Dette tror jeg også. Han har opplevd å føle seg lite verdsatt over lang tid, og sikkert følt seg ydmyket siden innsatsen hans ikke ble satt godt nok pris på. Å føle seg oversett eller bli tatt som en selvfølge er ingen god følelse og det kan bygge opp et stort raseri over lang tid. Det har jo også stått i artikler at Kristian var så stolt av Anne og det hun fikk til i forhold til karriere og jobb. Det kan heller ikke være noen god følelse for Per. Også møter han Veronica. En person som gir han støtte i forhold til urettferdigheten. Da kan raseriet/hatet bli større fordi han får bekreftet at han blir dårlig behandlet. 2
nordiskfigur Skrevet 30. november 2018 #5478 Skrevet 30. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken annen inngang enn hoveddøren nede kan de to mennene ha benyttet, da vitnet så (fra det stedet der han sto) at de forsvant inn i huset? Må det ikke ha vært hoveddøren? I så fall var det noen som hadde trappevask den natten, hvis de da ikke hadde helt rene skotrekk på seg. Anonymkode: d551b...45b Det at de har gått inn boligen betyr ikke at de kom lenger enn til inngangspartiet. Døren ned var låst som sagt. De kan ha holdt seg skjult der inne, men naturligvis kan de ha gått gjennom boligen og ut på baksiden og. Det gir oss uansett veldig lite å vite dette. Men at de har stått utenfor forsterker bare teorien om at de som har utført dette har hatt veldig god kjennskap til kårboligen og hvor isolert den er. For det er ikke mulig å se boligen fra veien, og de eneste som har sikt mot inngangspartiet fra gården, er veronika og per, så vidt jeg vet. Leieboer huset mener jeg har sikten blokkert av busker/trær. 1
Tjorva Skrevet 30. november 2018 #5479 Skrevet 30. november 2018 Når alt kommer til alt. Selv ikke Sandberg vil uttale han han tror V og P er uskyldige. Det handler om hvorvidt de er dømt på riktig grunnlag, og det er en helt annen ting. Jeg kan være enig i at bevisene ikke er gode nok. De er ikke gode nok til å være overbevist om hvem som er skyldige. At det er sannsynlighetsovervekt er en ting, men det holder ikke til å dømme for medvirkning til drap Lurer på om juryen misforsto akkurat det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5480 Skrevet 30. november 2018 På 28.11.2018 den 12.05, RedFox81 skrev: Angående arv, ble ikke dette med dødstidspunkt avgjørende. Retten kom frem at det mest riktige at det blir regnet at de tre døde samtidig. https://www.nrk.no/norge/orderud-arven-deles-likt-1.510594 bakgrunn: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6nn7x0/maries-slekt-maa-arve-alt https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bKKGlq/striden-om-orderud-arven-vil-fryse-million-arv-til-per-orderud Synes det er ufin oppførsel, fra slekten til Marie Orderud. Som gikk i sak for å få mer arv, og begrunnet det med at Marie var sist som døde. Og arv, det var for det meste arv etter Per Paust (og Anne..) Ja, så mente de at det var for at Per skulle få arve gård allikevel, men altså, jeg klarer ikke å forstå dette. Er Familen til Marie sjekka ut som mistenkt? Anonymkode: e6716...4c8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå