Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis morderne var i slekt med ofrene: Disse drapene skjedde jo ikke i affekt. De var nøye planlagt, så da er det trolig at gjerningspersonene forholdt seg helt kalde og rolige.

Anonymkode: d551b...45b

Hva utelukker affekt?

Anonymkode: 4a7b0...1b2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva utelukker affekt?

Det kan jo være en del av grunnen til at dette ble planlagt også?

Skrevet
3 minutter siden, megda skrev:

En ting jeg lurer litt på? 

hvorfor ikke skyte de som sover i hodet først? du sparer kuler og du er sikker på at du dreper de med 1 skudd. er ikke noen proffjobb akkurat for min del

Jeg har lurt på det samme selv mange ganger. Når det gjelder Kristian og Marie, så hadde det enkleste vært å skyte dem kjapt i hodet med Rugeren. Men av en eller annen grunn, så skal man bruke "kanon" mot dem istedenfor. Hvorfor? Det gir jo ingen mening! 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis morderne var i slekt med ofrene: Disse drapene skjedde jo ikke i affekt. De var nøye planlagt, så da er det trolig at gjerningspersonene forholdt seg helt kalde og rolige.

Om det var kaldt å rolig bruker du vel ikke 13 skudd? du skyter vel også personene i hodet. At de ikke ble skutt i hodet tenker jeg kan tilsi at det var kvinner som utførte drapene. litt mindre groteskt

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. En ting er å planlegge. Noe helt annet er å stå der i situasjonen. Kalde og rolige var nok det siste de var. De avfyrte mange skudd. Det tyder på alt annet enn at de var kalde og rolige altså. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva utelukker affekt?

Mulig jeg brukte feil ord. Jeg mente at det ikke virker som om disse drapene ble bestemt svært kort tid før drapene skjedde. Alltså det var ikke feks en krangel der og da som utløste ønsket om å drepe.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, NordicViking skrev:

Jeg har lurt på det samme selv mange ganger. Når det gjelder Kristian og Marie, så hadde det enkleste vært å skyte dem kjapt i hodet med Rugeren. Men av en eller annen grunn, så skal man bruke "kanon" mot dem istedenfor. Hvorfor? Det gir jo ingen mening! 

Hva om det var et enormt hat inne i bildet her i tillegg?

Skrevet (endret)
3 minutter siden, NordicViking said:

Han Per fikk jo "kanonen" av Lars, og de løse ryktene sier at Veronica fikk trening med rugeren. Kanskje Lars hadde litt sympati likevel? skyter fattern og muttern i kroppen. nå spekulerer jeg vilt. du får unnskylde. det er sent på kvelden

Endret av megda
  • Liker 1
Skrevet

Mulig jeg brukte feil ord. Jeg mente at det ikke virker som om disse drapene ble bestemt svært kort tid før drapene skjedde. Alltså det var ikke feks en krangel der og da som utløste ønsket om å drepe.

Enig i det, nøye planlagt. Men kan det være planlagt av tilleggsgrunner til gårdstvist o.l ?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei. En ting er å planlegge. Noe helt annet er å stå der i situasjonen. Kalde og rolige var nok det siste de var. De avfyrte mange skudd. Det tyder på alt annet enn at de var kalde og rolige altså. 

Helt enig! 

• Liker 2
Skrevet

Enig i det, nøye planlagt. Men kan det være planlagt av tilleggsgrunner til gårdstvist o.l ?

Hver av morderne kan ha hatt hver sin(e) grunn(er). Det holder ofte å ha en grunn til ting. Men jeg vet ikke hva som var mordernes grunner.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver av morderne kan ha hatt hver sin(e) grunn(er). Det holder ofte å ha en grunn til ting. Men jeg vet ikke hva som var mordernes grunner.

Nei ikke jeg heller, men jeg tenker i retning av at drap på nære trolig har sterke følelsesmessige motiv knyttet til seg. Og at gårdstvisten ikke er nok. Men, men,

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, megda skrev:

@NordicViking Beviset og blodspor sier jo at Marie har kravlet ut av senga og bort til Kristian sin side av sengen etter hun er skutt. Hun har også hatt tid til å gå ut av soverommet for og bli skutt nærme døra der innbruddet fant sted. Med det beviset i bakhånd, så er det jo tid for å uveksle noen ord. Ei skutt dame på 80+ beveger seg ikke raskt

Nei, ei skutt dame på 80+ beveger seg ikke raskt. Jeg klarer ikke engang å fatte hva hun må ha gått igjennom når hun beveger seg inn i TV-stua.

Vi vet ikke nøyaktig hva som skjedde, men det er ikke utenkelig at gjerningspersonen(e) ble stående på kjøkkenet noen minutter etter at Anne var drept. Her kan de kanskje ha hørt lyder fra Marie i TV-stuen, og deretter beveget seg mot henne. Kjente Marie dem igjen? Spurte hun om hjelp? Var den noen form for kommunikasjon mellom partene? Vi vet ikke. De vi vet er at Marie ble skutt minst to ganger, og at hun faller bakover. Deretter forsøker man å skyte henne i nakken, men treffer halsen istedenfor. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, NordicViking skrev:

Nei, ei skutt dame på 80+ beveger seg ikke raskt. Jeg klarer ikke engang å fatte hva hun må ha gått igjennom når hun beveger seg inn i TV-stua.

Vi vet ikke nøyaktig hva som skjedde, men det er ikke utenkelig at gjerningspersonen(e) ble stående på kjøkkenet noen minutter etter at Anne var drept. Her kan de kanskje ha hørt lyder fra Marie i TV-stuen, og deretter beveget seg mot henne. Kjente Marie dem igjen? Spurte hun om hjelp? Var den noen form for kommunikasjon mellom partene? Vi vet ikke. De vi vet er at Marie ble skutt minst to ganger, og at hun faller bakover. Deretter forsøker man å skyte henne i nakken, men treffer halsen istedenfor. 

At de ikke treffer rett i nakken om hun ligger på ryggen er jo ikke så merkelig, stakkars dame.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, NordicViking said:

ja, nei jeg prøver bare å tenke meg til en måte at de kan ha oppholdt seg lenger i boligen så vinduet på 2 timer gir mer mening. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke jeg heller, men jeg tenker i retning av at drap på nære trolig har sterke følelsesmessige motiv knyttet til seg. Og at gårdstvisten ikke er nok. Men, men,

Jeg tror nok at det er knyttet mange og sterke følelser til en slektsgård. Nå hadde Per arbeidet i en årerekke på gården uten å få den overskrevet på seg, noe som stadig ble utsatt. Prisen han skal betale blir også stadig høyere, gjelden hans også. 

Er det så utrolig at raseri og bitterhet bygget seg opp i løpet av de over 20 årene hos Per? Da Veronica kom inn i bildet ble det nok enda verre, tror jeg. 

Per valgte å flytte tilbake til gården etter endt soning, det viser for meg at han har veldig sterke følelser for gården, han vil bo der selv om foreldrene og søsteren ble brutalt drept der. 

Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

ja, nei jeg prøver bare å tenke meg til en måte at de kan ha oppholdt seg lenger i boligen så vinduet på 2 timer gir mer mening. 

Noen har jo hatt en teori om at de har brukt eiendommen Fjellet bak kårboligen til å kle seg om på. Det tar jo tid å gå til og fra  Fjelllet også.

Skrevet

Hvis de kom inn hovedinngangen nede, og det ikke ble funnet spor der, kan de jo ha vasket trappa m.m. før de dro fra åstedet? Og knust litt glass før de dro?

Huset Fjellet som andre var inne på, fremsto også veldig ren...

• Liker 2
Skrevet

Jeg nekter å tro at de som var i kårboligen brukte unødig tid der, de brøt seg inn, drepte og dro. Hvorfor ta sjansen på å bli tatt på åstedet? De kunne jo ikke vite om noen hadde hørt skudd og alarmert politiet? 

• Liker 6
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Frida said:

Jeg nekter å tro at de som var i kårboligen brukte unødig tid der, de brøt seg inn, drepte og dro. Hvorfor ta sjansen på å bli tatt på åstedet? De kunne jo ikke vite om noen hadde hørt skudd og alarmert politiet? 

det er jo de som mener at et vitne har sett 2 personer utenfor kårboligen, men at det vitnet nok ble så skremt over å mulig kunne bli gjenkjent at han ikke turte å ringe til politiet i frykt for eget liv!

Bortsett fra det er jeg jo helt enig med deg. raskt inn og raskt ut. som jeg har god generell kjennskap til forøvrig

Endret av megda
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...