Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

han og marie ble jo skutt mens de lå i senga. han ble skutt i hjertet og det er vel sagt av etterforskningen at han døde ganske raskt etter det. Det er sagt at ble skutt i halsen og ikke nakken og lå i livet lenge og blødde ut. 

Men om dødstidspunktet hans var 5, drept momentant med et skudd i hjertet. Så sier vel ikke det at han nødvendigvis ble skutt samtidig med Marie? Eller er jeg helt på bærtur? Noe tyder jo til og med på at han har flyttet på seg eller blitt flyttet på etter at han mottok et dødelig skudd i hjertet? Hva om han ble holdt i live for den totale ydmykelsen i dette? Er det derfor Marie går mot ham blødende? Han sitter på sengekanten i live? Med feks en pistol rettet mot seg? 

Anonymkode: 4a7b0...1b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trærne var nok ikke like høye (hvis bildet er av nyere dato)  på den tiden, og med mindre mengde løv (grunnet årstiden), men allikevel  er det kanskje tvilsomt at de hadde utsikt dit?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor antar vi at drapene har gått fort. Denne kvinnen vitnet har sett var jo borte fra bilen i flere timer?

Men vi vet ikke med sikkerhet om denne kvinnen og bilen i Ekornstien har noen som helst forbindelse med Orderudsaken. Det var tross alt snakk om tidlig lørdag morgen, og vi kan ikke utelukke at hun hadde vært på fest i nabolaget. Vet man om politiet gikk rundt i området og spurte om noen hadde hatt besøk kvelden/natta før?

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av bildet her ser det ut til at leieboerne på Orderud gård ikke hadde utsikt fra der de bodde og til forsiden av kårboligen. Trær står i veien for utsikten dit.

Perfekt, med andre ord.....

• Liker 2
Skrevet

Bare for å lufte en tilfeldig tanke: Når Kristin først blir avhørt av politiet, så kjenner hun ikke til våpnet som ble funnet hos Lars, men hun sier uoppfordret at han eier 38.revolveren. Hun vet på det tidspunktet at dette allerede er i hendene på Per Orderud da Lars har solgt det til han. 

Hun sier videre at Lars omtalte denne 38.revolveren som "lillegutt" og "kosebamsen". 

Spørsmålet mitt er - hvorfor i all verden nevner du det som potensielt kan være et drapsvåpen i saken? hvorfor nevner du dette overhodet? hvorfor smører du ekstra på med å nevne at Lars hadde kallenavn på denne?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, NordicViking skrev:

Men vi vet ikke med sikkerhet om denne kvinnen og bilen i Ekornstien har noen som helst forbindelse med Orderudsaken. Det var tross alt snakk om tidlig lørdag morgen, og vi kan ikke utelukke at hun hadde vært på fest i nabolaget. Vet man om politiet gikk rundt i området og spurte om noen hadde hatt besøk kvelden/natta før?

Aner ikke. Men finner det merkelig at vitnet kontakter politiet når han ser bilde av Kristin i avisen i tilfelle. Om det var noen helt andre mener jeg.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Perfekt, med andre ord.....

Ja. Noen plantet de trærne en gang. Beleilig kan man si.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😂

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

hahaha, dagens kommentar! 😄 😄 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, NordicViking skrev:

Jeg har ikke lest noe om at de spurte folk om de hadde hatt besøk. Men det kan jo hende at folk ble spurt om det.

Jeg tror det sto i en artikkel at politiet gikk fra dør til dør for å snakke med folk i nabolaget da de ringte på og snakket med mannen ved Ekornstien (kanskje på søndagen eller noen dager senere).

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men om dødstidspunktet hans var 5, drept momentant med et skudd i hjertet. Så sier vel ikke det at han nødvendigvis ble skutt samtidig med Marie? Eller er jeg helt på bærtur? Noe tyder jo til og med på at han har flyttet på seg eller blitt flyttet på etter at han mottok et dødelig skudd i hjertet? Hva om han ble holdt i live for den totale ydmykelsen i dette? Er det derfor Marie går mot ham blødende? Han sitter på sengekanten i live? Med feks en pistol rettet mot seg? 

Nei, du har det som er mest sannynlig at har skjedd mtp. hvilke faktiske bevis etterforskningen satt igjen med, også kan du ha teorier utenfor dette igjen. Hva som faktisk skjedde er umulig å vite, men interessant å spekulere er det jo!

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fytti h’ jeg tror de kanskje lot han bevitne alt som skjedde og drepte han til slutt......

Skrevet

Ja, nå synes jeg du er helt på bærtur. Teorier som baserer seg på kjente fakta i saken er helt OK, men vi trenger ikke å dikte opp tull og vas. 

• Liker 14
Skrevet

Aner ikke. Men finner det merkelig at vitnet kontakter politiet når han ser bilde av Kristin i avisen i tilfelle. Om det var noen helt andre mener jeg.

Det gjorde han jo fordi han så at den kvinnen med den grå bilen som han hadde sett, ligner på Kristin.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gjorde han jo fordi han så at den kvinnen med den grå bilen som han hadde sett, ligner på Kristin.

Jeg vet.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, NordicViking skrev:

Ja, nå synes jeg du er helt på bærtur. Teorier som baserer seg på kjente fakta i saken er helt OK, men vi trenger ikke å dikte opp tull og vas. 

Jeg kom bare på tanken fordi dødstidspunktene på de andre ikke er fastslått og fordi noen andre i denne tråden skrev at han kanskje satt i sengen og ba før han ble skutt......og fordi tidsvinduet er så stort. Og fordi kvinnen som kom og forsvant i den grå bilen var borte i flere timer (om det var Kristin da).

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, megda skrev:

Nei, du har det som er mest sannynlig at har skjedd mtp. hvilke faktiske bevis etterforskningen satt igjen med, også kan du ha teorier utenfor dette igjen. Hva som faktisk skjedde er umulig å vite, men interessant å spekulere er det jo!

👍🏻

Skrevet
10 minutter siden, NordicViking skrev:

Det høres sannsynlig ut om politiet også spurte om besøk o.l.  da de gikk fra dør til dør for å snakke med folk.

"Mannen fortalte deler av denne historien til politiet da de banket på døra hans dagen etter at de drepte var funnet pinsa 1999"https://www.nrk.no/orderudnyheter/trippeldrapet-pa-orderud_-forbloffet-over-mulig-fluktrute-1.14291686#/

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet.

Beklager jeg misforsto.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de var der i flere timer og ikke hadde det travelt med noen ting. Tverimot kan det se ut til at de nøt det de holdt på med. 

Hva får deg til å tro at gjerningspersonene var i kårboligen i flere timer rundt drapene?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...