AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5341 Skrevet 29. november 2018 18 minutter siden, megda skrev: Jeg lurer forøvrig på hvor lenge vitnet stod der og om vitnet oppfattet at dette var en alvorlig situasjon. Det kunne/kan jo si mye om hendelsesforløp mtp. tid brukt på drapene mm. Spekulere kan jeg, men blir nok ikke klokere. noen som vet hvem dette vitnet er så jeg kan ringe personlig? ringe 1881 kanskje Nei. 180! 😁 Anonymkode: d551b...45b 5
megda Skrevet 29. november 2018 #5342 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tenker mer i retning av blablabla.... Anonymkode: 4a7b0...1b2 ja, der har du svaret på mine fjerne teorier. blablablabla.. takk, for innspillet da! 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5343 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Det er i så fall ikke bare de som ler av å lese her. Sorry altså, men jeg lar meg underholde selv av de ville spekulasjonene her, og ikke minst teorier som om de var nye. "Har politiet undersøkt dette mon tro?" Sånne spørsmål 😆 hallo liksom. Er det ikke artig å bli litt underholdt 😂 🤪 Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5344 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, nordiskfigur skrev: @megda Les heller tråden fra begynnelsen. Mye av det du tar opp er blitt besvart og spekulert i allerede. Å se kjønn på 400 meter midt på natta er noe av det dummeste jeg har lest her inne... Men hvorfor vitnet står igjen med observasjoner av to personer utenfor kårboligen uten at vi får vite noe mer har jeg også lurt på. Og egentlig er obsevasjonen ganske verdiløs om vi ikke får en forklaring på nettopp dette. Hei! 😊 Er det i orden at jeg lånte bildet ditt av området der vitnet må ha stått, og at jeg postet det på nytt i tråden? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5345 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, megda skrev: ja, der har du svaret på mine fjerne teorier. blablablabla.. takk, for innspillet da! Jeg gidder ikke bruke tid på at du skal føle deg suveren. Sol deg i glansen fra andre i denne tråden evnt. Anonymkode: 4a7b0...1b2 1
megda Skrevet 29. november 2018 #5346 Skrevet 29. november 2018 (endret) 5 minutter siden, nordiskfigur said: @megda Les heller tråden fra begynnelsen. Mye av det du tar opp er blitt besvart og spekulert i allerede. Å se kjønn på 400 meter midt på natta er noe av det dummeste jeg har lest her inne... Men hvorfor vitnet står igjen med observasjoner av to personer utenfor kårboligen uten at vi får vite noe mer har jeg også lurt på. Og egentlig er obsevasjonen ganske verdiløs om vi ikke får en forklaring på nettopp dette. ja, med kjønn så tenkte jeg mer i form av hvordan de beveget seg. det ville jo vært interessant å kunne fastlå det ved en viss sannsynlighet, men det var bare en tanke. kan være dum den og sier ikke at den ikke er det Ja, jeg vil også vite mer enn det lille offentligheten sitter på av info, fordi det vi har fått servert er meget lite. kanskje fordi det var så mørkt at vitnet ikke kunne skimte mer enn "jeg ser to menneskekropper utenfor boligen og hørte noen skudd" virker da svært lite utfyllende om det er casen. uansett, så har ikke saken blitt tatt opp på nytt da beviset som sandberg sitter på er for tynt og da er vel heller ikke denne observasjon noe å skrive hjem om eller? Endret 29. november 2018 av megda 1
nordiskfigur Skrevet 29. november 2018 #5347 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! 😊 Er det i orden at jeg lånte bildet ditt av området der vitnet må ha stått, og at jeg postet det på nytt i tråden? Anonymkode: d551b...45b Bruk hva du vil, alt det som legges ut her er vil fritt vilt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5348 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, nordiskfigur skrev: Bruk hva du vil, alt det som legges ut her er vil fritt vilt. Takk! 😊 Anonymkode: d551b...45b
NordicViking Skrevet 29. november 2018 #5349 Skrevet 29. november 2018 38 minutter siden, megda skrev: Om de var kledd som erketypiske innbruddstyver vet vi jo ikke noe om, men strømpebukse over hodet også stå foran boligen og late som ingeting. for et syn det ville vært 😄 Det hadde jo ikke virket mistenkelig i det hele tatt. Neida! Vi tar oss bare en røyk, liksom. Lang arbeidsdag. Fra spøk til revolver, det er ganske frustrerende at Sandberg ikke vil si noe om tidspunktet for når dette vitnet angivelig hørte disse skuddene. Rettsmedisineren antyder at Kristian ble drept rundt 05:00, med et vindu på 4 timer hver vei. Dersom dette vitnet hørte skudd rundt ca. 01:00 så er det innenfor dette vinduet - men hva så? Det er ikke noe som tyder på at drapene skjedde så tidlig. Og da faller isåfall den mistenkelige bilen i Ekornstien helt ut av bildet også. 6
SoWhat? Skrevet 29. november 2018 #5350 Skrevet 29. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke artig å bli litt underholdt 😂 🤪 Anonymkode: 4a7b0...1b2 Jo så klart. Kvinneguidens Krimteorier er artig lesestoff iblant når jeg likevel bare sitter her 😄 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5351 Skrevet 29. november 2018 Hvis de to personene sto der foran kårboligen, var de ikke redde for å bli sett av folk som bodde på Orderud gård (Veronica, Per og leieboerne)? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5352 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, NordicViking skrev: Det hadde jo ikke virket mistenkelig i det hele tatt. Neida! Vi tar oss bare en røyk, liksom. Lang arbeidsdag. Fra spøk til revolver, det er ganske frustrerende at Sandberg ikke vil si noe om tidspunktet for når dette vitnet angivelig hørte disse skuddene. Rettsmedisineren antyder at Kristian ble drept rundt 05:00, med et vindu på 4 timer hver vei. Dersom dette vitnet hørte skudd rundt ca. 01:00 så er det innenfor dette vinduet - men hva så? Det er ikke noe som tyder på at drapene skjedde så tidlig. Og da faller isåfall den mistenkelige bilen i Ekornstien helt ut av bildet også. Hva om vi glemmer dette vitnet og evnt troverdighet. Ble de andres dødstidspunkt fastslått? Anonymkode: 4a7b0...1b2 1
megda Skrevet 29. november 2018 #5353 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, NordicViking said: da faller isåfall den mistenkelige bilen i Ekornstien helt ut av bildet også. Godt poeng det sistnevnte der. Nå ble jeg mer nysgjerrig! 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5354 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis de to personene sto der foran kårboligen, var de ikke redde for å bli sett av folk som bodde på Orderud gård (Veronica, Per og leieboerne)? Anonymkode: d551b...45b Neppe av Per og V 😁 Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
megda Skrevet 29. november 2018 #5355 Skrevet 29. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Hva om vi glemmer dette vitnet og evnt troverdighet. Ble de andres dødstidspunkt fastslått? Anonymkode: 4a7b0...1b2 Det var kun Kristan som kunne bli godt fastslått fordi han hele tiden hadde oppholdt seg på soverommet der "klimaet" var forholdsvis bra for å kunne komme til en konklusjon. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5356 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, megda skrev: Det var kun Kristan som kunne bli godt fastslått fordi han hele tiden hadde oppholdt seg på soverommet der "klimaet" var forholdsvis bra for å kunne komme til en konklusjon. OK så de andre kan evnt ha blitt drept langt tidligere de da om jeg forstår rett. Kanskje de venta med K tilslutt? Anonymkode: 4a7b0...1b2
NordicViking Skrevet 29. november 2018 #5357 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om vi glemmer dette vitnet og evnt troverdighet. Ble de andres dødstidspunkt fastslått? Anonymkode: 4a7b0...1b2 Alt ligger innenfor dette vinduet som rettsmedisineren oppgir, d.v.s. 4 timer hver vei rundt kl. 05:00. Anne døde antageligvis noen minutter etter Kristian, mens Marie antas å ha levd flere timer lenger enn både Kristian og Anne. 3
megda Skrevet 29. november 2018 #5358 Skrevet 29. november 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: OK så de andre kan evnt ha blitt drept langt tidligere de da om jeg forstår rett. Kanskje de venta med K tilslutt? Anonymkode: 4a7b0...1b2 han og marie ble jo skutt mens de lå i senga. han ble skutt i hjertet og det er vel sagt av etterforskningen at han døde ganske raskt etter det. Det er sagt at Marie ble skutt i halsen og ikke nakken og lå i livet lenge og blødde ut. Endret 29. november 2018 av megda 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5359 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, NordicViking skrev: Alt ligger innenfor dette vinduet som rettsmedisineren oppgir, d.v.s. 4 timer hver vei rundt kl. 05:00. Anne døde antageligvis noen minutter etter Kristian, mens Marie antas å ha levd flere timer lenger enn både Kristian og Anne. Grøss, men takk. Anonymkode: 4a7b0...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5360 Skrevet 29. november 2018 1 time siden, megda skrev: Her er et skjermbilde fra 1 episode fra NRK med utsikt fra kårboligen nede i høyre hjørne. hvor er stedet Dette vitnet stod og speidet i fra? Om jeg tolker dette rett i samsvar med fulgeperspektiv-bildet over her, så er den avstanden stor. Du ser ikke detaljer på den avstanden vel? vanskelig å se det meste der om det også er mørkthttps://gyazo.com/0d367c917fb63325e913f5493ea2560a Av bildet her ser det ut til at leieboerne på Orderud gård ikke hadde utsikt fra der de bodde og til forsiden av kårboligen. Trær står i veien for utsikten dit. Anonymkode: d551b...45b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå