Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, megda skrev:

Du har i hvert fall en konto med et navn man kan forholde seg til. å diskutere med en personlighetsforstyrret person med navn "anonymbruker" blir vanskelig og slitsomt i lengden :P

Selv synes jeg det er merkelig at flere i denne tråden har nyopprettede nick og kun interesserer seg for denne saken på forumet. Særlig med tanke på at de samme personene ser ut til å tro at deres teori/hypotese er den eneste verdt å lytte til 🤪 men som du sier vi er alle litt detektiver, har våre hypoteser og teorier og det betyr jo at man føler selv at man er på sporet av noe i det man tenker og da er det vanskelig å se at andre også har noe fornuftig å komme med. Det er ofte slik vi mennesker er 🤪

Anonymkode: 4a7b0...1b2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå hadde Anne akkurat mistet mannen sin da. Kan tenkes at han ville la henne og foreldrene være litt i fred, tross alt ikke en viktig avtale de hadde. Han ringte jo i stedet. 

Anonymkode: 7cc8e...666

Det er jo selvfølgelig en mulighet.

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv synes jeg det er merkelig at flere i denne tråden har nyopprettede nick og kun interesserer seg for denne saken på forumet. Særlig med tanke på at de samme personene ser ut til å tro at deres teori/hypotese er den eneste verdt å lytte til 🤪 men som du sier vi er alle litt detektiver, har våre hypoteser og teorier og det betyr jo at man føler selv at man er på sporet av noe i det man tenker og da er det vanskelig å se at andre også har noe fornuftig å komme med. Det er ofte slik vi mennesker er 🤪

Jeg opprettet et nick med den tanken om at de som var interessert i å henvende seg spesifikt til meg i denne tråden ville ha mulighet til det og det ville gjøre det enklere for meg selv å følge med på en samtale. 

Jeg opprettet også et nick fordi dette var den største tråden jeg fant om selve saken og det virker som det var endel sjeler der ute som delte min interesse i dette øyeblikk.

Jeg interesserer meg for denne saken da jeg nylig så dokumentaren på nrk og på tidspunktet drapene skjedde var for ung til å følge med på saken med interesse den gang. Jeg synes saken er meget fascinerende!

Jeg endrer gjerne mening om noen kommer med tanker som de begrunner på en slik måte at det virker plausibelt. Om ikke så sier jeg gjerne i mot og er uenig om noe ikke stemmer for meg. 

Endret av megda
  • Liker 5
Skrevet

Var det busker/trær eller noe annet der vitnet sto på 400 meters avstand? Hvis det ikke var noe vitnet kunne skjule seg bak, så er det mulig at de to vaktene også så vitnet, og at de derfor valgte å bli stående inntil vitnet gikk ute av syne.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nok en sammenheng med den store mediaoppmerksomheten saken har hatt den siste tiden, helt naturlig at folk søker forum for å diskutere ..

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, megda skrev:

Jeg opprettet et nick med den tanken om at de som var interessert i å henvende seg spesifikt til meg i denne tråden ville ha mulighet til det og det ville gjøre det enklere for meg selv å følge med på en samtale. 

Jeg opprettet også et nick fordi dette var den største tråden jeg fant om selve saken og det virker som det var endel sjeler der ute som delte min interesse i dette øyeblikk.

Jeg interesserer meg for denne saken da jeg nylig så dokumentaren på nrk og på tidspunktet drapene skjedde var for ung til å følge med på saken med interesse den gang. Jeg synes saken er meget fascinerende!

Jeg endrer gjerne mening om noen kommer med tanker som de begrunner på en slik måte at det virker plausibelt. Om ikke så sier jeg gjerne i mot og er uenig om noe ikke stemmer for meg. 

Akkurat som meg, bare at jeg er av eldre årgang enn deg og faktisk fikk med meg Orderudsaken da jeg var i en alder den gang som gjorde at jeg leste alt om den også den gangen. Også foretrekker jeg et anonymt nick da jeg har lest nok på dette forumet til å vite at det er «enklere» slik. 😀

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Tjorva skrev:

Har nok en sammenheng med den store mediaoppmerksomheten saken har hatt den siste tiden, helt naturlig at folk søker forum for å diskutere ..

Sikkert, men det er mye annet på dette forumet som også kan være interessant. Men kanskje noen er litt vel opphengt i akkurat denne saken av ulike grunner....Og synes derfor alt annet er uinteressant 😀

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert, men det er mye annet på dette forumet som også kan være interessant. Men kanskje noen er litt vel opphengt i akkurat denne saken av ulike grunner....Og synes derfor alt annet er uinteressant 😀

Alt til sin tid. Og gud velsigne deg.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Tjorva skrev:

Alt til sin tid. Og gud velsigne deg.

Takk for omtanken og i lige måde eller kanskje ikke....jeg er ikke særlig troende når jeg tenker meg om....

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det busker/trær eller noe annet der vitnet sto på 400 meters avstand? Hvis det ikke var noe vitnet kunne skjule seg bak, så er det mulig at de to vaktene også så vitnet, og at de derfor valgte å bli stående inntil vitnet gikk ute av syne.

185572817e04db3f5ae8d2da6a7f8a73cee46fb5Jeg har "Jeg har målt avstander på en karttjeneste og sett på google sine satelittbilder, markert områdene hvor han må ha stått på 800 meter og 400 meter."

Jeg hentet kartet som nordiskfigur laget. Vitnet har muligens blitt sett av de som sto utenfor kårboligen?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

185572817e04db3f5ae8d2da6a7f8a73cee46fb5Jeg har "Jeg har målt avstander på en karttjeneste og sett på google sine satelittbilder, markert områdene hvor han må ha stått på 800 meter og 400 meter."

Jeg hentet kartet som nordiskfigur laget. Vitnet har muligens blitt sett av de som sto utenfor kårboligen?

De var neppe spesielt interesserte i han, fokuset var nok mer rettet mot kårboligen. Men han så dem og jeg skjønner hvorfor han ønsker å være anonym. Han bor jo i området sikkert og det gjør jo andre potensielt «spik spenna gærne» som har vært involvert i denne saken også og nå er de på frifot. Jeg hadde aldri turt å stå frem med fullt navn i denne saken om jeg visste noe. 

• Liker 2
Skrevet

De var neppe spesielt interesserte i han, fokuset var nok mer rettet mot kårboligen. Men han så dem og jeg skjønner hvorfor han ønsker å være anonym. Han bor jo i området sikkert og det gjør jo andre potensielt «spik spenna gærne» som har vært involvert i denne saken også og nå er de på frifot. Jeg hadde aldri turt å stå frem med fullt navn i denne saken om jeg visste noe. 

Takk for svar! 😊 Jeg tenker i alle fall at hvis gjerningspersonene på det tidspunktet snart skulle dra fra åstedet, så ville de ha ventet til vitnet gikk bort slik at vitnet ikke fikk med seg hvilken retning de tok veien fra åstedet.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri turt å stå frem med fullt navn i denne saken om jeg visste noe. 

Ikke jeg heller.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Her er et skjermbilde fra 1 episode fra NRK med utsikt fra kårboligen nede i høyre hjørne. hvor er stedet Dette vitnet stod og speidet i fra? Om jeg tolker dette rett i samsvar med fulgeperspektiv-bildet over her, så er den avstanden stor. Du ser ikke detaljer på den avstanden vel? vanskelig å se det meste der om det også er mørkt

https://gyazo.com/0d367c917fb63325e913f5493ea2560a

Endret av megda
  • Liker 3
Skrevet

Takk for svar! 😊 Jeg tenker i alle fall at hvis gjerningspersonene på det tidspunktet snart skulle dra fra åstedet, så ville de ha ventet til vitnet gikk bort slik at vitnet ikke fikk med seg hvilken retning de tok veien fra åstedet.

Jeg tror de var der i flere timer og ikke hadde det travelt med noen ting. Tverimot kan det se ut til at de nøt det de holdt på med. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Her er et skjermbilde fra 1 episode fra NRK med utsikt fra kårboligen nede i høyre hjørne. hvor er stedet Dette vitnet stod og speidet i fra?

Takk for link! 😊 Ja, det kan se ut som om vitnet kan ha stått i området i venstre øvre del av det bildet du postet link til, når jeg sammenligner med kartet fra @nordiskfigur

Skrevet
4 minutter siden, megda skrev:

Her er et skjermbilde fra 1 episode fra NRK med utsikt fra kårboligen nede i høyre hjørne. hvor er stedet Dette vitnet stod og speidet i fra?

På bildet fra  nordiskfigur er det der den røde streken er tegnet, på skrå til venstre for Orderud gård.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for link! 😊 Ja, det kan se ut som om vitnet kan ha stått i området i venstre øvre del av det bildet du postet link til, når jeg sammenligner med kartet fra @nordiskfigur

ja, da skal det jo være mulig å se kjønn av de som står der. tenker da på sætrekk i fysikk og måten de beveger seg på.

Finnes det noe info om dette vitnet har uttalt seg til offentligheten om dette synet, eller må vi vente til saken kanskje blir tatt opp på nytt?

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, megda skrev:

Mulig i bakre del av den lyse åkerlappen til venstre for Orderud gård på det bildet du linker til, når  jeg sammenligner med det andre bildet.

Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

ja, da skal det jo være mulig å se kjønn av de som står der. tenker da på sætrekk i fysikk og måten de beveger seg på.

Finnes det noe info om dette vitnet har uttalt seg til offentligheten om dette synet, eller må vi vente til saken kanskje blir tatt opp på nytt?

Mener du at man kan se kjønn på 400 meters avstand? Jeg leste at vitnet ikke kunne se om det var kvinner eller menn eller en av hver. Angående måte å bevege seg på, så sto de kanskje helt i ro ettersom de så  ut som de holdt vakt?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...